Brynäs IF

715583 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - Brynäs IF 16/2-16

1727534 · » Till forumet


Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Zappaholic: Freudian slip....
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Alltså, sorry. Blev lite fel där...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Zappaholic: Haha, runkas...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Alltså, man måste ju ifrågasätta Brynäs medicinska team en aning. Något fel måste det ju vara när konvalescensen är så jäkla lång på en massa spelare år efter år. Får Bertilsson och Salmela egentligen rätt rådgivning? Är det t ex rätt av SB att operera axeln? Kunde den ha läkt på annat sätt? Tänker bl a på Gefle IF:s Jonte Hellström som blev av med sina skadeproblem först efter att ha gått till Anders Bergström, fysioterapeuten.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bifhjärta: Jag tycker hellre synd om Karlskrona än glädjs med Frölunda...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Det är nog precis så han tänker, gratis rehab. Hellre det än att spela hockey.

Så jävla sopigt skrivet, runkas.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Skrubben: Kan nog aldrig tycka synd om Karlskrona😂😂
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Fan vad man lider med Karlskrona. Dom lyckas göra 2-2, och får ett power play med 3 minuter kvar. Då gör en spelare i KHK en patenderad Porsare. Dvs. gör ett idiotsläpp bakom ryggen till en fristående motståndare som sätter 3-2 😂😂
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Powerfade: Nu har han iaf säkrat tre års betald rehab. Måste kännas tryggt för honom.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Huge: Långa rehab!... jag tycker att du sammanfattar Bertilssons karriär på ett bra sätt...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Huge: Ska jag vara ärlig så tror jag att Salmela blir borta ännu längre. Bengtzén sa nyss till hemsidan att han kommer att spela 3-4 till matcher av serien, jag gissar på 0. Ingen bra känsla med Salmela tyvärr!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: "Det var synnerligen oväntat"

Ja, verkligen oväntat. Måste vara unikt och första gången i idrottshistorien som en opererad spelare fått bakslag i sin rehab.....
Finns ingen som helst anledning att chansa i det här läget, då försvarsspelet ändå sett riktigt bra ut. Mer viktigt att Salmela hinner komma tillbaka, hans offensiva spets saknas rejält. Enbart en bonus om Bertilsson hinner få några matcher innan säsongen är över, han får satsa på nästa säsong och troligtvis slippa samma långa rehab som Ollas och Enterfeldt tvingats gå igenom.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Jag kan tänka mig att Bertilsson skrivit på ett avtal som är väldigt fördelaktigt för Brynäs.

Bertil hade ju ingen direkt stark förhandlingsposition utan han är nog tacksam över att få stanna kvar över huvud taget och skriver förmodligen på precis vad som helst som Brynäs erbjuder i detta läget. Allt för att ha en trygg miljö att kunna kämpa sig tillbaka i snarare än att jaga pengar.

Tror som jorgens att Brynäs har avskrivit sig de ekonomiska riskerna i kontraktet.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Pettisbif: Självklart finns det inskrivet i kontraktet med Bertilsson om skador.
Särskilt om den svåra axelskadan
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Enaranger: Tror för min del inte att en eller två, i och för sig tongivande spelare, gör sån markant skillnad att vi skulle legat topp-3 nu med dem disponibla hela den här tiden. Däremot det här strafftokeriet, där är jag helt på din linje. Absurt påfund!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Jo men det kom väl inte direkt som någon nyhet... Bertilsson är gjord av glas och den stora gåtan är hur i helvete Bz kunde krita på ett 3års kontrakt med honom!?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Det var synnerligen oväntat. Tur att han har fått tre nya år så han hinner skrapa ihop tjugotalet matcher innan grillorna läggs på hyllan.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Bertilsson verkar fått ett balslag... Se slutet av artikeln!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Forsberg 1978: lite flr tidigt att säga. Men igår såg han vilsen ut. Kanske släpper när han spelar ihop sig med Scott och Lindblom
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
ellis:

Poängsnittet för de matcher vi spelat med en frisk Salmela
jämfört med poängsnittet för de matcher vi spelat utan
Salmela säger något helt annat.

