1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582853 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

1522730 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Lemmy: OK, då säger vi bestämt att vi ser matchen live på lördag. See you!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

"– Vi gjorde en ganska bra bortamatch. Timrå jobbade bra och jag tycker att många underskattar dem. Vi gör det inte, men många tror nog att på grund av fjolåret så ska de vara dåliga. Jag tror att de kommer komma mycket högre i tabellen än folk tror. De vågar spela hockey, säger Forsberg."

Alltså det är så j-a skönt att läsa såna här artiklar. Det har man inte varit bortskämd med de senaste åren. Timrå-hjärtat har fått liv på nytt, jag känner hopp.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Lemmy: Bra jobbat igår Tik, jag såg inte matchen men resultatet imponerar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
nectis: Härligt att höra, jag kan bara hålla med. Det syntes på spelarna att de vart mer taggade när publiken drog igång. Keep it up!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: alltså man ska kanske inte överdriva nu men jag tror inte fan att tre pinnar per match är minimum...
Iofs så grundar jag det på vm spelet o då var han fan i storform.
Han spelade med stora stjärnor men även mot stora stjärnor...
Jag menar han klarade av att kollra bort caslava som jag ser som en riktigt stark defensiv back.
Zäta har fan förmågan att göra boyce till målkung så länge han ser till att vara redo på bortre stolpen. Lite som bremberg fast i alla byten och med ett farligt avslut själv med!
Han var jävligt bra i senaste vm... Fyfan han var snudd på patetiskt bra med en skvätt av snuskig ostoppbarhet i! =)
Tur att det är gratis att drömma...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Berglund: haha Friberg är ju endå småskön med sina små blogginlägg han gör, springer runt oh jagar på folk så dom är tvungna att yttra sig ;D tror han tycker det är lite småkul faktiskt :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Ja nog borde vi kunna få ihop 5000 då tycker jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Berglund: Vinst idag och miniuppehåll till lördag för nästa match som dessutom är en kvällsmatch, allt under 5000 då är dåligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Det blev rätt bra när dom körde igång hela arenan sista 10. Hade det varit lite mer folk(styva 5k iaf) hade det blivit rejält tryck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
nectis: misstänkte att stämningen var bättre än vad TV'n ville bevisa så satt lite småsur genom matchen och var irriterad över hur mycket dom hade sänkt arena ljudet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Orkar inte läsa igenom alls inlägg så chansar att ingen nämnt det tidigare.

Wow, vilken stämmning vi kan skapa i E:on. Inte en gång den här säsongen har sittplats varit med på noterna förns idag. "hela hallen kom igen timrå" är klockren att köra i slutskedet på jämna matcher. Syndes att spelarna vart extra taggade och gav lite extra. Nu kör vi igen på lördag, dra med alla ni känner. Idag lyckades jag få med mig två leksingar och en färjestadare, så det går bara man vill.

FORZA TIMRÅ!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Berglund: Vi har ju transatlantplatsen öppen ffs, ring Giroux NUU
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

fredriko74: Claude Giroux kan va aktuell oxå. :P

Det sjuka e ju iofs att han skule kunna vara det då han har 1 år på kontraktet bara och mindre lön än tex Zäta så försäkringen borde knappast va i närheten :-P

AGERA NUBBEN!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Berglund: Ovechkin skolar vi om, då blir han jämn med Robin. =) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
fredriko74: Mja fast Lindqvist va center mest, dom andra klubbarna kan nog bli snea på oss om vi inte byter jämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
El Maco: Ovechkin då? Han bör ju kunna platsa 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Berglund: Ja, det är svårt att hitta någon med samma kapacitet som Lindqvist på marknaden så man får vidga sökningen lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Olle: Ja Lindqvist va ju våran 1e center delar av förra säsongen, att ha han på skadelistan går inte, han måste ersättas med likvärdig! Jag föreslår Sidney Crosby alternativt Malkin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
söder över: haha ja om bara han och dom som är här nu skulle spela mot ES motståndet skulle han fan snitta 2-3P/match. haha så dålig nivå på ES. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

Trevliga poäng, och så bara toksusade vi förbi AIK i publikligan upp på en tiondeplats. Ska vi säga över femtusen mot Luleå så tar vi in på Växjö på niondeplatsen?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Japp , 1an ska liras. Och 4-2 tror jag på oavsett indianlag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: bara för att:
Undrar vad z hade gått för i dagens es...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
El Maco: Man har ju på något sätt satt ribban nu. Man behöver egentligen inte låtsas längre, dessutom kan man ju omöjligt låta modo dra fördelar av en spelare som Steen utan att man värvar in spelare själva. Det måste finnas betydligt bättre spelare än Steen tillgängliga där ute och dom borde man redan rycka i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Olle: Jag antar att pressmeddelandet från Kenta var ett tecken på att han tagit till sig den så kallade göteborgshumorn? Jämförelsen med Olimb är ju rena Albert och Herbert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Ja otroligt.
Vi smyger in Zäta vi också via ismaskinen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Timrå Icon: sjukt egentligen hur en spelare som inte gjort en match sen ivåras kommer hit och har lekstuga på en stor rink. 8P på 4 matcher av steen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

Blizzard: Det är ju så patetiskt att man försöker ge sken av att man ersätter en spelare som hör hemma på europas bakgård med en "likvärdig" spelare...som hör hemma i NHL. Hyckleri!

