Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1182729 · » Till forumet


Sv: Silly Season 09/10
sylf:

Bertilsson har ju fått chansen och tagit den,tyckte han var vår bäste back i Lördags.
Nu väntar man på att Rödin ska få chansen,för det finns kapacitet där.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Skrämmande att en sån som Rödin inte får en rejäl chans att visa upp sig. Jag är otroligt impad av de 3 junisarna i DIF, Kruger,J.J och Henrik Eriksson. Dessa herrar har fått chansen att misslyckas, lyckas och getts ett jävla förtroende. Vi har de svenska J-20 mästarna, men inte jävel av dom får en vettig chans. Men polacken kanske tycker det är bättre med en grå massa som inte öppnar käften och sjunger kumbaya hela försäsongen!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse:

Tror inte ens det har varit aktuellt med Fredriksson med tanke på att vi har forwards så det räcker nu när Nordan bara är ngn månad till comeback.
Då har vi ju ju överskott på forwards.Man är ju lite orolig för en som Rödin tex,vad händer med honom?Herman verkar just nu gå före vilket jag tycker är mycket märkligt.
Har ju ryktats om utlåning av Rödin,vilket jag personligen nte skulle gilla.
Kolla på Krüger i DIF som verkligen fått förtroende av Hardy o därefter levererat  också,Rödin var ju till exempel före Krüger i poängligan i J-20 förra året..
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
70 Rodrigues: Jepp man borde kunna andas ut nu va?!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Lindström: Skönt, då slipper vi honom!!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse: Är inte han mer eller mindre klar för dom?!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
70 Rodrigues: Jag skulle bli väldigt förvånad om man tar in Fredriksson. Dels på grund av att det ekonomiska läget är som det är och dels för att man precis som du säger redan har så många spelare av den sorten. Dussinlirare...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
tjugo8: Nej tack, ingen Fredriksson till Brynäs, det räcker med dussinlirare i laget!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skitstöveln: Ja Gefle vinner idag har tippat på dom ja =)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hör av häpnad - Gefle leder med 1-0 hemma mot Halmstad! Dom kan göra mål dom också nu verkar det som ;] HAHA!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
tjugo8: Ska det bli Brynäs nya nich, Rehab IF? Skicka oss era skadade, nyopererade...

Detär väl en stadig back vi behöver i första hand. Vi har grymt duktiga forwards i J20 och därunder.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
tjugo8: nej, inte en forward till!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
David Fredriksson, från HV t Brynäs?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
spud:

Detta gick att läsa i GD den 1 April(Nu vet vi att det inte handlade om ett Aprilskämt)

gd.se/sport/ishockey/brynas/1.925676
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
spud: Japp, gammalt men det blev officiellt först nu.
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10
tjugo8: Han såg i alla fall helt okej ut i VM.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nån som behöver en ny Vas?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse: Jag är så vältränad att jag aldrig sträcker mig. Hörde förresten ett rykte att Esa Tikkanen är så gott som klar för BIF. Han har ju en sommarstuga i Hälsingland och hans kärring är från Bollnäs...

(kom ihåg från vem ni läste det först)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
micke: Ja du är duktig så där du... Sträck dig inte när du klappar dig själv på axeln.. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Angående Jocke Eriksson till Leksand. Detta skrev jag 18:e april klockan 12:22;


"Brynäs IF > Sv: A propósito de nada
Jocke Eriksson till incestdalmasarna. *suck* Vi fick ju iallafall Läck i utbyte...

micke @ Gefle"

Alltså nästan en månad innan det blev klart. Ville bara påpeka detta...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Vi får väl se om det blir något JVM för Eriksson. Känns som att Markström är given etta och Luleås Anders Nilsson lika given tvåa. Eriksson får fightas med några andra om att vara tredjemålvakt. Den tredje åker också till turneringen för att vara på plats om någonting händer med de två första.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

Bissett19:

Nej enbart om det där att går vi opp så behåller vi honom :)

Trodde du förstod det. Jag är glad att han spelar i Leksand och han är en grym talang.

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74:

Så allt du skrev ang Jocke var bara skoj eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

mk:

Det är väl klart att han kanske inte vill det jag skojade ju mest men du kanske inte dörstod det av min :) att döma

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Atonbladet hade en stor artikel för ett antal år sen om lag som aldrig vann något SM. Där platsar Leksand big time. Senast dom vann var du inte ens blöjfri. Varför skulle han vilja vara kvar där uppe mer än ett år?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Anrik må så vara men Leksand bär på en loserstämpel som är svårslagen inom svensk idrott. Leksand har blivit en form av långvård för avdankade spelare där de drar in lite pensionspengar innan de lägger av. Dessutom funkar föreningen som en språngbräda för lovande spelare som lämnar så fort de känner sig redo att spela hockey på högsta nivå.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Sveriges mest anrika förening har han ju precis lämnat! :P
Kanske att han stannar nått år till i allsvenskan och utvecklas först... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

moreten:

Vi får väl se till att han stannar även över flera säsonger. Vad skall han till Brynäs och göra igen ? Borde han inte glädjas över att han just nu representerar sveriges mest anrika hockeyförening ??  :-)

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74:
Behåller och behåller...
Ska ni kidnappa honom då eller?? ;)

Vill han till Brynäs (och det vill han ju så klart), och Brynäs vill ha honom (vilket de säkert också vill om ni inte förstör honom totalt) så hamnar han så klart i Brynäs! ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

moreten:

Går Leksand upp i Elitserien så behåller vi honom så det så :)

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: "Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen?"

