Brynäs IF

715094 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15

1712057 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: "Förstår jag väl. Reagerar bara på att han skriver "klart bästa" vilket känns som en överdrift."
Ja ja. Det kanske är att ta i. Men låt han då tycka detta.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Clarence: Förstår jag väl. Reagerar bara på att han skriver "klart bästa" vilket känns som en överdrift.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Lunkan: För övrigt kan statistik i såna här fall vara lite missvisande.
Som back kan du ju ha slarvat och satt laget rejält på pottan, utan att det blivit utdelning bakåt. Eller så har du varit felfri i dina aktioner men likväl fått minus i protokoller pga andras slarv.
Bara för att peka på hur statistiken många gånger kan lura en. Här tror jag dessutom att tränarna tittar mer på uppträdandet i första hand, när man bedömer individuella saker hos spelarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Lunkan: Ok, första halvan var kanske lite överdrivet men har för mig att han inledde mediokert Spred puckar omkring sig och uppträdde till synes ofokuserat, lite som vi sett honom ett par gånger i Brynäs så här långt. Det var ju därför jag också skrev "såvitt jag minns", mao: jag kan ha fel.
Finns säkert nån FBK:are eller kalenderbitare som kan bringa klarhet i frågan.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Huge: Bara en fundering, vad bygger du detta påstående på "att Salmela faktiskt var rätt så medioker under första halvan av serien i Färjestad"?

Egen analys, statistik eller bara en vild gissning?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Clarence: nej jag tycker faktiskt att Växjö har en bättre kedja än oss. Men inte KLART bättre. Det var det jag reagerade på...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: "De har tillsammans gjort EN poäng mer än vår förstakedja. Hmm "klart bättre"?"

Han har troligen studerat den kedjan mer än vad du har och lagt in både spelmässighet och produktion i sin värdering. Så var inte så extremt Brynäs-ögd. Vi har en riktigt bra förstakedja, men den är för den skull inte givet bäst i hela SHL
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: "SHLs klart bästa kedja" Eeeeh? Hur fan får han ens utrymme i media?"
Han har troligen studerat den kedjan mer än vad du har och lagt in både spelmässighet och produktion i sin värdering. Så var inte så extremt Brynäs-ögd. Vi har en riktigt bra förstakedja, men den är för den skull inte givet bäst i hela SHL.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: En rimlig förklaring så här långt är att Salmela faktiskt var rätt så medioker under första halvan av serien i Färjestad. Tog ett tag för honom att komma igång och acklimatisera sig, om jag inte minns helt fel.
I Brynäs har han mao och utifrån de förberedelser han haft med väldigt lite träning under försäsongen och som dessutom verkar ha varit strikt individuell, gjort det riktigt bra så här långt.
Att Pudas för tillfället går före i BP är således inte så konstigt, Salmela är helt enkelt ett sämre alternativ just nu.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
I Modo, Hv och Färjestad spelade Salmela både boxplay å powerplay och snittade runt 25 min på isen. I Brynäs spelar han bara PP och snittar under 21 min.
Är det någon som kan ge en rimlig förklaring till varför det är så? + Varför får Pudas spela BP istället?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: Rödin 12, Scott 11 och Lindblom 9
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Carl Lejonkräk: och våran förstakedja är inne på alla våra baklängesmål
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: Lägger man till defensiven så är de bättre, någon i modoboken skrev att de varit inne på endast fyra vaklängesmål.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
dav32: svartvadet drar en sista suck av lättnad, marknaden är oändlig..
Kommentera


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: De har tillsammans gjort EN poäng mer än vår förstakedja. Hmm "klart bättre"?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
"SHLs klart bästa kedja" Eeeeh? Hur fan får han ens utrymme i media?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Carl Lejonkräk: Tack så hjärtligt!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: Grattis, det är grymt!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Fan vad häftigt. Märkte att min pappa bor i samma byggnad som Salmela :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: Hm 50/50 skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Carl Lejonkräk: Finns det statistik på det från de senaste åren är jag rätt säker på att den är negativ. Jag brukar vara rätt uppmärksam när de gäller tabell, poäng och matcher och vilka resultat Brynäs får med sig är rätt lätt att komma ihåg i de här fallen eftersom 6p-matcher inte är jättevanliga.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: Sen undrar man om det
finns belägg för att vi oftast förlorar sexpoängsmatcher eller om det är ett påstående taget ur luften.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: Fel läge av säsongen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Powerfade: Okej. Förstår inte var du vill komma. Det är per definition en 6-poängsmatch, ville bara säga det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: För att sånt brukar man prata om när det gäller tajta matcher runt strecken i seriens absolut sista omgångar, inte det här skedet således..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
För i helvete Brynäs ta 1 st förlust nu och vinn nästa match istället för att förlora ett gäng på rad!!! #HATARATTFÖRLORA
#INTENYKTER
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
tjugo8: Domarinsatsen i samtliga Luleås hemmamatcher är skrämmande. Det är bara i Göteborg det ser värre ut. Det har med publikens idioti att göra. Kanske är positivt att domarna skiter i publiken i Gävle.

