Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

1633022 · » Till forumet


Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Zappaholic: Om man har ett massivt spelövertag krävs det att man skapar målchanser också. Brynäs väl egentligen inte en enda i spel 5-5. Krävs tyngd och mod för att släppa sargerna och faktiskt åka in framför mål också, vilket egentligen ingen utom Ollas tordes (Brodin i pp iofs).
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

Johan Norrström: Absolut ingenting positivt med gårdagen. Jag vill tro att det var ett tillfälligt bottennapp som alla lag eller idrottare har någon gång ibland. Match två dar i rad

, fyra vinster i rad osv. kan ha gjort att fokus inte riktigt var på plats. Vi får se nästa match.......

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Carl Lejonkräk:

Jag är en extremt dålig förlorare, så jag kan påminna dig. Matchen mot HV71 igår. Torsk med 5-0. Heder till dem som kan hitta något positivt med de förutsättningarna.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
honken21: vilken match?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Jag har redan glömt matchen. Nya tag!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Huge: Så är det väl. Får vi inte spekulera tills dess? Vi lär ju ändå inte få reda på anledningen.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Brynäsgubbe: Motfråga som väl är mer intressant: hur kan du vara förvånad när du inte ens vet motiveringen till målvaktsbytet?
Det är väl först när du vet anledningen och motiveringen till bytet som du kan bedöma om bytet är förvånande eller kanske t.o.m begripligt och logiskt?
Eller?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
bradberry: Du var inte ett dugg förvånad kring målvaktsvalet ikväll alltså? Inte ens precis innan matchstart?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Brynäsgubbe: Starky kan ävn ha haft någon form av känning som mörkats.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

bradberry:

Om lagledningens värsta scenario är en Starkbaum som är totalt slutkörd...... kan det då tänkas att dom är beredda att chansa lite för att undvika det?

Och som sagt...... lite medstuds i första och läget hade vart nåt annat.

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Brynäsgubbe: Det är extremt lätt med facit i hand. Eller hur?

Succé ikväll och hyllningarna hade saknat gränser...
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

Carl Lejonkräk: Timingen kunde varit betydligt smartare... Man ställer inte en målvakt med dåligt självförtroende och som inte är matchvan mot seriens starkaste hemmalag. Framförallt inte när Starky varit så pass bra redan. Möjligen mot Örebro där vi också har publiken i ryggen. 

Nä, detta var en väldigt amatörmässig matchning.

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Carl Lejonkräk: Låter kanon att lufta ett lån som är här på 1 månads lån.
Vart är junis målisarna? Så illa skadade/sjuka än?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Brynäsgubbe: Gistedt fick nog stå för att få lite speltid i kroppen, fullt naturligt och det kan ju vara bra att låta Starky vila någon gång med tanke på den långa säsongen. Bttre att lufta Gistedt när vi är inne i en bra trend än att vänta tills Starky blivit utsliten och det är kris.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
TJ tog verkligen i "jag är besviken". Vilket jävla lakanen. Visa att du är redigt förbannad istället!!!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

Denna förlust var ej individuell utan en lagkollaps! Och sen har jag läst på en del som försvarar spelschemat, hur tänker ni där? Ska det vara back to back så ska det vara på lika villkor! Joel Gistedt ska dessutom inte spela en match till i Brynäströjan enligt min mening och jag tycker att TJ i sånna här matcher inte har förmågan att coacha!

Besviken!

Kommentera


Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Johan Norrström: Har ingen aning om hur målen som han släppte in för Leksand gick till, men tycker inte man kan klandra honom för kvällens förlust. Han borde visserligen gjort något bättre vid 3-0-målet, men om man granskar det målet ur ett större perspektiv så tog ju Rödin en idiotisk utvisning och därefter spelade Brynäs uruselt boxplay. Gistedt gjorde bland annat en fantastisk räddning. Och utespelarna agerade också, precis som Gistedt, "mindre bra" vid 3-0-målet. Bara att inse att HV71 var betydligt bättre än Brynäs i den här matchen. HV är seriens bästa hemmalag, Brynäs är ett av de sämre bortalagen. Det märktes.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Peja:

Gistedt har NIO insläppta mål på knappt fyra spelade perioder den här säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
smallround: Mm, Gistedt utgick pga kramp (bekräftades av Tommy i intervju efter matchen). Han gav 100%. 
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
70 Rodrigues: Hv har haft friåkning i 55 min. Pinsamt agerat av Bif ikväll.
TJ skulle plockat av Rödin och sänt signaler tidigare. Men låter det bara rulla på, hur många närkamper vann dom?
Hur såg PPet ut?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Skitmatch. Jävla tjänstefel att ställa Gistedt. Aldrig mer!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Efter 3-0 i första var det kört. Fick svar på frågan att bakom Starkbaum finns ingenting. Ingen förtjänar godkänt betyg ikväll.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Vill gärna veta varför dom valde Joel ikväll? Ska också bli kul o höra vad lallaren säger😂
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Peja: Uuuuuuuuuunderbart att skåda Rödins bandysvängar.
Om det var den "bra" tvillingen som spelade idag så vill man inte veta hur illa det ser ut på Bifs bänk.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Huge: Ja 5-0 speglar väl inte matchbilden, men det är målen som räknas. Hade vi fått in en puck under vårt massiva spelövertag i större delen av andra kanske vi hade kunnat komma igen. Håll nere siffrorna nu, Starky. 
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Lindström: gistedt skadad ju....
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Zappaholic: 4-0 och gonatt. Shit happens, låg kanske lite i luften efter 4 raka vinster och en knapp HV-torsk senast. Gistedt ut, ser ut som nån skada. Ingen skugga över honom, fick en otacksam och oturlig start.
Och där gör grisen Jämtin 5-0, som lök på laxen. Hemmastarka HV blev för svåra idag.
Nya tag i nästa match, bara att glömma den här insatsen.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Jämtin laddar slagskott och Brynäsaren som håller i klubban i ena handen försöker låsa klubban. I det läget går det ju inte att låsa Jämtins slagskott, hade varit mycket smartare att peta bort pucken... Men lätt att säga från sidan om!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Har Pecka hjälmen med sig om Starsky blir skadad?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
honken21: stoltheten....
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
TJ syrebrist? Varför in med Starken?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Synd att förstöra målskillnaden.. Tycker man måste kunna "förlora med stil" åtminstone.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Skitmatch. Det var inte vår dag idag. Vi glömmer och går vidare!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Vad är poängen med att ta in Starky nu? Tillåt mig att sucka.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Varför Gistedt i mål undrar jag? Att det var hönsgård i försvaret är en direkt anledning till att TJ valde fel målvakt, dumjävel!!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Där var det definitivt tack och hej. En kväll där inget stämde. Tack och hej.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Kul för Gistedt att grabbarna valde att gå tillb t tidigare års försvarsspel
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Zappaholic: Jävla messpel, skäms!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Huge: En tröst till: Leksand ligger under med 2-0. De har skjutit nio skott på fyrtio minuter. Växjö hade ju ledat den matchen med mig i målet...
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
rafalski: Även om HV är bättre i första så motiverar inte deras övertag en ledning med 3-0 i det läget. Mkt flyt och ett videomål som naturligtvis blir godkänt.
Bättre fart i andra, säkert till viss del beroende på att HV drar dig tillbaka en aning.
Ett snabbt mål är ett måste, annars blir det jobbigt.
En liten tröst: Örebro leder mot FBK... :-)
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Huge: Mycket möjligt, eller så är man realist o fattar när det är kört!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

Känns som hålet vi grävde i första blev lite för djupt. Men men.. Man vet aldrig.

Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Aja, vi fick ett mini-momentum men bara ett mål kan ge oss den riktiga energin.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
rafalski: Det gör ont i kroppen när man inte får jubla en enda gång!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Brynäsgubbe: vi har varit helt överlägsna sen fyra minuter i andra. 16-0 i skott sen dess. Men vad fan hjälpte det. Effektiviteten är inte bra idag.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Klart bättre andraperiod men första perioden förstörde kvällen. Givetvis kommer vi bli nollade ikväll.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
smallround: Har märkt det också.
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Dax att slipa om en del grillor!
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Lindström: Ta bort Djoos i PB, hur sakta kan det gå....?
Kommentera

1633022 · »