Brynäs IF

717433 inlägg · 7953 ämnen

Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

1235963 · » Till forumet



Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
JanT: Jag tycker dock att han är alldeles för långsam, både som back och center.
Kommentera


Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Sundström går från klarhet till klarhet, frågan är om CZ inte på allvar skall fundera på att skola om honom till spelande back inför nästa säsong. Centerforewards har vi redan gått om, speciellt om både Dixon och Granström stannar. Man skall även betänka att Sundqvist lär försvinna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Surt med poängtapp. Känns ändå ok när man sett matchen. Brynäs ser stabila ut och är sällan under press. Inte mot nåt lag. Fortsätter Kahnberg så här är han en av Brynäs bästa värvningar på senare år. Och Ove Ove Ove Molin... SSK spelar i ES nästa år tack vare värvningen av Helenius. Markströmklass.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
... den perfekta matchen finns ju inte, möjligtvis för det ena laget, dvs att man gör mål på varje skott, inte tar en enda utvisning och håller nollan.

Fast ska två lag göra en perfekt match skulle ju varje match sluta 0-0, och en sån match skulle aldrig bli "perfekt" för något av lagen, i och med att de vill vinna.

Det som jag störde mig på under, och efter, gårdagens match var att SSK gjorde alla sina mål efter Brynässlarv, mer eller mindre. Det var inte bra. Ny match i morgon!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Det stämmer mycket bra!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Anders Berg: Om inga spelare gick bort sig, tappade markering, ramlade på arslet, missade en brytning eller i övrigt schabblade, ja då blev det aldrig några bjudningar och heller aldrig några baklängesmål...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Jag var på plats i Axa Sports Center. Bara så att du vet. Jag såg allt mycket bra och jag tycker att Brynäs bjöd SSK på samtliga mål. Tycker ni något annat, varsågoda.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Vad mycket somliga gnäller om Brynäs insats igår. Brynäs åkte till Södertälje och förde spelet på bortais. Bara ineffektiviteten (i kombination med bra målvaktsspel av finnen) som gjorde att det inte blev 3 poäng. Att SSK skulle kunna vaska fram några situationer framför Brynäs kasse när de tog ut målvakten var väl ganska givet. Jag tycker att Brynäs gjorde en riktigt bra match i det stora hela.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Nja, Almtorp/Videll var en vassare kombination än Klasen/Pakaslahti igår. Men tunna är de i övrigt. Ett typiskt kvalseriegäng.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
rafalski: Aktiv coach serru ;-)
Sedan så beror nog mycket på var de har mickarna men han hördes konstant iaf
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Gårdagens höjdare var ändå att höra Popovics primalvrål mest hela tiden, påminner lite om föräldrar på knattehockey.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: Såg att Markström fick en 4:a i betyg på GD, tycker nog att både ettan och tvåan såg lite billiga ut, men man blir mest förvånad nu för tiden att se pucken ramla in bakom honom;-).
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: Kanske Popovic lärt spelarna att inte BARA pressa fram blodsmaken utan även försöka kombinera den med lite smartness?
Fast ärligt talat tror jag inte att SSK är så mkt bättre. Känns som att dom bara har 1 femma som på allvar kan oroa motståndarna, resten känns tunna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Jag vet att dom slåss för livet, men jag tyckte inte det märktes faktiskt. Hade väntat mig mycket mer blodsmak i munnen av dom.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: Hietanens många skott i baken på SSKarna vid pp var ömkliga men samtidigt, så går det när man lämnar en ensam spelare på blå.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Det verkar som förväntningsnivåerna höjts efter framgångarna på senaste tiden. Snart kommer väl en förlust mot HV borta betecknas som dåligt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: Tycker att du underskattar SSK:s insats en aning. Dom slåss för livet och att vi kanske inte håller lika hög engagemangsnivå som dom i en sån här match är rätt så naturligt. Och det är trots allt ett halvslumpartat skitmål som gör att vi tappar 2 pinnar, större är inte skillnaden mellan succé och "halvfiasko".
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Sundström var bäste back igår, säger en hel del om de andra, som jag tycker överarbetade det mesta. Ett tecken på att man inte togg matchen på 100% allvar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Gusten: Ja, antingen var SSK sömniga eller så gör vi det bra i första.
Tyckte också att det i stort sett var spel mot ett mål men att dom sticker emellan och utnyttjar ett överoptimistiskt checkande i komb med dåligt byte från vår sida.
Lite mer "Granis"-stuk på fler spelare imorrn så ordnar det sig....
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huge: Jag tyckte det var SSK som såg sömniga ut i inledningen, vi parkerade väl i anfallzonen rätt ofta första tio? Sen stör jag mig rejält på alla kommentatorer som skriker "kanonräddning" direkt någon MISSAR ett öppet läge, Eero skjuter ju för fan pucken rätt in i en stillastående plockhandske. Sen hade både Kahnberg och Silfverberg öppet mål och skjuter utanför. Nej jag tycker att SSKs målvakt var ganska kass med många billiga returer. Det var helt enkelt dåliga avslut.

