Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

« · 1699980 Till forumet


SHL 2015/2016
Har snubblat på HS och vill tycka till lite. Läser mest NP forum men saknar interaktionen med oliksinnade. Det blir förlust ikväll mot groko men i morrn spöar vi dem! Tyvärr så tror jag på att myntkastning och "låt han dö"-ramsor kommer att bli teamet för groko-klacken igen.

Sv: SHL 2015/2016
Såg att groko får tillbaka Wallmark. Synd, tror Wallmark gör nytta hos grokos.

Sv: SHL 2015/2016
Dragspel i Coop arena hör jag på cmore. Inte förvånad.

Sv: SHL 2015/2016
Luleå gör mål när AIK dominerar

Sv: SHL 2015/2016
JIIIIMIIIE, Hahaha era grokos!

Sv: SHL 2015/2016
Norman!!! Hahahaha!! Flänna grokos!!

Sv: SHL 2015/2016
Men jag måste säga att Sandströms mål med rajalas pass var det snyggaste målet! Tur att man inte ger ut stilpoäng i hockey.

Sv: SHL 2015/2016
Mycket flänn från grokoklacken. Ingen hockeykunskap där inte.

Sv: SHL 2015/2016
Helvete vi får inte missa sånna chanser!

Sv: SHL 2015/2016
Gulle deg Normann!

Sv: SHL 2015/2016
Och Jimmie!! ARVID OCKSÅ,! 1-4!

Sv: SHL 2015/2016
Även med grokoögon så måste man säga att Skellefteå är bättre just nu?

Sv: SHL 2015/2016
Citat luleforumet: "...enkelt lobba och sargspela ut puckarna..."
Ja, det känner man igen.

Sv: SHL 2015/2016
1-4 men matchen är inte vunnen. Vi måste fortsätta hålla i skärpan så det inte blir samma ras i försvarspelet so i senaste CHLmatchen. Iofs så stod Hanses då som jag 3% förtroende för. Svensson verkar säker ikväll men är nästan kall efter andra perioden då AIK dominerade. Man ska aldrig underskatta grokisarna.

Sv: SHL 2015/2016
Typiskt AB. Puckos i redaktionen. Skuggan är Skellefteåtränare. Få se hur längecdet tar innan dom rättar....

Sv: SHL 2015/2016
Är det verkligen slutsålt i Coop?

Sv: SHL 2015/2016
Kul med lite gulligull mellan jimmie och granström.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: skön seger, låt lule tacklas så spelar vi hockey :-) nya tag imorgon

Sv: SHL 2015/2016
Grokofans är ovanligt ödmjuka på tex AB. Det ska de ha cred för. Jag tippade förlust och är glad jag har fel. Så därför tippar jag förlust i morrn också.

Sv: SHL 2015/2016
Det som känns bra är ju också att Skellefteå kommer att bli bättre och bättre ju längre in på säsongen, förutom under jul o nyåret då får vi alltid en dipp.

Sv: SHL 2015/2016
Jag vill också lägga till Ritola.
Tror absolut inte han ska ses som frälsare men definitivt borde han bidra ändå.

Öka konkurrensen om inte annat.

AIK brukar väl börja trögt efter varje uppehåll så jag är riktigt hoppfull.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Du glömmer notera att Fagervall säger att Ekarv tappar balansen och att det inte ligger någon oschyssthet bakom.

Så ska du risa Skuggan så kan du ta mig fan rosa Fagervall.

Men av någon outgrundlig anledning så missade du det...

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Ser faktiskt inget fult med Ekarvs skada heller...ser mer ut som han ramlar.

Sv: SHL 2015/2016
Kvällens CHL-match blir intressant, mest för att Ritola är med i leken nu. Jag tror på en köttmur på Kosices blå plus vansinnes-enmansattacker från deras sida. Kan sluta hursomhelst, uddamålsförlust och respass ur CHL eller 6-1 till AIK och fortsatt spel.

Är allmänt oroad över formen i laget. Visst, alla verkar kunna slå alla i SHL-serien förutom Frölunda då som går som tåget, men inte blir det här nån lätt resa. 6 omgångar är ju inget att bygga en förmodad sluttabell på men en liten indikation är det. Våra s.k. gnuggspelare gör sitt jobb tycker jag men spetsen saknas. Hoppas Ritola skapar lite gott mod i laget!

