Tre Kronor

17284 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM 2009

1159771 · » Till forumet


Sv: Hockey VM 2009
Salle: Exakt.
Så uppfattade jag också Johanssons uttalande.
Begriper inte hur man kan tolka hans ord som att han värderar ett brons högre än ett silver.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Huge: Det var väl Kincken som flosklade ur sig ett "Är det bättre att vinna ett Brons är förlora ett Guld" och Johansson sa att det är känns roligare att VINNA en medalj.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Dream Team: "Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver."

Nja, nu är det väl ändå DU som inte tänkt till.
Johansson menar väl att det är en angenämare känsla att vinna brons än att förlora ett guld.
Dvs det som Poffa redan förklarat: saken gäller en känsla.

Att Johansson sedan värderar ett silver högre än ett brons är jag fullständigt övertygad om.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
JD: Skön kille Radulov är. Gillade hans målgest, Tycker det är Ryssland som som försöker mest. Kanada försöker mest att vänta på sina lägen.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Inget dåligt mål.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Portello:

Ja det är sannerligen en bra match, själv ser jag gärna att Kanada vinner.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Sitter här och njuter. Vilken hockey vi bjuds på.Helt underbart.Kom igen nu Ryssland. VINN!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bissett19:

Roloson är rätt ok i det kanadensiska målet.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Waow vilken bra VM-final det är så här långt.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Poffa: Jo, självklart gör jag det. Dock så är det nog mer frågan om herr Johansson tänkte till innan han yttrade sig. Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Niklas Grossman - sämste svenske landslagsspelaren genom tiderna?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Två till som givetvis ska in på den positiva sidan är Kung Kenny samt Gustavsson.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Poffa: Riktigt skönt med ett brons. Tycker att det är en fullt godkänd insats av killarna. Finalen var mer eller mindre vikt till Ryssland och Kanada. Och så kommer det nog vara fortsättningsvis också.

Spelare som jag tycker gör ett mycket bra vm är Odoya, Wienhandl, Persson, Nilson. Spelare som jag är besviken på är Huselius, Berglund samt Thörnberg. Hade förväntat mig mera av dom tre.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Dream Team: Jag förstår precis vad han menar och det gör säkert du också om du bara orkar tänka till. Det handlar om känslan att åka därifrån med en vinst i sista matchen istället för en förlust.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Brons är flera olika rödaktiga kopparlegeringar, där koppar är legerat med framförallt tenn.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
ante08: Intressant resonemang i studion angående vinst i bronsmatchen kontra förlust i finalen. Enligt vad A. Johansson säger så är alltså en bronsmedalj mer värd än en silverpeng. Intressant var ordet.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
ante08: just när jag skriver detta gör lo Eriksson 1-1.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Salle: 0-1 till Usa blir väl åter igen än 4 plats i år.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009

Portello: På plats i Swejts...


Ge mig ett M
Ge mig ett O
Ge mig ett R
Ge mig ett O
Ge mig ett T

Vad blir det?




I en knasig Tre Kronor mössa dessutom.

Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Knylan: Verkar som vi får njuta till Lasse K:s ljuva stämma och höra hans visdomar i bronsmatchen. Hurra!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Ta åt dig iaf lite av det han sa iaf.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Vad jag kan se så sa han åt båda.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Portello:

Säg åt honom då som drog igång det, vet inte vad jag gjort för att han hoppar på mig på det här viset.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74 och Alisandali: Läge att ta detta via mess?
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Alisandali:

Sovit dåligt eller ??
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Mattias-74 borde väl inte uttala sig om sådant han inte begriper sig på, om du tänkt på det , så hade 90% av dina inlägg varit oskrivna .
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
73Sjöbba:

Stenbeck borde väl inte uttala sig om sådant han inte begriper sig på!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Projta:

Vad är det för avslut man tar hela tiden........mitt i magen på Roloson.
Fram med hålskivan och lär lallarna att sikta, rena ynkedomen för fan.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
För att ge lite beröm så måste N. Persson få det !
han har varit riktigt bra i VM
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
sargad: BLÄ!!!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Portello: Husse sög duktigt denna match. har väl 70-80% i felpass denna match, allsvenskt.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Larionov: Har Huselius någonsin producerat mot bra motstånd? Han är kul att se på mot Frankrike och andra blåbär. Idag sitter man bara svär och hoppas han ska åka på en ordentlig propp då han duttar omkring och håller i puck.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
BLO, SVETT OCH TÅRAR.

Sverige saknade minst två av dessa paremetrar för att vinn en hård match.

Jag vet inte vilken, men blod fanns det inget av.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Tappade nyss en öl i golvet. Tvingades skura i två minuter. Inget går Sveriges väg.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Och i LHC... ;-)
Där han var magnifik. Men här spelar han med alldeles för små marginaler och inte har många rätt. Det går upp & ner...
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
mattias - 74: Och ännu värre för dig, Färjestad!
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Larionov:

Han har spelat i Frölunda , vad förväntar du dig ??
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Bänka Huselius. Människan är ju en katastrof.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Våra passningsläggare måste skita i sina jävla finpassningar. Man kommer ju inte ens förbi förste försvarare. Säkra pass och snabba avslut och in med fol på mål. Vad är problemet? Vi begår ju Harakiri.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Loui gjorde mål på reprisen. Fantastiskt.

Fast jag har ju redan gett upp.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Reflektioner:
- Nu förstår jag varför Abbots kan dominera i Elitserien.
- Alla våra "lirare" går fetbort i detta sällskap.
- Är Törnberg på isen? Nu hackar han tänder å skakar. Tuff kille.
- Nää 3Kronor nu gäller inga krusiduller, trampa på och lämna respektern för lönnlöven hemma på hotellet.(Precis som Mackan, Wallin, Berglund o Bagarn har gjort. Klart bästa i blågult såfar)
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Frella: Louis bästa avslut hittils i den här matchen är när han helt fri i slottet skjuter mitt i magen på målvakten. Diu har rätt. Han är iskall.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
ante08: fattar inte varför han tog med Kalle gunnarsson för sämre spelare får man leta efter. Och vad sysslar Ormark med idag han känner man inte heller igen.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
NuMo: Men vi har väl haft fyra lägen i slottet och spelar man i VM-semi kan man tycka att åtminstone ett läge av dom ska sitta. Så äckligt ofarliga så man blir mörkrädd. Vår s k målskytt Loui är ju totalt iskall och det känns inte ens nära då han får läge.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Dream Team:

Tyvärr är det ju så att Kanada inte ens behöver en riktig målvakt för våra skott kommer ju inte ens så långt. Vad beror segheten på? 1+1=2 det kan en kanadensare klura ut på bråkdelen av en tusendel. En svensk funderar i tre sekunder. Det kan ju komma fram en annan lösning på problemet, kanske.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
NuMo: Det är inte BSK Flyers Sverige möter heller. Kanada är det bättre laget på alla punkter. Synd att det kladdats för mycket bland di svenske bara, som vid det senaste målet, t.ex. Det hade kunnat gnetspelats och göras jämnare än vad det är. 3-0 och matchen är förstås helt körd.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Portello: Ville veta eftersom jag irriterade mig på petet tidigare från honom.


Det äts för lite gröt i svensklaget. Alla 50/50 är 75/25 till Kanada.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
NuMo: Och där kommer 0-3. Nu är det Tack och godnatt.
# 11 = Calle Gunnarsson
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Dream Team: vem f.. är svensk nr:11. Pet pet.
Kommentera

Sv: Hockey VM 2009
Knylan: Håller med. Hans Virus, välkommen åter, allt är förlåtet!
Kommentera

1159771 · »