Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

1631306 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Pålsson 2+1 match...

Jacobsson på okänt utlån, är Brynäs utom riskzonen tro...? ;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Johan Norrström: Finns det någon som påstått att den där situationen skulle vara en filmning?
Vill snarast påstå att det är ett jävligt korkat beteende vid en jävligt dålig tidpunkt. Av vår kapten dessutom!

Påhlsson har tyvärr gjort många (eller några iaf, räcker det) såna här dumma utvisningar som sätter oss i jobbiga lägen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic:
"I Kempis är vi oslagbara!"
Typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Tycker att dom kan utreda varför TJ:s coachning fullständigt fallerar😂😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
maddog1970:

Man måste ju ha ett iq som en korkad fiskmås om man får det där till en filmning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
riggen: Det var inte en liten filmning ändå ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

bifhjärta: Så rätt. Faktiskt oerhört fult då man till och med ser hur han sträcker ut benet extra mycket vid träffen.

Sådant måste bort och bra att dom utreder saken. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
tjugo8:Yes! Bättre än 8 andra!
Kommentera


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Nordan tekade 36% igår

I år i offensiv zon är Nordan på plats #49 m 40%

12 lag*4 centrar=48 tekare...Ni förstår bilden...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Nya rapporteringen är grym pedagogisk o intressant...

Bra jobbat SHL (och Sundlöv...)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: De är så otroligt dryga de där modoiterna så man undrar ju om det är någonting i den bajsluktande luften däruppe som är IQ sänkande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
SH: Hehe, precis;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: Där de rätteligen hör hemma. Modo är ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Vilken pajasdiskussion i Modoboken. De bittra stackarna fick hybris efter tre omgångar och nu när de faller som ett sänke i tabellen är det domarnas, filmningarnas och Brynäs fel.

Det verkar bara vara de egna fansen som ser sitt lags storhet. De är snart näst sist i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Honken: Dom är väl på kanelen..:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huss: Här nämns iaf att Lindblom också blir borta ett tag, men inte vilken skada det rör sig om...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huge: Mycket tilltalad även jag av D Westlunds spel, trots ringa rutin. Men tydligen är också han satt ur användning nu. Det här är inte klokt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huss: Mm, informationskanelerna funkar inte riktigt som de borde kan man tycka...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Honken: Lite som Lindblom, ingen förklaring, de är bara "borta". Har Gävle blivit nya Nordkorea?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huss: 

David Westlund borta ett tag pga lättare hjärnskakning

0 svar
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Huge: Jo, försvarspelet har helt klart varit bättre men serien är så jämn att om man gör två större misstag i en match, Starkbaums tavla på Skröders mål och virrvarret vid 3-3 målet, så är risken stor att poängen går förlorade. 
Vissa mål går inte att försvara sig mot men de är de enkla misstagen som måste minimeras.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huge: mycket snack om dåligt PP men vi är faktiskt fyra i statistiken på 21%. Dåligt spel, hafs och lågt tempo får vi nog vänja oss med iom att SHL är så pass urlakat på bra spelare. Tur i alla fall att äve de andra lagen i serien är ganska kassa....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

TJUGO8 !!!

Se Brynäs repris på det klassiska svenska målet

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huss: En fluga gör ingen sommar, liksom en enstaka miss inte bevisar att vårt försvarsspel är dåligt.
I stort är jag nog mest imponerad över just vårt försvarsspel så här långt, med tanke på hur det förbättrats efter första matchen där det inte såg bra ut, minst sagt.
Skulle inte förvåna om Westlund har nån skavank, med tanke på vårt sedvanliga flyt på den fronten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Huge: Titta gärna igen på Modo's mål nummer tre och återkom gärna om du fortfarande tycker det är bra försvarsspel.

Men i övrigt, ja, alla segrar ger ökat självförtroende, vilket laget desperat behöver när de spelar så ängsligt. Det blir aldrig någon arbetsro när de tappar poäng i jämna matcher. Nyttigt för Blomqvist och PaW att måla också.

Brodecki, vilken talang! Men varför spelar inte Westlund undrar jag? Han har varit topp 3 under säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Powerfade: "Men en skadad Ollas påverkar knappast prestationen hos tex Rödin. "

Om nu Ollas och Rödin spelar ihop så påverkar självfallet Ollas frånvaro Rödins spel och prestation på ett direkt sätt, eller hur tänkte du nu?
Och på ett generellt plan vill jag nog säga att när lagets bäste forward och stora pådrivare är skadad så påverkar det nog mer indirekt hela lagets prestation.