Med en frisk Salmela i laget, hela säsongen, är jag ganska
övertygad om att vi legat som sämst trea. Och haft tillräcklig
stor marginal ner till sjundeplatsen, för att i princip varit
klara för kvartsfinal redan nu.

Räknar man en tabell för hur lagen presterat i spel lag mot lag.
Så är vi fortfarande femma där. Det är de där extrapoängen
som delats ut för pajaseristraffar som gör att vi ligger sjua.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Nån målskytt har han aldrig varit. Men jag saknar bettet i åkningen, rivigheten i spelet. Han glider in i tacklingarna och står inte att känna igen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Ja, det är ett åte4rkommande "fenomen" det där här inne. Skadade spelare som höjs till skyar de faktiskt inte riktigt befinner sig i som kärnfriska.
Tycker vi t ex nu ska akta oss för att oförbehållsamt ursäkta att laget har det kämpigt på Rödins frånvaro. Visst saknas han och även Salmela, men per automatik tror jag inte vi varit ett topplag nu om dessa sluppit sina skador.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
www.gd.se/ishockey/shl/tungt-bakslag-for-wille-lofqvist-brynaslegendaren-har-forlorat-nastan-all-syn#Ishockey

Lider med Wille...tänk er att mer än något annat vilja titta på Brynäs, laget i ens hjärta, men att der en dag inte går längre.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
HitTheLights: Jag instämmer. Sebbe är lite av en favorit hos mig, en riktig hockeykrigare. Men någon poänggörare är han inte, speciellt inte efter en lång skada. Vi har det lag vi har resten av säsongen, inte mycket att göra. Tyvärr tror jag att just bristen på effektivitet kommer att fälla oss tidigt i slutspelet.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Chris11: Tycker inte han skall vara i förstafemman! Byta plats med Johnson kanske?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Blev förvånad över Terry Broadhurst, han såg totalt vilsen ut i egen zon. Igår hade han 17 min istid, 2 skott och -2. Hoppas att han blir bättre imorgon!?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
HitTheLights: Du har helt rätt om förväntningar på långtidsskadade spelare. Det är i det sammanhanget man ska lägga förväntningarna på Bertilsson och Salmela de få matcher de kan hinna med resten av säsongen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Innan skadan hade han 13p på 23 matcher. Nu har han 2p på 20 matcher. Det tycker jag nog man kan likna med att "vara en skugga av sig själv" även om han aldrig varit poängkungmaterial.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Enterfeldt var i sitt livs form när Hedman sabbade hans karriär. Landslagsklass just där och då. Om det hade varat för evigt vet ingen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Jag vet inte riktigt vad alla förväntar sig av spelare som varit långtidsskadade? Att Ollas sett trög ut under stora delar av säsongen beror ju på att han varit borta 1 år från spel, likaså Enter. Med lite flyt når de en hyfsad form nu mot slutet av säsongen men förmodligen behöver båda ytterligare en försäsong för att nå tidigare potential. Spelarna är inga robotar, sådana skador TAR lång tid att återhämta sig från punkt. Det samma gäller Vrana, Bertil och Salmela. Det borde plockats in ersättare om det var ekonomiskt möjligt. Men BZ verkar inte hittat rätt spelartyp för rätt pengar. Synd.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
ellis:
När det gäller poängtillverkning är det uppenbart att i synnerhet Rödin saknas väldigt mycket, men även Salmela är ju konstruktiv i offensiv zon. Broadhurst kan ju inte dömas efter en match så hoppet lever ju att det skall gå att få igång förstalinan igen.
Återigen är det tydligt med vem som får chansen om o om igen... när Brodecki får 10 matcher får Sondre Olden 10 minuter.
Om Sondre fick 3-4 matcher o inte lyckades skulle det va lättare att acceptera att han inte fick nåt uträttat.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Powerfade: "Ja enterfeldt är en skugga av sig själv."

