Brynäs IF

713970 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15

« · 1712997 Till forumet


Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Tips: 6-2

Mål: Scott och Zanetti
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Går ju inte prata bort att SAIK är riktigt bra. Men så bra att det aldrig ska gå att slå dem med en helgjuten insats kan de ju bara inte vara.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Surt att förlora på dåligt PP-spel. Salmelas betydelse för lagets PP är verkligen enorm. Porseland skjuter alldeles för mycket och siktar alldeles för dåligt. Det hade varit mycket bättre med en spelare på blå som inte sköt överhuvudtaget utan bara spelade pucken snabbt vidare och därmed höjde pucktempot. Bulan kan såklart inte vara helt nöjd med coachingen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
ellis: Nån gång ska det väl rimligen gå. Dock tror jag inte detta kommer ske i morgon heller. 5-1 eller nåt åt det hållet ligger på lur, är jag rädd.
Efter en positiv höst vore det ju fint om vi inte dalade alltför långt i tabellen inför juluppehållet. Jag är lite rädd för det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Tror inte trenden bryts i morgon. 6 -1
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
pjåtor: nja, det blir jämt. 4-3 är mitt tips nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
1-2 efter förlängning! Målen görs av Rödin och Zanetti!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Vill se snösprut och full fart mot mål ikväll INTE bandysväng och dutt som igår framför mål.

Vinst 3-1 sista i tom kasse.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Närmast en förutsättning för att besegra Skellefte är nog att ha bästa möjliga uppställning, vilket vi som vanligt långt ifrån har ikväll. Så även om jag i stort tycker Olden är en spelare värd att satsa på kan vi inte bortse från att det blir kännbart att också nu ha Vrana indisponibel igen till övriga skadade.
Njae, skulle förvåna om Brynäs kan göra en ny jämn match. Tyvärr är min farhåga stor för ett mini-ras, även om vi egentligen känns lite för bra för det. Man kan bara hoppas att oron kommer på skam!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sveriges sämsta domare Sören Persson dömer😠😠😠
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
70 Rodrigues: Vi är båda från Lidköping, jag och Sören. Fin kille :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Va fan Zappa är du från Lidköping? Jag bor i kommunen👍🏻😀
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Han är säkert jättefin, men han är klappkass som domare😂😂😂
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Står Starky?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Forsberg 1978: Född och uppvuxen där! Bodde från jag var fyra år i Råda...
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Nu kör vi! Fan, game over 58 sekunder..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Kan vi någon gång få göra första målet mot det här jävla laget.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Avgå jävla lallargäng😠😠😠
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
70 Rodrigues: Märks tydligt mot bra motstånd att vår försvarsgeneral Salmela är borta. Han behöver lira närmare 30 min en sån här match...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Klassisk start på en överkörning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Varför får Porseland lira pp?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Varje gång Rödin får med sig en utvisning så ska det bölas inne i SAIK-forumet...börjar bli Modo-varning på cyklopen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Ikväll är det skit, skit, skit
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Det är lite skillnad på effektiviteten...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: Igår borde vi ledat med 2-0 efter nio minuter om vi varit lika effektiva som SAIK...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Jävligt klent agerat i egen zon IGEN.
Ser ut som rundningskoner ikväll tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Två skott och två mål...
Kvinnlig kommentator, inte många rätt ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Jo de är ruggigt effektiva, vi har egentligen inte spelat dåligt men de är snäppet bättre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: Tycker Bulan kan ta ut målisen vid nästa tekning :-/
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: ja, effektiviteten av hemmalaget går ju inte att klaga på, det första ska starky ta på sig:(
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
rafalski: föredrar henne före en mansidiot som Wikegård alla dar i veckan
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Mittzon: Inte ens om hon kunde lära sig att uttala "å", tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Total SAIK-dominans enligt SHL trots 7-12 i skott. Stämmer det? Kanske bra att man missar skiten ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Vi gör väl en hyfsad period,dock räcker inte det mot Skellefteå borta. Starky bör ta första och vid deras andra mål tappar vi tyvärr räkningen helt i egen zon.

