1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582963 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - SAIK 2007-10-06

919978 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: "skapade om Challes spelsystem" ska det vara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Följ El Macos råd igår och döda den där j-a skittråden som Laken skapade och Challes spelsystem. Skriv inte mer i den utan håll till i denna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Mycket viktig seger igår, inte minst för moralen. Det är sådana här segrar, sådana här serieinledningar, som skapar mästare! TIK har utan att hittills nått upp i förväntad standard och trots diverse felskär och missade uppspel skrapat ihop 9 poäng. Endast två lag i Sverige är f.n. bättre än TIK!

Jag skulle vilja påstå att sådana här segrar i slutändan är långt mycket bättre att få än att som Brynäs vinna i andra omgången med 9-1 över ett annat förväntat topplag. Vad hände sedan? Jo, Brynäs trodde de var värlsmästare och har förlorat alla matcher sedan dess. Brynäs har åtminstone lätt tappat 6 poäng med anledning av den utskåpningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Herminator: Okej. Tack. Men det blev "Timrå hej". Har mejlat till Vaken i Sveriges Radio och önskat tre låtar till nattens nattfrossa. Bara vänta och se ifall man blir antagen.

Det blev Alltså Bruce Springsteen, The Wannadies och Johnny Cutz. Skön blandning va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Uno Gordon: John Cougar Mellancamp, Small Town, från Scarecrow-albumet.
Den säger allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Uno Gordon: Prova Café-boken vettja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Uno Gordon: Kan någon hjälpa mig att hitta en bra låt som har hemstad, hometown i titeln eller handlar om en barndomstad.

Inte Bruce Springsteen med "my Hometown" eller The Wannadies med "Hometown". Dessa är redan paxade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
othan: Laget skall inte stå och falla med en man.
Om vi inte pratar hela truppen, då ser vi ju att tränan kan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Uno Gordon: som alla sagt hundrasjuttielva ggr så var det skit idag. men jag tror att i en sån här match är Jonte som mest viktig. han gör alltid sitt bästa på plan. fölföljer tacklingar och trampar skridskor. hans inställning väcker ofta andra i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
pratarn: Något internt inom laget. Fråga Oscar Sundh. Han vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Hur var det nu igen...

Varför kallas Timrås Nr 17 Johan Andersson för "Bagarn"?

Jag fick den frågan och kunde ej svara pga äppelmos innanför pannbenet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
T T: Sköna kommentarer. Framförallt med kapten Sanny. Naken, skön sågning av sitt lag första två perioderna, skönt svar på hur glad han blir efter ett mål osv.

Nygårds är också en mycket klok herre. Precis som Charles.

Ibland är det roligt att vara så dålig. Och ändå vinna :)

DIF-TIK 1-9
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
T T: Jo, nog är Kapten Lindström mästerlig med sitt mål; snacka om bra tajming i sista skälvande stund! Hade det inte varit för det målet undrar man ogärna hur matchen slutat... Men den oturliga smällen han fick var onödigt otäck!
Skönt att ha en Sanny! Han talar så klokt i Hockeypuls på ST också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
T T: Jag skulle tro att man kan nämna lagmoralen som en relativt viktig komponent till att vi faktiskt lyckades vända på den här ack så snedseglande skutan idag. Sannys viljeuttryck efter sitt 1-2-mål var inget annat än underbart att skåda. Där kan man snacka om en spelare som spelar för laget och ingenting annat. Han underställer sig allt. Imponerande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Eftersnack på ST-webb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Jean1: Här har du en som kan tända både klack och lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Laken; vojne, vojne! Han som inte har laddat upp nå'n bild på sig själv, än! Laken är torsk på listor. Och idag slår du RR2 på fingrarna - usch vad tråkigt att läsa!
HS med negotråden om Challe är såå äckligt avtändande...

Heja Lingan som axlat Knylans sarkastiska mantel!

Och briljant dunkat på trumman av Gurra i 3:e! Det känns bra med någon som kan tcäka upp när Olle är borta; det behövs! Och det är svårt att tända klacken när vi blivit så bortskämda med Olles dukna-dunk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Bragd-Birger: Jag gillar ditt sista stycke ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Smart trådval du valde, Laken. Jag måste skratta. Ha ha ha. Men samtidigt förstår jag att du och en del andra är kritiska. Det är ju cementhockey för tillfället. Men! Challe?

