Tre Kronor

17480 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM 2009

« · 1156258 Till forumet


Hockey VM 2009
ja imrron börja festen känns inte som Sverige kommer att gå sådär jättelångt i år. Skulle inte bli förvånad om vi inte bli bland topp3 heller men vi får då Monstert iallfall. Bara hopas att han kan visa upp samma fina form som i sm-Slutspelet då ska det här nog gå vägen ändå.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
ante08: Ja det kommer bli en riktig fest för er som gillar att se på reklam mitt i matcherna. Själv kommer jag som max hålla ett öga mot hockey VM.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: Tack, då vet vi hur du kommer att göra. Vad skönt.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud:

Känns väl som om det är slutspelet som lockar i ett Vm. gruppspelen känns si så där lagomt roligt.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
JimmyH: Lyft blicken från chipsskålen så får du se själv vad det handlar om.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: ska sägas att det inte är bara tv3 som kör reklam under matcherna såg en reklam snutt på Canal plus mitt under nån Nhl match för nån natt sen också.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: Det är perfekt med reklampauserna. Man hinner hämta kaffe eller andra rusdrycker. Kanske man kan klämma in ett toalettbesök. Man kan tom blicka ner i chipsskålen under reklamen.

Mer reklam åt folket!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Håller med spud, Det kostar att sända men VIASAT drar reklamen till ytterligheterna, reklam, snack, reklam och så rullar det på tills matchen börjar.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
65selander: Klart du gör =)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
ante08: ja som sagt minns på den gamla goda tiden då Svt hade Hockey VM utan reklam och sånt men nu är det tyvärr Reklamen som styr det hela inga pengar för Tv bolagen utan reklam.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Jag vet inte hur du har det, men med bara lite planering klarar jag av att se till att hålla mina behov tillfredsställda de närmaste 30 minutrarna utan reklampausar. Periodpausarna är ju utmärkt tillfälle att göra det du nämnde.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: Ärligt talat så stör reklampauserna mig inte så mycket. Det var värre för några år sedan men nu har man blivit van. Hade det varit reklampaus under ES alla matcher så skulle man nog bli bra less. Nu står jag ut. Med några barn och en galen fru så kommer pauserna faktiskt lämpligt ibland.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Ja, min sambo är väl inte heller så förtjust i hockey, men det har inte gått så långt att jag behöver en reklampaus för att förklara varför jag tittar på hockey. Och ett grisöra fungerar utmärkt som pausfågel åt hunden, du kanske ska prova det till dina barn och fru?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Nu är det klart att det är Niklas Nordgren som får lämna VM-truppen i och med Patrik Berglunds intåg.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Lasse Kinky och Håkan Södergren som VM-kommentatorer. Hm, var det bara i fråga om fotbollen som Viasat satsade på att få någon typ av Dreamteam.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Paddan: Lugn, vänta tills lite senare i turneringen, framme vid bronsmatchen eller nåt, då dyker säkert Åke Unger eller nån annan ordvirtuos upp. Själv saknar jag P-A Gullö nåt oerhört. Hockey-VM är aldrig mer detsamma sedan han försvann.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Dream Team:

Challes outfit känns sådär.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19: Kenny premiärmålar. Starkt av Harju.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: Du tittar väl?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Riktigt bra av Thörnberg nere i hörnet vid två-noll. Sverige är flera klasser bättre.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Jag har faktiskt inte gjort det. Är det en bra match?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
spud: Klasskillnad.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Är det mina ögon som lurade mig, eller stod det Holmgvist på ryggen på Honken?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Poffa: Nä du såg helt rätt.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Poffa: Och där syntes det jättetydligt. De har stavat fel, strålande.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Poffa:

Hongken?Hongken?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19: Han måste nog ha spelat i samma liga som "Superstjärnan Jarimor Jagr". Fast den gången var det kanske bara Lasse Kinchs tunga som slant.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Paddan: Ingen vidare period av Tre Kronor. Verkar inte vara helt skärpt i det svenska lägret. Bla Weinhandl och Harju har kastat bort några puckar. Skärpning krävs inför sista!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Heja Sverige=)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Detta är sanslöst, i en periodpaus hinner TV6 lägga in TRE reklampauser. Suck.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Portello: Det lär väl inte vara TV6 som bestämmer det. Det är ju spelavbrott under tiden.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba:

Inte illa för en kille med marshmallowsansikte;)

1 OMARK Linus 23 SWE F 1 0 5 5 6 +5

2 HEATLEY Dany 15 CAN F 1 2 1 3 0 +3
2 WEINHANDL Mattias 80 SWE F 1 2 1 3 2 +3
4 CAJANEK Petr 16 CZE F 1 1 2 3 2 0
4 HOSSA Marcel 81 SVK F 1 1 2 3 0 +3
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19: Lite komiskt att han inte ens var med som kandidat till matchens lirare. Inte Winhandlaren heller.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba:

Vem blev det då?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19: Vem det blev har jag ingen aning om. Det var väl Grossman, Loui Eriksson och någon till tjomme som kandiderade?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Skönt att Sverige vann och att Omark fick glänsa!

