Brynäs IF

713672 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - HV71 26/9-15

« · 1700418 Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Så klumpigt av Blomqvist. Helvete. Onödigt att de dem den här energin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Zappaholic: Nä så gåre när man inte gör skitjobbet och är såhär fruktansvärt inefektiva
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Inga bra vibbar just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Bedrövligt PP, INGEN gör skitjobbet så här långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Lindström: Vad trött jag blir. Totalt ologiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Som ett jävla brev på posten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Jävlar vad HV backen dog...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
bradberry: Fyfan..Brukar ändå gå rätt snabbt? Specialhjälm?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Käkfraktur på Vrana...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Zappaholic: Fortsätter vi i samma intensitet så kommer vi att nöta ner HV som går på ruggigt kort om folk. De gick på hörntänderna under andra halvan av 2:a
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Nu krigar vi i sista!!! Sandström är kung! Rödin är kung! Poäng ska vi ha. KRIGA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
tjugo8: Det slog mig hur många kontrakt som går ut efter den här säongen så det blir upp till bevis för BZ att bygga ett nytt lag efter hans sågning av Mormors lagbygge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Vilket mål kapten gör..!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Steenm:
2 kaptener
2 3-årskontrakt
....
Ni förstår väl hur detta slutar...?
Passa på o njut denna säsong
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Jag hoppas att dom ger alkisen ett riktigt långt avstängning! Fyfan! Vilken respektlös jävel!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Pettisbif: Tänk om vi nu kunde hålla i detta. Då börjar jag se ett mönster i att vi är ett jobbigt lag att besegra. Bättre defensiv, bra offensiv, stabil Felix är lika med rolig säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Pettisbifjaaa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Brynäsgubbe: det blir 3-0 lindblom och porseland målar i tredje
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Hoppas de kan fortsätta såhär.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Äntligen! Vad snyggt av Rödin!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Vår kapten - vilken jävla köng!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Röööööööödin!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Brynäsgubbe: jösses, skjut högt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Seriöst, minns inte sist vi gjorde mål på HV i PP! Så frustrerande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
PP nu. Hoppas på förbättring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Bättre spel nu men saknas skärpa i avsluten. Luktar torsk med ett skitmål 19:47..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Brynäsgubbe: IN MED PUCKEN
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Nu kan vi väl ta resten av matchen i rätt tråd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Vilken jävla idiot i HV!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Steenm: NU GÄVLAR KÖR VI!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Bra läge när HV alltjämt saknar spelare. Vi ska ta detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Peja:
Bulan sa i senaste presskonferensen att dom kommer köra på 7 backar. Där dom spelar med dom som är hetast och fräschast. När alla är tillgängliga vill säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Tycker man ska ge Lindblom chansen i 1-2 matcher till i första kedjan.
Annars vill jag ha det såhär:
Ollas - Scott - Rödin

Johnson - Vrána - Brodecki

Westerholm - Westerholm - Mannberg

Lindblom - Blomqvist - Alcén

(Lööke/Ölund)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Ingen Törstenbö i laget ikväll. Porseland uppsatt som 7:e back på Swehockey men antar att han kommer få speltid. Lööke extraforward, Morelius andrakeeper.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
reven: Håller inte med om repriserna. På arenornas jumbotroner är det stort fokus på reklaminslag även om repriser förstås också förekommer, men det är verkligen inte säkert att man t.ex får se repriser på utvisningssituationer i arenan. Och heller inte flera olika repriser på målen. Det får man i tv-sändningarna.

Det som Gavlerinken sällan har, men som t.ex Hovet har, är bra stämning på läktarna. Det höjer helhetsupplevelsen otroligt mycket men det är självklart inte upp till Brynäs att få folk att skrika. Bra stämning som man kan få uppleva live är aldrig samma sak i tv-soffan.

Men jag kan hålla med om att Brynäs har gjort mycket, det är väldigt bra evenemang, på en helt annan nivå än vid t.ex Gefles hemmamatcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Peja: japp. Håller med dig till viss del där. Däremot gällande repriser så ser man ju samma sak på jumbotronerna i arenorna. Bättre bild än live går heller inte att få det :)

För att det ska göras satsningar på arenaupplevelsen krävs det kapital. Kapital som dras in om det är mycket folk.

Mycket folk på matcher = pengar över till satsningar

Jag går varje match och ska snart upp och se kvällens drabbning men alltså Gavlerinken har fan det mesta. Det finns restaurang, SKYBAREN med trubadur typ varje match, barer, kiosker, en bistro, tv-apparater, lekhörnor för barn, sköna sittplatser, en stor ståplats, rent och fräscht i publikgångarna, brynässhop om man nu vill handla nåt annat, nåt som händer i entréhallen i princip varje match, underhållning i pauserna i form av kidsen på isen.

Det är svårt att se vad man skulle kunna göra annorlunda. Kanske en ljusshow men sånt kostar oerhört mycket pengar och kommer det locka dit slentrian-fanset? Nja, tveksamt va? Kanske fler tävlingar till publik vore nåt men ptja jag tror att de flesta tar en bra stämning mot nån till tävling.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
reven: Problemet är ju inte att det saknas folk som vill se matcherna. Problemet är att för många väljer att se matcherna på tv istället för live. Tv-upplevelsen har blivit betydligt bättre de senaste åren. Bättre bild, bättre repriser och så vidare. Däremot har inte liveupplevelsen ökat i samma takt. Jag tror att många klubbar kommer att ha problem framöver. Drygt 6000 på Hovet var ju inte heller någon bra publiksiffra för Djurgården, i synnerhet inte med tanke på hur många Brynäsfans som var på plats. Många klubbar kommer nog få samma problem. Det är bara att hoppas att de inte rear ut tv-avtalet.

