Brynäs IF

713996 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs årsmöte 2023

2549032 · » Till forumet


Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza: Du klankar på att Larsson inte bar Brynäs.
På vilket vis bar han inte Brynäs han ställdes för det mesta mot våra konkurrenters toppkedjor tillsammans med Scott.
Han är som som du skriver mer defensivt lagd än Ruohomaa trots det är deras poängskörd jämförbara förra säsongen.
Larsson 45 matcher 9 mål 22 ass
Ruohomaa 41 matcher 19 ass
Inte känns Ruohomaa så mycket spetsigare trots allt.
Scott dunkade in 14 mål förra säsongen inte alls illa.

Det var inte Larsson och Scotts fel att vi åkte ut de var för ensamma med att producera poäng vilket i Larssons fall inte var hans största uppgift men trots det har han spets egenskaper.
Hade jag fått välja mellan Ruohomaa och Larsson hade jag valt Larsson men det är jag det.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza:

Du verkar ivrig med att jämföra Larsson med Påhlsson, så vi gör det då:

Påhlsson:

Kom hem säsongen 12/13 (35 år gammal, precis som Rouhomaa se på fan!) Han gjorde då 4 poäng för Modo. Inget mål. Han var dock skadad mycket första säsongen men blir sen helt skadefri kommande två säsonger. Då gör han totalt 34 poäng på 98 matcher. På hans tre säsonger i Modo gör han alltså 38 poäng på 120 matcher. Jag minns inte, men tror inte direkt klubbarna stod på kö för att värva honom.

Larsson:

Kom hem säsongen 22/23 (nyss fyllda 30)
På 50 matcher (45 i grundserien, 5 i kval mot Malmö) gör han 38 poäng. Efter säsongen vill flera klubbar i SHL samt Schweiz värva honom.

Påhlsson gör alltså 38 poäng på 120 matcher.
Larsson gör 38 poäng på 50 matcher.


Att du jämför Påhlsson med Larsson är bara ytterligare ett bevis på enögdhet och hybris. Du gör bort dig, kryp hem till Modo-boken igen.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
mattias - 74: MoDoiter är rätt loja så han har kommit rätt. Han gillar nog att vara självklar etta i MoDo. Tvivlar inte när det kommer till den killen. Verkar vara en vinnarskalle.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs: Nej, hockeysnack har inte det smidigaste sättet för användare att hålla tråddisciplinen, men man kan ju inte påstå att ni försöker heller när ni fortsätter att skriva i vet ni uppenbarligen vet är fel tråd.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza:

Han är en av de bästa jag sett att hålla i pucken, dessutom väldigt bra i BP

Blir spännande att följa honom i Modo

Dock kan han kännas lite loj emellanåt.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Johannes Hedberg: Leksand tyckte att finnen dög. Han kommer bli grymt viktig för MoDo. Larsson är en toppspelare som defensiv spelare så det är helt fel att jämföra grabbarna. Påhlsson var grym i NHL men funkade inte då han kom hem. Helt fel roll där också.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza:

Larsson var Brynäs bästa forward förra säsongen. Fanns många som underpresterade rejält, men inte Larsson.

Rödin, Palve, Timashov, Björninen underpresterade i förhållande till förväntningarna. Hade de presterat på nivån många trodde inför säsongen hade inte Brynäs spelat kval.

Jag skulle aldrig byta Larsson mot Rouhomaa. Tror ni att han är en bra förstacenter i SHL, då underskattar ni SHL.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja:
Vi behöver kontinuitet på mötesordföranderollen.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs: Helt rätt tänk. Gå ut och ha kul. Spöa Löven. HA är en rolig liga och ni BIF-fans kommer att upptäcka det. Jag kommer att fortsätta kika på alla klassiska lag där.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza: Vi är vakna, tro mig. Ingen härinne går runt och tror att kommande säsong ska bli en walk in the park, men med tanke på truppen och värvningarna ska vi såklart vara ett av lagen som slåss om det, allt annat är orimligt.