Carl Lejonkräk: Finns du på riktigt?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Powerfade: Vad är det roliga? Bara konstaterar att det skiljer antingen 0 eller 6p mellan oss och FBK efter nästa omgång. Kan betyda mycket framöver, vem vet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: Sexpoängsmatch i omgång 21? Humor....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe Vi är bättre i trepoängsmatcher helt klart.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
6-poängsmatch mot FBK på onsdag. Brynäs förlorar nästan alltid dom matcherna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
tjugo8: Leksand ligger sist i Allsvenskan ser jag, så underbart!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Lennart är ändå gullig
När han tacklar C i 1:a är pucken 10 meter därifrån o däremellan finns 2 andra Mindcrafts...

Snart får det vara nog m tjyvsmällar på C
När Berra e tillbaka får Kilas eller Z ta ett par matcher för att stå upp för C
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: p
Glömt nu
0-4 för Fusksands IF
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe:Eller hur...? Vi har ju inte direkt vanan inne heller den här hösten, så det är extra tufft. Bara inte det blir nån vana nu...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Brynäsgubbe: jag med. Blir förbannad. :) men som tur är så hade vi marginal till 4:an i tabellen inför matchen. Nu siktar vi på att 'sopa på FBK'!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Helvete vad jag hatar att förlora.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Wilhelmsson: Ni kommer! Sweatt kan göra underverk, det vet vi om någon...

Vi fuskade med jobbet idag, lätt att man till slut omedvetet faller ner på 97% efter ett gäng vinster. Bulan får se till att alla ger 100 nästa match.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Wilhelmsson: Klart vi är frustrerade och besvikna. Alltid surt att förlora mot ett bottenlag, även på bortaplan!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
+ Kilström är Brynäs klart bästa back just nu.
+ Rödins hat-trick
+ Ollas bra som vanligt
+ Trycket från förstakedjan

- SLARVET
- Westerholmarna gjorde sin sämsta match idag, speciellt Ponthus.
- Andrakedjan i 5v5, hamnar ofta i egen zon.
- Försvarsspelet var inte det bästa idag.
- Alla utvisningar, tycker att vi fick spela mycket BP idag
- Fokus
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Wilhelmsson: Nej jag vill inte sälja det till dig heller. Handla kan du göra i matbutiken istället.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Clarence: på uppgång ja, men bra ? nä det är långt till att vi ska kunna ens säkra en slutspelsplats ... vi har fortfarande för dåliga backar som har svårt att starta uppspel och tappar puck så fort dom sätts under press.

Skillnaden mot tidigare är att Luleå forcheckar bara med en kille och håller då ihop boxen till försvar istället, då kan Luleå plötsligt spelvända snabbare och starta uppspel.

Det verkar även som att PP har ändrats till det bättre, mer alternativ och snabbare pucktempo.

Hävdar ännu att tränarna borde få sparken om kräftgången fortsätter, det är deras yttersta ansvar att få ihop lagdelarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
honken21: Nya tag gäller. Absolut. Men det kan gå snabbt utför i tabellen om vi inte studsar tillbaka direkt nu.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: Jo, Luleå var bättre idag. Det var Luleås kväll.

De arbetade hårdast och fick betalt för det genom Brynäs stressade misstag. Rödins och Westerholms blunder är exempel på det. Även Vranas obegripliga sarg-vallning som ledde till 1-1. Vrana förövrigt bedrövlig idag på alla sätt, drar tyvärr ner hela andrakedjan. Men man får väl ha överseende ett tag till med att han varit borta. Har dåliga vibbar med honom på isen dock.

Aja - vi kan inte vinna allt. Fem raka innan det här. Nu pressar vi Luleå på bortaplan till en 5-4-förlust, trots att vi jobbar sämre så är vi med i matchen på individuell skicklighet framåt i framförallt Rödin.

Vi tar nya tag!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Wilhelmsson: Kan ,med lite tvekan, hålla med om att (ditt?) Lule nog är på viss uppgång nu. Dock tror jag framförallt att det är ett cuplag som kan bli farligt i slutspelet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Vi torskar inte på domarna idag, de var dåliga åt båda håll. Vi gör för många misstag och tar utvisningar.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Wilhelmsson: Grattis til vinsten, bästa laget vann som vanligt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Chris11: jag köper inte det där, domaren missade många utvisningar på Luleå också det går jämnt ut, börja inte klaga på domaren, det är inte dom som avgör matcherna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
Helt otroligt att släppa 5 mål på två perioder. Luleå var verkligen inte bra. Så frustrerande förlust.
Kommentera

1712057 · »