Brynäs IF

713179 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16

1722069 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Honken: Det märks väldigt tydligt att vi har en alldeles för tunn trupp. Skador på fel spelare går inte att täcka upp. De juniorer vi tar in förmår inte att täcka upp och de misstag som sker får förödande konsekvenser då vi just nu saknar spets. Trots allt ser det ut som om vi kommer att prestera enligt de förväntningar man hade innan säsongen startade, även om förväntningarna ett tag höjdes. Men jag har stort förtroende för att Bengtze'n och Bulan kommer att lyckas allt bättre framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Hoppas jag med😊
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Honken: Hoppas du har fel eller ett vi tar många tvåor i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11: Helt ärligt tror jag bara vi tar en trea av dessa, och det mot KHK hemma.

Ja, jag är jävligt negativ till Brynäs just nu, med all rätt känner jag....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Vilken sektion gäller gör oss Brynäsare i Karlskrona?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Pettisbif: Jag håller med om att Bulan borde ha modet att vaska om i laget. Men sanningen är att vi för tillfället bara har 1 klasspelare Greg Scott och då är det svårt att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11: Minst 10 poäng bör vi ta här

...Karlskrona slog SAIK....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
munkas: Spelschemat de sex kommande:

Karlskrona-Brynäs
Brynäs-Luleå
Luleå-Brynäs
Modo-Brynäs
Brynäs-Karlskrona
Brynäs-Örebro

Vi MÅSTE vinna båda matcherna mot KHK, matchen mot Örebro och Modo. Sedan vill jag se fullt jävla fokus mot Luleå i båda matcherna. Ge det här e chans nu föfan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Porsen var den enda som kvitterade ut en 1:a i spelarbetyg. Jävla läktarcoacher på redaktionen som bara ser de fatala missarna han gör och inte alla bra saker...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11:
Intressant lag.

Såhär vill jag ha det:

Lindblom - Scott - Johnson : Nya första kedjan som ska producera poäng och mål!
Blomqvist - Enterfeldt - Ollas : Krigar kedja! Byter ut Alcén mot Ollas för att få mer offensiv spets!
Olden - Vrana - Mannberg : Här kommer det gå undan! Alla tre är ruskigt skridskoskickliga!
Alcén - Pa.Westerholm - Po.Westerholm : Tvillingarna får defensivt duktiga Alcén bredvid sej. Vilket kommer hjälpa dom på ett bra sätt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Honken: Om vi har KHK, Modo, KHK, Modo, KHK och Rögle på hemmaplan kommande sex matcherna så kan vi nog hålla topp 8. Semifinalchanserna är dock nere på 4%.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11: 6 matcher är 18p, sen ska vi helt plötsligt börja vinna..... Det blir åttondel och tack och adjö där tyvärr, kanske är pessimistisk, men så tror jag det blir.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Brynäsgubbe: Ja Salmela ramlar väl ner för en trappa och Bertil skadas väl på första träningen... Blir inte förvånad!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11: Räkna med fler matcher. Sedan risken att de slår upp sin skada på ett eller annat sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
6 Matcher kvar tills Salmela och Bertilsson är tillbaka! klarar vi det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Honken: Nä vi har inte presterat bra sedan förra året men det är januari och halva laget är skadat. In med Salmela, Bertilsson, Nörstebö, Mannberg och ett nyförvärv så blir det nog bättre 👍🏼 Eller inte, det märks men varför grina över matcher som ännu inte förlorats? Det skall ju spelas om saken först....wirre nu 🍷
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Det här går inte bulan, dags att ändra om i kedjorna nu!

Scott-Blomqvist-Lindblom (Scott el Blomman är center)
Johnson-Vrana-Brodecki
Olden-Westerholm-Mannberg
Alcén-Enterfeldt-Ollas
(Po Westerholm)

Nörstebö-Carlsson
Pudas-Zanetti
Sunken-Kilas
Flaskpåfyllare: Porseland
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Honken: Vansinnighetstackling IGEN. Den här gången på Campoilio i HV.
Vad är det som händer i svensk hockey. Det är full fokus på huvudtacklingar men ändå så sker det om och om igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Svacka? Vi har inte presterat bra sen förra året, vi går som ett sänke i tabellen och skador på nyckelspelare precis som varje år. Jag är jävligt less på detta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Du har en underbar positiv attityd. Vi är nog flera som avundas dig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Pettisbif: Jaså...anmält för exakt vad?