Modoiter, media och andra tyckare har sedan uttåget i mars ständigt påtalat att Brynäs inte ska ta lätt på HA och att det kommer bli tufft, vi har fattat detta nu, det räcker. Har inte sett någon härinne skriva något om att vi kommer springa hem med HA och gå upp igen, så jag förstår inte detta ständiga ältande.

Själv hoppas jag att vi är ett topplag och tar platsen till SHL, men jag är långt ifrån säker på att vi klarar av det.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs: De funkar nog i ett topplag i HA. Åkte ändå med ner efter att ha mött MIF. Var Larsson en gigant där? Vill bara att ni ska vakna. HA är ingen lätt liga heller.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs:

Tror inte alla kollar vilken tråd de postar i, jag inkluderad. Ber om ursäkt
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: "Kommer att stänga denna tråd klockan 12 om folk fortsätter att posta inlägg om sådant som inte handlar om årsmötet."

Tror HS har problem med att trådarna flyter ihop på något vis. Har märkt att när jag postat i t.ex tråden "Fotboll" så har inläggen även hamnat i tråden "Superettan". Är inte omöjligt att något liknande sker med våra olika trådar. Har även märkt att när man bara trycker på Brynäsloggan, både på dator och telefon, så är alla våra trådar sammanfogade under klubbmärket och många kanske gör så för enkelhetens skull när dom ska in och skriva och läsa. Bara en tanke.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs:

Nu vet vi ju inte om finnen varit en bråkstake utan det är bara rykten men håller med dig om Larsson även om hans säsong kanske kunde varit bättre sett till " namnet " på tröjan. Rödin däremot, inte för att provocera men där snackar vi en rejäl flopp, han har såklart mycket hockey i sig och han kommer självfallet göra an bättre säsong den som kommer.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Sur och dryg attityd har alltid haft tills han känner sig mer bekväm, då är han faktiskt en rätt rolig gubbe.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Mickis: Pärssinen hade kunna haft bättre fingertoppskänsla, särskilt när han rimligtvis visste att det fanns andra nominerade kandidater på förhand. Även om man inte håller med om enskilda medlemmars åsikter så är årsmötet till för medlemmarna och inte tvärtom. Tyckte han hade en onödigt sur och dryg attityd.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Sen kan jag hålla med lite i kritiken om att ordförande kunde ha varit lite långsammare med klubban efter att han ställt ut frågan "om någon däremot". Men det hade inte förändrat något mer än att eventuellt några hade fått prime time att spy ur sig lite.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza: "Scott är gammal."

Larsson överskattad tänker jag inte ens bemöta, för det kan vara det dummaste jag läst på länge. Är man överskattad jagas man inte av Schweiz och flertalet SHL-lag inför säsongen.

Men Scott är ju gammal, det har du rätt i. Lika gammal som er tilltänkta förstecenter (Ruhuomaa) vill jag minnas? Även med fler poäng än densamme förra säsongen. Hade jag varit sportchef i random SHL-lag hade jag tagit en laglojal Scott före bråkstaken Ruhuomaa alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Mickis:Håller med. Viktigt att förstå strukturen på dessa möten om man ska vara en seriös ”spelare”.

Kommer att stänga denna tråd klockan 12 om folk fortsätter att posta inlägg om sådant som inte handlar om årsmötet.

Det finns andra trådar för silly season.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Lunkan: Han hade fått kommit till tals om han satt upp sig på talarlistan. Han började ju med att sätta upp sig på punkten innan val av ordförande och jag tänkte att vad fan ska han upp och prata där för? Sen bad ordförande supporten att hjälpa honom så han skulle få komma till tals men då gav han upp. Pinsamt.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
mattias - 74: Larsson och Rödin känns överskattade. Scott är gammal. MoDo lärde sig en del när de satte Samuel Påhlsson som förstecenter. Bra spelare och namn ja, men bar inte laget alls.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Costanza:

Laget ja men några spelare skulle absolut kunna gå in i topplag SHL
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
mattias - 74: Många med hög SHL-klass? Då ska man inte såga Vigneault med sina 18p i ett bottenlag heller. BIF håller hög allsvensk klass på papperet.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Pyrret:

Låter spännande

Ändå känns forwardssidan rätt så bra just nu

Anton Rödin (25/26)
Linus Ölund (23/24)
Jacob Blomqvist (23/24)
Johan Larsson (25/26)
Jack Kopacka (23/24)
Tyler Vesel (23/24)
Tyler Kelleher (23/24)
Greg Scott (24/25)
Noel Nordh (24/25)
Oliver Tärnström (23/24)
Oskar Kvist (23/24)
Anton Ohlsson (24/25)

Många av dom där håller hög SHL klass.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Når mig att Alcen jobbar hårt på en forward som man enligt mina källor får se som en bomb om det går i lås. Har inget namn bara att det rör sig om en jänkare
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs: Kuppmakarna gick hennes ärenden så pass "bra" att hon fick typ 30 röster. Jag var aldrig orolig.

Som du säger, nu ser vi framåt och hoppas att Conny kan vara en bra ordförande.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85: Glöm inte hennes stöd i Facebookgrupperna, som han Joakim (som talade) hade studerat.

Några av "kuppmakarna" har faktiskt gått hennes ärenden på Facebook (i diverse Brynäsgrupper) rätt bra får jag ändå lov att medge, så PR där har hon fått till viss del. Problemet var att folk inte var så lätta att övertyga om hennes fördelar som dessa herrar verkade tro.

Nu får det vara nog med årsmötet för min del. Conny är ordförande i ett år och nu ser jag med spänning fram emot resten av sillyn och räkna dagar tills säsongen äntligen drar igång!
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Pinaceae: Camilla Westman hade dock inte en kampanj och pr-rörelse värd miljardtalskronor..hon hade typ en intervju i Gefle dagblad.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85:
"
Som folk hetsat upp sig över den här Camilla Westman, det fattade ni väl att det aldrig skulle bli hon? Men roligare med moralpanik kanske..
"

Folk har lärt sig att inte ropa hej efter det att Trump blev vald. Han var en helt otänkbar kandidat redan i republikanernas egna omröstningar. Men plötsligt stod han där och tog USA by the .....
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Svensson_62: "Kaoset" visar ju samtidigt på hur mycket sämre genomsnittssvensken blivit på att verkligen engagera sig i föreningar. Känns som att det var bättre kompetens förr när det gällde att ha koll på hur ett årsmöte fungerar. Eller så är det jag som har förskönat hur det var förr...

Kul dock att se kompetensen kring mötesformalia som finns hos vissa i den här boken, SuneMangs bland annat!
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Äntligen en till med ett vasst öga! Jag och min kamrat har pratat om det många gånger genom åren (mest som ett internskämt i och för sig) att heter man Knuts så är man en infiltratör från Leksand, det finns inget annat.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Jugge: Har ingen koll alls, men en Knuts låter väl som en kollaboratör från Dalarna?

ursäkta om någon enstaka upplever detta politiskt, inte alla min mening
bara kärlek till Brynäs

www.youtube.com/watch?v=b1wvP7TXg2w
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Lesky: ” Daniel Knuts, Henrik Wigert och Joakim Hellström hade ordnat med de alternativa valen till alla poster, som skulle utmana valberedningens, men nu verkar hela deras mästerplan ha gått åt helvete!!!!????”

Herregud vilka tomtar. Det räckte att se Hellström i talarstolen i en minut för att inse att det inte är den skarpaste kniven i lådan.. ”Jag har studerat Facebook grupper”….
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
SuneMangs: Ursäkta detta inlägg, men genuin kärlek

www.youtube.com/watch?v=sv6nn6v4Dxs
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Fullkomligen älskar att populisterna som försökte "kuppa" inte fattar hur ett medlemsmöte går till ens. Att inte vara uppskriven som talare innan och sedan att glömma att nominera sin ordförandekandidat fysiskt på plats är rätt så ordentliga snedsteg om man vill påverka utgången av ordförandevalet.

