Brynäs IF

715066 inlägg · 7953 ämnen

Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

1635298 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Bifbiffen:

Möjligt att det är profillöst, men den dagen då laget funkar och segrarna radas upp tror jag att de som har intresse kommer tillbaka..... för övrigt en ynkedom att känslan för laget inte är större än så här..... om man nu får ha en åsikt om det när man befinner sig 60 mil från Gävle.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
SnowKing: Har väl aldrig sagt något om att den inte är tillräckligt bra?? Truppen är bara profillös och ganska slätstruken. Därav svalnat intresse kring Brynäs
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Bifbiffen:

Jag är för gammal för att instämma i det här Leksandstjaffset, det lämnar jag till tonåringarna ;-)

Vad det gäller truppen han ärvde så kan han ju inte gå ut och värva ihop hur många spelare som helst? Den truppen han har får ju visa va den kan, allt annat vore en kapitalförstörelse utan like..... har man välfylld kassakista kan man möjligen chansa med extraspelare från start. Men för varje match på Sätraåsen med under 4000 på läktaren lär ju inte ekonomin bli bättre ivf.

Skadorna, brödernas lite bleka start så här långt gör väl att det får letas förstärkning skulle jag tro, om det finns pengar. Då får sportchefen visa lite av vad han är kapabel till ..... men som vanligt.... vilka finns tillgängliga? räcker pengarna? VILL önskespelarna komma till Brynäs?

Men ingen orsak till panikvärvningar än, skadeläget skall väl ljusna och då får vi se!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

SnowKing: En målvakt som blir sparkad från Leksand ska aldrig lyfta en tröja i Brynäs oavsett hur många matcher.

Han har ärvt ett lag, men han har heller inte gjort något för att förändra det. Vi får se vad som dyker upp, och om han har något att säga till om innan nästa säsong.

Jag tror dock på Bengtzén och är väldigt glad att Sundlöv är ett minne blott:)

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Lunkan: Du tycker så jävla mycket redan😉😉
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
70 Rodrigues:Och vad får jag tycka?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

70 Rodrigues:

Tack!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
SnowKing: Du får tycka det.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
SnowKing: Klart att Gistedt kan kallas en värvning, men man måste ju bedöma varje värvning utifrån syftet och kravbilden. Han var antagligen det bästa alternativet med tanke på omständigheterna. Klart man hade kunna fått en bättre målvakt om han hade betalat mer, men det hade varit korkat att lägga stora summor på en tillfällig backupmålvakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Bifbiffen:

Ett lån över en månad kan väl knappast kallas en värvning? Hur många hade han att välja bland?

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
SnowKing: Gistedt
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

70 Rodrigues:

Bengtzèn har basat Brynäs i 14 seriematcher med en trupp han ärvde av Sundlöv. Jag tycker det är lite magstarkt att raljera över hans agerande med dom förutsättningarna, han kan väl få misslyckas med en värvning innan det sedvanliga sportchefsgnället börjar!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Vilken jävla start på långhelgen. Östnytts alla sändningar avslutas med att LHC brutit sin förlustsvit mot ett blekt Brynäs.,.usch att behöva kräkas på en ledig dag... :-/

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
tjugo8: Citat varifrån? Bra sagt hur som helst.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Om TJ kunde tala ur skägget som Enter gör, uppfriskande!

"– En pissmatch rakt igenom. Vi är lite små hela matchen, det är några stunder som vi spelar helt okej. Men de vinner kamperna framför mål och det är inte mer än så. Vi kan inte spela upp och ner såhär, då är det svårt att bli ett topplag."

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Huss: Knappast troligt av skatteskäl!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Davey_22: låt oss hoppas på Thuresson!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Brynäsgubbe: Ja, samtidigt med alla dessa borta och med nuvarande spel, blir det säkerligen inga poäng hemma mot HV, sen är det skattesmitarna borta, de verkar ju ha hittat ett nytt lag och energi..... 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Davey_22: 4p ner till 9e plats. Känns tryggt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

70 Rodrigues: Ja,det känns rätt jävligt angående truppen nu. 

- Ollas , kommer han kunna få en bra säsong?

- Skavanker (?) på Bertil och Kilas

- Lindblom och Olden skadade.

- Hur mycket tålamod kan vi ha med bröderna?

Skönt att vi än så länge har en topp 6 plats och hyfsat med avstånd ner till kvalspel.

Men truppen måste få lite energi och momentum nu. Eller ett uppehåll gärna.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Davey_22: Bengtzén plockar säkert in Almunia 7:e back😂😂
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Riktigt frusterande att se laget som slog oss med 5-0 ikväll värvar in en klassback.

Vad händer Brynäs? 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
mattiaskarlgren: Det märkliga med Sundqvist är att hans spelförståelse verkar bli sämre och sämre för varje säsong som går. Vanligtvis brukar ju spelare bli smartare och klokare med åren. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Sundqvist är inte alls bra just nu men jag tycker det mest är för att man ser att han helt saknar självförtroende men samtidigt ser man att hans brist på speluppfattning lyser igenom ganska solklart.
Men han är på jobbet varje dag.

