Brynäs IF

715555 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15

1707526 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Chris11: Japp, jag kommer vara på plats i Klacken
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Chris11: Nu är det hela 9 Sektioner som är fullsatta till matchen imorgon. Snart är även M1 och L1 fulla, alltså 11 sektioner! På familjeläktaren är det knappt två rader kvar, blir mycket folk ser det ut som!
Jag kommer att vara på plats, kommer ni?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Ett tips till alla er här inne som har barn, är ungdom, pensionär eller student: Det är rabatt till matchen imorgon. Man kan sitta vart som helst i arenan för 149kr!!! Ordinarie pris på t.ex sektion M är 320kr. Nu är det alltså mindre än halva priset. BOKA BOKA BOKA direkt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Carl Lejonkräk: Jag är tyvärr inte så säker kan lika gärna vara Modo som bryter sin förlusttrend i morgon! Må gud förbjuda!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Huss: Det viktiga är vår form i vår. Skönt i alla fall att veta att förlustsviten tar slut i morgon då vi möter Modo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Carl Lejonkräk: Inte så konstigt, Växjö tillsammans med VF, SAIK och FBK har alla starkare lag än oss på pappret och bör ligga fore när ligan är slutspelad. Sen finns det alltid några positiva eller negativa överraskningar. Lule har ett mer meriterat lag men ligger sämre till medan LHC liksom Brynäs är positiva överraskningar. Vi bör hamna någonstans 5-8 och där är vi nu.
Att det kommer toppar och dippar hör till men det är våra spelares höga skadebenägenhet som kan skapa tryck nedåt i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Qvarre: Men nog var Läkers ändå rejält vassare än Brynäs igår? De är väldigt tunga och har som det känns tre jämna femmor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Harar förluster och i synnerhet denna typ av förluster. Vi var så nära och enligt mig det lite bättre laget av två jämna lag.
Slumpen var tyvärr på Växjös sida och Brynäs förvaltade verkligen inte de chanser som de fick.
Ja, ja.. Modo hemma ska bara bli en viktoria annars får jag spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Lunkan: nån gång före nästa uppehåll?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Mittzon: om han inte tror på spel efter uppehållet ,när fan ska han spela då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
bradberry: Kommentar överflödig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Clarence: Det såg vi verkligen inga indikationer på att DU hoppades på...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Peja: Ja, vi hänger med i matcherna och sköter defensiven på ett mycket bra sätt. Hade vi gjort första målet hade vi säkerligen också vunnit matchen. Nu fick Växjö första målet istället genom en slumppuck. Sådan kan hockeyn vara ibland.

Det känns trots allt tryggt att defensiven sitter i ryggmärgen på spelarna. Med det solida spelet kommer poängen börja rama in till slut. Hade vi torskat alla våra matcher med 6-5 hade jag varit mycket mer orolig.

Det känns OERHÖRT skönt att ha en coach som inser vikten av ett bra försvarsspel (och som dessutom kan få in det i ryggmärgen på spelarna). Visserligen blev offensiven lidande av det idag, men på sikt kommer vi få utdelning med tanke på alla skickliga spelare vi har offensivt. Framför allt är det en sådan hockey man går långt med i ett slutspel.

Jag tror på en vändning mot Modo på torsdag! Nya tag då brynäsvänner.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Tycker mig känna igen den här trenden från ganska många tidigare säsonger. Ett Brynäs som överraskar positivt i 5-10 omgångar i seriestarten. Sen vänder det tvärt och tabelldalandet verkar ostoppbart. Dum som man är hoppades man för 1-2 veckor sen på att denna sässe skulle bli annat. Blir så less...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
The gallion: Nej, det har jag inte gjort. Jag menar inte att Brynäs inte kan vinna mot topplag, men motståndet är en del av förklaringen till förlusttrenden. Tror inte Brynäs hade förlorat så många i rad om man mött lag från undre halvan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Peja: Har du glömt frölunda då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Mittzon: Förlusten mot Örebro var förbannat onödig, men därefter är det trots allt Skellefteå och Växjö (gånger två) som har stått för motståndet. Det är ändå ganska få matcher i den här serien som är mot så bra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
bradberry: läste man intervjun med Vrana såg det inte ut som han trodde på spel efter uppehållet.

Positivt, trots fyra raka förluster har det aldrig sett lika hopplöst ut som de senaste åren. Vi har ju haft häng varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Att det kommer svackor över en säsong är naturligt. Brynäs är inne i en sådan nu och jag håller inte med Bulans syn på spelet. Växjö var vassare och Brynäs spel skiljer sig åt mot det vi såg för en vecka sedan och bakåt. Den mentala skärpan verkar inte vara där. Man missar lägen man tidigare satte och det frejdiga anfallsspelet har tappat passningsskickligheten och de långa anfallen lyser med sin frånvaro. Vi har dock mött SAIK och lakers i tre matcher. Två utomordentligt skickliga lag på uppgång. Detta medan vi gått ner i prestation.