Mer skärpa i morgon annars balanserar vi på en jävligt tunn slutspelslina!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

GävleLasse: Tror inte på underskattningsteorin när det gäller gårdagens match. Isf kändes det mer som att vi kontrollerade matchen i kraft av att vi hittat ett rejält och väloljat försvarsspel överlag, ngt som vi sett under en längre tid nu.
Sett till chanserna över hela matchen så borde vi ha avgjort men deras keeper gör det riktigt bra. Vetefan hur han ex lyckades rädda både Eeros och Ossis frilägen. Mål där och matchen är slut.
Tycker trots allt att det är en styrka att spela så pass bra som vi ändå gör utan att ha den där desperationen som vi sett tidigare. Plottrandet med backarna underlättar ju inte heller direkt, men måste säga att jag är impad av Sundströms backspel. Slänger aldrig bort en puck i onödan om det inte är absolut nödvändigt utan spelar sig hela tiden ur situationerna på ett iskallt sätt. Djoosvarning....

"Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)"

Precis.
Och därför blir man ju lite extra sur när Berg inte ser på sin texttv att det är Dixon som schabblar och vägrar låsa upp Pakaslahtis klubba.
Syntes mkt tydligt på sidan 377....

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: JAg tror att ett av huvudskälen till att det såg ut som det gjorde igår var att man inte var på tå. SSK hade en match i kroppen och hade trampet igång. Brynäs var taffliga i uppspelen och spelet i egen zon lämnade mycket att önska många gånger. Men ser man hur tabelläget ser ut så hade ju SSK mer att spela för och det tror jag gjorde ett ganska stort genomslag för matchbilden igår.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: "Du tror inte dom blir valda innan?"

Det är väl inte speciellt troligt att de blir....mycket troligt att femman eller sexan finns kvar till fyran. I vilket fall som helst så ser jag ingen mardrömsmotståndare bland lagen som kommer att hamna utanför topp 4, dessutom innebär topp 4 en extra hemmamatch...

Bara fördelar om vi nyper fjärdeplatsen
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
arnio: Du tror inte dom blir valda innan?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: och varför vill vi inte det?

Tex SAIK eller DIF med 4 hemmamatcher låter hyffsat tycke jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
arnio: Fjärde VILL vi inte ha.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
sylf: Femteplatsen(eller fjärde) ska vi ha!!!!!!!!!!!!!!

Jag kommer ner och hejar mot Luleå.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
arnio: 5:e platsen kommer att vara viktig. Annars får vi garanterat nån av de som ligger 1:a eller 2:a idag. DIF tar vi, FBK har vi en chans mot.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
TIKbiff: "Visste inte ens att Brynäs var klara för slutspel, hoppas att era spelare oxå sitter och räknar ut bästa kvartsfinalmotståndarna,,tut tut så kanske ni blir utan slutspelsplats.
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte.."


Klart att Brynäs inte är klara för slutspel men man måste få spekulera lite om vilken eventuell kavartsfinalmotståndare som passar Brynäs minst dåligt.

Brynäs spelare har säkert fullt upp med att träna och koncentrera sig på nästa match så de tänker nog än inte på eventuella slutspelsmotståndare.

Jag kan tänka mig att Timrås spelare har mer problem med att hålla kvalseriekrampen/ångesten borta och fokusera på nästa match...


Hur vore livet utan spekulationer, drömar och förväntningar?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
GävleLasse: Jag tycker nånstans att det fanns ett uns av underskattning igår, man tog inte uppgiften på allvar. Istället för att spela enkelt försvarsspel som man gjort i en rad av matcher, så försökte man hela tiden göra nåt med pucken och det funkade inte. Forwards var tafatta i avgörande lägen och det fanns inte mycket jävlaranamma. Det visar ju även utvstatistiken, nästan inga utv alls.

Sen undrar man hur Cz tänker när han spelar Lauritzen/Hansen i 4 mot 4, de 2 spelare som konstant tappar puck på de båda blålinjerna......
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

Huge: Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)

Jag hade på känn att det skulle bli poängtapp igår. Man märkte främst att SSK hade en match i benen medans Brynäs kom från en längre vila. Första perioden var dåligt från vårt håll. Man gjore för mycket misstag i egen zon.. Hietanen och ANdresén hade varsina bjudningar som gott kunnat sluta med mål i häcken. Så visst har Anders lite rätt i sitt resonemang angående backarna men absolut inte i de situationer som han beskriver.

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

TIKbiff: Brynäs i ett helt annat läge än TIK å jag förstår din ödmjukhet. Förmig finns inget annat än slutspel och det skall jävligt mycket till att Brynäs missar slutspel.

