Tre Kronor

17480 inlägg · 806 ämnen

Karjala cup 2006

784654 · » Till forumet


Sv: Karjala cup 2006
Visst är Lindeborg tillbaka. Matematik var antagligen inte hans bästa sida i skolan då han enträget hävdar att Sverige blir tvåa i turneringen vid vinst mot Finland. Kul at slå Finland och iaf få en vinst av tre.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
RocknRolf2: Visst var det samma Kaj som pratar på hockeykväll ?

Isf var han mycket bättre som kommentator.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Db_04:

Ja faktikst men Oscar är ju bättre än Calle
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
mattias - 74: tyckte lillebror gladhockey skötte sig fint
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Dream Team:

hehe jag vet =) Jag är nöjd med mina kanaler iaf =)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
mattias - 74: Nu ska du inte vara sån. Jag törs nog sätta ett par pengar på att du visste hur det låg till. Ja, TV-utbudet för mig, eller för oss, rent personligen, har väl kommit upp vid ett antal gånger tidigare.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Dream Team:


Ok jag trodde i min enfald att du hade det =)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
mattias - 74: Men långt ifrån alla hushåll får väl in SVT24? SVT24 som väl bara sänds gratis på vissa håll, annars tillhör den väl digitalnätet? Ja, det digitalnät som hunnit kopplats in på vissa håll. Dock inte här.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Dream Team:

Har du inte tillgång till SVT 24 ?? Bor du i husvagn eller ?? =)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
RocknRolf2: Kai Kunnas, är väl hans namn? Tyvärr inte, då jag inte har tillgång till SVT24. eller tyvärr och tyvärr, så mycket bra missar man inte. Ja, förutom en och annan överraskning i form av en duglig finsk hockeykommentator då.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
RocknRolf2: Håller med dej där Kaj Kunnas o Niklas Wikegård hade ett lysande samarbete,dem var långt mycket bättre än matchen.Men Lindebojj är väl tillbaka imorrn igen.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Nån som såg Finland-Tjeckien? Kaj - vad han nu heter i efternamn - som snackade finlandssvenska var helt lysande som kommentator, bästa jag hört på evigheter, låångt bättre än gråtråkiga Lindeborg
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
65selander:
Det var visst inte bara EN tand som rök, utan flera.. iiiih..!
Men som sagt, Hedström är tuff och är snart tillbaka. :) Himla synd att det var just han som försvann..
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Bissett19nope. Han spelar inte inte imorgon, han lär nog vara borta någobn vecka skulle jag tro
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Dream Team: Det är väl rätt typiskt att det är Hedström som får pucken på käften,har väl hänt några ggr om man säger så.Jädrar vad det sprutade ur käften på honom.Men han är av hårt virke som Wikegård sa precis,han kommer nog tebax imorrn igen.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006

Jonte Hedström får via en styrning ett slagskott på munnen eller näsan och förstärker bara liknelsen med "Pecka Langers tandrad".

Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Poffa: ja tycker det är bra att man testar många olika.... Bengt-Åkes företrädarna försökte köra på samma manskap varje turnering... framångar? inte mycke.....

vi får se efter denna om Sverige kan befästa sin ställning och ja skulle gissa att BÅG anser att oskar steen är något bättre än va du anser :)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006

Gidde, Db_04 och kväkaren: Ja, jag ville hellre ha Green än Steen. Det vill jag fortfarande. Green är i mina ögon sämre i det fysiska spelet, bättre på skridskorna och med en bättre teknik än Steen.

Att Oscar nu får spela med Tre Kronor får mig att tycka att Tre Kronor återigen har blivit något som alla får spela med, bara man inte är skadad eller tackar nej. Ungefär som det var på den tiden då man under fyra turneringar spelade med 80 olika spelare.

Oscar är tredjecenter i MODO, han är på sin höjd tionde forward. I mina ögon platsar han nog inte bland de 60 bästa svenska forwards i ES. Ändå spelar han i Tre Kronor och ni tycker det är roligt och bra. Jag tycker det ger ett löjens skimmer över det landslag som en gång i tiden var för de bästa.

Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Gidde: Oskar får oförtjänt mycke skit pga sin bror
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Db_04:

BTW, du ska inte tro så mycket på Poffa, när det gäller att uppskatta dom viktiga spelarna så är han rätt blicklös ;-)

Han gillar mer det där finliret som bara går hem en gång på femtio..

;-)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Db_04: Hade Poffa fått välja mellan Malkin och Morten Green hade han nog utan att tveka valt Green. Måste bero på de gröna klubborna.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Db_04:

Jag vill ha Oscar kvar!
Däremot skulle jag även gärna haft Green kvar (bara att se hans gröna klubb var ju värt entrepengen!;-)

Ni kunde fått Gästrin istället...
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Gidde: han har blitt sågad av många bland annat ville Poffa för allt i världen byta tillbaks morten green mot oskar
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Db_04:

Nej, du är inte ensam om det! ;-)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
70 Rodrigues: känns skoj :) tydligen inte bara jag som tycker att Oskar Steen är bra då :)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Vilken bläää-match! Hoppas de stramar upp sig lite i nästa match, för det såg alldeles för odisciplinerat ut igår..
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
Modos Oscar Steen ersätter skadade Tim Eriksson i Karjala Cup.
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
vhcfan: Kan ju bli lite omväxling att laget man håller på kanske vinner en match...
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
GävleLasse:
Håller med du.. SVT sänder ju (ingen reklam? *hoppas*)
Kommentera

Sv: Karjala cup 2006
250kg kärlek: Ännu en turnering som inte känns allt för intressant. Vad gäller Tre kronor så är det ju inte så många överraskningar. Nog hade man hoppats på att få se lite mer talanger istället för gamla rävar.

Nåja, det blir ju hockey på TV i alla fall.. annars skulle tillvaron bli oliiidliiig.
Kommentera

Karjala cup 2006
Så, snart dags. Här diskuterar vi årets upplaga av Karjala cup.
Kommentera

784654 · »