Brynäs IF

717234 inlägg · 7953 ämnen

Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

1402497 · » Till forumet


Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

Peja: " Hur vet du att Ledin filmade?"

Ta inte allt så bokstavligt.
Det är min personliga uppfattning, inget annat.
Inte konstigare än att vissa säger att Sundlöv gör ett uselt jobb, trots att det också bara är personliga uppfattningar och inget man VET.
Ska bli intressant att se dig ställa samma fråga i fortsättningen till de som uttrycker sig på samma sätt.
Du kommer att få en jobbig höst och vinter......   :-)

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge: Hur vet du att Ledin filmade?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

Zappaholic: "Torrt på fötterna? Möjligt, men det jag kritiserade var att han gråter ut i media över domarinsatsen. Ta det direkt med domarna, men gå inte till media och grina. Han vet att HV förlorade mot ett bättre lag, men det ska bortförklaras och skyllas på andra i stället...

Själv tycker jag inte jag kastar all objektivitet överbord för att jag har åsikter om Dahlén.

Att sen Ledin gråter ut än värre i media är ju bara patetiskt. Den snubben är väl inte känd för sitt finlir på isen...eller kastar jag all objektivitet överbord för att jag tycker så? :-)"

Det där med att kasta objektiviteten överbord var mer allmänt riktat, till dom som inte kan hålla med ex en motståndartränare som kritiserar domarna när kritiken faktiskt varit befogad.
Oavsett om man tycker att kritikern gråter ut i media eller inte.

Dahlens kritik faller ju dessutom lite till marken då Welch själv erkänner att han kom sent in i situationen och därför inte hade så mkt att säga om sitt matchstraff.

Och Ledin ska vi bara inte tala om.
Verkar inte ha så många gafflar i lådan, om man säger så.
Lauritzen erkänner att han gått in i en vägg och blivit rejält omtöcknad efter tacklingen.
Ledin frågar vid en tekning lite spydigt och för att retas: Tog tacklingen?
Laurtizen svarar lika spydigt och ironiskt: Nä, den tog inte ett dugg.

Varpå snillet Ledin påstår att Lauritz minsann erkänner att han bara filmat, eftersom han ju "erkände" att tacklingen inte tog och att det således inte skulle vara nån utvisning öht.

Att Ledin själv sen filmar som den värsta Hollywoodstjärna när han får Lauritz klubba mellan benen var tydligen inte lika intressant att berätta...
:-)

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Jag fullkomligen älskar när vi vinner mot Hv71. Det är nåt särskilt att få glida omkring här nere i småland med Brynäsmössan på efter en sån seger.

Svedberg växer ju mer och mer ut till en favorit. Bra spel,vinnarskalle och verkar reta gallfeber på motståndare.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Nordans avklädda hockeyröv gör hela intervjun..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Härlig seger igår, man måste bara älska Svedberg, så härligt het att han tom manar på ståplats i ramsan "pinsamma hv" och står upp när det bränner till, det är som på Sundlöfs tid:)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
bradberry:
Så har vi också mött seriens två största grisar i dom två inledande omgångarna... :o)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Treklövern1912: Även Järnkrok får ta på sig lite på målet. Det är väl centerns jobb att markera forwards som kommer lite i andravåg.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Löf får tyvärr ta på sig HV:s mål. Var ute och fiskade på fel ställe. För övrigt gjorde han en ganska bra insats.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Var på fest i går och kunde inte se matchen så jag spelade in den.
Fan vad gott att se Brynäs kontrolera HV i 60 min, käns bra nu och inför framtiden.
HV borde vara lite oroliga då det ser ut som att det är det sämsta HV jag sett på länge.
Så nöjd!!!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge:Torrt på fötterna? Möjligt, men det jag kritiserade var att han gråter ut i media över domarinsatsen. Ta det direkt med domarna, men gå inte till media och grina. Han vet att HV förlorade mot ett bättre lag, men det ska bortförklaras och skyllas på andra i stället...

Själv tycker jag inte jag kastar all objektivitet överbord för att jag har åsikter om Dahlén.