Citerar Ambroo: "Tanken med det nya spelsystemet (i korthet) är ju att man ska spela rakare, få med mer folk i offensiven, vända spelet snabbare och därav komma på fler avslut. Du får nog ta och hitta nåt annat som felar innan du analyserar".

Finns ju en del att tillägga, vilket Ambroo påpekar. Bl a att inte sätta skyhög press på motståndarna i forecheckingen hela tiden. Detta för att spara energi och inte krokna i slutet av matcherna.
Och bättre effektivitet har vi ju faktiskt redan sett prov på ;)

MEN det ser självklart inte bra ut nu. Från Backlund till sista spelare. Ingenting funkar egentligen! Dagens match var nog en av de sämsta jag upplevt från Timrås sida på hemmaplan på jag vet inte när. Sjukt, sjukt dåligt första två perioderna. Kan inte finnas EN enda på denna jord som tycker något annat. Ändå lyckades vi vända och vinna på ett starkt sätt i sista perioden och sudden. Sjukt.

Sedan har vi under bra många år ALLTID haft svårt att möta motstånd som Skellefte, Lulä, Mora, MIF etc, etc. T.o.m. HV uppträdde mer försiktigt än någonsin nu senast mot Timrå trots hemmaplan, vad nu det kan bero på. TIK var inte beredd på det iaf. Det blev aldrig någon fart i den matchen och vi vet ju att Timrå många gånger har svårt att sätta fart på grejerna helt på egen hand. Så även idag. Men visst, blir det ingen förbättring under nästa vecka så är absolut något fel

Jag tror Nubben måste ut och leta en spelskicklig back framöver. Om det fortsätter så här. Det känns så. Vi har inga uppspel. Det är nog här som folket har rätt att oroa sig, och att Backlund darrar och agerar alldeles för ojämnt för ofta. Släpper in det ena enkla målet efter det andra. Vi har enormt duktiga forwards (tänk Jonte och Tenkrat!), vi har bra deffensiva backar och vi har en bra målvakt även om det inte ser så ut nu.


Hä kan bare bli bättre. Vi ligge topp fyre. Hä mkt kvar. Vi måste ta det lite lugnt nu, kamrater.

När det gäller Hynning så förstår jag Challe när han placerat honom i fjärde efter sin "comeback". Ljumskar är ingen rolig historia. Helt rätt att använda honom sporadiskt i början. Dessutom har ju våra två första linor spelat helt okej och gjort en hel del poäng.
Nu på tisdag mot DIF vill jag däremot att Hynning och Robban byter plats. Robban, EA och Lander går in och avlastar lite här och där. EA-Robban spelar varje BP. Ge finska landslaget en chans till innan ändring.

Come on!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Vad gäller skrivandet i Lakens tråd passar även jag. Det är, faktiskt, för dumt att såga en tränare efter 6 omgångar. 6 omgångar uselt spel som resulterat i en patetisk, under-vår-värdighet-3:e-plats.
Vidare: sure, Backe har blandat och gett. Likförbannat är det, vadå, ett lag som släppt in färre mål? Kolla på småsyrrorna med 'seriens bästa målvakt'. Dom har väl silat två för varje puck Backe släppt.

Nej, ta det lite piano. Nytt spelsystem tar lite tid. Sen är det så klart möjligt att Challe aldrig får någon rätsida på det, och då snackar vi givetvis ett misslyckande. Men den som höjer blicken och skådar hur de andra lagen svajar inser att säsongen fortfarande är i sin linda. Brukar vi inte, tämligen kollektivt, anse att man ska vänta med att bedöma lagens slagstyrkor tills det gått sisådär 15 omgångar? Jag röstar i a f på det alternativet.