Att dessa herrar sedan går ut och grinar i diverse Facebookgrupper och påstår att omröstningen var riggad och att allt är planerat av Sätraåsen in i minsta detalj, så att allt blir som "kuppmakarna" inte ville, förvånar nog ingen.

Leve demokratin!
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85: Lägger ut några bra på en musiksida då, hoppas du hittar den
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Tackar för det, ska ta mig en lyssning direkt. Mest lyssnat på Blinded by the light av Manfred Mann innan.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85: Ber om ursäkt, har tillägnat dej denna förut, men som trevlig brynäsare, håll till godo

en kul grej angående gruppnamnet, en väldigt klassisk engelsk grupp, men nuförtiden bor Manfred Mann i Helsingborg(om han nu lever)

www.youtube.com/watch?v=KdXuQPx6tB0
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Näe, men lyckan att äntligen få komma tillbaka är Guld värd.

All Lycka till Brynäs
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Brynäs valde inte en helt ny styrelse ikväll. Man valde en ny styrelseordförande och två nya styrelseledarmöter. Flera styrelseledarmöter är kvar sedan tidigare.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Håller med angående demokrati, men när 'falanger(pratar mer om AIK fotboll) eller ABF(Botkyrka) vinner omröstningar, kanske demokratin inte stod högst upp på agendan.

Önskar stor lycka till Er nya styrelse
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: En av sakerna som klubbledningen tog upp på kvällens årsmöte var den stora skillnaden mellan självbilden och målsättningarna, och vart man faktiskt befinner sig.

I Hockeyallsvenskan kan man åtminstone inte sikta på SM-guld.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Bäckis69: Ok, min 'poäng' var mer att klubben kanske har en skev självbild(påhejat av supportrar såklart) Kräftgång kräver kanske självrannsakan

Hopas jag inte gör mej omöjlig hos Er nudå, mera en 'nykter' bild som jag såg när MoDo åkte ur
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Du är ursäktad, såklart. Jag kan tänka mig att många äldre, och då menar jag verkligen äldre kanske lever kvar i de tankarna du nämner. Som det sett ut för Brynäs och Modo (undantaget några fina år) så bör ingen rimligtvis ha hybris.

Angående Brynäs och hype så tror jag att det skulle behövas en lokalbo och historiker för att analysera varför det blir som det blir. Men Brynäs berör, kan man säga utan att överdriva.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Brynäs nuvarande styrelse var inte heller valberedningens förslag när de röstades in för två år sedan. De var en del av grupperingen "Brynäs kan bättre". Gruppen tillsatte även valberedningen efter den succéartade "kuppen".

Jag ser det inte som kupper, ser det som fungerande medlemsdemokrati.

"Brynäs kan bättre" var dock bättre mer rustade än oppositionen var den här gången.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: sm final match 7 2017 förlorar på målsnåret i övertid..l
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85: Ja, isåfall tog jag det ur luften, ursäkta,

Men generellt, många Brynäs-supportrar(gäller även MoDo-supportrar) lever i någon form av fantasi, att det är som förr.

För MoDos skull har vi landat i en stabil och sund ledning runt laget.

När det gäller Brynäs, man funderar lite varför det alltid ska bli sån hype när ledare ska väljas. Gillar demokrati, men kupp-försök är inte demokrati heller, så önskar att ni hittar en ledning som gör att brynäsare sluter upp(som ni gjort nu)

Utan stark ledning blir framgångarna minimala
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Mattson: Det var ju märkliga turer i årsmötet, men skönt att vinnaren vann med bred marginal i slutändan.
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
puffe: Senast var väl 16-17, då slutade vi 5:a. Från Czarnecki-eran och framåt slutade vi ofta 6:a-7:a.

De senaste åren har jag givetvis inte tippat Brynäs topp6, det var längesen.

Men återigen då, exempel på min hybris? Eller tog du det ur luften?
Låst ämne

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Davey85: Har inte tid att kolla, men när var ni så bra senast? Inget mot Er alltså, men stökigt att era årsmöten blir så heta. Känns som att föreningen borde landa och kanske starta om?
Låst ämne

2549032 · »