Att sen Ledin gråter ut än värre i media är ju bara patetiskt. Den snubben är väl inte känd för sitt finlir på isen...eller kastar jag all objektivitet överbord för att jag tycker så? :-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
foppa78: Ledin är en alibispelare.. riktigt riktigt usel. är bara bra på en sak, och det är att snacka ski - och på nått sätt kommer han undan med de:) Skön seger, kunde tyvärr inte se matchen, men Svedberg verkar riktigt het.. Hade gärna sett "kramkalaset" mellan Svedberg och Larsson:P
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Burken: Ja han och Jämtin idioten är grova hatobjekt!

Patetiskt att lipa i media efter matchen men men vi fick 3 poäng det är allt som räknas!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
bradberry: Hahaha. Ledin ett sånt patetiskt praktarsel. Grina ut i media efter att själv ha blivit utsatt för samma behandling som han själv gjort en hockeykarriär av. För utöver att vara en "finne i arslet", så har han inte några märkvärdiga kvalitéer.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge: Backen var visserligen uppe med armbågen som träffade huvudet. Men "max straffet" 5+20 känns väl tilltaget. I alla fall om man jämför situationen med Jämtins fula crosschecking på Bertilsson i torsdags. Men jag tycker att HV kompenserades med råge under matchen. Skillnaden var att Brynäs har ett PP och HV inte ;)

Sett över 60 minuter så var Brynäs det bättre laget. :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
För övrigt härligt att det är igång igen. Pajkastning efter båda matcherna hittills. Känslor i gungning. Jämtin efter match 1, Ledin efter match 2...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge: HVś matchstraff hade nog kunnat vara en tvåa. Domarna kände det själva och valde då att börja plocka ut brynäsare för skitsaker. Tre mycket tveksamma för att inte säga felaktiga utvisningar i följd. Detta "kompenserande", som jag för övrigt anser vara svenska domares allvarligaste deffekt, gjorde att domarna "tappade matchen". Detta ledde nog indirekt till irritationerna i slutet oxå.

Håller helt med tränarna om att dimarinsatsen lämnade mycket övrigt att önska...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Zappaholic: Tycker ändå att Dahlén har relativt torrt på fötterna i sin kritik mot domarna. Särskilt med tanke på att TJ håller med honom om att nivån var väldigt ojämn.
Flera tveksamma domslut åt båda håll, som jag ser det.
Lauritzen säger ju dessutom att han slog skallen i isen och att det således inte var själva tacklingen som gjorde honom groggy, nåt som ytterligare bekräftar misstanken om att domarna inte hade riktig koll på läget.
Isf inte första gången som stora spelare blir hårt straffade för att dom som Dahlén säger, just är stora och kan tackla.
Rätt ska vara rätt enligt min mening. Man behöver inte kasta all form av objektivitet överbord bara för att man är enögd hemmasupporter, även om det hör till sas.....     ;-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

Burken: "Vad jag menar är att om "skon hade varit på den andra foten" så hade du kommit med att man inte kan dra några slutsatser efter bara 2 omgångar."

Men det är ju precis det jag menar också: att man fortfarande inte kan dra några större slutsatser på 2 omgångar men att det iaf är ett klart bättre underlag än dom 2 inledande försäsongsmatcherna, när det gäller att försöka sia nåt om framtiden.
Så ditt yrande om skor på andra foten är inte bara obefogat, det är dessutom helt felaktigt.
Att jag sen raljerar och ironiserar genom att ta seden dit jag kommer trodde jag att du förstod, men tydligen inte.

"Att hela sveriges hockeyexpertis har uttryckt oro för Brynäs backuppsättning visar att oron har varit och ÄR befogad. Fast de är väl bara onyanserade tyckare som inte kan nåt om hockey. Wikegård har 8-9 säsonger i båset på ES nivå."

Nä, dom är inte alls onyanserade tyckare.
Men jag tycker som jag hela tiden gjort: att oron kanske är lite överdriven och att vår backuppsättning inte alls är så usel som vissa experter vill få det till.
Jag själv håller med om att en ersättare för Ekholm måste in om vi på allvar ska konkurrera om guldet och som du är inne på: täcka upp för ev skador framöver.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Mina reflektioner efter matchen, jag börjar med det enda negativa, publiksiffran 6200 på en hemmapremiär en lördag efter att dom har reat ut sittplatsbiljetter är inget annat än uselt! Nu såg jag iof att det var skralt med folk både i Karlstad och i Göteborg, behöver folk vänja sig vid tanken att besöka ishallarna kanske.

