Brynäs IF

715107 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

1644195 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

Från sportbladet angående Nordquist skada:

"Forwarden undersöktes av läkare som beskrev skadan som en "grad ett-skada". Det innebär att Nordquist kan bli borta från spel i allt från två dagar - till flera veckor."

Nu är det Brynäs och skador vi talar om här.
Vad är odden på att det bli flera veckor (eller månader) i stället för två dagar?
En gånger pengarna?

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Rossa: "Och en sportchef som är lika handlingsförlamade som sin föregångare".

Förstår inte varför folk ska ha så jävla bråttom att få in spelare i truppen?
Är det inte bättre att vi tar in spelare i truppen som passar in?
Än att vi tar in spelare bara för att..

Man måste komma ihåg att en spelare inte kommer in och vänder på en dålig trend eller kan göra vad han vill i matcher.
Jag tycker nästan att det är bra att det tar lite tid att få in en ny ytterforward på grund av att vi redan har så pass många forwards just nu (vi har full forwardsbesättning i dagens match).
Hellre det än att ta in en spelare på måfå som kostar skjortan och inte tillför någonting.
Däremot så ska det vara höga krav på Niinimäki då spelaren är en spelare SC har jobbat hårt för och inte värvat i panik.

Däremot kan jag vara lite frustrerad att en back inte tillkommit ännu.
Men hellre att det tar tid och att vi får kvalité än att vi får en huxflux och det blir katastrof.

Så snälla, låt Bengtzén ta den tid på sig som han vill.
Jag vill ha rätt spelare.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Rossa: Brynäs ser iaf ut att ta lite nya rekord den här säsongen! Minst antal skott i en period, längsta förlustsviten och även minst poäng tagna på bortaplan under en säsong. Kul med lite rekord i alla fall!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jajjen: Men om man som BIF har kapitalt misslyckats med sina forwards värvningar tills iår så tycker jag man ska agera.

Visst är det otur med skador men visst kan man tycka att dem borde ha haft en plan b för en så viktigt spelare som Ollas??
Istället är man helt tagen på sängen trots att han varit skadad innan säsongen började.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Molin och dackell får la snöra på sig skridskorna igen . De lyfter ju redan lön...☺ krisen löst
Billigt o bra....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jajjen: Bengtzén har väl ändå varit väldigt aktiv under säsongen. När juniormålvakterna inte kunde spela på x antal matcher plockades Gistedt än, när Enterfeldt gick sönder kom Lundberg in. Billiga, snabba och ganska praktiska lösningar. Niinimäki är uppenbarligen den spelaren som kostar en hel och förväntningarna ska naturligt vara därefter. Men Bengtzén har plockat in 3 spelare under säsongen och det kommer bli minst 2 till (ytterforward, back). Alltså sammanlagt 5 spelare under säsongen, det kan inte vara så många andra lag som har varit så aktiva...

För övrigt lite kul att Lundbergs moderklubb är Brooklyn Tigers HC. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jajjen: Nej, men vi kan väl köra på det då. Att de långtidsskadade inte ersätts...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

Clarence, Rossa: Ja, pengar och tillgången på spelare kan ju aldrig vara ett hinder. Åtminstone inte för Brynäs.

Sluta tänka med ryggraden och försök vara realistiska nån gång.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Rossa: Handlingsförlamad som sin föregångare? Nja, vi väntar väl ett tag till att stämpla Bengtzén i såna ordalag. Men helt klart undrar man varför Brynäs fortfarande låter sig ligga en back + en forward minus.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jajjen: Och en sportchef som är lika handlingsförlamade som sin föregångare
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

Jajjen: "Vilken skitsäsong!"

Sannerligen...

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

Illa att tappa alla poäng mot en bottenkonkurrent men spelmässigt var vi inte långt borta. Kändes värre efter Linköpingsmatchen trots poäng. Brynäs måste få in några spelare som kan lyfta laget. Just nu är det för många spelare som bara ser ut att fylla en lucka. Tappar vi nu Nordqvist också som är en av våra få konstruktiva spelare blir det ännu viktigare.

Vilken skitsäsong!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Brynäsgubbe: 2-0 till Örebro, bra med bortavinst där
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Lindström: vissa är födda pessimister...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Växjö-Leksand 0-3... 😖
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Zappaholic: Ganska blekt i två perioder?
Vilken match kollade du på?

Tycker mest synd om dig om du inte har högre krav på elitspelarna i Bif.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14

Lindström: Näpp, bländades inte. Ganska blekt i två perioder. Men till skillnad från dig har jag inget behov av att gnälla mig harmynt hela tiden. 

