Brynäs IF

713932 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15

« · 1703605 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Brynäsgubbe: "Hoppas inte hybrisen växer inom laget bara. Men jag tror Bulan är bra på att få spelarna att hålla huvudena kalla."
Ja, en moral vi inte sett mycket av förut har han i alla fall lyckats plantera in i laget.
Vad det gäller ev hybris känner jag vissa farhågor inför närmaste två uppgifterna. Modo och Karlskrona förväntas väl nu betyda fem-sex poäng.. Men jag anar att det kan finnas risk för sämre utdelning och att vi nästa lördag vid denna tid kanske inte är fullt så positiva över läget som nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
bifhjärta:

Med passande spelsätt, bättre grundträning och förnyat självförtroende så är det många i laget som har höjt sig. Jag var själv tveksam till värvningen av Mannberg med den formen han var i då. Men han har gjort ett par landskamper faktiskt. Och det gör man inte utan att ha någon slags spetskompetens att tillföra. Och nu är han på väg att återfå den formen han hade som landslagsman.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Enligt lokalpressen lämnade Mannberg sent återbud pga "en känning". Borde inte vara så farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Wesley: Okey då;-) kul f.ö att den mest bespottade värvningen förra säsongen har blivit en spetsspelare nu. Se hur fel man kan ha:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11: Hoppas inte hybrisen växer inom laget bara. Men jag tror Bulan är bra på att få spelarna att hålla huvudena kalla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11: han är en av de viktigaste spelarna i boxplay tycker jag. Spetskompetens är ju inte bara att göra poäng vettu ;)

You nailed it :-) Många tolkar spetspelare lite tokigt. Dom blandar ihop det med toppspelare.
Mannberg i form river upp stora hål hos motståndarna i anfallszonen med sin fart och frenesi, som då skapar lite tid för bröderna PW att kunna hålla i pucken och trolla med sina klubbor. Det räknas som en spets egenskap och gör därför Mannberg till en spetspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
bifhjärta: han är en av de viktigaste spelarna i boxplay tycker jag. Spetskompetens är ju inte bara att göra poäng vettu ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Just nu har vi bäst PP i SHL, Rödin är etta och Scott är tvåa i poängligan, Sandström har fjärde bäst räddningsprocent i SHL och laget ligger 3:a. Starkbaum spelade även han stabilt idag, känns bra detta!

Blir spännande nästa vecka, då siktar vi på sammanlagt 6 poäng mot Modo och Karlskrona! :)
Nu Gävlar kör vi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11: Trodde aldrig jag skulle se någon kalla Mannberg för en spetsspelare😁
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11:

Det är bara att hoppas att Olden steppar upp trots sin smalhet :-)
Vi behöver en stor trupp med spelare friska och i form, med tanke på skade kulturen i laget.
Det känns inte riktigt rätt att en junior ska behöva spela två matcher på samma dag på den här nivån. Inte rättvist mot junisarna.

Och jag vill helst slippa värvningar som kan förstöra den grymt bra gruppdynamiken som verkar råda i laget nu.
Alla verkar köpa sin roll i laget utan gnäll och hängande huvuden oavsett hur matcherna utvecklas.
Rodin t ex. är mer disciplinerad än nunnor i kloster. Inga efterslängar eller käbbel mm oavsett vad han än blir utsatt för. Grymt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Wesley: vi får se. Men jag ser honom inte som en spetsspelare likt tex Mannberg och Vrana :) Men han är ju smal som en pinne Olden, 194cm och 83kg, ät mer mat Sondre!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11: Tänk att vi har fyra spetsspelare skadade och ändå vinner!
Vrana, Bertilsson, Enterfeldt och Mannberg

Glöm inte Olden, Jag tror att han blir nyttig. Det nuvarande spelsättet passar nog honom bra. Han har ju farten för spelsättet. Men kanske inte orken till en början. Men i en 4:e femma så orkar han nog maxa under sina 7-9 matchminuter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Chris11: Vilken bredd på spetsen vi har!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Tänk att vi har fyra spetsspelare skadade och ändå vinner!
Vrana, Bertilsson, Enterfeldt och Mannberg