Matchen då var ju riktigt bra från Brynäs sida. HV däremot verkar inte alls vara i balans där endast Davidsson och Fasth utmärkte sig i positiv mening.
Dackell verkar ha fått vårkänslor, mycket bra! Lavander tillför muskler och gör det bra. Martin Johansson kommer att tillföra mycket. Widing skönt att se att han hittat hem igen. Första perioden var ju nått i hästväg. Honken kan få det tufft att lämna båsdörren, Svedberg magnifik!

Introt herrejisses vad blekt... Då menar jag delen där spelarna kommer in på isen introlåten den sämsta hittills?
Introfilmen på jumbon däremot riktigt bra, där kunde dom väl iof ha offrat ett par skridskor och kört utan skridskoskydden.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Vilken match! 4 raka hemma mot HV nu, skönt! Allt såg kanon ut.


30-12 i tacklingar till HV.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Zappaholic: Jaa man ser det man vill se. Jag gillade Dahlén som spelare i 3:- men har noll respekt för honom som tränare.
Kommentera


Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge: Vad jag menar är att om "skon hade varit på den andra foten" så hade du kommit med att man inte kan dra några slutsatser efter bara 2 omgångar.

Att hela sveriges hockeyexpertis har uttryckt oro för Brynäs backuppsättning visar att oron har varit och ÄR befogad. Fast de är väl bara onyanserade tyckare som inte kan nåt om hockey. Wikegård har 8-9 säsonger i båset på ES nivå.

TJ har ju tränade ögon redan nu ;)

Men jag hoppas att Brynäsbackarna slår mig och alla andra "belackare" på fingrarna. Samtidigt så vill jag se förstärkning på backen. En skada på Andersén eller Sunken skulle bli dyrbar rent defensivt. Sen är det aldrig fel att ha väl tilltaget istället för att klara sig med minsta möjliga.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
tompap71: Visst är det så.
Kan inte nog understryka hur viktiga Lavander, Ollas och Johansson kommer att vara för att kunna bibehålla intensiteten och aggressiviteten i vårt spel.

Nä, dags för nedsläpp nu i Canal Plus.
Nervöst som fan, undrar om vi kan matcha HV ikväll?   :-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
robocop:

Allt är kanske inte vad man tror att det är ;)

Men nu bjuder jag er adieu. Firande av seger och en Brynädkamrats 37årsdag är på gång! :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge:

Om jag ska vara allvarlig, det är just det som är grejen, offensiven fanns redan ifjol men agressiviteten för att göra den hållbar fanns inte riktigt. Med värvningar som Ollas och Lavander, i viss mån också widing även om han är mer tänkt som sniper så ger man offensiven en grund att stå på.

På det viset är mitt hårklyveri riktigt, offensiven fanns, nu ökar vi aggressiviteten :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Burken: Tycker Huges analyser är ganska sansade, annars brukar ju sågarna vässas redan efter två omgångar, inte så många som tycker det är för tidigt då.

Förresten, har GävleLasse dragit sig tillbaka (inte varit här på ett tag)? Wow saker kan faktiskt bli bättre!


"70" - lugnat ner sig lite, vårdar språket t o m!?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

Burken: " Enorma slutsatser efter TVÅ omgångar ;)"

Ja, här gäller det att ta seden dit man kommer.
Men om jag nu får välja på vilken slutsats som känns mest befogad att dra, så väljar jag nog ändå den som görs efter 2 omgångar i serien istf efter 2 matcher på försäsongen.
Som vissa gjorde.
Ingen nämnd, ingen glömd...   ;-)

Fast jag begriper inte logiken i Rodrigues slutsatsdragande.
Han är orolig för vår backuppsättning, efter 2 omgångar.
Men tvärtom full av tillförsikt över våra forwardsuppsättning, efter samma antal omgångar.
Försök bräcka DEN logiska kullerbyttan, den som kan....   :-)

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
tompap71: Hårklyverier från en rättshaverist.....    ;-))

Visst, vi försökte spela mer offensivt ifjol, jämfört med tidigare årgångar.
Men nu har vi material för att kliva fram ännu mer i banan, bli mer aggressiva och på så sätt bli än mer offensiva.
CZ hade trots sina offensiva försök ändå nån sorts grund som byggde mer på ett lite avvaktande defensivt tänk, som jag ser det.
Vilket gjorde att jag lade till ordet "offensivt" för att visa på skillnaden, även om den som du är inne på, kanske är marginell ur strikt bokstavlig synvinkel.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Skön vinst idag, är dock orolig för Widing. Han är inte alls bra.. Förhoppningsvis är det bara en tillfällig svacka.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Burken:

Här ska du få en slutsats både du och Huge borde vara nöjd med.