Ingen utdelning på två PP heller, sådan är sällsynta att få i den arenan.
Får vi nästa mål kan allt hända såklart.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: Total dominans?? Det var till att överdriva...men det ska ju gullas med SAIK hela tiden...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: Det var ingen total dominans. Men skottstatistiken blir missvisande då ni haft 4 min i PP mot 0 för oss.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Tycker inte vi hänger med särskillt bra, men total dominans är det knappast.
Isåfall kan man vända på det och säga att det var total dominans av Brynäs igår, men det skrevs det säkert ingenting om?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Skottstatistik är aldrig missvisande. Den är vad den är... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Aha, då tar jag tillbaka min kommentar. Då var vi ju totalt dominanta, leda med 2-0, trots underläge med 4 min i BP, och ligga under i skotten, då måste ju vara så att vi är så jävulskt mycket bättre, effektivare och spelar bara med den energi som krävs för att leka och dominera! (OBS, ironi, men det är bara för visa på din brist på ödmjukhet. Kan du överhuvudet taget erkänna att AIK är ett bra lag? Du menar alltså att Brynäs var det bättra laget i första perioden därför ni vann skotten!)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Tror inte jag skrivit att vi var bättre. Skrev bara att skottstatistik är vad den är. Har man skjutit tjugo skott så har man, går liksom inte att vända och vrida på det . Det är fakta. Matchbild är något helt annat.

Brist på ödmjukhet? Ta och läs i ditt eget forum och återkom gärna sen om du tycker det är ett ödmjukare klimat därinne. Fint att kalla Rödin för fanskap också. Ödmjuk människosyn...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Fint avOlden där men effektiviteten
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: dom som gör flest mål är det bättre laget enkel matematik! Sen stå på presskonferens och säga att man var bättre fast man förlorade är bara patetiskt! Älskar Brynäs men vi är sämre än saik just nu ..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Här ska ni Saik supportrar få höra: jag tycker ni är bäst i Sverige, i flera år. Fantastisk hockey och välskött klubb med öga för att vinna. De flesta tycker så. Men jag vill inte att ni vinner. jag vill att vi vinner. Så enkelt är det. Inget varar för evigt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Ja det fattas ödmjukhet där också, även från mig stundtals... :-)
Anton är säkert en jättefin kille, men här på HS så kommenterar jag hockeyspelaren Anton, inte summan av människan Anton Rödin.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
brynäs08: Jag stänger TVn och konstaterar att vi saknar Salmela och Berilsson och Vrana och Enterfelt något enormt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Tycker du skriver som ett fanskap. Obs att jag kommenterar tyckaren Sofo, inte summan av människan Sofos.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Tyvärr en ack så förutsägbar insats ikväll. Skellefte kommer vi definitivt inte kunna slå ut i ett slutspel den här säsongen heller. Måtte vi inte få dem i en ev kvartsfinal. Eller lag som Växjö eller Luleå.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Clarence: Nä, vi är väl ungefär lika långt ifrån idag som vi kommer vara vid nästa torsk. Var tredje match ungefär gör vi en bra prestation och kommer undan med en hedersam förlust. Summan av kardemumman blir ändå torsk. Torsk torsk torsk.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Herregud... Brynäs ligger 4:a i serien och du har mage att börja gnälla. Skärp dig för fan.

Igår var Brynäs värda segern. I princip hela expertkåren var överens om det. Trots det spelmässiga och skottmässiga övertaget igår torskade man. Det är sånt som händer helt enkelt, och då är det samtidigt inte så konstigt att luften går ur spelarna när man har mindre än 24 timmar till nästa match. Fullt mänskligt helt enkelt.
Kommentera

« · 1712997