Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

« · 1631075 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

spud:

Friskt vågat av Modo ändå. På papperet en intressant värvning. Synd bara att huvudpersonen själv inte tog SHL och uppgiften på större allvar.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
smallround: inom brynäsfamiljen menar jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: underbart att komma hit och se att vi för en gångs skull inte tävlar med varandra. 😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Johan Norrström: Ja det har du rätt i, han glömde jag bort. Eller så ingår han inte i kategorin hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

spud:

TJ Hensickk hade nog bättre andvändningen av pillren än Hedberg.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

spud: Jag är ganska ointresserad av Hedbergs och Modos försvarstal. Jag noterar att testet visade vad det visade. Och Rahms doping har ju som sagt inget med Brynäs att göra.

Sen fattar jag inte varför ni oroar er så mycket över våra publiksiffror ? Ni borde vara mer oroliga att ni fick stryk av ett Brynäs som gjorde en rätt jäkla blek insats idag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren:

Det är du som trasslat in dig inte jag. Du väger ju ett påstått slagsmål som du inte vet om det ens ägt rum, mot ett bevisat dopingfall.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Davey_22: Helt riktigt att Hedberg tog ett medel som inte var tillåtet. 
Men.
Är det någon som tror att en svensk hockeyspelare medvetet tar ett bantningspreparat? Är väl bara Pär Djoos som skulle kunna ha vunnit på det de senaste 20 åren? Nu gällde det dessutom en spelare som hade för avsikt att bygga på sig muskler..
Men det frånsäger sig verkligen inte ansvaret. Det var Hedbergs. Men är det någon som på allvar här inne tror han gjorde det för att bli en bättre hockeyspelare?

Sen Rahm, han gjorde det för att bli bättre, snabbt. Dock ska han ha heder för att han inte skyllde på en massa annat. 

Kul att Gävle kommun nu också har börjar betalat så ni förutom reklamen på tröjorna slipper ha publik på läktarna. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren:

I MODO finns det naturligtvis inga spelare som förstärker i närkampssituationer och lägger sig?

Inte underligt att Övikssupportrarna häcklas för sin enögdhet. Det ända det resulterar i är att ni framstår som otroligt okunniga.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren: Du har nog just diskvalificerat dig själv från att tas på allvar.

"Filmning värre än doping". Grattis.

För övrigt : När man talar i termer av vi/ni så är det för att underlätta samtalet,istället för att skriva föreningens namn eller "ni supporters". Så menade jag iaf.

När ni gläfsar om filmingar och rykten om Brynässpelare är det väl klart att ni får ta diverse skit tillbaks. Är du inte bekväm med det kan du ju hålla dig i Modo-boken ?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Johan Norrström:

Jag har inte skrivit att jag vet något. Jag frågade vad ni visste. Formuleringen av min fråga säger allt. Jag har ingen aning, om vad som har skett.

Förlåt för att jag var nyfiken. Visste inte att ni skulle börja sura över det. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
S-vikaren: Det finns inget belägg för att Bertilsson har spöat någon. Det finns ingen polisutredning och definitivt ingen fällande dom. 

Notera även i Hockeysnacks regler:
DU SKA INTE Sprida elakartade rykten om spelare, ledare och skribenter. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Davey_22:

"ni uppfostrar era spelare" 

Vi supportrar är inte delaktiga i utvecklandet av spelarna. Vår uppgift är att stötta laget, inget annat.

Varför behöver vi höra sådant? Det är inte så att han har fått någon fördel av sitt dopingbruk. Det finns värre sätt att fuska på.
Att filma till sig utvisningar, ger fördelar.. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren:

Du verkar ha en hel del på fötterna när gäller det där slagsmålet på Högfjällshotellet i Sälen. Vet du något mer än någon av oss övriga? Verkar lite tunnt att bygga sitt resonemang på enbart rykten. Bertilsson kan ju ha agerat i självförsvar exempelvis.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren: Vad vet vi om händelsen med Bertilsson ? Vet du vad han har gjort ? Om han nu har gjort något..vet vi vad som låg bakom hans påstådda reaktion ?

Man ska passa sig för att döma utan fakta. Fakta däremot,det har vi på unge Hedbergs tester.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Monno: För det första : Jag har inte kommit till er, kolla vilken gästbok du är i.

För det andra : Robin Rahm avtjänade sitt straff. Och han gjorde inte de där dumheterna när han var under kontrakt av Brynäs. Således inget beteende som kan härledas till våran förening.

Fast när en ung spelare i Modos led ertappas med doping..då börjar man ju undra hur ni uppfostrar era spelare.

Så jag tror nog jag fortsätter moralpredika doping sålänge som Modo-fans behöver höra det.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Davey_22:

Otiillåtna substanser är olagliga utav någon anledning. Hade det varit bra att ta det, så hade det inte varit olagligt.
Jag syftade fysiska skador. Edwin har inte skadat någon annan fysiskt. Bertilsson däremot.. Vad är bäst?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Säger killen vars lag värvade en kille dömd för bruk av anabola?
Kom inte till oss och dra moralpredikor om doping.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren: Edwin Hedberg skadar inte sig själv. Han skadar sitt lag,andra lag och den svenska hockeyns rykte.