Spännande...vi får se om jag blir avstängd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Zappaholic: Ta den andra med så kanske du hamnar i verkligheten bland oss andra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Lindström: Tar astmamedicin varje dag, tack för omtanken.

Tror du är den sämsta supporter jag stött på. Fy fan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
kennys: Äh det är jämt i tabellen och vi har en svacka liksom tex Växö haft tidigare. Får vi tillbaka Salmela och nån till så kan vi kanske klättra. Sen är ju BZ på haft efter en ersättare till Rödin. Förmen skall vi ha i mars, det är det som gäller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Zappaholic: Ta din medicin och återkom när du har gått ur lågstadiet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Dalrt: Här dog nog årets säsong. Det är precis som förra året. Får vi skador på nyckelspelare så är truppen för tunn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Chris11: önskar att man aldrig blev sportintresserad och brynäsare just nu. Har lättare att ta en utklassningsförlust än sådana här skitmatcher 😡får snart ringa psyket 🚑💊💊💉💉😫🔫
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Brynäsgubbe:
Om skadeförbannelsen slutade någon jävla gång kanske vi kunde prestera över en hel säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Om SHL byter till 30 matcher kanske vi kan prestera över en hel säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
När gjorde vi 3 mål senast? Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Jävla skit. När vi får tryck så dräller Ersson med pucken på egen blå och det blir 2-4... Där dog hoppet. Sedan kommer 3-4 och då återupplivades det, men sen satt spiken rätt in i hjärtat med 3-5. Herregud vad ofokuserat och nochalant. Jag ger snart upp det här :( tråkigaste matchen jag sett i år!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Fan vad jag hatar hockey just nu. Jävla röv att vi aldrig ska få lyckas kontinuerligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Peja: Vi ligger garanterat på 8:e plats runt kl 21 ikväll. Det sliter satan att gå på kort med folk o vi lär få fler skador om det fortsätter😠
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Porseland - Bynäs 5-3
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
honken21: Porseland försökte ta bort passningsväken utan at lyckas, inget misstag som jag ser det. Kilsröms pass snett bakåt är ju orsaken till målet. Porseland var ju den enda spelaren som jobbade tillbaka överhuvudtaget så han ska vi nog inte skylla på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Man köper det mer när Sunken eller Zanetti gör ett misstag. Av dem får man så mycket tillbaka under en match
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Jaken: Jävla fjanterier du håller på med
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: 2 mot 1, tror skolboken punkt 1 säger "ta bort passningsvägen".

Inte hans värsta misstag idag, men de är många. Har också svårare att lida med honom när han ser så nonchalant ut och inte jobbar hårt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Zappaholic: många likes på den... haha. Inlägget anmält..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Kan mycket väl sluta med kval detta Modo försöker iaf värva nytt - precis som alla andra lag när de får skador etc.
Men inte tråkiga, förutsägbara BZ.
Han väntar till nästa år han.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Som han säger, Porseland gör inte något rätt i den situationen. Han ska ligga på spelaren som gör målet istället så puckföraren får dålig skottvinkel.

Sedan i uppspelet verkar han helt lost, han vet inte vad som ska göras och dumpar in den i hörnet.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Tycker du han agerar rätt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
bifhjärta: Jag kan inte se matchen idag. Men av det mnn kan läsa härinne så blandas det friskt. Det som man får ta med sig är att man inte ger upp som grupp. Grinar det emot så gör det ordentligt.

Forza Brynäs!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Carl Lejonkräk: Om du med "hopp" menar ett Play-in så är jag med... För det är det vi får räkna med nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Dags att ösa istid över Carlsson. Gärna i PP. Han är kreativ och självsäker.

Ser väldigt väldigt intressant ut.

Nä,vi behöver få tillbaks skadade spelare och ta in någon offensiv pjäs om vi ska hugga på top6.

Grabbarna sliter på bra tycker jag,men de enkla målen måste man få då och då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
honken21: hur fan kan du skylla på Porseland i detta läge?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
honken21: Han gör väl ingenting den
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Porseland varken täcker av passning eller går in för att bryta.
Kommentera

1722069 · »