Brynäs IF

715121 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

1598820 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

HappyX3:

suck!

Värvningar, i synnerhet av andramålvakter, är inte KD:s bord mer än att välsigna ev överspendering av budget...

Undrar du verkligen om HGKs frånvaro från twitter i en månad förklaras av att han har värvat Andreas Andersson...??? Sluta undra isf...

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

HappyX3: Kortsiktigt är ju faktiskt Andersson ett namn som skulle stärka våran målvaktssida. Ett kontrakt som löpte säsongen ut skulle jag inte vara helt negativ till.

Prislappen är nog inte jättehög heller.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
foppa78: Just att nyheten kring att LHC värvar en ny målvakts släpps i stort sätt samtidigt som HGKs kommentar gör ju att man kan undra om det inte är Andersson som är på gång ändå?

Andreas Andersson har varit en av Sveriges bästa andramålisar i många år både i HV och LHC. I Brynäs skulle han väl i såfall för första gången få konkurrera om en förstaspade. Riktigt bra värvning om det nu är sant.

DOCK är han 34 och Honken 35. Ska man verkligen satsa på två så rutinerade målvakter? Eller räknar man iskallt med att JJ tar över andraspaden nästa år?

*DETTA ÄR DOCK RENA SPEKULATIONER* 
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Carl Lejonkräk: Och du tycker det funkar bra elle? Ser du några matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Davey_22: Ja du, Tarkki hade fan inte gjort ont.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Steenm: LHC har redan en av SHL's bästa målvakter, nu tar de in en målvakt från KHL.

En sånn skattkista är man ju lite avundsjuk på.

Om vi hänger kvar några år utan att förstärka truppen kanske vi kommer upp i de summorna =)

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Steenm: eller inte så kul kanske för den sparkade målisen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Tillåmed LHC har värvat ny målvakt... kul för dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
foppa78: Nej men det är ju nu juniorerna ska in och visa vad de går för, Brynäs ska inte panikvärva vid några skador. Långsiktig och  konsekvent ska verksamheten vara och vi ska inte låta oss bli panigslagna för några dippar i prestationerna. Sundlöv agerar helt rätt då han inte bara tittar kortsiktigt utan har is i magen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
foppa78: Håller helt med dig. Jag tänker att nu när det är som det är borde man se till vad man behöver ta upp. Just nu behövs det spelare som kan döda några byten och på så sätt avlasta de övriga. Det betydet att det kan finnas andra alternativ än de juniorer som är i topp i den interna poängligan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Carl Lejonkräk: Han kanske har fått 90 miljoner från kommunen...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
micke63: Det blir inge Hammarström tror jag ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Carl Lejonkräk: Eller Hammarström ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
HappyX3: Salming ny sportchef?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

DavyDjoos:

Du förstår säkert att Brynäs inte har en operativ styrelse och har inte haft på ca 10 år...

Det är organisationen under ledning av klubbdirektör HGK som arbetar med det du efterfrågar

En överspendering av spelarbudget innebärande minskning av det egna kapitalet skulle kunna vara en styrelsefråga

Jag vill se var skadesituationen tar vägen (kommande veckor) innan jag skriker efter nyförvärv...

Ser det fördjävligt ut framåt januarifönstret kan det vara befogat om priset är relevant (inga jävla Althonen-miljoner...), stabil center kanske?

Tycks faktiskt som att marknaden är rätt sval just nu

När vi nu för en gång skull ska de inte börja brännas första året...det innebär en svårighet att ställa om kostnadsmassan till nästa sässe...o vips så börjar den negativa ek.resultatspiralen...

Men som sagt är vi spel/tabell/trupp illa därann i januari bör det beaktas...

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
HappyX3: Jonas Andersson och Omark? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
foppa78: en fråga man dock kan ställa sig är ju den om TJ och Sundlöv är ansikterna utåt, vill mer själva men är bakbundna och måste följa styrelsens direktiv?

Sedan kan man tycka att laget och coachningen kan göras smartare, och värvningar kunde ha gjorts utan att ta in skadedrabbade spelare, med bakgrund av de resurser man tilldelas...