Jag är rädd att svackan fortsätter och att vi inte tar några fler poäng före uppehållet. Visst ska vi ta Modo. Men jag är rädd att mycket talar för en "skräll" på torsdag. Frölunda borta lördag räknar jag in 0...

Uppehåll, träna bra, få tillbaka en center. Då varvar vi upp igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Davey_22: Som sagt Brynäs kan inte bara förlora en match efter några raka vinster utan ska förlora minst lika många i rad innan dom vinner igen!!! Fan vad besviken jag är!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Vad fan har hänt på 2 veckor!? Det ser ju ut som första försäsongsmatchen, väldigt osynkat och uddlöst. PP har helt plötsligt blivit katastrof och t.o.m stabila Salmela och Johnson ser ut som dussinlirare. Det känns långtifrån klart med några poäng mot Modo, mot Frölunda får vi nog vara nöjda om vi slipper minuspoäng..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
honken21: Torsk mot Modo och Frölunda är väl inte helt otroligt med tanke på hur usla vi är nu. . blir ett jobbigt uppehåll isåfall ..vart fan la jag mina sobril ? 😖
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
honken21: Ja, det kunde gått hur som helst idag. Efter första är vi det bättre laget och skapar mest, men det gäller att sätta chanserna. Som du säger: nu är det studs ut istf studs in, som vi haft tidigare. Känns ändå som att den energi och intensitet vi haft tidigare har mattats en aning. Kanske lite naturligt med en liten nedgång efter den fina inledningen. Nu kommer uppehållet lägligt. Två önskemål just nu: vinst mot Modo och att Rödin håller sig skadefri under Karjala.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Lindström: Nörstebö var väl dock 3 klasser sämre än Pudas idag. Han har tre helt sanslösa pucktapp i PP idag varav ett leder till ett friläge.

Såg sjukt otekniskt och trubbigt ut på många händer idag ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
honken21: Ja på Lördag är jag på plats kanske lika bra att stanna i baren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Sjukt tungt förlust idag.. men till sist får vi skylla oss själva,med 7-8 klara målchanser i andrapierioden och ett fantastiskt dåligt 5mot3 så blir det svårt att vinna.

Vill ha ett uppehåll nu och lite jävla innovativt agerande i sjukstugan,vi törstar efter en center.


Bra match av Starkbaum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Tajt som fan... Men Brynäs har tappat medgången och flowet. Nu krävs det ännu hårdare jobb. Mot Modo ska det kunna gå vägen, men Frölunda borta sen... Då är det nästan bara blunda och hålla för öronen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Ja du Bulan, dags att inse att Pudas INTE ska spela annat än i J20.
Skada igen på Olden? Eller varför fick inte han mera speltid?

LÖJLIGT BESVIKEN PÅ INSTÄLLNINGEN PÅ LAGET IKVÄLL.
Rödin fipplar bort nästan ett helt 5-3 läge med sina idiot passningar. Inte mycket till C idag på han.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Blir en tuff match på torsdag fy fan !!😡
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Kämpar och sliter men oerhört osynkat. Bara jobba på så åker jag upp och lyfter laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Ja, ja.. Brynäs är jävligt dåliga nu och det i kombination med oflyt. Men jag har högre krav än att bli 0ade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
När inte Rödin och Scott presterar på topp är Brynäs ett enkelt byte. Vi har för tunn trupp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Det som stör mig överlägset mest är när de sänker tempot i PP.... Växjöspelarna behöver inte ens RÖRA PÅ SIG i boxen. De hade kunnat spela boxplay i 30 minuter utan att bli trötta... Det har _ALDRIG_ någonsin fungerat på en hockeyplan och lik förbannat försöker de spela på det viset match efter match efter match.

Att stå så inför 5000 personer och göra bort sig totalt, gå hem och skäms förfan.

Rödin ska inte spela någon jävla Bturre i landslaget heller, han ska vara hemma och träna och vila för just nu har han inte i landslaget att göra ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Vilken jävla besvikelse. Inte ett mål. 4 raka...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Skäms Brynäs ta mig fan! Fyfan vad uselt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Jävla katastrof, dags och agera innan det är försent..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Rossa: Känns som en svacka. Vinst mot Modo är viktigt nu inför uppehållet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Va i helevte gör Pudas inne hela tiden..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Pudas årets Djoos...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Brynäsgubbe: Är det NÅN i Brynäs som är vän med pucken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Viktigt att få med poäng mot Modo på torsdag. Annars börjar det bli Jonssonnivå på förlustraden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Suck. 5 mot 3, blev det ens ett skott?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Snart är dem i botten igen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Skäms för fan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
mattiaskarlgren: slutar väl 0-2 i öppen bur...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Herregud... vad gör vi i 5mot3 ? Makalöst jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Vilket jävla piss pp fyyy fan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Man vinner inga matcher om man har så otroligt dåligt tempo och passningar som i både 5mot3 och 5mot4.
Uruselt PP.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Rödins idiot passningar i knähöjd vill man ju se i 5-3..
B E D R Ö V L I G T
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Dallemas:
Alltså seriöst, fan vad Brynäs suger för närvarande. SOPOR!
Kommentera

1707526 · »