Modo har redan slagit in dörren så jag förstår inte varför Frölunda försöker smyga in genom fönstret. "fusket" är redan igång, nu är det bara att fylla på. Jag föreslår att vi "ersätter" Lindqvist snabbt och sen kan vi lika gärna ersätta stackars Stenqvist också. Heeeeelt enligt hockeyligans principer.

Kanske Molinder ställer upp på att slå sig själv med hammaren över tummen så att vi kan göra plats åt Hossa också?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Ja man har ju sett vad en stjärna från nhl gör för ett lag.
Undra om den här också kommer att gömma sig bakom ett tonat visir?
En svartfot-grej liksom....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: jo, men det tycks vara så att jag inte ser det andra ser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: men VA!?

Sebbe?

Blandar du ihop siffrorna eller?

Sebbe börjar man juh känna igen nu juh!
Farten med pucken vid bladet är juh tillbaka nu!
Mannen som liksom kan åka upp pucken med kontroll medan övriga byter eller som helt enkelt vänder spelet på egen hand!

Håller med dig om Robinson.
Det tar sig sa mordbrännarn!

Dom två är rätt lika varandra i sitt spel...
Inkl tabbarna... =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Bragd-Birger: Ja även fast det svider och man blir lite avis så tycker jag dom gör rätt, dom har flera skade spelare och tar in spelare när dom har chansen, nuff said.

bara hoppas inte alla tänker som thord i timrålägret, då blir vi utan lockoutade spelare
"ThordanTarteFuskmodo får alltså sällskap av fuskfrölunda... Omoral håller på att bli moral." 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Jag tycker att Frölunda gjorde rätt. Fusket är ju redan här i o m Svartfötterna. Det trista är att alla kommer tvingas ta efter, oavsett plånbok.
Blir spännande att se vad Timrå gör. Att inte ta in någon nu vore korkat, med tanke på att man - åtminstone tidigare - lobbade hårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
fredriko74: är du lika säker på 4-2 vinst på tisdag ;)?


 
"Duchene ansluter till laget nästa vecka. Stjärnan beräknas vara spelklar tidigast i början av nästa vecka. "
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Kostiainen:Ja, jag håller med om att den var tillräckligt bra och glädjande med 2 poäng, det hade kunnat gått sämre. Dock saknar vi fortfarande en 3-poängare på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Per HApps: Ja men kom inte cirkusen till stan redan då Markus Näslund slog ned tältpinnarna och krattade manégen...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

Per HApps: "Vi har intensivt sökt efter en center med samma kapacitet som Mathis. Den här tiden, mitt under brinnande säsong, finns ett begränsat antal spelare tillgängliga på marknaden, därför har vi fått vidga vårt sökområde på det här sättet"

Jojo, 32P på 60 AHL matcher och 41P på 55 ES maycher är ju lika som Matt's två senaste år, not!

Matt. 67P 80 NHL matcher. 28P 58NHL matcher. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Per HApps: Hahahaha!!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

Per HApps:

Dags för Helber att plocka fram sobrilkartan?

Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Nej, jag har suttit och svurit en del i soffan jag med. Han är vårt sparade kapital har jag fått höra, hoppas de får rätt.  :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
ÖstrandsNisse: en iaf som tycker som mig, har jag sagt länge nu. Erixon är inte alls bra just nu.

en 4:a är bara pinsamt och genomskinligt. då kan man skita att sätta betyg tycker jag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Bragd-Birger: Ja precis. Den går ju inte just att vända bak och fram som de andra kallingarna heller.
Det blir lite manlig camel-toe liksom....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Jag må vara speldum men Erixon gör mig galen. Jag tycker det är tur att han har Hedman vid sin sida som får städa upp mycket av det slarv som han faktiskt står för. Ser att STs sportchef ger honom en 4a vilket för mig är 2 för mycket. Okej att han transporterar upp pucken vid några tillfällen men han gör ju faktiskt många misstag och ser mellan varven trött ut och lite oengagerad. Ungefär som Hedström men med lite bättre skridskoåkning.

Så, nu har jag fått det sagt. Nu vill jag bara säga att detta lag är så sjukt rolig att titta på om man får jämföra med tidigare säsongers. Nu är det mycket fight och kämpa, sånt smittar av sig på mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Kerstin_k: Hehe, jodå. Haggan blir löjligt viktig för oss i år. Även utan Gretzky-splitvision.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Förlåt för fel tråd men.. Matt Duchene till Frölunda!! Fuck Hockeyligan, ta in folk Nubben!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Timrå Icon: En jävla tur! Är inne på sista paret på skinnstringen. 4 days and counting!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Perra är lite småirriterad i TV4-sporten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Bragd-Birger: jämförelsevis med fjolåret fullkomligt sprudlar Hagos av spelsinne. Såg du inte cross-passningen han gjorde i första? I Hagos-mått mätt; maaaagisk.

:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Bragd-Birger: Nu hade du tur. Nu slapp du boka av tvättstugan hehehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Blizzard: Nix, vi är spellediga på torsdag. Vi möter LHC borta den omgången men gör det den 16/10 istället. Nästa match är hemma mot Luleå på lördag, 18.30.
Kommentera

1522730 · »