Brynäs IF

715178 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

1698597 · » Till forumet



Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
mattiaskarlgren: Det enda som är synd med Alcéns inträde är att det har blivit på Löökes bekostnad. Å andra sidan vet vi att Brynäs alltid får många skador så Lööke kommer nog få sina chanser ändå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Stora plus igår på nörstebö och mannberg tycker jag. Däremot syns det att sundqvist behöver matcher
Som väntat känns offensiven bättre än defensiven.
Visar bredd att kunna ha en spelare som brodecki i fjärde linan
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Bifbiffen: Det är tyvärr så här det funkar. Om Brynäs skulle slå Fbk imorgon skulle ytterligare 75% av expertisen revidera sina tips angående Brynäs. Dessa 75% har ju tippat Fbk som topp-3 och möjlig kandidat till SM-guldet, trots att de tappat 4 av de 5 som var högst i interna poängligan. Själv har jag svårt att se Färjestad som favorit till någonting överhuvudtaget, utom möjligen SM-guld i ryggsäckshockey...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Visst man ska intedra allt för stora växlar bara för att vi vann med 6-3 igår. Fanns några saker som var dåliga.
MEN nu ska vi fokusera på det som var riktigt bra.

Salmela - Klass rakt igenon, som vi ändå redan visste.
Pudas - Kan bli en klassvärvning då han har alla nycklar i sin bag. Får han till det?
Johnson - Ser så otroligt stabil ut och lugn i spelet vilket gör att han knappt gör ett enda fel under matchen.
Vrana - Tycker jag inte syns så mycket under matchen. Tycker också det är lite konstigt att de spelar med Rödin istället för Vrana på högerkanten i PP då Vrana trots allt värvades in som en spelare i den positionen?

Annars lite småreflektioner är väl att Alcén precis som jag trodde blev en klockren värvning för en fjärdekedja. Frejdig, tacklar och jobbar stenhårt vilket är klockrent för en sådan kedja.
Nörstebö tycker jag bara blir mer och mer intressant och har potential att göra en hel del poäng från backposition samtidigt som jag tycker han kanske är den som i egen zon spelar smartast.

Tycker det framförallt framåt igår såg mycket bra ut men även i många lägen såg darrigt ut bakåt. 3 mål är inte mycket och stora delar av matchen var det stabilt.

Så 6-3 seger med mersmak!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Skagge: Vi har spelat en matcn mot en nykomling dessutom. Tycker snarare att det är patetiskt att man byter åsikt om ett lag så tidigt.

Sen att de givetvis har fel men att de med en match som underlag redan värderar om Brynöäs känns smalt.

Malmö hemma är en match vi SKA vinna.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Skagge:

Nja varför bry sig? Brynäs blir väl varken bättre eller sämre på grund av att någon expert vänder kappan efter vinden.
Kommentera



Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
bradberry: Var läser du detta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Charles: Som en liten ilsken bålgeting. Påminner om en ung Grana, lite mindre men snabbare på rören.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Renberg när han bedömer Malmös insats:

Svårt att bedöma efter en match. Man möter ändå ett topplag ikväll...

Så där ja! :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Få nu inte hybris här inne. Kom ihåg att vi alltid är sämre än Modo trots allt, även att vi  vinner.

Säker källa

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Peja: Ni står er bra, det är mest experter och egna belackare här på forumet som inte kan se kvalitet i truppen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
hahii: Salmela var verkligen en nyckelvärvning av Bengtzén. Han har en helt annan skridskoåkning och tvåvägsspel än Andersén. 6 mål (och det var nästan i underkant) är fantastiskt men defensivt var det lite svajigt. Blir väldigt intressant att se hur laget står sig mot en starkare motståndare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
De säger att Salmela är en legoknekt. När hela Luleå är full med legoknektar.