"Du kan knappast vara nöjd med vad du såg igår."

Nä, inte om jag hade förväntat mig klappklapp-spel i 60 minuter och att allting borde funka till 100% efter 6 matcher och alla skador.
Man jag har nog inte samma förväntningar som du så här kort tid in på säsongen, som det verkar.
Ser klart positiva saker och att vi tar kliv framåt hela tiden. Ex att både PaW och Blomqvist fick måla igår, säkert otroligt viktigt för deras självförtroende.
Vi driver mer på mål och skjuter oftare, det gav resultat.
Fortsatt bra försvarsspel, alla deras mål känns mer eller mindre flytbetonade.
Ingen kanonmatch direkt men ändå en fartfylld batalj med chanser åt båda håll.
Jag är mao rätt så nöjd med det jag såg igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Rumpelstiltskin: Håller med, Påhlssons jävligt fula och medvetna bentackling har tydligen glömts bort bland allt trams och snack om filmningar.
Blir väl lätt så när man är född med ett jättecyklop i ansiktet.
Såg inte matchen igår, bara 2 sista i efterhand och den största filmstjärnan är väl isf Lehtivuori.
Tänker på tacklingen som ger Brodin en tvåa för charging.
Lehtivuori ser i god tid Brodin komma farande i relativt hög fart, sätter upp sin modoröv, tar emot tacklingen och gör sen en klassiskt Döende svanen.
För att avsluta med att ligga ner och förstärka"smärtorna" som måste ha varit enorma. Smärtor som självfallet måste ha uppkommit efter svanhoppet och inte tacklingen. Där måste finnen träna lite mer på sin fallteknik så han inte slår sig ordentligt nästa gång....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Huge: Skador i all ära. Men en skadad Ollas påverkar knappast prestationen hos tex Rödin. Eller? Desdutom har "alla" skador gett P&P mer istid så det borde ju knappast att ha missgynnat dem. Tvärtom.

Du kan knappast vara nöjd med vad du såg igår.
Lågt tempo, mycket kladd med puck och liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Clarence: "Det finns dock oroande betänkligheteri laget. Inte minst PP-spelet,otryggt försvarsspel och att en del av de mer rutinerade forwardsen har uppenbart svårt producera."

Ja, det är som bekant slutspel om nån vecka och nog borde väl spelet, efter alla skador, ha satt sig till 100% vid det här laget tycker man....

"Nej, sväva nu inte iväg f ö r mycket för en knapp hemmaseger mot ett beskedligt "

Men själv har du aldrig några problem med att sväva iväg i negativa gnälliga tvärsäkra slutsatser om hur dåligt allting är, så fort vi förlorat knappt mot nåt topplag..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Jag förväntar mig en avstängning på Påhlsson! Skandal att han inte fick matchstraff. kunde ödelägga Blomqvists hockeykärriär. Sicken dåre!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Den här matchen sammanfattade säsongen hittills ganska bra;

– Tappat övertag i matchen.
– Uselt PP (trots två mål)
– Riktigt bra BP.
– En stabil Starkbaum.
– Fint spel från Brodecki.
– Usel publiksiffra.
– Allmänt ängsligt.
– En lika grinig och bortförklarande Anders Forsberg som vanligt. 

Men den största och viktigaste skillnaden – i dag höll vi undan (tillslut). Måtte detta vara vändningen. Och kul för både Blomqvist (som genast såg mycket piggare ut) och PaW som fick näta.

Nu ser vi uppåt – och framåt mot en häftig match i Stockholm på lördag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Clarence: var du tvungen o dra ner på humöret här nu när det ändå va mest positiva kommentarer (för en gångs skull) ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Nej, sväva nu inte iväg f ö r mycket för en knapp hemmaseger mot ett beskedligt Modo. Ok för att det är angenämt se ungtupparna göra fint ifrån sig. Det finns dock oroande betänkligheteri laget. Inte minst PP-spelet,otryggt försvarsspel och att en del av de mer rutinerade forwardsen har uppenbart svårt producera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Apropå avdelningen skadeglädje har knäckebrödslagets kapten -13 i +/- statistiken.... hmmm :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Grejen är ju den att Ollas har en given plats i någon av toppkedjorna och Olden ska helst också få en ärlig chans. 