Att du inte kör copy paste på dina inlägg. De är ju exakt likadana oavsett vinst eller förlust. Är du lika gnällig irl så tycker jag synd om din omgivning.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jaha, som vanligt tappar vi chansen att utöka en poängskillnad. 4p som kunde bli 7p blev snabbt 1p. Några poäng mot SAIK kan man nog inte räkna med, sedan väntar ett ovanligt bra Örebro innan uppehållet.

URK. 😡
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
bifhjärta: Gör ju mysteriet med TJs coachning av laget & spelar prestationen ikväll ännu mera märklig.
Kan man inte jämna ut topparna & dalarna så blir det en kort vår.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Zappaholic: Förstår att du bländades av Bif spel, speciellt i egen zon. Är det rätt att 17-20 åringar är dom tongivande match efter annan?

Rödin ombytt idag?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Lindström: Men vi kan vinna mot Frölunda och FBK med samma lag? Konstigt att vi inte ligger avsågade i botten om det är som du säger..
Jag behöver inte krya på mig, men du behöver nog lite vett i skallen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Huge: Instämmer till fullo.
Vinner man inga närkamper i egen zon eller klarar av att hålla rent runt kassen så blir det torsk.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Lindström: Det är dina kommentarer som är på dekis.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Hur vinner man med 7-2 en match och förlorar såhär i en annan. Vi är det mest bipolära laget i Sverige, jag orkar inte denna berg och dalbana. Detta förstörde lördagen, usch.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Zappaholic: Vi förlorar på svagt närkampsspel och juniormarkeringar runt kassen.
Surt, tar hellre 0-10 i baken än en uddamålsförlust där vi inte är sämre än Luleå. Symptomatiskt och logiskt att Ledin avgör på sitt kontor, surt när vi inte utnyttjar övertaget efter kvitteringen. 3-2 där och vi vinner, som det känns.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
12-13, 13-14, 14-15. Tre förlorade år med Tommy Jonsson.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
bifhjärta: Krya på dig.
Finns 3-4 spelare i Bif + Starken idag som är SHL mässiga, resten en grå dålig massa som knappt platsar i Almtuna.

Då kan man inte vinna ens mot ett dekis lag som Luleå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Nära men en sedvanlig bortaförlust. Synd då jag tyckte vi var minst lika bra förutom förstaperioden. Långtidsskada på Nordan skulle står extra salt i såren.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Lindström: Tycker du inte att det är surt att torska så kan du försvinna från detta forumet. Eller är du Brynässupporter?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Lindström:
Jag hatar verkligen när vi torskar mot ett sämre lag trots att vi spelar bättre. Ja, ja.. I bland blir man rånad.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
HElVETE JÄVLA LULEÅ..Vi är bättre än dom idag. FAN
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jävla skit, orka att vi förlorar mot detta sunk-Luleå. FAAN.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
bifhjärta: Surt? Bif är inte bättre.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Zappaholic: Så jävla surt om vi torskar denna..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Brynäsgubbe: Fan också...vi såg klart starkare ut. Sen kom ärkegrisen Ledin och grötade in pucken. Det enda han klarar...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Snygg delaying of game av Sandström som extraknäcker som målvakt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Där måste ju domaren ta sandström för delaying the game.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Hur i helvete kan det vara tillåtet att lägga sig raklång på pucken två meter framför mål? Patetiska Luleå. Äckligaste laget som finns.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
rafalski: Oj, vad rättvist. Först Nordan och sen målar dessutom grisen Ledin. En olycka kommer sällan ensam...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Har sett 5 förseelser på Scott idag, minst.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
rafalski: han stod inte upp vid 2-0 målet heller..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Stabilt backspel av Kilström.....not.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Brynäsgubbe: Ledin. Så jävla kass...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Huge: FYFAN.. dom har ingenting i denna perioden
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Jävla piss, Luleå har inte haft ett skit.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Hur bra är Andersén EGENTLIGEN?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
bifhjärta: Bra fråga. Tror inte jag vet tillräckligt mycket om det för att kunna svara. Men visst brukar det väl vara en lång frånvaro på sånt?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Ser ut som en vridning i höger knä och förhoppningsvis bara ett uttänjt ledband, fast med vårt skadeflyt så är det nog värre än så.
Suck, vad trött man blir...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
SWEATT: Hur brukar frånvaron vara på en ledbandsskada?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
tjugo8: Knappast ljumskarna. Såg du knät på reprisen?
Kommentera

1644195 · »