1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582982 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

1544433 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Mäster T:Kanske ska byta, till ett närmare din bopåle? Nähänä, inte det. Jaja, lid i ditt skitförhållande då!  :-)

Nee, allvarligt, jag lider lite med er, har ju provat på själv då å då.

Men bara lite.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Stort grattis på födelsedagen jonatan hedström . Spar firandet tills i morgon kväll vetja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

mikenomad: Jag håller på att bryta den här kärleken. Den är inte besvarad.

Får jag några tecken i rätt riktning så kanske man beter sig som en nyförälskad idiot igen. För idioter är vi som tror på den här lögnaktiga kärleken som bara kan bedra en.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Mäster T: Tjingeling på dig själv lögnhals, du har inte alls ett liv. Det styrs fortfarande av Timrå IK, klubben som äger rättigheterna till din, min och flertalet av övrigas själar härinne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Jag har ett liv nu. Där ingår inte hockey o allra minst Timrå IK.

Gott nytt år? In my ass! Ännu ett ett skitår är i antågande.

Lägg ner Gott Nytt År snacket det finns inga Goda År.

Tjingeling!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
lincoln:Hahaha. Det var bland der skojigaste på länge. Tårarna rinner. Ge inte upp, ni är ett lag i år och kommer att fixa det innan ks börjar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Förra veckan skaffade jag mig ett liv. Ni skulle testa det.
Klockrent!

Jag hade inte ens en aning om attdet var match i eftermiddag...förrän efter matchen.
Tråkigt att laget förlorade, men glad att jag lärt mig prioritera annat.
God fortsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

250kg kärlek: Matchens behållning: Anton Wedin! Katastrofen: Chrippe! Han måste bänkas!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Förra veckan skaffade jag mig ett liv. Ni skulle testa det.
Klockrent!

Jag hade inte ens en aning om attdet var match i eftermiddag...förrän efter matchen.
Tråkigt att laget förlorade, men glad att jag lärt mig prioritera annat.
God fortsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

lincoln: Jahaja, är det så illa nu att min HS-signatur är signifikativ för hela föreningen? Illa. Apropå KS, som kommer rusande mot oss i expressfart nu, kan ledningen och spelarna underkasta sig samma disciplin igen. Då finns fortfarnade en viss chans. Här gäller det för tränartrojkan, Nubben och Tommy att trycka på samma knappar igen. Måtte det gå. Det jävliga i denna kråksång är att en upprepning av 2012's KS-insats kanske inte räcker i KS 2013, nödens år.   

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
lincoln: Haha! Där slog du huvudet rakt på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Bragd-Birger: I debatten Örnar vs Tallar torde det mest uppenbara valet nu vara.... Ett sargollon!

Ett stort jävla brunt sargollon mitt på bröstet.

Maken till alibianfall i ollonskogen har jag aldrig skådat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
mikenomad: Agree. För egen del gick jag igång på inledningen av säsongen, när det blev uppenbart att vi för första gången på flera år hade ett rejält spelsystem. Sen kom den där raddan matcher innan novemberuppehållet då det sprutade in poäng. Då svävade man iväg en smula.

Nu är man dock nere på jorden igen. Vi har tränaren, men vi har inte spelarna. Felprocenten i värvningarna är för hög, och tanken med spelartyperna (där Montén i högsta grad är medskyldig) blev fel. Vi har inte råd att värva Bellas, Crippes, Bäckströms, Sterners m fl. Och vi kan inte spela med defensiva centrar och speldumma ytterforwards.

Nej: förutsättningarna inför säsongen sög. Likväl, inledningen och den allmänna uppryckningen visar att det är möjligt att konkurrera trots sämre förutsättningar. Frågan är om man kommer att få en chans att göra om/göra rätt i lagbygget? Kvalserien framstår som alltmer trolig. Än är det inte kört, men om fem omgångar kan det vara det. Då sitter vi med skägget i brevlådan. Jag har väldigt svårt att tro att det här laget klarar av att göra om fjolårslagets prestation. I synnerhet om man väger in den allt mer sannolika helårslockouten. Förutom att det redan nu finns ett gäng NHL:are i allsvenskan kommer det säkert slutrustas. Att Timrå hänger med i det rejset känns föga troligt.