Så jag får väl säga att det var du som fick till det bra där. Återigen visar sig den berömda enögdheten. "The Heart of hockey"...Tillåt mig att rodna.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Johan Norrström:

Det var inget jag kände till. Därav frågan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Davey_22:

Är det bättre att skada andra än sig själv? Du fick till det bra där.

Edit. Ändå gillar folk ditt inlägg. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren: Jag ser hellre att en spelare i vårat lag gör nåt dumt på fyllan än att han dopar sig så som eran Edwin Hedberg. Rensa upp eran egen skit först...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Johan Norrström: Ha ha, underhållning på riktigt låg nivå. Men man kan väl inte begära mer från cykloper nu toppade med Forsberg
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

S-vikaren:

Enligt rykten hamnade han väl i slagsmål på högfjällshotellet tidigt i våras. Men det är ju old news.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

munkas:

Efter krogen. Ursäkta otydligheten.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

bifhjärta:

Kan nog tolkas ungefär så här:

Brynäs spelare filmar och domarna är dumma i huvudet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
munkas: Folk från ö-vik har till och med svårt med att göra sig förstådda. Förstår ingenting av det han skrev.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Rossa:

För att meriterade spelare som levererar kostar snuskigt mycket pengar?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
S-vikaren: Dagen efter match eller krogen? Spöar han folk ur publiken, domare eller spelare i motståndarlaget?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
TobiasR: Just därför undrar jag varför man inte satsar på meriterade spelare som levererar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Hur väl stämmer det att Bertilsson spöar upp folk dagen efter i gränder? Något jag hörde på matchen. Något som ska ha skett förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Under 4000 idag också...man skäms.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: Det är bara i Ö-vik som man går på släktträff för att ragga brudar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Brynäsgubbe: Tar fram popcorn och Coca-Cola och fortsätter läsa Modogästboken...Många som sitter med snuttefiltar och gråter ut där nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Men fan vad skönt med seger ändå! Jag sitter här och ler som ett fån. Skitnajs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
HappyX3: Brukar vara trevligt att se Brynäs i Sthlm! Har 45 mil upp men funderar starkt på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Rossa: Självklart men vi visste väl att Andersen skulle leverar bra spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
TobiasR: Tycker att Andersen är ok:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
rafalski: Sunken platsar knappt i J20 längre. Mängder med felbeslut och han gör sin backpartner vilsen också.
Livsviktig seger men herregud vad det spretar...det måste till någon forward till även när Ollas är tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Kvällens tre glädjeämnen. Tre poäng, Brodin och att Leksand behåller sin stabila form. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

bifhjärta: Funderar att gå på lördag! Har dock ej köpt biljett ännu.
Verkar bli mycket folk =)

Lööke är duktig men märktes senaste matchen att han inte riktigt orkade sista perioden och fanns vissa tendenser mot det idag också. DOCK spelade han inte så mycket pga specialteams. Kul att Brodecki fick chansen i PP. Han står för fart i passningar, kreativitet och rörelse. Skönt med ett sånt genombrott när andra spelare viker ner sig! 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Lindström: Kan väl inte säga att Lööke bänkades men eftersom han varken lirar bp eller pp så blev det lite istid ikväll med tanke på hur det såg ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Några som ska till Stockholm och titta på Lördag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Rossa: Tyvärr ser ALLA nyförvärven riktigt dåliga ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Gött med T R E pinnar, men vad seeega Modo var ett under att vi inte tog tag i taktpinnen i 2ndra. Istället bjöd vi in dom i matchen.

Spelar vi med det här tempot mot Dif på Lö så blir det tvåsiffrigt i r*ven...
Varför bänkades Lööke?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Att Modo kommer undan med solklar puckout,tackling i ryggen och tripping är inget som Anders Forsbergs och hans Modo-fans reflekterar över.

När man osmidigt och helt öppet kontinueligt åker på målvakten och delar ut knätacklingar.. Ja,då ger man inte heller domaren mycket annat till alternativ än att blåsa.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

TobiasR:Finns väl inte ngn som kan vara nöjd med huR BIF ser ut så här långt?

Tyvärr ser flera av nyförvärven riktigt dåliga ut 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Och ROSENBERG 1-0! MUMMA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

SÅJA! Tre poäng, jävligt viktigt och bra. Nu är vi med ordentligt i tabellen. Jobbig inledningsperiod den här säsongen med makalöst oflyt i skador och sjukdomar men ser ut som vi kan jobba oss ur detta på ett hedersamt sätt.

Nu ser vi fram emot att Ollas kommer tillbaka. Att TJ aldrig mer coachar Sundqvist och Eklund i samma backpar, två puckdrällare i samma funkar helt enkelt inte.

Skål!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
I MoDoboken grinas det över att Brynäs filmar till sig utv😂😂😂😂
Kommentera

« · 1631075 · »