Jag hoppas verkligen att styrelsen har jobbat stenhårt på slutet för att skapa utrymme för nyförvärv, att Sundlöv visar upp något nytt och bra, och att alla inblandade kan få göra sitt för att vända skutan... Tror inte avgångar i dagsläget ger mer lugn och trygghet. Men vad händer framgent är en annan historia...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Sansad: Ja det ser vi ju hur det går! Inget ont om att plocka upp juniorer men som det är nu så funkar det inte vi måste in med RIKTIGA förstärkningar! Hissen neråt har börjat på allvar och kommer förmodligen att fortsätta med Sundlövs och TJ:s tänk! Avgå gör om gör rätt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
HappyX3: Markström, Ekholm, Andersen, Bäckis, Kroken och Lindholm hemvärvade och HGK har jobbat mot sponsorer för att lösa ekonomin? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Legat lågt ett tag med Twitter men förklaringen kommer till veckan. Bara positivt.....



Disskutera ;) 

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Sansad: Jag är väl trött men jag förstod ingenting....
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Davey_22: Såg J20 idag som imponerade mot Dif, vinst 4-3. Johansson grym i målet, snart i A-laget. På backen stora, tunga och stabila Westlund som ser både vuxen och A-lagsmässig ut. Bröderna Lindblom imponerade på forwardsidan. Kanske inte läge att prata junisar i det här forumet just nu men jag tror att man ska låta det tillfälliga behovet i A-laget vara styrande när man plockar under ifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
tjugo8: ja, eftersom 8-10% av befolkningen har astma är det ju en hel del som kan få problem av besökarna i arenan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Enaranger:

Eller ta livet av astmatiker (tror det var ngn form av rökpjäs)...

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
tjugo8:

Det känns som att väldigt många "klackmänniskor" inom både hockey
och fotboll är väldigt känsliga. Att tända en bengalisk eld mot Leksand
hade kunnat (eller kanske kan det fortfarande) kosta klubben en hel del.
Så lite får de allt tåla, med ett sånt beteende.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
tjugo8: jäkligt dåligt att uppmana till bojkott - barnsligt rentav...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

70 Rodrigues:

Såg det, vet inte riktigt vad man ska tycka

Men någon tycks ha tagit väldigt illa vid då de väljer att bojkotta (o uppmuntra andra till detsamma) det lag som man säger sig älska...

Kommentera


Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
70 Rodrigues: Ja,sen förlänger han väl med Löf och räknar kallt med att Djoos ska börja gå framåt igen och vips så är backsidan nästan klar !
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Davey_22:  Sundlöv verkar tävla om vem som har mest pengar kvar i kassan efter säsongen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

HappyX3:" Med så många skador krävs nästan nyförvärv, men samtidigt, ska man plocka in massa halvdana dyra finnar/tjeckier när många av dom skadade beräknas komma tillbaka redan nu i veckan? Slöseri på pengar, nu gav man sina juniorer en chans att visa upp sig, vi är ju ändå Sverige talangfabrik eller hur var det?? "

Ingen poäng i att värva halvdana spelare. Men flertalet erkänt skickliga spelare har funnits på marknaden. Sundlöv/Brynäs har inte varit intresserade av att buda på en enda.

Det är den enda slutsatsen man kan dra av det Sundlöv kommunicerat ut.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Zappaholic: Ambitionsnivån verkar inte vara högre än så. Ingentng får kosta,inte ens sportslig framgång.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Jag tycker det går att sitta lugnt i båten tills en viss gräns, men den gränsen är ju passerad i och med så många skador och flera förluster i rad. Nu måste ju Sundlöv och övriga i scouting/ledningsgrupp agera.

Frågan är hur mycket starkare vi blir när återvändande skadade spelare dyker upp. Risken att vi slitit alldeles för hårt på det spelarmaterial vi har är uppenbar, och därmed är också risken att nya spelare skadas högre än normalt. En ond elakartad spiral alltså, där vi sliter hårt på våra bästa kvarvarande spelare i väntan på att få skadade åter.

Många kloka tankar här i forumet tycker jag, där vi läktarcoacher ser det uppenbara. Den stora frågan är:

Ser inte Brynäs IF vad som är på väg att hända?

Målvaktssidan måste uppgraderas. En stabil defensiv back måste in samt en stark ledartyp på forwardssidan. Center då givetvis.

Visst, det kommer kosta kulor, men vad kostar en degradering till Allsvenskan?

