Brynäs IF

717114 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

« · 1636641 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: men har du verkligen koll på hur det fungerar i en lagsport? Hört talas om gruppdynamik? Att sparka spelare, tränare, sportchefer etc leder till vad menar du? Att de spelare och ledare som är kvar stärks i vad de gör??

Hur tänker du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Jag fattar inte vart spelarna måste ha tappat sitt självförtoende så totalt som vissa vill ha det till? Efter en riktigt bra trend åkte vi på en förlust mot Skellefteå. Efter den matchen börjar det pinsamma haveriet till synes utan någon bra anledning.

Jag menar bara att jag tycker det verkar väl känsligt att plötsligt tappa allt efter en egen bra trend. Vi har säkert kasst självförtroende,men problem verkar allvarligare än så.

Som alla kan se.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Blir du också irriterad härinne, blir dock mest irriterad på Brynäs😉.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Huss:

Efter matchen mot HV71 så har tränarteamet och spelarna jobbat hårt för att tajta till försvarsspelet. Kanske tur det. Tänk vad mål de släppt in annars. Nu är det ju bara 10.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Ne, nu var jag taskig. Jag ber om ursäkt.
Man blir rätt lite smått irriterad här inne ;)

Men håller dock med dig. Du ska inte ta mig på allvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Du får tycka det, hade kanske brytt mig om det var någon jag tog på allvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: En sådan kommentar gör ju bara att man inser att du har total noll koll på hockey. Jag orkar inte..
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Huss: Håller helt med om det första.
Dels tycker jag att försvarsspels-grundspelet är alleles för dåligt och dessutom är det bara inse att vissa av våra defensiva spelare inte alls håller måttet just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Självklarheter som alla som sysslat med lagsport fattar. Mao: begär inte att så många härinne ska fatta.
Signifikativt för ett lag i vårt läge är individuella enkla misstag som man dessutom nästan alltid blir hårt straffade för. Som efter 4-4: vi ligger på för 5-4, får inte in pucken, Kilas blir övermodig på blå och helt fel gubbe får pucken (Samuelsson) som gör 4-5.
Positivt i eländet är iaf att vi skapar mkt, vore värre om den biten inte funkade heller.
Som sagt: bara att gnugga på, det vänder alltid.
Fast en stabil och säker tvåvägsback vore inte fel, kan räcka för att få tillbaka självförtroendet i defensiven.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Zappaholic: Bra målvakt, hygglig offensiv, godkänt försvar och starka i special teams. Vi fungerade åtminstone. Hur tappar man allt helt plötsligt?

Äh, orkar knappt bry mig. Brynäs gör det ju inte. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

mattiaskarlgren: "De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis".

Tycker vi fick tre ganska enkla mål till skänks av Djurgården och slumpens skördar. Men tydligen har vårat gäng så pass svagt psyke att inte ens det räcker för att visa en uns av pondus därute.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
som en sten. Som en jävla sten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Frågan är väl om Bengtzen har modet att ta dessa obekväma beslut? Hittills har han ju knappast rört om något i grytan, snarare tvärtom. Brynäsmentaliteten kanske sitter djupare i väggarna än vad man tror. Avvakta, avvakta och avvakta. Sparka aldrig en tränare eller spelare. Ibland saknar man Boorken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: men hallå? Så här har det sett ut de senaste säsongerna i defensiven. Det såg inledningsvis bra ut men nu är det katastrof. Små steg i rätt riktning har blivit jätyekliv i fel riktning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Brynäsgubbe: vet inte. Hur kunde vi bli seriens formstarkaste lag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

70 Rodrigues: Misstag kommer alltid att komma.
Idag anser jag att vi gör tre riktigt grova misstag.
Sunkens idiotpassning, Kilas assist på blå samt Djoos agerande på sista målet.

I övrigt anser jag att man under delar av matchen kan kalla det otur.
Av de övriga målen med mycket bättre försvarsspel och en Starky MED självförtroende gör inte DIF ett enda mål.
De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis.
Skitmål (ej egna misstag) utan rena skitmål, missade storchanser osv. Otur eller ej, använd vilket jävla ord du vill. Men självförtroende är noll.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Zappaholic: Men varför kommer det från ingenstans?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
BENGTZÉNS ÅTGÄRDSPAKET

1. In med defensiv kompetens på ledarsidan.
2. Värva en målvakt. Markström?
3. Sparka nummer 22. Det måste markeras att division 2-kompetens inte håller i SHL.
4. Värva två backar med klass.
5. Värva en defensiv center. Vad gör Mads idag?
6. Låna ut Djoos.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Brynäsgubbe: Lite Bagdad Bob varning över att han säger det, påminner om en viss cyklop i Modo..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Våga bänka ja...Vill inte vara densom bestämmer VILKA som ska bänkas för idag är det ett dussin spelare som skulle bänkats...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
bifhjärta: "Vi är det bättre laget" säger TJ.