Djoos går bort sig jag vet inte hur många gånger idag.. MEN det är ändå ingen som klagara på honom som på Sundqvist.

Försvarsspelet överlag är bedrövligt MEN det är bara att inse att vi inte har ett spel/backuppsättning för att vara bättre.
Bertilsson är ju borta alldeles för mycket.
Kilström också väldigt mycket skadad även om det kanske är mer otur i hans läge.

Vi behöver helt enkelt förstärka bakåt.
Jag gillar Sundqvists inställning till sitt jobb och hans jobb på isen MEN det lyser igenom att han just nu inte håller rätt nivå.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Skicka Westerholmarna till Karlskoga. Satsa på att ta hit Lander. Till nästa säsong, hem med Johan Larsson.

Brodecki, Lööke och "Nordan" bästa lina ikväll.

"Sunkan" är värdelös. In med en ny back som det är bekräftat att vi söker.

BIF:s ekonomi är inte så katastrofalt dålig som några vill påskina här inne. Trots publiksiffrorna.

Hoppas att J.J kan komma tillbaka snabbt. Lindblom och Olden tillbaka på isen. Ollas vågar jag inte räkna med innan jul.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Jajjen:
HV
Örebro (minus andra perioden)
MoDo
SAIK
LHC

Är det det spelet som ska locka massorna t Gavlerinken?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Brynäsgubbe: 1 mål på 51 skott o 120 spelminuter😢😢😢
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
70 Rodrigues: Årets underdrift. Riktigt förbannad nu, orkar inte att Brynäs aldrig tar chansen i den här typen av matcher. 4p hade kunnat bli 7p, nu istället skiljer 1p. I vanlig ordning.
Kommentera


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Huge:

Ja ungefär så jag summerade det hela också.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Zappaholic: Nä, men om du loggar in på lördag vid fyra kommer du få chansen att läsa fler träffsäkra kommentarer.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

munkas: Tack. Jag tar det som en komplimang att du ser mig lika duktig som en SHL-tränare. Jag bockar och bugar...

Har du inga mer fyndigheter du kan dra på roliga timmen i morgon? Ni har väl sånt på mellanstadiet fortfarande :-)

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
BIF96:
Bengt Sändh
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Johan Norrström: Ojämnt överlag, bitvis bra framåt men för många enkla misstag bakåt. Med både Bertil och Kilas borta blir det för tunt, nåt som ett piggt och giftigt LHC utnyttjade skoningslöst. Lite omvänd Modo-match: vi skapar en hel del men dom gör målen.
Känns ändå som att en backförstärkning börjar bli om inte akut så iaf nödvändig, speciellt om Kilas nu blir borta ett tag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Clarence: Vi leder ju svensk hockeys utveckling, då ska det inte kosta något😂😂😂
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
70 Rodrigues: Så klart det blir. Får ju inte kosta nämnvärt i denna förening.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

70 Rodrigues: Ja, så det här var inte oväntat. Sa ju det imorse eller när det var att detta skulle hända, dvs överkörda om vi ställer upp med samma spel som mot Modo. Tröttsamt att veta hur Brynäs kommer till match redan innan första nedsläpp. Förutsägbart är bara förnamnet.

Pinsamt! Jag skäms. 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Om Bengtzén nu får tummen ur, så kan ni ge er fan på att det blir någon halvfigur. Han verkar vara en Sundlövkopia?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Brynäsgubbe: Lag och/eller spelare vänder alltid sina dåliga trender mot just oss.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14

Självklart bryts LHCs förlustsvit mot oss, fucking called it. 

1 mål på två matcher. 

"Kilström gör det bra i den här typen av match", säger TJ. Vad fan ska det betyda? 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Huge: Kanon match, otur med domarna. Nära nära på
oavgjort.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Huge:

Fan ge dig! Har någon av dina barnbarn kapat dit konto på HS? :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Lindström: Ja, buhuuuuu...
Dumma, dumma Brynäs!!!!!!
Ska aldrig heja på er igen!!!!
Buhuuuuu.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Carl Lejonkräk:

Ja det sätter ju verkligen kvällens usla insats i helt ny dager.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Johan Norrström: En ljusglimt kan vara att det finns är många chanser till vinster kvar.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
0-5 och rekord i antal missade målchanser. Känns bra. HV pp lördag känns minst lika bra. Obs ironi.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Carl Lejonkräk:

Ljusglimtar? Delge mig är du snäll. Att det inte blir tvåsiffrigt åtminstone?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Carl Lejonkräk: Svårt att hitta ljus i beckmörker.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Så jävla bra spelat! Grym insats! 5-0 är något vi kan bygga på! Härligt!
Kommentera

1635298 · »