Jag är glad att Modo inte är sist, jag hoppas mycket på dem, dvs att de undviker plats 13-14, då det är min andra favvolag. Grokos kommer att komma igen innan omgång 10, men gör dom inte det utan ligger på plats 12-14 med en del poäng upp då så blir städning där nånstans. Grokos har alla förutsättningar att göra en supersäsong men klarar dom av att förvalta det?

Har inga problem med att det går bra för Frölunda egentligen, men det har nog gått troll hos dem och siar att de åker ut i kvarten i slutspelet.
Det enda jag mår lite dåligt över då man tittar på tabellen just nu är att Färjestad ligger på andra plats. Det är nått med Färjestad som får en att må tjuvis.
Att Växjö är slow starters har man ju nästan lärt sig nu, men det är nog dags för dem nu att tagga igång, liksom AIK. Tror nog att Växjö var en one hit wonder, men de går säkert till slutspel.

Såg Raffi Torres tackling på Silfverberg. Not nice. 41 matchers avstängning, det kallar jag ett straff! Signalen är stark: "Vi vill inte ha dig på isen!" För att få disciplinnämnden att dela ut ett sånt straff så skulle det nog krävas mord på minst 3-4 motspelare eller räcka långfinger mot Lärking. Men å andra sidan, det är väl inte längden på straffen som nämnden utdelar som är problemet utan det tombolalotteri kring vem som anmäls och på vilka grunder.

Sv: SHL 2015/2016
Otroligt vilken jäkla svågerpolitik det finns! Skandal! Tänker givetvis på Nygrens huvudtackling och firandet från domarbasen Andersson! Ja, jag stavade fel, tänkte rätta från "firandet" till "friandet" men jag tror nästan att Andersson även firar tacklingen! Nånting är ruttet i konungariket....
Blir intressant och se vad domen blir över Normans tackling? Jag skulle inte ha protesterat om han fick ett par matchers avstängning, typ 1+1 eller 2+1, ÄVEN om det finns noll och intet uppsåt från Norman, men jämfört med Nygrens tackling så är det inte ens utvisning!

Sv: SHL 2015/2016
Kosice bjöd inte direkt upp till kamp men ett bra motstånd, och de har en bra målis samtidigt som vi gjorde honom bra med svaga avslut. Har varit så "hela" säsongen tycker jag. Fjösskott och ett par passningar för mycket ibland.
Matchen igår var nästan identisk som första mot Kosice, AIK dominerade kraftigt men nu fick vi inte spatt i slutet iallafall.
Kul att Jaaannne Peeesonen! fick näta och samma sak för Terry Broadhurst! Båda behöver få lite självförtroende, speciellt Terry som sliter och jobbar.

Men vad har hänt med Axel Holmström? Han är ju en skugga jmf med förra säsongen och speciellt slutspelet! Man blir ju nervös när han har pucken, slarv och felpass, det är precis som han är i sin egna lilla bubbla ute på isen. Jag var på plats igår och han är inte bra just nu.

Ritola, han måste ju vara född under en stege! Den tid han var med i matchen gjorde han bra, matchotränad som han är, men han har ju en tendens att gå sönder hela tiden. Ja, det är ju ingen belastningsskada han fått utan pga av täckande ett skott, men varför drabbas han så mycket av skador? Finns det en voodoo docka av Ritola nånstans som någon leker med?

Ska bli intressant vad disciplinnämnden dömer kring Norman. Om Nygren går fri men Norman straffas med nåt högre än 1+1 så försvinner det sista gnuttet respekt för disciplinnämnden. Egentligen så ska Norman gå fri helt med tanke på vad man tyckte om Nygren, men nu blir det nog inte så. Kan vi fans från alla klubbar förutom Färjestad och Djurgårn kanske, inte starta ett upprop att Peter Andersson ska sparkas som domarbas? Inte för att de bryr sig men visa ett litet missnöje? Men vem tusan ska organisera en sådan protest? Skit samma, det lönar sig inte.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Jag saknar ord. Det finns många dumma och idiotiska beslut av disciplinnämnden genom åren men detta hamnar på topp-3 iallafall. Det är nästan så man tappar lusten att se hockey.
Foppas tackling mot Fernholm och även Erik Gustafssons tackling mot Cam Abbot renderade i lägre (4+böter) och inget straff alls. Hur kan man då döma 7 matcher för Normans tackling? Inte ens om man har sänkt nivån 10 gånger denna säsong i bedömningar på huvudtacklingar så kan man komma upp 7 matcher för detta!
Och sen har vi Nygren... Men så sjukt!