Nio omgångar kvar och vi har saken helt i egna händer. Vi möter Luleå, Modo och er i den räckan matcher som är kvar. Så Brynäs har ett väldigt bra utgångsläge att själva påverka sitt eget öde. Vilka vi får i slutspel är för mig helt ointressant i dagslläget. Det ska bli intressant att se hus det ser ut efter OS men jag har en känsla av att det inte kommer vara några större förändringar i tabellen jämfört med hur den ser ut idag.

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
arnio:
Visste inte ens att Brynäs var klara för slutspel, hoppas att era spelare oxå sitter och räknar ut bästa kvartsfinalmotståndarna,,tut tut så kanske ni blir utan slutspelsplats.
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte..
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

GävleLasse: Du får förlåta Berg. Inte lätt att se på texttv...   :-)

Lite komiskt att han dissar Dixon för dålig skärpa FRAMÅT när det är hans dåliga skärpa BAKÅT som avgör matchen.

När vi själva missar bra lägen så handlare det alltid om dålig skärpa från avslutarens sida.

När motståndaren missar bra lägen handlar det alltid om bra målvaktsspel från Markan eller Läck.

Konstigt....

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00

Anders Berg: Hur fan kan du skylla 3-3 mået på backarna? Brynäs har två centrar inne. Först åker Granis bort sig och länar Pakaslahti sedan är det Dixon som spelar på ouck istället för att gå på spelare.

Det verkar vara mer brist i din syn än brynäs backuppsättning...

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Anders Berg: Ja backarna, ja. Såg illa ut med Anderséns axel (igen)..
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Huss: 1:a var en liten miss från Markström och en stor miss från Brynäsförsvaret.
2:a var ett horribelt ingripande från de två försvararna i Brynäs som lät Almtorp göra mål.
3:an var ett uselt ingripande, läs: inget ingripande, från en tafatt Brynäsback.

Jag tycker att det igår kväll syntes vilken backbrist det är i Brynäs, såg väldigt rörigt och hattigt ut mest hela tiden. Inte bra, viktiga poäng på spel - hela tiden, varje match!

Framåt såg det bättre ut! Dock lite oskärpa från 14 och 8.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Har inte sett matchen. Så kan inte uttala mig om matchen i större grad.
Dock är jag riktigt trött på att man inte kan få ut pucken ur zon.. andra gången på kort tid som uttagen målvakt hos motståndarna gjort att vi släppt till i slutminuterna..Dåligt

Hockeygodis av Kahna..
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Anders Berg: Skjut Ove, skjut !!
Han borde sluta droppa och passa om han har möjligheten.
SSKs 1a var miss vid bytet
SSKs 2a var en snygg individuell insats av Almtorp
SSKs 3e var ren och skär vilja, men Brynäsarna hade pucken vid flera tillfällen men var inte tillräckligt resoluta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Skittråkigt: Att Brynäs bjöd Södertälje på 3 mål...

Lite roligare: Oves och Kahnas snygga mål!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Erat: vi har varit ganska bra på bortais senaste tiden, dom sex senaste har ju blivit 3-1 frölunda, 4-0 rögle, 0-2 skellefteå, 4-3 sd luleå, 3-4 färjestad, 3-3 södertälje

9 poäng av 18 möjliga tycker jag iallafall är godkänt
vad tycker ni ?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
JanT: Men Brynäs måste lära sig vinna på borta is också!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
arnio:
Närmast drömresultat idag! 1 pinne på bortaplan är alltid godkänt!

Skönt att MoDo stötte på patrull.

Nu börjar man känna igen den Kahnberg som man fruktade förr om åren....
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
andreasknox: LHC och HV tycker jag står i en klass för sig och blir definitivt svårare nötter att knäcka än FBK. Brynäs behöver inte frukta något lag utan kan gå in med tro på sig själva mot vilket lag som helst. Markström är den stora skillnaden i Brynäs i år mot för i fjol och han kan växa ut till en mur i slutspelet, glöm vem som sa det först.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Erat: Jasså.. Vi hade inget flyt alls ifjol i slutspelet heller, så med lite flyt denna gång kryddar med fighting spirit till tusen så... =) -sovdags-
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Erat:"Färjestad gick ju ut med att brynäs var de svåraste laget i slutspelet ifjol...så de är inte ens säkert att färjestad väljer brynäs!"
Jo då, wait and see...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
foppa78: Nånting säger att du kan ha rätt..Markström kommer att sätta ett rejält avtryck efter sig innan han sticker.. Dessutom har jag väldigt svårt att se att Brynäs (om man möter FBK) tillåter att ta stryk med 4-0 i matcher ytterligare en gång...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
foppa78: Vi kan ju faktiskt bli fyra och få möta SAIK i stället men då ska vi nog vinna mot Lule i stället för att hoppas på torsk

Redigerad kommentar

Kommentera

1235963 · »