– Matchen började med att vi drog på oss billiga utvisningar, sedan gjorde vi inte vårt jobb tillräckligt bra helt enkelt, säger Jörgen Sundqvist."
....
", sedan gjorde vi inte vårt jobb tillräckligt bra.."
Alltså jag är så trött på den ursäkten, ska börja köra med den när chefen kommer in jag också..
Redigerad kommentar
Huge: Jag tycker inte att de 2-3 sista matcherna förra säsongen kan räknas till katastrofen som var december och januari. Brynäs körde slut sig i de sista matcherna och stod chanslösa i kvartsfinalen.
"Det är väl snarare typiskt för dom flesta lag att vika ner sig i enskilda matcher, när man har haft massor av skador som spolierar alla möjligheter att få nån sorts kontinuitet och stabilitet i spelet."
Enskilda matcher? Har du sett alla matcher sedan Leksand den 9e januari? Brynäs har inte gjort en gedigen insats på hela månaden egentligen, ett undantag är HV borta där man hämtade igen riktigt bra. I övrigt har spelet sett slappt, lojt och oinspirerat ut, långt ifrån lagets fulla potential (för jag vet att Brynäs kan spela grym hockey). Bara för att vi vunnit matcher här och där betyder det inte att Brynäs spelat bra.
Vad jag skäms över? Jag skäms över laget, precis som jag skrev. Det är inte OK att prestera som igår när så många tjänar hur mycket pengar som helst. Brynäs är mitt lag, Brynäs är bäst, men visst fan måste jag få skämmas över dem när de inte visar något jävlar anamma och kämpar för varandra.
Huge:"Att spelarna är besvikna och skäms över gårdagens insats är det nog ingen som helst tvekan om.
Frågan är vad DU har att skämmas över?"
Tycker du att spelarna ska skämmas?
Usch, vaknar och mår illa över gårdagens insats. Känns lite typiskt Brynäs att vika ner sig såhär mot slutet av säsongen. Vinner vi inte mot Luleå nu är topp 4 garanterat kört. Har kollat igenom målen och i stort sett alla hade kunnat undvikas med lite grundläggande försvars- och markeringsspel, och ett bättre BP förstås (förstår inte varför det inte får mer uppmärksamhet, man vinner inga slutspelsserier med ligans sämsta Boxplay...). Fast vad motiverar spelare som Harju (se 7-2) att kämpa när en fet check på 100 000 i månaden väntar på en oavsett prestation?
Jag skäms, och jag hoppas laget gör det också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Brynäs slutspelsplats är på nytt hotad!!!
Växjö körde över Brynäs på hemmais med 7-2.
Trots en rejäl utskällning av tränaren Tommy Jonsson i första periodpausen rasade laget ihop på nytt i andra perioden.
– Vi viker ner oss fullständigt, säger Jonsson till C More.
– Vi är med helt okej första 10 minuterna. Sedan är det en tillställning som är under all kritik från vår sida. Vi drar på oss tre riktigt onödiga utvisningar. Jag är väldigt irriterad över hur vi har uppträtt, säger han.
Brynäs målskytt Jesper Ollas var desto mer besviken.
– Det är för dåligt av oss att inte gå ut och fullfölja de första minuterna i andra. Vi kommer upp till 2-2 sedan är det som att vi slår av igen och blir för bekväma, säger han.
Det är oacceptabelt att förlora med 7-2 mot Växjö.
Hur många miljoner de än lagt ner på spelartruppen.
Det är också acceptabelt att när man hämtat in 0-2
till 2-2, och fått motståndaren att ta timeout, sen
släppa in 5 raka mål.
För att det ska bli en plats i kvartsfinal krävs:
* att Thuresson, Scott och Rödin återigen blir en av
seriens bäst producerande kedjor. Ne produceras
inte mycket framåt, samtidigt som det läcker bakåt.
* att spelet i numerart överläge åter börjar fungera
på en acceptabel nivå. Inte att det blir mål i var
femte match ungefär.
* att vi får till ett spel i numerärt underläge som åtminstone
gör det lite svårt för motståndarna att göra mål. Som det är
nu har vi otroligt svårt att få ut pucken ur egen zon i den
spelformen. Det har varit ett mörker större delen av säsongen.
I den här matchen var det i alla fall inte fjärdekedjan
som gjorde att vi förlorade matchen. De lyckades spela
0-0 i matchen.
Så onödigt att ge Färjestad chansen att gå i kapp vår målskillnad.
Den här säsongen har vi gått från att i vissa matcher spela hur bra
som helst, till att i vissa vara helt under isen.
Dom här tre senaste matcherna påminner skrämmande mycket om januari 2013.
Redigerad kommentar
Jajjen: Det är bara att glömma skiten och blicka framåt!!
Kämpa på Brynäs!!
"Brynäs får också skadeproblem", säger växjögubben när Ollas haltar av. Också?
Vinst mot FBK på straffar då, om det gör dig nöjdare.
Det intressanta är väl ändå insatsen och hur vi genomför matchen, speciellt med tanke på att Färjestad dessutom visade bra form.