Varför tror du/Läck att han inte kommer att få stå åt sidan i Brynäs?

Självklart gör Läck rätt som flyttar, enormt stort lyft i karriärena att komma upp i elitserien. Om han en dag blir bra nog för att ta en förstaspade i Elitserien är dock skrivet i stjärnorna. Jag tvivlar då han hade svårt att vara ordinarie i Allsvenskan. Blir nog en ok andremålis för BIF trots allt.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Jocke har också pratat om flytten till GD...
Låter som om han vill komma tillbaka när Markan försvinner!
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10

Gusten:

Exakt

Arnio:

Leksandslogik ?

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: Snarast är det väl så att Läck i grundserien bevisat att han kan hålla elitserieklass men att Leksand i vanligt korkad ordning bänkar sina talanger när kvalserien drar igång och plockar in utländska överåriga medelmåttor, vilket Läck drabbats av två år i rad. Fullkomligt begripligt att han inte vill stanna i en förening som agerar så.
Dessutom så ser han väl att det är möjligt att bli en bättre målvakt under Sveriges målvaktsguru Alcéns vingar.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: Du tycker inte att det är skillnad på att vara andremålis i ES än i AS? Klart som fan det är ett uppsving karriärsmässigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Klart att jag förstår Brynäs det är bara dig jag inte förstår.

"Han är som jag ser det mogen för Elitserien och det var på tiden att han fick chansen. Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen?

Vill han inte stå åt sidan så borde han ha valt en annan klubb, Markström kommer att stå minst 80% av matcherna och att Eriksson blir uttagen till Junior-VM är inte alls någonting som är säkert.
Jag förstår inte hur Läck kan gå till Brynäs för att få mer istid, det låter helt fantastiskt konstigt. Men 10 minuter i Brynäs kanske är värda lika mycket som 10 matcher i Leksand och det kan man ju i så fall förstå.

Petad i kvalserien men vill inte stå åt sidan längre, väljer då att gå till Brynäs för att konkurrera med Markström....Leksandslogik.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

arnio

Med tanke på att Joacim Eriksson är en av huvudkandidaterna att backa upp Markström i nästa JVM så kan man förstå Brynäs. Hade inte varit så kul att bli av med båda sina målvakter under JVM.Därför tror ja Läck är en bra back up till Markström, dessutom så har jag svårt att tro att Markström får stå alla grundseriematcher fram till JVM eller tror du det ?

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

arnio:

Vad jag menar ? att Läck förmodligen är värvad för att han har potential att stå i ES, annars hade väl inte Sundlöv värvat honom , antar att han kommer få stå alla matcher under J vm?

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: "Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen ?"

Vad menar du? Läck vill inte stå åt sidan så han går uppåt en division. Tror du verkligen att Markström är sämre än den F.d NHL legenden och den minst sagt ojämna finnen?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

arnio:

Absolut inte, jag hävdar att Erikssom skulle ha sämre chanser att få stå i Brynäs än Läck. Eddie har fått en del erfarenhet och stått en massa matcher för Leksand under flertalet år. Han är som jag ser det mogen för Elitserien och det var på tiden att han fick chansen. Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen ?

Hade du hellre sett Markström / Eriksson? Vem skall stå under J vm för Brynäs i så fall? Båda lär garanterat bli uttagna.

Skulle inte Leksand ta steget opp kommande säsong så kommer han garanterat tillbaks till Brynäs eftersom Markström med största sannolikhet försvinner ? Går Leksand mot all förmodan opp i Elitserien så ser jag ingen anledning att han försvinner från Leksand.

Jocke är inte mogen för Es spel än som jag ser det. Stod han nån match i fjol förresten ?

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Jag tror att du övervärderar Leksand och Allsvenskan en aning, steget därifrån till Brynäs i ELITSERIEN är stooort.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
m001: Hur fan tänkte Skellefteå? Hadelöf och Dahlberg, vilken lovande målis som söker speltid vill in och kämpa där?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74:

Samma sak i intervjun på Brynäs hemsida.

"Vad hade du för andra alternativ?
Ja, jag hade ju alternativet att vara kvar i Brynäs men då bli utlånad."

Alltså högst troligt en groda från GD
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

Partyjack:

Enligt SMS tjänsten som jag har angående allt som händer och sker inom Leksand så stod det att han är "Värvad" och då utgår jag ifrån att det är ett köp !

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Olika bud nu, enligt GD.se är Jocke Eriksson utlånad över nästa säsong.. Vilket i mina ögon är helt perfekt.

Men det är också den enda källan jag hittar till att det ska handla om ett lån och inte en regelrätt övergång.

Någon som vet hur det ligger till?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

arnio:

Det var det jag menade. Läck är mer etablerad att klara sig i Elitserien än Eriksson.

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: "Läck är mer etablerad på den här nivån ni befinner er på."

Brynäs spelar i en helt annan division än Leksand, om du nu missat det.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Dessutom har ju både Lindbäck och Jocke bara skrivit på 1 års kontrakt, någon av dom kan mycket väl komma tillbaka efter nästa säsong.
Kommentera

« · 1182729 · »