Brynäs IF

714183 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15

« · 1703046 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Pettisbif: Vad menar du med fasta situationer? Hörnor och frisparkar eller? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Man undrar om personen som sätter betyg i GD ens ser på matcherna.. helt horribel betygsättning!

Btw har nån någon koll på hur det går för Jonas Johansson i Almtuna??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Vi har verkligen sparkapital i Vrana och Enterfeldt. Två grymma centrar. Som är extremt viktiga i pp, bp och fasta situationer. Samt härliga krigare och med bra ledaregenskaper. Sen hoppas jag att Olden verkligen blommar ut och blir så bra som han var under vm för nån säsong sen. Vilket lag och vilken bredd vi har när alla är friska..

Sandström (Starkbaum)

Salmela Nörstebö
Rödin Scott Johnson

Bertilsson Zanetti
Ollas Enterfeldt Vrana

Kilström Sundqvist
Westerholm Westerholm Mannberg

Pudas Porseland
Brodecki Blomqvist Olden/Lindblom

(Alcen - Lööke)

Snacka om bredd! Myspinne tamme fan 😉
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
bifhjärta: Sanny på väg att sätta på sig dumstruten! Hoppas den passar säsongen ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Skrubben: gillar den här truppen starkt.. Grymt bra blandning av juniorer, äldre och någon knekt. Konkurrens på m.vsidan, en tränare med ett jävlaranamma, en kapten som är ett fantastiskt föredöme..ja listan kan göras lång. Grymt bra jobbat Bz, Bulan och övriga ledare och spelare! Känns lite som om den gamla Brynäsandan är tillbaka, den som innebär att man aldrig är nöjd och varje spelare sätter krav och får krav att prestera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Jag undrar var alla spelare var efter matchen? Westerholm och Mannberg var själva i omklädningsrummet. Det verkade knappast vara något större segerfirande i alla fall. Det tycker jag skickar jäkligt bra signaler.

Trots att man vann, så spelade man inte sin bästa hockey. Då ska man inte luta sig tillbaka och vara nöjd över "att man hittar vägar att vinna". Visserligen är det alltid bra, men det känns bra för oss utomstående att veta att spelarna kommer jobba minst lika hårt kommande träningar för att spela ännu bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Kollade på highlights och noterade Rödins kroppspråk vid 3-3. Klart missnöjd där och det känns som han sätter höga krav på sig själv och sina medspelare. Jag gillar vår kapten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Vi fortsätter att ta poäng, trots att vi är sämre än Modo. Underbart!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
honken21: Ryan Gunderson. Säkrade första guldet på 13 år. Får ju gåshud varje gång man hör hans namn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Det jag gillar mest hittills i år är att när spelet inte riktigt stämmer tillåts inte motståndarna ändå skapa riktigt vassa målchanser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Sondre Olden - när är han tillbaka? Tänk vilket wild card om han skulle blomma ut med Bulan-hockey...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
honken21:Nej. Och folk gnällde på BZ... 🍻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Har väl hänt - men inte ikväll... Håller med om att Bulan och Sjödda verkar fått in bättre moral i laget i underlägen. Dock - skulle vilja se Brynäs oftare göra första målet/målen i matcherna. Skulle liksom underlätta vägen mot mer frekventa trepoängare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Men alltså. Anssi Salmela. Nick Johnson. Mäktigt hur de går in och levererar, hur de lever upp till förväntningarna. Det är vad jag kallar fullblodsproffs. Har Brynäs någonsin gjort den här typen av värvningar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Honken: Visst är det dåligt med publik men Gävle är inte stort. Men 1000 till idag, då hade det varit godkänt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Vi hittar som de säger, en väg att vinna. Men visst känns det som vi slarvar bort en trea.

Lite publik, men många kommer på lördag istället, minst 6000 då tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Tycker vi ska köra på med Lindblom i första,kanske släpper det. Vi är hur som helst inne i en bra period och det finns ingen anledning att rucka på formationerna och riskera att en annan kedja blir för svag.

Jävla skam att Karalahti snart får (försöka) spela hockey igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Håller med om att spökplumpen bredvid Scott och Rödin inte håller måttet. Han ser väldigt seg ut. Jag tror det blev lite för mycket ansvar lite för snabbt, ungefär som när Djoos skulle axla Gundersons roll. Johnson skulle nog göra sig riktigt bra i första med hans förmåga att nagla fast puckarna i zonen och vinna tillbaka slumppuckar. Tyvärr blir ju då andrafemman mycket sämre. Svårt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Skönt att grabbarna är missnöjda! Bra signaler...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Fan så stolt över laget. Nu behöver dom bara flytta föreningen från Gävle till Småland..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Pettisbif: Flera har redan kommenterat men kan inte hålla mig. Blomman ska absolut inte spela i andra... Håller dock med om att Lindblom inte ska va kvar i första. Inte som han spelar just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Qvarre: Publikintresset för hockeyn i Gävle är av allsvensk klass. Sorgligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Lunkan: Ja? Det var ju det jag skrev...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Vi slarvade bort en trepoängare, inte tre poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
ellis: Jag påstod ju just det du skrev...att vi inte slarvat bort tre poäng utan en. Har du också klunkat fem Mariestad??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Jävlas lite bara. Tycker det är grymt skönt att vi gång på gång vänder underlägen. Nu blir man inte speciellt orolig när det andra laget gör första målet. Förra säsongen så var det ju kört om vi inte tog ledningen.