Apropå nästa säsong, ja lägg därefter till Sandström, Westlund mfl... Kan bli riktigt roligt. Känns inte som att någon är högaktuell för NHL redan nästa säsong heller.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Spelade Blomqvist mer efter bentacklingen? Hoppas han är ok.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Peja: Jag flyger nästan iväg lite med tanken på vad Brodecki,Lindblom och Lööke skulle kunna göra NÄSTA säsong. Även om de redan nu är väldigt bra,som sagt.

Det är ju iaf väldigt lovande för lagbygget.

Westerholms stod väl också för en bättre insats idag,men blir som du säger svårplacerade. Jag är ju personligen av uppfattningen att en ny forward ska in också.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Jo, Blomqvist är ju ingen Hersley, men ändå den klart bästa skytten av Brynäs nuvarande rightare. Håller med om att Brodecki är en sensation hittills. Lindblom och framförallt Lööke har också varit sensationellt bra. Det kommer att bli väldigt svårt för för tvillingarna att platsa, särskilt yttern, när alla forwards är tillbaka. Några måste ju petas och det går helt enkelt inte att ta bort Brodecki, Lööke om de fortsätter så här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Peja: Ja, Djoos kyla och Blomqvists skott skulle kunna vara ett bra PP-vapen.

Brodecki måste jag säga har överraskat mig totalt,trodde inte han skulle vara såhär bra redan denna säsongen. Kreativ,tar avslut och verkar inte vara rädd för att "sticka in näsan"

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Ja, han var bra, särskilt efter målet. Han fick verkligen självförtroende av det. Det vore en nyckel för laget att få igång en fungerande PP-enhet... Blomqvist - Djoos på blå skulle kunna funka, men jag vill helst ha Brodecki någonstans också.... 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Peja: Inget om Blomqvists skada i sändningen eller på AB/Expressen. Synd,för jag tyckte det var hans bästa match hitills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Monno: Om vi tänker på samma skribent (inga nicks nämnda) så har du mitt medhåll.

Jag ser gärna också bättre balans,bra om man kan stå upp när man är på väg igenom istället för att solklart trippas =)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Mja mjo ni hade ju speciellt ett litet troll förut som var så att säga en riktig idiot. Nu har ni relativt sansat folk.(nåja) ;-)

Det var trist på så vis när TIK åkte ur. Dom hade många som var duktiga på tjafsa på en bra nivå efter matcherna. :-)

Aja, summa summarum, Tommy måste lära grabbarna hur man håller balansen. ;-)

Peja: Relativt låg fart, ingen vridning och Blomqvist i obalans så vore det ju maximal oflyt om det blev något. Men med eran skade tur så. :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Ja, det ska bli intressant att se nästa match mot Modo. Antar att de inte kommer att ta lika många dumma utvisningar som i denna. Har det rapporterats något om hur det gick med Blommans knä? 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Monno: Angående Bäckis så är det ju återigen så att det inte är något som hänt under vårat tak. Jag tror inte Hedberg är en dålig person, men när ni gnäller så fruktansvärt om sportslighet så är det väl ganska givet att Hedbergs avstängning kommer upp.

Personliga påhopp är det ju också bara Modo-fans som stått för (inte du).

Men ja,tjäbblet är kul och jag ser fram emot nästa match mot Modo. Det brukar bli lite känslor.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Davey_22: Fakta är ju även att en av era största spelare genom tiderna "fuskade" under OS.

Likt Hedberg är det pappersdoping i första hand. Men liks förbannat har Bäckis dopat lika mkt som Hedberg. Och enligt dig Rahm.

Att ni värvade Rahm direkt han slapp avstängningen tycker jag luktar lite unket. Framförallt surt blir det då han var rätt medioker målvakt också...
Men fakta är att Rahm i princip kommer ha nytta av sin doping resten av livet.

Därför det är så sjukt att en som Justin Gatlin inte stängs av på livstid då han pumpat bola flera ggr.

Angående tjäbblet är det ju mest lite roligt. Så länge man undviker person påhopp och allmänt fjanteri så är det ju kul att det skrivs något. :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Johan Norrström: Ja sicken märklig kille. Ryktena spreds ju direkt han landade i Övik att han var totalt otränad. Och när han sen ganska så omgående går ut och förklarar att det beror på att han gifte sig under sommaren och därmed inte kunnat träna.. 

Lite som att dra iväg en brakare vid middagsbordet vid första måltiden hos svärföräldrarna samtidigt som man stöter på den snygga lillasystern.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Johan Norrström: Haha du har ju löst gåtan! Hedberg råkade ta Hensicks shaker istället för sig egen!
Att ingen tänkt på det innan. :-P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
smallround: Givet ! =)
Kommentera

1631306 · »