Håller definitivt med om att attityden är en viktig del. "Brynäs är så jävla dåliga" är tyvärr ofta någonting man hör. Särskilt efter förluster men ibland faktiskt även efter vinster. När Brynäs vinner med 6-3 verkar många tycka att det är viktigare att klaga på de spelarna som inte gjort en bra match än att lyfta fram allt det positiva som ju dessutom väger betydligt tyngre efter en sådan match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Steenm: jag tror det handlar om oss fans. Föreningen blöder ekonomiskt och vi måste hjälpa till med det lilla vi har: våra käftar och händer (skriva på sociala medier och på forum).

Vi måste hjälpa till att dra folk genom att _försöka_ se saker positivt. Glaset halvfullt och det där. Sen göra vårat bästa att dra dit människor i vår närhet. Jag tycker att våra supporterklubbar är oerhört dåliga på det, att locka dit folk, vilket borde vara deras största uppdrag som supporterklubb. Det gynnar liksom allihop om det är mycket folk på matcherna!

Vi fans är ambassadörer för Brynäs. Det vi säger till slentrian-fans är något de tar med sig. Om vi är negativa så kommer de heller inte vilja gå på matcher eftersom varför ska de gå när vi inbitna fans är så negativa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
reven: Ja, jag håller absolut med, men det finns ju en anledning till att det alltid är dessa platser som gapar tomma i arenan, vilket är irriterande. Jag har inte bott hemma på många år och vet inte riktigt vad priserna ligger på längre, och jag vet att BIF arbetar hårt på den fronten, men det verkar inte hända så mycket på läktarna. Så ja, attityden är relevant – frågan är hur man ska fixa det. Visst, i Gävle är man bortskämda med framgångar från fornstora dagar, men den nya generationen borde ju vara hungriga. Tycker man.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Steenm: fast föreningen gör redan mycket. Du menar att följande rabatter inte är nog? www.brynas.se/matcher/biljetter

Det går inte att rea ut allting eftersom det någonstans måste dras in pengar. Jag tror knappast att det skiljer sig mellan att gå eller inte gå när det handlar om 10-30kr/biljett. Speciellt inte när det mest är medelålders som går på matcherna. Det är snarare attityden som måste ändras. Den tydliga jantelagsattityden i Gävle "äsch, jag sitter hemma. Det blir ändå dåligt med folk."

Om alla tänker så kommer ingen gå. Föreningen drog knappt fulla hus för 2år sedan när de i princip delade ut biljetter gratis ett tag. Gå 3 betala för 2, företagsbiljetter och happenings som 50kr/biljett.

Folk var jättevilliga att köpa hörnbiljetter när Leksand kom på besök, varför då? Jo för då visste folk att det skulle komma många. Det gäller att få en sådan känsla på ALLA matcher. Inte lätt, nej. Men det går om alla, precis ALLA hjälper till att sälja biljetter. Ska du gå på matchen, ja locka då med nån kompis. Om alla 4000+ som kommer idag gjorde det skulle det vara fullsatt direkt.

Alltså, billigare priser är inte lösningen. Det är attityden som måste ändras bland fansen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
*Rätt tråd*

Angående publiken; har alltid hävdat att föreningen måste göra något åt de oerhört oattraktiva "hörnplatserna" i Gavlerinken – alltså de platser på långsidorna som är längst ut åt kortsidorna på båda sidor. Det är där det alltid gapar tomt, och det ser förjävligt ut. Vi kommer aldrig öka publiksnittet som vi vill om Brynäs inte finner en lösning där – och jag ser inget annat än en prisreducering. Dra ett diagonalt sträck mitt i yttre läktaren och räkna de innersta platserna som hörnplatser – sälj ut de billigare. Andra lösningar ser jag inte.

Jag kikade nyss på biljettläget inför kvällens match, och det ser hyfsat välbesatt ut – förutom i dessa hörn. Som vanligt alltså.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
2-4 tyvärr. Brynäs har ofta väldigt svårt komma till tals med HV, hemma som borta. Det låser sig på nåt sätt. Men jag har mer än gärna fel i morgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Chris11: om man JOBBAR helg då! Men rätt inställning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Själv åker jag från Borås och vi har full bil denna gången :)

Tipset blir att Felix håller nollan i första hemmamatchen. Han var briljant igår. Defensiven ser nu riktigt bra ut, kul!

I övrigt mål från scott 2, pa westerholm, rödin

Vinst 4-0

Nu gävlar kör vi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Lindström: Det är löningshelg, så varenda Gävlebo som inte går på matchen borde få en smäll. Alla som bor utanför Gävle och säger att det är "för långt" borde också få en fet smäll. Det är helg för i helvete, hoppa på tåget om ni tycker att det är långt köra med bilen eller vad det kan vara. Det finns INGA URSÄKTER att inte vara på plats.
Alla till Gavlerinken, Nu Gävlar Kör Vi!

Är du på plats?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Njuter fortfarande av vinsten igår! Så jävla gott!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Nya tag och 60 mins hårt jobb = 3 nya friska!!
Baljor för kvällen bjuder; Zanetti, Brodecki & Rödin på!

Kan vi hoppas på 6500 på plats??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Om salmela är en av de bästa backarna i shl så måste rödin vara en de bästa forwards. gött att ha Bertilsson tillbaka också. Han är klasspelare
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
70 Rodrigues: Tips: 4-1
Mål: Rödin, Po Westerholm, Johnson och Salmela
Kommentera

Brynäs IF - HV71 26/9-15
Tips: 4-3

Mål: Zanetti, Salmela, Lindblom och Rödin😃
Kommentera

« · 1700418