Men vad hade Challe för kläder på sig, fy vilka stolpskott till stylister TV6 har, dessutom måste jag säga att Ola Wenström eller vad han nu heter var nog det sämsta jag sett.

Vilken dålig kunskap han visade upp kring ishockey. Nä tillbaka till TV4 och komentera skit fotboll istället så slipper vi se dig. Nä fy va dålig du var Ola har lust att dojkotta hela Hcoeky VM bara för att Viasat sänder det.

Vilka idioter som kommenterar och vilken dålig kvalité de håller.

Man blir mörkrädd.

Andreas Johansson du ska nominera vilka som är matchen lirare är inte övertyga svenska folket om att Loui Eriksson är den man ska rösta på.

Nä kommer inte titta på dessa obetydliga gruppspelsmatcher.

Nä Viasat är det som gör att Hockey VM blivit så ointressant och tråkigt.

Åke Unger som är katastrof är bättre än Ola Wenström.

USCH USCH USCH TV6 Suger när det gäller hockey VM!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
lungan: Klipp och klistra? =)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba: Jepp Men citerar mig sj i alla fall!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
lungan:

5 assist av Omark i VM-debuten.det lär väl ingen ha mäktat med.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19:

Och var någonstans tar lungan upp Omark??
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
gud:

Men förlåt mannen.
Det var absolut inte menat mot lungan,utan bara en stilla frågan.

Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19:
Sorry..Menar inte att vara grinig..Var bara jävligt nyfiken..

Jävla brynäspack..;)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
gud: Du verkar vara i toppform? =)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba:
Toppform?? Japp..Har ramlat upp till 95 kilo och jag mår ganska bra och det känns jävla bra..Stackars moodoolider..

Har ork att reta vissa saker norr om TIMRÅ numer och låt de jävlarna lida..
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
gud: Du har 10kg kvar tills du kommer upp i min toppform. =) Eller det är kanske 10 kg förmycket som jag besitter.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba:
Äääh..Vägde 117 kg innan jag mådde mindre bra..
Iof så var det ca 10 kg för mycket..Så hård drar man det hela så är/var du en lillebror...Mooooaaahaaa..

Är det ok om jag kallar dig lillebror fast jag tycker mindre om mooodoo??
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009

Ett revanschsuget? Kanada verkar få sin hittills, i VM-sammanhang, behagligaste resa mot gulaschbaronerna. 2-0 efter knappt 10 minuter.

Senast lagen möttes i Prag 1938 så slutade matchen 1-1. En dåtida knallsensation. Ungern blev det första europeiska lag som både gjorde mål och luggade Kanada på poäng i VM-sammanhang. Sverige blev faktiskt först med att ta poäng. Fast matchen i Krynica 7 år tidigare slutade 0-0.

I OS-sammanhang vann för övrigt Storbritanninen båda matcherna 1936 mot Kanada. Fast i det brittiska laget fanns då bara en spelare som var fostrad på ön. Övriga spelare hade dubbla medborgarskap och var väl närmast att betraktas som transatlanter.

Från du ungerska VM-hjältarna 1938, så hamnade senare Laszlo Rona i Karlbergs BK, där han gjorde 3 säsonger i dåvarande högsta serien och passade också på att vinna SM i tennis 1942.

Ähhh...4-0 nu. Hämnden är ljuv! 

Kommentera


Sv: Hockey VM 2009
Snart dax för Sveriges andra match i turneringen. Mot Lettland. Har hört att de skall visa matchen på sexan mellan en del reklam. Om vi har tur så får vi se en hel del men det beror helt på reklamen som bedöms viktigare än matchen som ändå räknas som en ok utfyllnad mellan reklamblocken.

Sverige bör väl vinna matchen men är det verkligen nån som riktigt orkar bry sig? Hockey VM har väl inte särskilt hög status? I alla fall inte i mina ögon. Det roligaste tycker jag är att höra kommentatorerna som lägger ner hela sin själ i att förklara,rita och berätta som om VM var något viktigt.
Jag älskar hockey men tycker att det gått inflation i det som kallas hockey-VM. Det är helt enkelt inte roligt längre.

OS är en helt annan sak. Det borde räcka med det.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bafucin:

2-1 till Lettland just nu.... :-(
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Heja Sverige!
Kommentera

« · 1156258