Bra moral och mental styrka!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Jag tror att Brynäs är en seriös utmanare till SM guldet om nu skadorna hållet sig på normal nivå. Brynäs känns oslagbara för tillfället.
Däremot, all heder till de närmast sörjande som hittade till Gavlerinken men Gävle är inte värdigt Brynäs för tillfället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Davey_22: Lööke i andra kanske? ;) Han är ingen brunkare, han ska göra poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Pettisbif: Blomqvist i andrakedjan? Nej tack! Förövrigt är Westerholm-Westerholm-Mannberg vår andrakedja nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Man ka väl i och för sig påstå att 1 pinne "slarvades" bort eftersom 3-2 om det hållits inneburit 3 p istället för de 2 det nu blev. Med tanke på 0-2 -underläget känns ändå slutresultatet bra. Laget kämpar sig tillbaka i matcherna på ett sätt man inte sett så mycket av tidigare säsonger. Ett gott tecken när spelet haltar,
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Pettisbif: Vet i fan om man ska låta Blomqvist centra åt Ollas och Brodecki,tycker Blomman bör ha en lite mer undanskymd brunkarroll. Tycker han skött det ganska bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Det är så förbannat kul att vara Brynäsare! #stoltsomtuppen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Ta det med mina 5 polare som drog, dom kallade sig för Mariestad😂😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Lindblom förtjänar inte plats i första..!! PUNKT

Såhär vill jag se snarast:
Rödin - Scott - Johnson
Ollas - Blomqvist - Brodecki
Westerholm - Westerholm - Mannberg
Lindblom - Ölund - Lööke

GÖR OM GÖR RÄTT!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Har inte sett matchen men 0-2 i baken hade vi aldrig hämtat ikapp förra säsongen. Vi får ta det positiva vidare och jobba på att hålla ledningarna bättre.

Otroligt tuff motståndare på lördag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Vi tog två alltså slarvade vi bort en poäng...är det svårt att räkna ut det tycker du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Gott med 2 poäng! Tar det alla dagar i veckan. Det jag tar med mig från den här matchen är dock frågetecknet kring Oskar Lindblom. Vi har Rödin och Scott i högform, men tredjelänken i förstakedjan är i dagsläget för svag. Oskar är tyvärr inte den poängspelaren som man måste ha där, ännu. Min önskan - sätt ner honom med Brodecki och låt honom snurra utan press igen. Ollas ett bra komplement där.

Johnson-Scott-Rödin, dags att dansa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Tycker väl också att det känns onödigt hur deras kvittering kommer till,men sett till matchen,vår insats första två perioderna och att vi ändå får extrapinnen så är jag nöjd.

Dock ska vi vara ödmjuka inför det faktum att vi hade rätt många marginaler med oss idag.

Älska Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
ÅÅÅH vad skönt.. bet nästan sönder fingrarna där i slutet. Synd bara att vi har gått miste om sammanlagt 4 poäng på de tre senaste matcherna. Vi har vänt tre raka matcher nu och tagit poäng i samtliga, DET ÄR POSITIVT!!
2-0 till 2-3 i Linköping
2-1 till 2-3 i Ängelholm
0-2 till 3-2 i Gävle
Synd bara att vi inte lyckas spela på ledningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Zappaholic: Vi hade ledningen o 3 poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Du kanske ska ta en matematikkurs ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Davey_22: Likt förbannat så slarvar vi bort 3 poäng. Grymt att vända o lika slarvigt att tappa. Det måste spelas enklare med så kort tid kvar. 2 poäng är ändå bättre än 1😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Du menar att en poäng slarvas bort? Vi tog ju två...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Vi ligger under 0-2,vinner 4-3 i SD och du ser matchen så? Måste vara lite småjobbigt förhållningssätt.

Men, to each its own I guess !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Vilken jävla mål i sudden! Inge fel på er skicklighet i trion Salmela, Rödin och Scott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Bra Brynäs!! Fint grabbar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Riktigt snyggt!

Känns bra med 2 poäng efter 0-2. Kul för Scott som nu gjort fyra baljor sista två!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Sjukt snyggt mål! Greg Scott har vaknat men känns nästan som en förlust av en pinne.. Men samtidigt låg vi under med 0-2 så då är väl 2 poäng rätt bra ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Forsberg 1978: JAAAAAAAAAAAAAAAA! Jag älskar detta lag!!!
Kommentera

« · 1703046 · »