1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481058 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00

« · 1700120 · » Till forumet


Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Ben Perrault:

Undra hur länge PP ska va på 0%...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: han har inte Ullmarks förmåga att "suga" till sig puckarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: pp nu, låt oss se nåt skott på mål allafall
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Reideborn gör ju inte sin bästa match direkt. Mkt returer m.m.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Tycker om reklamen i anfallszonen 😜
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
tjern: är bra sugen, får vänta;)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Handled på Torp?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Det är verkligen inte samma spelsätt som a Forsberg. Det är ett skämt om man tror det.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Grundström måste sluta spela med huvet under armen!

DP har nog fan vare bästa back nu i början av säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
tjern:

Jag är väl en av de som har sågat Dennis Persson mest, men någonting jag gillar med honom är hur han tar sådana där Ryan Gundersson-avslut.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: energi, härligt
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Modo gör ett LHC-mål - ett skitmål.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Jo, de bra spelarna från allsvenskan är extremt välscoutade och det är svårt att hitta rätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Fram med whiskyn nu kör vi!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: Det är ju samma spelsätt som Anders hade. Och det gick ju ej, iof mer namn kunnigt lag nu men fortfarande så blir försvarsspelet lidande av detta spelsystem. Perra gick back 2 basic och byggde bakifrån man skulle nog fortsatt på den vägen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: mitt fredagsmys blev inget vidare, skämt åsido. Det är virrigt, linköping åker igenom försvaret som en stormvind. Ett pp som kunde inte bli värre än ifjol men som tyvärr är det. Lite som Bad B säger att det individuella är det nog inge fel på men ingenting är svagare än svagaste länken. Varför blir det så här? Vi har haft så många kvalificerade spelare under de senaste åren men de har floppat. Nåt är fel när Torp är en av de bästa i laget. Jag vill inte vara pessimistisk men jag ser just nu inget ljus i tunneln.
Fan oxå fredagskväll klockan är snart 2100 och kärringen är ute, OCH här sitter jag nykter:(
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: 5-16 i skott. 5 på hemmaplan ...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: precis. Vet att det blir väldigt negativt men när det inte ens finns tendenser till nåt så blir man riktigt förbannad
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Tittar man på Modos lag spelare för spelare så är det verkligen inget dåligt lag. Alla har mycket hockey i sig. Så det känns väldigt konstigt att det ser ut som det gör. Så man undrar varför det ser ut som det gör. Tror tyvärr det är Huras spelsystem som inte passar alls. Det kanske kommer, men det finns inget som tyder på det.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Bad_Brett: Jag håller med dig i det du säger. Man skulle valt tryggheten och förlängt med Perra. Han är ingen mirakel tränare men det kändes endå som att han fått ordning på en hel del när han klev in. Och efter alla tränarbyten och strul så var inte ännu ett tränarbyte kanske det första vi behövde. Vi behöver stabilitet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Det behövs att få avreagera sig ibland. Jag tror nog de flesta som följer Modo är otroligt besvikna. Och man måste ju få skriva ut sitt missnöje. Folk betalar för att se detta då förväntar man ju sig i alla fall att produkten åtminstone har en tendens till att försöka göra något positivt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: Stör mig lite på att vi så många ggr misslyckas med att ta emot pass. Vet inte om jag ser fel men tycker pass som är bra lagda ändå hoppar över klubban för många spelare.
Sen är det ju ett gäng pass som inte går dit dom ska heller...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Precis så jag också känner. Modo började fredagsmyset tidigt idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Jesse: Du dra hem och kryp ned under stubben.
Kom inte här trolla
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
J F K: I mina ögon är det mindre risk att värva från allsvenskan. Men det finns alltid en risk men du kan ju inte mena att allsvenska värvningar är mer riskabla en importspelare.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob:

Är väl dags att börja klaga på Svarten igen då. Uppenbarligen har han haft en rejäl plånbok till sitt förfogande, men på något jävla vänster ser det ännu sämre ut än förra säsongen.

Jag ser en huvudtränare som försöker spela på ungefär samma sätt som Anders Forsberg. Jag två tomtar som assisterande. Jag ser ett målvaktsspel som har havererat sedan Masken lämnade. Jag ser ett lag som förlorar 99% av alla dueller och ser ut att få mjölksyra 5 minuter in i första perioden, trots att de har "tränat bättre än någonsin".

Någonting är jävligt fel. Possler, Grundström etc. ska vara stora talanger.Utöver det har vi spelare som har presterat bra i KHL. Jag tror inte att det är något fel på Huras som tränare, men kombinationen som Svarten har fått ihop är uppenbarligen helt horribel. Jag vill verkligen ge det här laget tid att spela ihop sig, men jag blir helt uppgiven när jag inte ser MINSTA TENDENS till förbättring.