Och nu: whisky. Vi har trots allt smackat in två pinnar idag. Mer än vad vi tog på samtliga hemmamöten med SAIK i fjol. Trots Kentas briljanta taktiska sinne. Skål proletärer! Gryningen kommer, var så säkra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Kan vi inte låta Lakens jävla skittråd vila. Eftersom åtminstone jag inte håller med om trådstartarens analys vägrar jag att rubricera mina inlägg med hans åsikt. (typiskt Lakskt för övrigt att starta en tråd istället för att använda den befintliga matchtråden men det är en annan diskussion)

Sammanfattningsvis vann vi efter dåligt spel. Spelet lär bli bättre och poängen har vi kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Ambroo: Håller med....avsaknaden av spelskickliga backar KAN bli abret iår, likaledes tyckte jag ifjol, (förutom Strålman då som stod i klass för sig) vi måste få till lugnet i egen zon men ändå försöka spela pucken snabbare, för vi har fortfarande förtvivlat svårt när motståndarna får press på våra backar.

Jag tyckte att i matchen i Torsdags mot HV var det just backspelet som skilde mest, HV har verkligen 5-6 grymma backar som alla platsar i landslag.

Skönt iallafall med 2p, det såg verkligen "nattsvart" ut efters 2 perioder, godkänt i 3:e iallafall....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Ambroo: Måste även beröma SAIK. Man spelar snuskigt ful hockey, men man gör det bra. De checkar fast oss i egen zon och stoppar upp oss perfekt i mittzon de gånger vi lyckas ta oss dit. Nu räckte det iofs inte men man visar dock att vilja är oerhört viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Bedrövligt, bedrövligt, bedrövligt, bedrövligt, bedrövligt, bedrövligt i alll oändlighet...

Nu måste även ni som framhöll matchen mot HV som bra börja inse att det är nåt som inte stämmer. Vi saknar glöd, fart, fantasi, avslut, enkelhet, linjer osv, men framförallt så saknar vi BACKAR med kvalitet, offensiva kvaliteter! Inte ett ordnat uppspel, ingen kyla, inga tänkvärda lösningar, icke befintliga uppåkningar, det är mycket som är illa därbak nu. Det är lätt att kritisera forwards men får man puckar i knähöjd, bakom sig och på skridskor så är det inte lätt att skapa någonting. Man kan inte kräva att anfallarna gång på gång ska göra det själv och hämta trissan i tid och otid. Sen blir man ju äckligt besviken på vissa, inga namn, ni vet vilka jag menar...

Agera Nubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: Jag hade ju räknat med en dålig start på säsongen (seriöst alltså) men hemma mot Skellefteå ska man kunna ta 3p.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
AndersN: ja dom får ta med sig tredje perren till nästa match,djurgårdeb borta. men man är besviken på spelet dom 2första perrararna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Vi ska va otroligt nöjd med 2 poäng efter denna match,första 2 perioderna var usla Challe måste sagt nåt bra inför 3 perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: Förnuftiga tankar, vi har ändå tagit skapligt med poäng fast spelet sett dåligt ut,ch det är en ruskig styrka, för tar man poäng fast man spelar dåligt vittnar det om klass, idag spelade vi hockey i 20 minuter och 20 sekunder och kunde ändå vinna om ändå bara 2p, vi har alla set FBK,HV, och andra topplag sett ruskigt bleka ut, för att bli bättre och bättre ju längre säsongen lider.

Därför tror jag att vi har en riktigt rolig säsong framför oss, bara vi har lite tålamod och kyla, så ska vi nog se att vi ska nog va med och fightas rejält på vår kanten i år


Nu glömer vi den här figthen och siktar på nästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
lincoln: Jag tycker att Axelsson börjar komma igång rejält nu, ett skott i ribba idag om jag inte hörde fel? Han jobbar även mycket hårt, han kommer nog producera lite snart! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Dom får underkänt av mig iallafall.undrar om dom käkade taggtråd i pausen? jag dissar eller hissar inget heller nu,jag väntar till 15-20omg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: Det är just det man får söka tröst i. Det är många märkluga resultat och många märkliga insatser. Vi har snubblat ihop 9 pinnar, och det är bara två lag som tagit fler.

Det som oroar så här långt är avsaknaden av ideer i anfallsspelet. Hahl och Regin är fantastiska, men alla anfall kan inte börja med att de skall åka slalom mellan tre motståndare för att få in pucken i zon.

