70 Rodrigues: "Några punkter som tyder på att narcissism är:
Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva"
Intressant.
Om vi byter ut ordet "positiva" och ersätter det med ett ord som isf känntecknar DIG, nämligen "negativa", vad får vi då?
Jo: allt det negativa med Brynäs - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse (hos främst likasinnade, typ sylf, Gurra, Lindström) för det negativa.
Mao: välkommen i klubben, Narcissus.... ;-)
sylf: "I Brynäs vek de flesta ner sig utom Calle.J."
Sa han som viker ner sig och börjar kasta skit på allt och alla så fort vi åker på ett mål i arslet.
Komiskt...
Lindström: "Ok så har jag förstått rätt så menar du att Sundsvall bjuder samma motstånd som Hv71, Frö, EC Salzburg mfl??"
Ja, du har förstått rätt: i dom inledande försäsongsmatcherna verkar det vara rena lotteriet hur lagen agerar.
Och i det lotteriet kan ett lag som Sundsvall mkt väl bjuda lika bra motstånd som Frölunda eller HV. Ja, kanske t.o.m bättre motstånd då AS lagen ofta brukar vara lite mer motiverade att vinna mot ES-motstånd.
Det blir en liten fjäder i hatten för dessa lag, för vad det nu kan vara värt.
Gurra88: "RIktigt bra att göra tre mål! Men som sagt synd att vi inte kan dra några växlar av det i början av september mot ett så uselt motstånd. Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar. Trist"
Precis.
Men varför resonerar du isf inte likadant när det gäller ex Bjurling och hans insatser under försäsongen?
Där resonerar ju du och vissa andra jättexperter istället helt plötsligt tvärtom och drar väldigt negativa slutsatser på hans insats under försäsongen?
Intressant logik....
Redigerad kommentar
Anders Berg: ""Man kan ju inte dra några växlar av en träningsmatch, har jag läst här."
Jo, vi noterar med skräckblandad förtjusning hur du upprepar ditt mantra likt en papegoja härinne.
En liten fråga bara så där i alla enkelhet:
var har du läst att man inte kan dra några växlar på en träningsmatch?
Vore ju bra om ditt påstående hade nån saklig grund, annars faller ju hela ditt försök att vara raljant och ironisk?
Gurra88: "Czarnecki ska matcha efter prestation, vilket jag hoppas han gör i år. Och inte enbart vad som står på ryggen.. Lauritz ska få sina chanser"
Lite komiskt faktiskt.
Du är ju i själva verket DU och ingen annan som bara tittar på vad som står på ryggen.
Så fort det står "Rödin" på baksidan så får du ju ståfräs och då spelar det ingen roll vad spelaren ifråga har presterat, det är bara namnet som räknas.
Minns Rödin och debatten kring hans utlåning till Mora.
Det var ju som bekant ett jättemisstag av CZ att låna ut honom, trots att Rödin själv tyckte att det var ett bra sätt att få mer istid och erfarenhet.
Sak samma med Gretzky: det spelar ju ingen roll hur mkt stats eller övrig "bevisning" som läggs fram angående hans prestationer och utveckling i laget: du tittar ju bara på namnet på ryggen, eftersom du snöat in på vissa spelare och av nån outgrundlig anledning inte kan släppa din maniska inställning.
Jag tror faktiskt att jag hittat en lösning på ditt problem:
man låter Gretzky och Rödin byta tröja.
Simsalabim: Gretzky kan fortsätta lulla och vara lat utan att du kommer att reagera nämnvärt.
Problemet är väl bara att den stackars Rödin, som hittills matchats fram på ett klokt sätt av CZ nu kommer att hudflängas av dig, hur bra han än spelar...