Jag slår vad om att det hade varit mer effektivt att behålla Perra, förlänga med Nordgren och lägga alla pengarna på en superdupermålvakt. Tråkigt, men förmodligen sant.

Dock hoppas jag verkligen att jag har fel. Snälla, snälla MoDo. Gör så att jag får stå där med dumstruten om några veckor.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Linköping åker omkring i våran zon och gör precis som dom vill utan att anstränga sig
Det är inte bara dåligt, utan något stort generalfel som även huras måste se.
Är inte ens pinsamt utan nåt så kopiöst jävla uselt
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Jesse: Så du tycker Linköping spelar bra?. Jag tycker snarare att det är vi som spelar pissdåligt. För i mina ögon skulle de flesta Shl lag vinna mot Linköping ikväll som dom spelar. Och man skäms att vi är ännu sämre det ska inte kunna vara möjligt
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Är det pessimist verkstad här inne? Defensiven är trotts att vi spelar fast oss gång på gång p.g.a. oskärpa oerhört mkt mindre virrig än tidigare matcher.
LHC får inte alls mkt chanser. Nu i 2a lägger vi betydligt mer på mål. Men nästan inget går fram... Vi måste få genom skotten!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Blir tokig på alla sarg dumpar, vi är aldrig först på puck. Vore mer konstruktivt att flippa pucken mot mål och få till en offensiv tekning, tekningar är ju något som vi inte är sämst på.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Det är självklart ingen risk i att värva spelare från allsvenskan. Ehh, jo. Det är givetvis mycket större risk att göra det.
Två tavlor och två mål. Sedan är det rätt jämt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: två skott och båda ofarliga. Detta är inte bra...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Helt rätt ute...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: Skitsnack... Modo är så jä pinsamt dåliga
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: Håller med om att Linköping inte är bra men konstigt nog åker dom i från oss i alla lägen. Dom tar ju inte ens i endå kommer vi ingen vart. Det säger enligt mig ganska mycket tyvärr om vårt lag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: Tror faktiskt butler träffade målet där
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: Det jobbiga är att Linköping är inte alls bra. Linköping är usla. Men Modo visar ingen som helst vilja att vinna det här därför ser det ut så här. Två skott på mål från Modo efter halva matchen säger det mesta.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Det största problemet är övertro på spelarmaterialet i kombination med ett spelsystem som ej funkar med spelarmaterialet.
Det är billigare att värva utländska spelare säger Svartvadet och så är nog fallet. Men finns så otroligt många bra spelare i allsvenskan som man kanske bör kika lite på. Att värva utländska legoknektar innebär alltid en viss risk.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
tjern: tempot på träningarna är för lågt. Dom blir ifrånåkta varje första period. Wake up Modo!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Gusse: blir fint att summera efteråt och säga:
"Vi träffade målet tre gånger i allafall"
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Spelet är under all kritik men blir mest bekymrad över det obefintliga pp-spelet. Oerhört långsamt och känns inte som det finns nån röd tråd.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Fysträningen kanske, det är ju pinsamt lojt ute på isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Vilket power play som helst nu så har vi nog lyckas få ett skott på mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob: håller med, spelet har ju inte förbättras direkt tycker att vi står kvar på ruta ett efter alla dessa matcher.
Vad är problemet?
- spelarmtrl
- tränare
- taktik
- spelsystem
- färgen på väggarna i omklädningsrummet
Vad tror ni?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Det är så jävla slött!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Kom igen nu Modo. Ni får inte hamna efter nu i serien. Vi behöver alla norrlandslag i SHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Modo har inget pp spel öht! Finns ingen kunskap i denna förening.
Nu har man bra spelare men det ser lika nåkt ut som ifol.
Kan inte skylla på att det är i början av säsongen heller, för brynäs har väl gjort 4 pp mål redan?!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Ben Perrault: Ja Ritches läge va?
Men helt ärligt skapade i LHC mkt heller förän sista 4 typ.
Men jag har aldrig vare med om ett lag som har så svårt att erövra pucken i egen zon. Eller över hela banan för övrigt.

T.ex. Heshka, han gör bra saker i egen zon men jag tycker han inte slutför det defensiva jobbet! En sån stor kille ska kunna mangla ner anfallaren innan han är klar. Nu petar han lite med klubban och verkar nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Ben Perrault: Möjligtvis att dom fick 1 skott men osäker som fan.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
S-vikaren: syftade inte på en spelare om du tänker på Adam. Utan jag menade överlag tycker inte jag kan se något som helst som tyder vi ska bara kunna slå om och bli bättre. Vi hade 10 försäsongsmatcher som de flesta var under kritik. Nu är vi inne iof bara 3e omgången i Shl men spelet är i mina ögon sämre nu en i försäsongsmatcherna kan iof bero på bättre motstånd med nu. Men det här laget kommer få det svårt över 49 återstående matcherna.
Kommentera

« · 1700120 · »