- Inte riktigt anser jag. Däremot är han en skugga av den stjärnspelare som många framförallt i detta forum fick för sig att han var när han var skadad. Det är märkligt hur en spelares status kan höjas bara genom att vederbörande varit frånvarande. Enterfeldt var en hårt kämpande center, viktig för laget och älskad av fansen för sin hårdhet och sitt uppoffrande spel. Under hans skadefrånvaro har det varit närmast komiskt att bevittna hur många höjt Sebbe till skyarna som en absolut nyckel för att hela laget skall lyckas... Sebbe är inte i full kapacitet ännu men jag hävdar att han inte är långt därifrån...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Nä, det är det som är den grundläggande svagheten med laget. För få spelare är pålitliga poänggörare. Vrana är t ex en spelare man väl värvar för att få lite spets ifrån, landslagsmeriterad och allt. Han är ju inte skadad längre så det borde kunna förväntas betydligt mer av honom, tycker jag.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Powerfade: Enter, 2 poäng hittills i år, låter inte så mäktigt. Trots det har han flyttats upp i en tilltänkt producerande andrafemma. Det säger ganska mycket om vilken spelartyp vi saknar. Att Vrana inte bidrar speciellt mycket kommer inte som någon överraskning, iaf inte för mig.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Powerfade: Testa Blomqvist. Enterfelt är center, spelar ytter... Blomqvist är ytter, spelar center... gör ett kastbyte. Tycker Blomqvist sett rapp ut, han kan gott få testa en annan miljö.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Bra rutten start på den här dagen om man säger så...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Powerfade: nja Ollas var ju kallare än kallast när han spelade i andrakedjan sist. Nu när han får spela med Westerholmarna så öser han in poäng. Kanske Olden kan få chansen i andra?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Chris11: Ja enterfeldt är en skugga av sig själv. Jag ser gärna att man stoppar in Blomman eller Ollas i andralinan istället. Johnson stackarn som får spela med två iskalla kedjekamrater kan inte ha det lätt.

Broadhurst såg vilsen ut. Hoppas att han kommer in i det soon enough
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Forsberg 1978: Surt som fan. Men det är bara att släppa och gå vidare. Har man svårt att vinna på vissa arenor så blir det lätt såna här förluster... it's all in the head...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
3 jävla sekunder!!! Pissmorgon!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bifhjärta: Nån som såg Anton Hedmans tackling på Hetta igår? Ingen utvisning men blind-side på ej puckförare, jag fattar ingenting....

Det är så trisst att se Anton skada gång på gång.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
59:57?!?!?!?! Tur man knegade ikväll....
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Chris11: I andra perioden hade vi tre bra lägen att göra 3-1. Först var det Alcen som kom nästan helt fri, sedan kanonläge för Ollas som sköt i magen på keepern och sist Enter som skulle försöka raka in pucken i öppen kasse. Någon minut efter gör HV 2-2 istället... Vi har sett det sååå många gånger nu den här säsongen. Vi gör en bra match men lyckas inte sätta chanserna och stannar på två gjorda mål. Det räcker sällan till vinst.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Brynäsgubbe: så leder man laget!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Sett highlights och jag tycker Felix släpper två riktigt svaga mål där han inte tänker stolpen odentligt. Sedan gör ju Kilas en riktig groda genom att skicka tillbaka pucken bakom mål vid avgörandet... What liksom...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
varulf: Bertilsson missar 4 matcher till och Salmela missar 5-6 matcher till.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
70 Rodrigues:
Jag en känsla av att man ofta är lite enögd när favoritlaget bedöms. Jag såg de två senaste matcherna på plats i Gävle mot Karlskrona o Örebro. Periodvis propagandaspel av Brynäs för att ändå släppa in motståndarna i matchen.... Att vi åkte hem med två sköna segrar i bagaget var inget jag tog för givet, men den helgen var marginalerna med oss... rättvist? Ja, såklart! ;-)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
dacke72: Skulle behöva Mattias Seger nu också, han gav tur med sig. Kan det vara namnet?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
dacke72: någon som har koll på status med salmela/Bertilsson?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
När vi tog guld 2012 var det första och enda gången vi haft en mental tränare.
Kommentera

1727534 · »