Det är min uppfattning, att vi är ett lag för topp fyra, om vi får spela med vårt bästa lag. Skulle vi förstärka upp med målvakt, back och center, ja då är vi med och utmanar långt in i slutspelet. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

HappyX3: "i är ju ändå Sverige talangfabrik eller hur var det??"


om det tvista de lärde ;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Hv71,Färjestad,Linköping,Modo,Leksand,Luleå. Samtliga har de gjort något för att förbättra truppen. Även Örebro har varit och huggt på spelare.

I Brynäs gör man absolut ingenting. Visst,vi ska släppa fram juniorer, men när flertalet nyckelspelare är borta, då får man inte vara naiv.

Det är precis som att ingenting får kosta pengar, hur dålig är ekonomin ?

Handlingsförlamningen är total och varje ny match verkar bjuda på nya skador. De friska nyckelspelarna nöts ner både mentalt och fysiskt.

Att Gunderson troligtvis försvinner nästa säsong var ingen överraskning, och det hade inte ens varit en "katastrof" om det inte hade varit för det faktum att vi alla vet att Sundlöv inte kommer lyckas ersätta honom.

Man sänder inga bra signaler till sina fans från Brynäs sida. Vakna, SHL spelas och avgörs just nu. Alla poäng är livsviktiga i så pass jäm serie.

Agera eller stig av.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Som jag skrev på Twitter tidigare idag.

Tycker det var helt rätt att sätta Ljunggren och Strid tillsammans i en fjärdelina, dom har spelat några matcher tillsammans tidigare och sista perioden mot modo var det dom som gjorde mål till och med! Däremot skulle man inte satt Emil Larsson i den kedjan, han har inte spelat SHL hockey på en halv säsong och då sätta honom med två juniorer gjorde varken honom eller kedjan rättvist.

Skulle hellre satt Brodin eller Sweatt i den kedjan för att få lite "trygghet" och satt Emil Larsson tillsammans med Enterfeldt och Molin i en tredjelina för att sprida ut rutinen lite grann. Larsson och Molin har även spelat en hel del med varandra i J20 då båda är 93or och känner varandra bra.

Att man också AGERAR och tar in en spelare från allsvenskan tyder också på att man försöker lösa situationen, denna gång var det lite halvdåligt men dom ska ändå ha creed för att dom försöker förändra och förbättre laget i en väldigt prekär situation..

Med så många skador krävs nästan nyförvärv, men samtidigt, ska man plocka in massa halvdana dyra finnar/tjeckier när många av dom skadade beräknas komma tillbaka redan nu i veckan? Slöseri på pengar, nu gav man sina juniorer en chans att visa upp sig, vi är ju ändå Sverige talangfabrik eller hur var det??

Så här i efterhand var det felbalanserat, men man måste ju ändå ge dom chansen, ändå dom som ska bygga vårat lag i framtiden?? Nu har man dock sätt att det inte fungerade och om det inte blir en ljusning på skadefronten till nästa match förväntar jag mig nya lån från Allsvenskan eller korttidskontrakt på någon ledig spelare. 

Alexander Bergström har gjort en bra säsong i succélaget Karlskrona, han är i "rätt" ålder och kan spela både Center och Ytterforward, stor tung spelare med hyvsat skridskoåkning och bra spelsinne. En spelare jag gära lånar in om det går att ösa med KHK. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074

Ryan Potuly gjorde en del poäng i AHL ifjol även han i bra ålder (29år) kan spela center och forward, ingen superspelare man gjort en del NHL matcher och hade ifjol ett A i hearsy Bears, inför denna säsong skrev han på för Avangard Omsk men skadade sig på försäsongen och partena komm överrens om att bryta kontraktet. Vet inte hur hans skadeläge ser ut men kan vara en spelare om han är på väg tillbaka, dock behöver vi en spelare omgående inte efter jul så denna är osäker. Nån som vet mer om honom kanske? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8850

 
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Peja: Häller med till fullo, vad sjutton gjorde Emil Larsson där?
Tycker man skulle försöka göra ett "lånbyte" med Mora. In med Wikstrand och ut med Djoos, Persson eller Löf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Kahn: byt ut alla spelare och ledare och sänk biljettpriset så blir det bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Jajjen: hoppas på solida kvalitetsplankor, men tyvärr kommer nog priset för dessa inte att passa den plånboken - risken att vi blir utan eller får ruttna plankor känns desto större, tyvärr...