Släpper man in sju mål och torskar hemma är man inte det bättre laget. Sorry Tommy, detta ser illa ut. Vem ska ersätta dig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Brynäsgubbe: när TJ börjar låta som Anders Forsberg då vet man att vi är illa ute....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
bifhjärta: Självklart måste det till förändringar.
Det första som måste hända är att vi måste ha in ett ordentligt grundspel både offensivt och defensivt. Men framförallt defensivt.
Sen är jag en av dom som verkligen tycker att små saker måste göras under matcherna.
Ett sådant misstag som tex Kilström gör vid femte målet. Sådana misstag måste man lära sig av. Han är ju antagligen inte fokuserad nog och då får man ta fulvägen och bänka. Våga bänka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Köper inte snacket om dåligt självförtroende. Vi hade tre förluster innan matchen mot Leksand. Är man så ömtålig mentalt att man tappar grundläggande försvarsspel TOTALT efter 3 förluster då är det isåfall en svaghet i sig.

Vi har havererat totalt och saker måste hända med truppen. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Inatt blir det tufft att somna alltså..Riktigt dålig känsla över den här säsongen, vill inte åka ur SHL men mycket pekar på det tyvärr. Fyfan vad ledsen och besviken OCH rädd man är nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Absolut. Du har fortfarande inte svarat på varför du skyller på otur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
rafalski: det skulle ha gjorts redan förra säsongen....
Det är utan tvivel bevisat att han inte är kompetent nog att få ordning på defensiven.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Tommy Jonsson: "Brynäs är det bättre laget."

Jorå allt stämmer minsann i det här laget. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: det är inte fråga om otur. Det är en ung trupp som har svårt att hantera motgångar. Laget behöver förstärkas. En tvåvägsback, en grisig tung jobbig forward och en klok trygg center.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Tror TJ avskedas innan nästa vecka är slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Bratwursten: Fy fan det gör ont i mitt Brynäs hjärta nu
. Att Tj får stanna är för mig en gåta. Under snart tre säsonger har Tj inte fått till ett skit. Nu är det väl ändå dags å inse att han är färdig. Ingen absolut ingen spelare lyssnar på honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Så du tror på allvar att förstärkningar kommer ändra så vi får självförtroende?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Som sagt, självförtroendet är som bortblåst, men varför skyller du på otur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Dags att lyfta bort TJ. Nu måste förändring till och tyvärr så känns det som den ända rimliga lösning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
munkas: Fast Brynäs har ju börjat fokusera på defensiven nu. Syns ju på resultatet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Tycker du inte att det behövs NÅGON förändring alls?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Vi har problem som liknar de vi hade säsongen vi senast var i kvalserien. D v s ett svajigt målvaktsspel och en defensiv som.. Eller nej. Vi har ingen defensiv.

Klarar vi hålla hela två lag bakom oss? Just nu tyder inget på det. Agera innan vi äventyrar vår SHL-plats för en lång tid framöver.

Fy fan så svagt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Brynäsgubbe: hur menar du nu? Några förluster och spelare börjar grubbla...är det svårt att förstå?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Tar inte ens diskussionen med dig. Räcker väl med att se vad du allt som oftast skriver då vi aldrig i detta läge kommer kunna ha ett normalt samtal ;)

Laget saknar självförtroende totalt och då är det väldigt, väldigt mycket som inte stämmer tyvärr.
Spelare agerar sämre än vad dom egentligen är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Geniet TJ har levererat igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
14 mål i baken de två senaste hemma. Det är fortfarande lite småsaker som bör rättas till i defensiven. Iofs ordnar sig allt automatiskt när Ollas är tillbaka, glömde det.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Zappaholic: Läs mitt inlägg igen. Självförtroendet må vara borta men att skylla på otur är löjeväckande. Förstärkningar är en självklarhet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Känns som att varenda Djurgårdsskott har gått i mål......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
KRIS I BRYNÄS IF!

Något måste göras. Det är tredje säsongen i rad som TJ inte får ihop försvarsspelet. Kan någon inse att förändring behövs????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
HUR I HELVETET KAN TJ TOPPA MED RÖDIN I 6-5. Avgå.
Nu kommer 7an.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Tack å hej. Men nästa match då jävlar....
Timeout och 4-7?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Just nu känner jag bara att vi allihop i Brynäs kan avgå. Inklusive vi i forumet. Jag stämplar ut. Ha de!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14

Zappaholic: Då undrar jag varför man får dåligt självförtroende när man är formstarkast i serien. Står allt rätt till i laget då?

4-6. Förlust mot Djurgården. Låt det sjunka in. 6 insläppta.

Kommentera

« · 1636641 · »