Vad positivt det känns såhär långt. Frågan är ju vad som hänt med Mannberg? :/
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Tack vare Örebro får vi behålla tredjeplatsen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
munkas: Att säga att ungdomarna inte tagit kliv till i år är nog lite för tidigt att säga än, de tar ju kliven medans de spelar och inte när de är ute och springer på sommaren. Silvferberg var ju inte så bra i inledningen av 11/12-säsongen men blev ju rätt ok ändå till slut 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Riktigt bra match av killarna. Rödin är så sjukt bra just nu:) bara att njuta av segern på Gävles bästa restaurang, churchstreet saloon:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Glömde förstås Anton Rödin när jag tyckte till om höstens man så här långt i laget. Har han gjort nån blekare match hittills så är det inte mer heller. Går från klarhet till klarhet och bara hoppas det fortsätter så.
Sen finns det väl några forwards som behöver producera mera. Men helhetligt ser detta lovande ut. Redan nu känns det som att Brynäs inte ska behöva "gå ner" sig till ett lag i bottenskiktet.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
SH: Jag tycker att Torstenbö är riktigt, riktigt bra. Säsongens positiva överraskning för mig så här långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
munkas: verkligen bra att stjärnspelarna levererar. Brynäs har kanske inte lika mång toppspelare som de andra topplagen. Det viktigaste är att det kollektiva försvarsspelet fungerar. Ödmjukheten i försvarsspelet är nyckeln för att Brynäs ska kunna ligga högt i tabellen, när man har färre stjärnspelare än andra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Brynäsgubbe: Hehe, nu är Lööke norrman alltså...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
munkas: Johnson skadar sig nog aldrig. Han är grym på att ducka tacklingar. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Ja jösses. Vilken insats! Den här glädjen kommer man kunna gå på tills torsdag. Fy satan vad härlig seger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
munkas: Ändå lite orättvist att kritisera Lööke för hans insats i just den här matchen, han spelade ju en hel J20-match i förmiddags. Men det märktes verkligen att Mannberg var borta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
ellis: ja, Scott, Rödin och Johnson är inblandade i nästan alla mål de senaste matcherna. Det märks ganska tydligt en sån här match när Westerholmarna är relativt osynliga, då de blev ihopsatta med en iskall Lööke. Det skulle kännas skönt om 2:a femman kunde komma igång med produktionen, Johnson känns lite ensam där. Tyvärr har varken Brodecki, Lindblom eller Lööke tagit några ytterligare kliv till den här säsongen. När det gäller skador så känns det som om listan kommer fyllas på och bli längre och längre, Enter och Olden nämns ju knappt som en del av truppen längre så de har nog en bra bit kvar till spel. Hoppas vi klarar oss från skador på Rödin, Scott och Johnson, det skulle vara förödande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
honken21: Bland flera plusvarianter i laget måste man väl kalla Greg Scott höstens man nr 1 hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
GREG SCOTT! 3 nya poäng idag, alla tre mål var hans. Vilken form.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Jag har inte kunnat ta del av matchen live så att efteråt kolla resultatet betyder alltid knip i maggropen. Så ser man: 3-1 mot ledarlaget! Så rejält och uthålligt, Brynäs. Härligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Just hemkommen. Glad över att ha sett den bästa laginsatsen över 60 minuter sedan 2012. Alla var bra! Ingen föll ur ramen! Vasst anfallsspel, kontrollerat aggressivt försvarsspel, stabilt målvaktsspel. Inget dutt på hela matchen. Resolut spel över hela linjen. Vill hylla 4:e line som gör ett enormt jobb idag men i övrigt: "Ingen nämnd, ingen glömd".

FANTASTISKT!!!!👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Enaranger: Då har vi en ny förstemålvakt igen då 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Vi slår serieledarna med 5 spelare borta.
Men med tanke på de senaste säsongernas skadehistorik så känns
det ändå på något sätt som vi är skadefria med så "få" borta.
Och man kan inte heller säga att det märktes att vi saknade 5 spelare.
Ändå är troligen 4 av de 5 vi saknar mer eller mindre givna på 4 femmor.

Det mesta känns positivt.
Den enda plumpen är som vanligt numera: publiksiffran.
På tok för dålig när det är lördagsmatch klockan 16.
Speciellt som att vi numera är ett topplag.

Ska vi t.ex. ha råd att förlänga med Westerholmarna
(eller drömmen Salmela) till nästa säsong. Då är ju
de publiksiffror vi haft hittills på tok för låga.

Det är nu dags för Gävle att visa att de vill ha ett lika
bra lag även nästa säsong. Det görs bäst genom att
börja masa sig iväg på matcherna. För nu finns definitivt
ett lag i staden som är värt det. Och de kan göra det
till mer eller mindre reapris dessutom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Scott 1+2 idag. Vilken formtopp. :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Jag är i chocktillstånd ! Så jävla glad att jag fick fel. Trodde på torsk idag men vilka grabbar alltså sjuukt galet helt underbart !!! Kvallaget vinner igen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Alltså, vilken jävla match! Har inte känt att Brynäs varit så här bra sedan guldåret. Är onykter och ska nu bli ännu värre tänkte jag!! Nick, Rödda, Scott, Nörstebö, Twinsen, Sunken och framförallt Kilas är magiskt bra idag! Idag märkte jag att Salmela spelar massorf och han är ett proffs, bra så. Starky är som han är när han är som bäst, underbart!!! Två bra målvakter, viktigt. På tal om ingenting:) Såg klipp på tuben från Brynäs kvartsfinaler mot Djurgården 2010. 4:e kedjan var Rödin- Järnkrok-Silvferberg! Galet:) Skål Brynäsbröder!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Rödin vilken jävla stjärna!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
BRYNÄS4EVER NR1: Ja och var det inte där vi var ett stolpskott från poäng?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Tommy: Detta är fan kärlek . Enda pumpen så här långt är 0 poäng mot grisarna i Värmland .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Fan så skönt! Blir en wirre i Brynäsglaset för att fira :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Hmm vilken whiskey ska man ta..?
Skönt att ha en kapten som kliver fram när det som mest behövs och som blir bättre ju mer matchen lider.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Stabil insats rakt igenom med extra plus för Kilström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
70 Rodrigues: Ör det nu som Wennerholm blrjar skriva att Brynäs kan ta SM guld..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
70 Rodrigues: Jag bytte match, blev det sedvanligt gnäll idag också?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Vilken jävla match av grabbarna!!! Fantastiskt med tre rättvisa pinnar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Zappaholic: Så jävla många som ska hyllas idag!! Idag måste grabbarna lockat till sig lite mer publik! Rönnberg säger ci var bra idag..woops.
Starky stabil idag..Gavlerinken ska inte vara lätt att komma till. SKÅL BRYNÄSVÄNNER
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Bäst - skithögen Rönnbergs långa näsa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
2:a o 3:e är fan det bästa jag har sett på evigheter. Tack som fan Brynäs. Rönnberg kan DRA ÅT HELVETE!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Dalrt: Fan vad gött!!

Kan någon upplysa mig om när Brynäs spelade så här sjukt stabilt senast?
Kommentera

« · 1703605 · »