Sv: SHL 2015/2016
Glömde matchen då Djurgårdare tacklade Lindholm i huvudet. Inget straff.

Sv: SHL 2015/2016
Hänt mycket. Missade CHL-matchen igår men det låter som allt utom målskyttet börjar se bra ut.
Sedan dagens chock med Normans straff som humörsänkare.
Ritolas skada var också illa.
Låter dock ännu turbulentare hos grannarna.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Att Norman ska vara avstängd är helt ok. Med tanke på att han inte är en återfallsförbrytare så är straffet alldeles för hårt.

Den stora skandalen här är att Nygren inte ens blir anmäld. För jävla fult tilltag som måste beivras.

Håller inte ofta med dig men när du har rätt i sak är jag inte sämre än att jag kan stå helt på din sida i detta.

Sv: SHL 2015/2016
Zappaholic: Har ni inte räknat ut den verkliga anledningen till Normans (för)långa avstängning? Sista matchen han är avstängd är som av en händelse mot FBK 17/10...

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:
Dansbandswolf sa något intressant med FBK 17 okt. Det gör dock bara man blir ännu tokigare på DN.
Jag orkar nästan inte tänka mer på tombolan. Det blir för jobbigt.

Tror jag läst Osten prata om fyra stycken tidigare och vem den fjärde är är dunkelt.
Jag uppfattar det som Jaros som blev draftad och var på ett läger. Numer i Asplöven.
Visst är många ledare otydliga ibland för att allt ska låta bra men Osten blir så tydligt över gränsen i det mesta.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Zaar.

Sv: SHL 2015/2016
DansbandsWolf:
ok Zaar hade jag glömt.
Men tre hade varit det korrekta svaret även om NHL också kan sägas falskt som Yoda påpekar för det handlar då inte om allvarliga tapp som Osten vill få det låta som.
Oj vilken skillnad på hur klubbar styrs. Tänk nu kör Qatar importtemat för Växjö vann ifjol. Bara en dålig ursäkt men det låter faktiskt som Osten kör efter modesvängningar.
När det gäller spelartyper är jag då helt hundra på Qatar kört väldigt skiftande år för år från Rönken och framåt.
Bra de saknar röd tråd men även värdegrund.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:
Från en sak till en annan. Har du hört något om hur det gått för Wallmark.
Sett han varit uppskriven som förstecenter. Undrar om han burit Qatar i senaste matcherna. Är han frälsaren?

Sedan ska erkännas Holmström låter som det gått trögt för i veckan. Hoppas det börjar släppa.

Sv: SHL 2015/2016
Hörde på Wikegårds senaste videoblogg, se nedan. I princip det han föreslår är ett medborgargarde iochmed att domarkår, disciplinnämnd, referensgrupp, situationsrum osv. visar endast inkompetens och inte klarar av sitt jobb.
Ja, va fn ska/kan vi göra? Med "vi" menar jag hockeysverige, alla vi som tycker att ishockey är kul och engagerar oss. Ska vi tillåta såna klåpare styra och bedöma situationer och snurra tombolahjulet när det är dags för sätta straff? Vad kan vi göra förutom skrika i forum och kommentarsfält i aftonblaskorna? Allmänt upprop, skrivelse till de vi kritiserar att nu får ni tusan skärpa er.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Ja han skulle aldrig tveka på att säga eller utföra sin åsikt.
Men jäklar vad mkt hat han skulle få.
Han är ju lite som han är så att säga.

Sv: SHL 2015/2016
Ja vi dominerade matchen klart, kalsongerna dock inte ofarliga. Men vi är ju så ineffektiva!? Kul att se Holmström lite piggare!

Frölunda krossade Modo tyvärr... Surt. Göteborgarna imponerar.

Sv: SHL 2015/2016
Håller med men en annan känsla jag också fick är vad tryggt det känns.

Ifjol var ju allt mer osäkert var vi stod och därför tror jag årets lag lär ha enormt mycket mer krut kvar i slutet av säsongen.