Lördag+Brynäsvinst+mot Hv71=plocka fram den Finska fuskskumpan (eller en stadig grogg för den som föredrar det) :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge: Enorma slutsatser efter TVÅ omgångar ;)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Huge:

Som den rättshaverist jag är (?!) måste jag ifrågasätta en sak. Det här med spela mer aggressivt och offensivt, var har du fått det ifrån?
Med risk för att göra mig till åtlöje då jag kanske missat något men det där offensivt, ska det verkligen vara med?
Mig veterligen så har TJ utryckt sin idé om hur man ska spela ungefär så här: "vi ska bygga vidare på det vi hade ifjol men spela mer aggressivt"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00

sniper: "En härlig match som hade det mesta. Det som imponerar mest är backspelet, och framförallt Ryan Gunderson. Bra jobbat med den värvningen Sundlöv."

Ja, dom som snackat om ES sämsta backuppsättning verkar få stå där med skägget i brevlådan och skämmas.
Dom verkar ha missat poängen med att spela mer aggressivt och offensivt. Då ska det i princip inte behövas några riktigt utpräglade defensiva stora pjäser. Dom hänger ju ändå inte med våra forwards i anfallen och vad gör dom isf för nytta?  :-)
Har inte sett matchen pga jobb, men har å andra sidan reprisen att se fram emot om nån timme.
Lördagskvällen är räddad...   :-)

Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
sniper: Förövrigt va det kul att se hur fantastisk glad Lavander va för att få sätta ett mål i brynäströjan. :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
tompap71: Det tar nog ett tag att bli van med tempot, ser framt mot att följa utvecklingen hos honom :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
sniper:

Gunde har verkligen överraskat positivt på mig. Jag var orolig för att hans storlek skulle skapa problem i defensiven, jag menar, killen är ju snudd på en pygmé. Men redan mot Linköping gick han in stenhårt i närkamper han borde ha förlorat, han vann.
Det enda jag har att haka upp mig på nu är att jag tycker han måste bli snabbare att ta beslut. Men det kommer förmodligen vartefter han blir van det högre tempot
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Venom: Gunderson påminner mycket om Brian Rafalski när han lirade i Brynäs.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
sniper: Ja Gunderson jobb bra mot bjäsen Joensuu till och med.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
En härlig match som hade det mesta. Det som imponerar mest är backspelet, och framförallt Ryan Gunderson. Bra jobbat med den värvningen Sundlöv.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Storhonken:

Gävle, helgen före lön och haveri på min bil...i fallande ordning.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Venom:

Mycket bra sammanfattning av dig där :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Storhonken: Gävles befolkning
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Varför så lite folk i ladan?Vad har ni för teorier?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
tompap71: Kom precis från matchen nu, härlig seger. Det är alltid sköna matcher hemma mot HV tycker jag. Ingen match i matchen idag mellan Granis och Ledin. Svedberg är het och jävligt skön men jag gillar egentligen inte att målvakter håller på och ska gruffa. Målvakter tycker jag ska ha huvudet på rätt grejer och det är farligt med skador när man hoppar in så där.

Martin borde utmana mer tycker jag. I flera lägen kom han 1 mot 1 och sköt. Visst det är aldrig fel att skjuta men med hans speed borde han kunna bryta in på mål och utmana sin spelare. Antingen kommer han runt eller så är chansen stor att han får med sig en utvisning.
Kommentera


Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Anders Berg: Mycket skön seger, och återigen övertygande spel.......i 30 min!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Burken:

Håller med på ett sätt, Svedberg har skött sig mycket bra och en målvakt som är i "zonen" är dumt att byta ut. Samtidigt, det har gått två matcher, kan vara bra att lufta båda målvakterna såhär i inledningen. Men måste man välja en förste så är Svedberg kung just nu.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär! Brynäs-HV71 17/9 kl 16.00
Skönt med seger! Tycker Svedberg ska stå många fler matcher, så länge han är bra ska han stå. Honken kan avlasta då och då, som det känns nu.

Återigen, nice med tre poäng!
Kommentera

1402497 · »