Summa summarum: brunt, brunt, brunt. Hockey är således en skitsport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Blizzard: Ja nu har man kastat bort ett par timmar av livet.
Det värsta är att jag tror jag åldrades något grymt under just de här också.
Vette fasen varför man utsätter sig för det.
Måste vara av medlidande.
Sprang på PreHapps så vi bokade in ks redan nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Bragd-Birger: Förra säsongen var en skitsäsong, den här är inte annorlunda. Skillnaden är att vi supportrar varit mentalt förberedda på ett annat vis. Innan säsongen började trodde inte många på nåt annat än en 12:e plats, när den väl körde igång såg det bättre ut och på klassiskt Timrå-manér drevs förväntningarna hos supportrarna blixtsnabbt upp.

Det behövdes inte mycket för att bli fartblind och allt annat än att se en 10:e-plats som en Guds nåd är att betrakta som fartblindhet och tappade perspektiv. Den här säsongen är ett nålsöga.

Tar vi oss igenom UTAN allt för stora ekonomiska uppoffringar kan sötebrödsdagar skymta, om än vagt och långt fram.

Tar vi oss igenom med hjälp av ytterligare ekonomiska risktaganden, ja då väntar liknande säsong även nästa år. men vi är iaf fortsatt elitserielag.

Håller vi oss till den ekonomiska game-planen men missar nålsögat, ja då har vi ett allsvenskt lag som i bästa fall kan slåss om möjligheten att nå elitserien igen så fort som möjligt.

Tas ekonomiska risker modell grande men resultaten uteblir och nålsögat missas ändå, ja då får vi antagligen vara glada om Timrå IK kan fortsätta bedriva elithockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Bragd-Birger: Ja bara inse att han är SLUT! Han kanske kan få till det i nån enstaka match. Pinsamt dock att se att Monten spelar så pass mycket. Finns hungriga juniorer som får ut betydligt mer än han o framförallt visar VILJA!
Bara hoppas Nordgren är tillbaka snart så vi får lite spets i alla fall.
Förlust på fredag, vilket känns realistiskt, då är kvalserien skrämmande nära trots att det ändå återstår ca 20 omgångar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Bragd-Birger:Jag ville inte ha crippa, någon här sa att han hade diskbråck, därför sög han i slutspelet förra säsongem, my ass!!! 


Han är kass, slut, värdelöst, inge jävla diskbråck!!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Jahopp... 

faan va trevligt att anton wedin spelar i timrå ik! 

utan honom känns det som om det inte finns mycket att vara glad över efter den här matchen.

en ny ung anton som tänker kasta upp laget på sina axlar o släpa skiten framåt?

jaja snart är det en ny match.

måste dock erkänna att jag inte känner någon riktig hetta inför matcherna längre precis...

bättre ikväll= wedin persson och stundtals Hedström

mindre bra ikväll. hedman hagos o chrippe.

typiskt ikväll = Bäckström kan gå fram o dra till ett skott men backar hem o tacklar en saikare isst. Prioritera vad när man ligger under?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Timråit H-sand: Man verkar ha gått all-in på Crippe. Han värvades som en tilltänkt offensiv motor, och eftersom det inte fanns någon plan B så fortsätter man att tokspela honom i hopp om att det 'ska lossna'.

Låtom oss tillåtas tvivla på den punkten. Det finns en anledning till att han såg tvärslut ut förra säsongen, och det är att han ä r slut. Värvningen av honom är pinsam. Alla andra elitserieklubbar hade skrattat hans agent i ansiktet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
mikenomad: Helt riktigt. Vi kan inte förvänta oss mer än så här när vi möter Sveriges bästa lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
superfalle: Bedrövligt av Monten att överhuvudtaget ge Crippe istid. Får inte ut ett dugg. Ramlar och gliiider till avbytarbåset. Vid 1-4 målet så fick Molinder vänta på en gliiiidande Crippe innan han kunde hoppa in på isen o då blev det för sent tyvärr.
Börjar betvivla Montens syn på hockey om han nj inte lämnar Crippe hemma mog råttorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
jaha, nu var det igång igen. Antingen lär sig tidningen eller så lär sig Lundström, det kan inte fortsätta såhär, vem tror på en platt match av Jocke efter detta? 
Blizzard Svara | Gilla +3   2012-12-24 12:36

*********
1-0 kan läggas in här, sen finns det tveksamma ageranden efter detta. Sen var ju Hagos jätteduktig med utv, precis som mot Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
mikenomad: ja och förhoppningsvis så slipper man se söderström någonsin mer på isen . Han bör ju vara bänkad resten av säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Kattgubben: Nåja, kvällen är inte helt förstörd. Växjö förlorade och våra kära vänner och länsgrannar gjorde sin plikt mot råttorna. UTAN NHL-doping!