Grymt skön vinst igår! Jag tror på det här laget som jag sagt tidigare. Det kommer bli en kul vinter!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Jävlar i min låda vilken konkurrens det blir i laget :D Vi har 8 backar som alla kan spela rätt bra, men två kommer förmodligen vara vid sidan av isen. (Sunken gjorde inte så många rätt idag dock)
Sedan har vi fyra riktigt bra kedjor där de tre första känns givna. Sen så ska man inte glömma att vi har Enterfeldt och Olden på väg tillbaka samtidigt som vi har två juniorer i Ölund och Lööke som knackar på porten.
Två av SHLs bästa målvakter! (Om nu Starkbaum kan hålla nivån som han brukar hålla)

Nu gävlar kör vi säger jag bara!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Mannberg var fan bäst idag, spelar han såhär hela tiden så är han en bättre brodin
Kommentera



Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Satan vad med Brynäs-artiklar från GD idag. Här blir det läsning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

grym match idag! Fantastiskt tryck i arenan, särskilt sista minuterna. Kändes nästan som i fornstora dar :)

visst, lite för många misstag i defensiven men jag tycker inte man ska dra för stora växlar av det. Premiär. avsaknad av två av våra bättre defensiva backar, osv. Hoppas och tror det kommer se mycket stabilare ut redan på lördag. Offensiven är ruskigt vass och riktigt jävla kul att se att sån spridning på poängen. Så här ska det se ut, alla drar sitt strå till stacken istället för en kedja som står för all produktion. 6 mål och därtill ett imponerande antal vassa chanser.

funderar starkt på att stanna en natt till i Gävle och sedan ta vägen förbi Karlstad på lördag. Jag är nämligen helt övertygad om att det här laget har förmågan att vinna även på bortaplan ;)

ser fram emot resten av säsongen och tycker mig redan nu känna den välbekanta doften av guld...... :D

stort tack till kamratkompaniet för ett underbart tifo!

forza Brynäs.

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Se där! Galne Höken erkänner att han av någon konstig anledning tippat Brynäs för långt ner i tabellen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
honken21: Tja, det har ju bara gått en match och jag tror nästa blir väldigt jobbig. Men att tippa oss som 13e känns mest okunnigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
honken21:

Försent att ändra sig nu. Dumstrut på!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Enaranger: Fyfan vad jag ska sova gött inatt!!! Tack Brynäs!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Text-TV om matchen:

"Brynäs var det bättre  laget och norrmannen Mattias Torstenbö
pangade in slutresultatet 6-3 med ett stenhårt slagskott från blålinjen."

Vår nya back.
Torstenbö.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
"Brynäs är verkligen bättre än den trettondeplacering som jag av någon obegriplig anledning tippade de på."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Tror och hoppas Bulan och Sjödda får ordning på defensiven för det kommer inte gå att forechecka backarna till misstag lika lätt mot tex Färjestad på lördag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
honken21: Trist för dem att de förlorade trots att de totaldominerade Örebro. 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Brynäs upp i toppen glimmar

Modo ner i skiten simmar

Brynäs, Brynäs, Brynäs !!!

😉

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Var var Vrána?

Svätt nu i CMore Sport... Örk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
... och Modo lyckas alltid på något magiskt sätt hitta hem till jumboplatsen. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Fan va härligt, nu kör vi över fjollorna på lördag!!! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
HappyX3: Salmela är bäst på plan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Carl Lejonkräk:

Som att stjäla smågodis från barn. Välkommen till SHL Malmö.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Chris11: Kul att höra!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Vad tyckte ni alla om introt??

Jag tycker 5/10, bättre än förra året. Men inte så bra som jag hade trott...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

De får två mål i PP, i princip. Gubben kommer precis in när de gör 1-0. Annars släpper vi egentligen inte till jättemycket i fem mot fem tycker jag. Men helt klart ett skickligare Brynäs i år, vilken skillnad på handleder på backarna! Spelar oss ur situationer mycket enklare än i fjol. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Salmela imponerar. Är nog värd sin lön. Oavsett vad den är. Två träningar med laget. Mest istid. Såg inte ut att gå fullt heller👏👏👏😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Kändes som om att det var 7000 på plats, blev stundtals riktigt jävla bra tryck!

Skönt med 3 Poäng!

Nu gävlar kör vi boys!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Steenm: Där får vi gärna stanna.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
honken21:Känns som att årets brynäs har väldigt starkt offensiv men lite halvdan defensiv, men men. Gör dem 3 så gör vi 6, gör de 5 gör vi 10 ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Gott att starta med 3 poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Självklart nöjd med 3 pinnar ikväll men Sjödin har lite att jobba med.....
Salmela går på 60-70% ikväll men dominerar. Han får nog en del spelare att fundera på sitt yrkesval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Zappaholic: haha! Så var det ju förra säsongen också..men då var det allt som oftast redan kört inför sista;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Zappaholic: 😄

Den här känslan har man längtat efter.
Kommentera

1698597 · »