Bagarn kanske sakta men säkert kommer igång. Har en känsla av att lillpebben behöver sätta en balja. Han är väl den som går trögast i en femma som ändå går bra. Sundh fortsätter att utvecklas och är ett utropstecken i år.

Martinen tycker jag också börjar visa tensenser till sin fina offensiv.

Backe måste hitta självförtroende och börja vinna matcher. Inga mer tavlor nu. Ha har förbrukat sitt tavellager för första tredjedelen av serien

Styf och Koskinen är ok. Kalle är seg men cool. Styf bättre säsongstart än han brukar.

Björn Svensson tycker jag verkar ha en växel till i år jämfört med i fjol. Pyryöle och Pärssinen är klasspelar som kommer, ven om Pärssinens avsaknad av försäsong kommer att märkas en sju åtta matcher till. Pyrres solo var matchavgörande

Som sagt, det är variationen i anfallsspelet som man saknar. Det hänger som inte ihop ännu. Men jag slutar som jag börjar. Vi är bland dem som snubblat ihop mest poäng med en halvtaskig start. Det tar jag som ett gott omen

SKÅL KAMRATER
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
wap.hockeysnack.com
3-2 i sd mot aik ska man inte vara nöjd med men idag få man vara det. Men endast med poängen för spelet var bedrövligt! Oscar sundh blev matchens lirare men personligen tycker jag som jag skrev förut så tyckte jag regin var outstanding. Skönt att se att Sanny var tillbaka i 3:e och det glädjen han visade efter sitt 1-2 mål var enorm. Man kände hur pressen de hade gick ur lite där och laget kom in i en bättre period. Men tappade snart spelet igen. Straffen räddade oss. Tack oscar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
MorganaLefaey: Ja, idag är man mest ödmjukt tacksam för två poäng samt aningens fundersam över standarden på årets TIK-upplaga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
bisterfinnen: Jag får väl göra som dig och gratulera. Kanske skiljer det så mycket på lagen så att ni bara behövde en period med bra spel för att komma ikapp. Trodde på intet sätt att det skulle bli vinst för er fram tills 1-2 målet då spelet helt bytte skepnad.

Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
dr-nix: Säger detsamma inte godkänt på långa vägar. Ett skott i andra perioden det är fortfarande en skandal. Man måste ha ett eget spel och inte hela tiden falla in i motståndarens. Det saknas en bra coach och det är bara den sorgliga sanningen. Tack och lov så fick vi 2 pinnar iaf. Alltid något att glädja sig med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Knegare: Men vi kan konstatera att SAIK inte är någon drömmotståndare hemma för TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
bisterfinnen: Hjärtligt tack! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
dr-nix: TIK har ännu inte imponerat på mig, frånsett möjligtvis borta mot Modo. Men TIK är inte ensamma om att blanda och ge, fler lag har blandat och gett. Man får nog ge serien 6-8 matcher till innan den börjar sätta sig. Först då tänker jag börja dissa eller hissa årets TIK på allvar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Timråfansen:

Grattis till 2 poäng mot Skellefteå
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Åh vad han kan vara tragisk han på canalplus sändningen, han tror att klacken sjunger SM-GULD när dom egentligen sjunger Oscar Sundh...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: Grattis till extra poängen...å samtidigt tack för åtminstonde en pinne borta mot er...vi behöver allt vi kan få...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Roligt att man vann matchen (även om det var på övertid) men dagens insats är inte godkänd. Jag förväntar mig mer från Timrå IK på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
3-2 Lotvonen, 2p bättre än 1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
YES!!
Nu blir det lördagsgrogg
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
ja ja..
med tanke på hur det såg ut efter 2 perrar så är det ok. Hänger vi en balja i sudden så är jag nöjd
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Gusse: Skäm inte ut dig mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
lincoln: Klockren analys! Det är mkt Svoboda över Backes agerande precis som du konstaterar. Många matchavgörande tabbar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
mikenomad: Aj då en öm tå tydligen
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Johan J: Helt enig. Påminner om Svoboda. Världsklass hela tiden, men samtidigt en tavla per match. Jag tar hellre en Kaspanen typ. Spikar igen 8 matcher och urusel två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Gusse: Mern lilla gussepusse, håll dig i din skitbok.
Kommentera

919978 · »