Och själva stod vi upp hyfsat mot SAIK, det var ju ändå elitseriemotstånd, högklassigt sådant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
jävla grinchen-fasoner av timrå att sabba julefriden på detta vis

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Hade man inte fått en rulle taggtråd av svärmor i julklapp, då hade den här helgen varit åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
bobrov:Crippe hör hemma i sundsvalls hockeys damlag Dax för T.Andersson att kliva ner i båset snart skolpojkarna har inte många rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Timråit H-sand: Har inte "Crippe"blivit bänkad tidigare så blir han inte det denna säs. heller

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Kanon jobb . God natt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Hockey är inte kul...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Timråit H-sand: Betydligt bättre i andra! Till och med grågubben sken upp med ett:

- Idiotdomarjävel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Smokey: Ser inte bra ut detta även om det nu på slutet blivit lite bättre. Jonte har visat lite vilja liksom Wedin o Hallin.
Men Crippe!!! Han MÅSTE bänkas nu! Så in i H-e dålig!
Nu får Monten visa känsla inför tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Hälge: tydligen var det ingen fara med hedman.skönt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Inte roligt se ett lag som åker runt och ängsligt tittar sig omkring i stället för att fläska på kropp när det andra laget anfaller. Ser ut som om vi lirar 4-5 när vi inte gör det:(

Roligast i klacken är en grinig grågubbe som hävdar att "vi" aldrig haft varken målvakt, försvar eller anfall... I hockeypjäsen där man tolkar Bergmans 7:e inseglet är han given för rollen som döden. Nu vill jag bara bli full. Klacken borde för övrigt skrika:

- Eje Lindström, i hela andra perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Kattgubben: Persson tillbaka är bra, Wedin bra, men inte bra med Hedman. Typiskt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
hedman ut med knäskada....säsongen ör fucked
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Timrå Icon: wedin, kung!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Blizzard: på plats!
Metallica nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Blizzard: visst är det så. Oroar att inte tre veckor rehab har varit tillräckligt förvatt få honom i spelbart skick.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Tjalle: Det är någon mörkning där, han var "sjuk" innan utomhusmatchen, en när uppehållet kom så hade han helt plötsligt rehab, och monten sa att han var hel och frisk, och nu är han borta endå....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Ingen #14 i uppställningen. Bra, det motiverar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Blizzard: Jag var bakfull på Derbyt mot Modo. Ingen lek...

Edit: Tror jag att det var. Bakfull var jag vid nån match. Kommer inte ihåg vilken. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
John K: timrå vinner med 5-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Blizzard: Med tanke på din inställning och form; Alkohol, det enda hål du får.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
jag  är så förbannat jävla bakfull så jag kommer inte hinna se puckfan! 16:00 alltså, vad är det, jag vill ha 19:00, helst ingen hockey alls, mer alkohol till Timrå1!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Strax dags att börja resan mot E.ON. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
zigge: Helgens kanonjulklapp = TIK-vinst mot SAIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26
Hade inte junioren i familjen tjatat hål i huvudet på mig, då hade jag hellre suttit hemma och smuttat på min whisky och frossat i skinkmackor serverade av morsan. Nu tvingas man skotta fram bilen och agera privatchaffis till familjens hardcore-Tikare! Straffar nog hockeyångesten med att köra en ståplats också.  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Mäster T:Har Ni glömt/förträngt att det är match IDAG?  Nu gör vi så, att vi slår ett AIK, o ni slår ett annat  AIK - deal?  Hela Ylän dryper av slagna AIKn! 

Se upp Härnösand!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-12-26

Mäster T:Aldrig!!

Redigerad kommentar

Kommentera

1544433 · »