Vill se någon typ av handlingskraft någonstans inom organisationen, något som visar att det görs något mer än väntar på att spelare ska bli friska, samtidigt som resterande spelare försvinner en efter en, nu senast Ollas... Hoppas på en liten skada, han är ju inte en spelare som brukar gå skadad... Väntar mig inte underverk eller avgångar, hoppas på professionellt agerande från förening och folk som kan åstadkomma någon reell skillnad, att någon visar att vi sonderar terrängen, pratar med sponsorer och kollar upp möjligheterna att höja kvalitén på truppen så att skadade spelare kan rehabilitera sig fullständigt och dagens trupp inte behöver kämpa sig till skadelistan på grund av ren snålhet... Visa att föreningen vill något, för fansens och sponsorernas skull...

Nu har jag skrivit av mig, hoppas att alla är matchdugliga snart och vi hittar tillbaka till vinnarspåret, ska försöka se det mer positivt än jag gör för stunden...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Färjestad - vilket jävla raggargäng!

Svårt med kritik med 7-8 man borta. Men fan vad enkelt det är att skapa chanser och sätta pucken mot Brynäs. Motståndarna får all hjälp dom behöver. Med ett stabilt och konsekvent försvarsspel skulle man inte behöva sakna Bertilsson så in i h-vete. Innan Bertil är tillbaka lär HV och FBK vara ikapp och förbi. Dags att leta räddningsplankor?

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Scott, Nokke, Bertilsson, Granström, Lauritzen. Det är inga dåliga spelare vi saknar alltså, så jävla tråkigt. När vi väl har fullt lag är vi ett av dom bästa lagen helt klart. Sen håller jag med er om att Lindblom och Brodecki borde få chansen istället för Ljunggren och Larsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
På 15,5 match med Bertilsson har det blivt 6 trepoängare.
På de 6,5 match vi spelat utan honom, noll trepoängare.
Vår klart viktigaste spelare.
Det såg vi även förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

"hamnar lite i kläm"

Jobbigt att det ska dyka upp såna där matcher mitt upp i allt...

- Att det blev skador under de två bortamatcherna gör att matchen på lördag hamnar lite i kläm, för redan på torsdag ser det mycket ljusare ut med flera spelare som förhoppningsvis väntas komma tillbaka, säger Sundlöv.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

Matchningen av juniorer i en ren "junis"-femma är helt fel. Spela hellre en junior i varje lina. In med Oskar Lindblom och Lööke. JJ skulle kunna få stå någon enstaka match istället för Rahm, men inte i kvalserien som vi håller på och störtdyker till.

Vill se "Lill-Kenta" i båset hellre än TJ om han är ledig.

Skicka Molin till Mora eller Almtuna med Emil Larsson.

MS måste sluta värva halvskadade spelare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Davey_22: Känns alltid så uppgivet med Tommys match coachning och intervjuer, är ofta nöjda när man har spelat helt värdelöst. När det kommer till sundlöv så måste han värva innan vi är jumbo..
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

BIF96: Inte lätt för Jonsson att trolla med 8-9 man på skadelistan match efter match.

Sundlöv tycks inte vilja hjälpa honom heller.

Kommentera


Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
BIF96: Har för mig Sundlöv/Jonsson har pratat om någon slags turordning när det gäller junisarna. Tycker annars Brodecki har visat mer än dom andra när han väl spelat. Att plocka in Larsson var antagligen för att få någon med lite mer fysik och då även lite snabbt... men egentligen ganska meningslöst...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13
Peja: nu kommer Brynäs att slänga in de som behöver minst en veckas vila till, så att man kan försöka höja kvalitén, vilket kommer att resultera i ett eller flera bakslag. Det är ju dumt att identifiera problemet och värva bidragande spelare, verkar det som...

Nej, nu är det upp till bevis Sundlöv - förra året kom fallet i December, ser vi ett tidigare fall i år???

Negativ? Javisst!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Färjestad BK 16/11-13

munkas: Ja,detta är inte ok. Man märker att många spelare är slitna.

Vad är dyrast, att köpa in spelare eller att missa slutspel/kanske åka ur serien ?

Kommentera

1598820 · »