Ser ut som allt är så stabilt och då blir väl gnistan lidande ibland.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:

Ta bara det här med Jimmies glada intervju efter matchen i cmore då han skämtade om Jocke heter han väl, hade något skrälltips på lördag,trav.

Är Jimmie så glad efter match tror då jag det mesta är under kontroll.

Det finns ju faktiskt ingen mening med att tömma sig mot KHK i oktober.
Helt ärligt kändes det nästan som de gick på tomgång och KHK gjorde allt för att slippa förnedring.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Det finns risk för önsketänkande att AIK ska vara så bra som vi hoppas. Ja, det kan hända att proppen går ur etc, men just nu är jag inte övertygad. Det är lika stor risk att vi kommer att harva kring plats 4-8 om denna ineffektivitet håller i sig.
Som jag skrev tidigare så saknar jag spets. Gnuggisarna gör sitt jobb, men Pesonen, Holmström, Zacke mfl har inte taggat igång än.

Efter omgång 10-12 har vi en bättre värdemätare, har inte "proppen" lossnat då så tror jag på en mellansäsong.

Sv: SHL 2015/2016
Sofos:
Jag tror du är onödigt orolig.
Tänk på matcherna mot Qatar. Då var det på riktigt och en som Zacke visade vad han kan.
Serieseger verkar dock inte vara något högprioriterat om än det är tidigt döma ut det också.
Kanske kör man en stadig säsong utan djupare svackor och säg sista 10 omgångarna är det ingen diskussion.
Tycker det ser ut som laget har oerhört stort allvar i sig och fokus på finalrevansch.
Man har inte tänkt flamsa iväg mycket krut på 7-1 segrar, bara några enstaka matcher tror jag.
Samtidigt skulle man kunna säga det ser lojt och oinspirerat ut. Många som är bleka.Vi har stora problem osv.
Kanske kör man första vändan lite försiktigt och vill se vad de andra lagen har att komma med.

Sv: SHL 2015/2016
Läser hur dom hånar och raljerar som vanligt inne på Qatarsidan.

Nu handlar det om att en mängd småsponsorer bjöd på gratisbiljetter och det blev fullsatt i stort sett även på läktarn och inte bara som siffra.
En engångsföreteelse men som jag tror blev lyckat.

Det är lätt bli avundsjuk på Qatar när man tänker på deras upplägg med en stående satsning från ETT företag varje höst.
Vilket företag? jo vårat företag,allas företag, mitt och ditt -LKAB.

Den s.k LKAB-dagen då ett 50-tal bussar vallfärdar till Qatar och friserar publiksiffran med 1500 pers cirka tror jag.

Skillnaden är bara att det brukar vara ganska glest på läktarn då också för ingen vettig Kirunabo sätter sig och ser på matchen. Antingen hänger dom i sportbarerna på arenan eller är ute och försöker komma över en skärm där Skellefteå AIK visas.

Sv: SHL 2015/2016
Om man tycker AIK går halvknackigt så går Växjö skitkasst.

Sv: SHL 2015/2016
Två välförtjänta poäng som borde blivit tre om det inte slarvades så mycket.
Tycker Jimmies tackling inte är så farlig. Oj vad killen förstärker och är låg.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: konstigt att alla andra tror det blir 5-7 matcher för Jimmies tilltag, fast du kanske är färgad .... ja bara lite färgad menar jag ;-)

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Trollar du mer än vanligt nu? Riktigt ful smäll. Blir säkert minst fem matcher.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: En rakt igenom god analys!

Sv: SHL 2015/2016
På det stora hela rättvist resultat. AIK var bättre under 60-70%. Dock, om disciplinnämnden ska vara konsekventa så ska jimmie få 16 matchers avstängning, om nu Norman fick 7 för det han gjorde. Jösses...
Grokos imponerade men Hv är ingen bra värdemätare kanske, det lyser "kris" om Hv nu.

Sv: SHL 2015/2016
Jaha, svenska mästarna torskade igen. Hv och Växjö är krislagen... Örebro imponerade och vann mot Färjestad som jag har en kraftig motvilja mot. Och Modo ! Oj så roligt!

Sv: SHL 2015/2016
Glömde nämna att det var så bra med Hanses ikväll! Han slapp en start med tidiga mål.
Förutom Luleåmatcherna då vi spelade underbart så var detta den bäst spelade matchen.

« · 1699980