Brynäs IF

715109 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

1600277 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
tjugo8: Sundlöv är ju inte direkt känd för att betala de högsta lönerna direkt och Brynäs har ju bland de lägsta lönebudgeterna. De spelare med topplöner du pratar om spelar knappast någon i Brynäs. Men som sagt jag vet inte.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Carl Lejonkräk:

När du inte besvarar inlägg underbyggt av fakta är du också provokativt

Försöker igen;

Genomsnittslönen för alla shl-spelare ÄR ca 80-85.000

Toppspelare tjänar BEVISLIGEN ca 300.000

Du gissar således att Harju ändå tjänar närmare 125.000 än 225.000?

Och detta trots att Expressen BEVISLIGEN prickar in de flesta TIK-spelarnas lön?

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
tjugo8: Men vänta lite nu, varför kommer detta påhopp på mig? Jag ifrågasätter kvällstidningarnas uppgifter om löner i SHL helt enkelt av den anledningen att jag av erfarenhet vet att de ofta överdriver det mesta. Löner som publicerats i kvällstidningarna har många gånger förnekats av klubbar och spelare. Jag är INTE ute efter att provocera...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Carl Lejonkräk:

Det är inte ofta jag går i polemik med dig och det kommer garanterat bli mindre eller upphöra i framtiden.

Att raljera kring mätbar fakta (ofta i provokativt syfte) hjälper inte det här forumet, det gör att det vittrar sönder...därför avstår jag från sånt...

Om fler gjorde så såg framtiden för detta forum ljusare ut; bättre tonläge, fler skribenter, mer kunskaper/information skulle dras t forumet...

Harju som skyttkung m erfarenhet från landslag/nhl/ahl/khl som värvas efter förluster av några av ES bästa forwards skulle alltså enligt dig spela för strax över en medellön i shl och -175.000 mindre än vad toppspelare tjänar???

Han skulle inte ens vara bäst betald i TIK som hade en snittlön som var ca -25% av snittet i ES???

Fö prickar Expressen in i stort sett varje TIK-spelares lön, personer som dagligen vistas, nätverkar och nås av info mitt i shl.

Källor: sico samt underlag fr TIKs utbetalning av statlig lönegaranti

"Spelarlönerna ligger i snitt på ungefär SEK 75 -90000 per månad. Det finns dock toppspelare som tjänar både tre och fyra gånger så mycket, i något undantagsfall ännu mer."

www.sico.nu/Ekonomiblandlagochspelare.htm

Radek Smolenak, 178 000

Sebastian Erixon, 165 094

Matthew Murley, 159 550

Niklas Nordgren, 128 405

Daniel Bellissimo, 98 892

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huge: Ja att brynässpelarna skulle vara sämre tränade än andra lags spelare rent generellt känns otroligt. Däremot kan det ju vara så att alla lags spelare är dåligt tränade.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
tjugo8: Bara en sån sak att det står i Expressen att han tjänar över 200 000 kr gör att jag tvivlar på det. Halvera summan 250 000 kr så kommer vi nog närmare sanningen. Jag VET inte men jag är övertygad.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Carl Lejonkräk:

Vad VET du om det? Och om du VET, hur mycket tjänar han då?

200 000 TILL 300 000

Johan Harju, fw, 26, Daniel Widing, fw, 30, Cody Franson, b, 25.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Lindström:Harju har knappast 225000 i månaden...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Huge: Har förstått att du inte förstår att man kan kräva en hel del av spelare som tjänar 225" och mera i månaden.

 

Ja Harju ser ju ut som en oljad blixt fö, för att inte tala om Nordan en spelare som på 4 år gjort en hand fulla bra/godkända matcher men mest ser ut som en div. 4 spelare när han inte vart skadad.

Brodin vart är farten i hans spel?

Enter vart är farten i hans spel?

Behöver du flera exempel?

Börja titta på matcherna istället för att sitta och trycka bakom text tven så kanske du med ser det uppenbara.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Lindström: "Att många av spelarna inte har grund fysiken & vad det beror på är en intressant fråga.
Att Bif inte är tränade för 60 min i högt tempo är ju tydligt hursom."

Haha, jag tror jag skrattar på mig.
Det intressanta är väl isf hur ett helt lag kan spela 3 matcher på 4 dagar, vinna två av dom och dessutom gör det genom att jobba hårdare än motståndaren.
Måste absoluuuuuuut tyda på att man är dåligt tränade och inte har fysiken som krävs för 60 min i högt tempo, eller hur?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Zzz: Håller med dig till fullo i den analysen. Det är inte så mycket värt att vara snabb om inte så mycket annat funkar, liksom.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

70 Rodrigues:"Klart att du inte gör. Du kan vilja vinna hur mycket som helst, men om det är några spelare som åker runt och inte har förtroende för sin tränare så sitter det o gnager i skallen och man går inte in i situationer(omedvetet) på samma sätt som man gör om man känner spelglädje. "

Jag tror mer på att spelglädjen försvinner av förlusterna och inte av att spelarna inte känner förtroende för tränaren. Min bild av TJ är en snäll och ödmjuk tränare som verkligen är populär inom laget.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Carl Lejonkräk: Klart att du inte gör. Du kan vilja vinna hur mycket som helst, men om det är några spelare som åker runt och inte har förtroende för sin tränare så sitter det o gnager i skallen och man går inte in i situationer(omedvetet) på samma sätt som man gör om man känner spelglädje. 
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Rodrigo: Sweatt var väl den av dom två som såg mest intressant ut på papperet. Han började också serien relativt bra med tanke på att han missade samtliga försäsongsmatcher. Han är ju snabb som en vessla men jag tycker annars att han åker mest på utsidan och gör i stort ingen nytta offensivt. Det är när han får någon puck att åka på som man ser vad han går för, men i spelet i stort tycker jag han är högst medelmåttig. 

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
70 Rodrigues: alltså kanske att alla inte gillar TJ fullt ut men alla vill ju vinna och göra sitt bästa. Konstiga teorier om att spelare tröttnat och att det skulle vara orsaken till att vi förlorat några matcher ger jag inte mycket för.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Frågan är vad för krav man ska ställa på en sådan som Sweatt egentligen. Nu har ju Scott presterat över förväntan och både Sweatt och Scott kommer ifrån en poängmässigt rätt liknande säsong i AHL. Men ändå, Sweatt har bara snittat runt en halv poäng per match i AHL och skulle han endast komma upp i runt 20-25 poäng skulle det inte vara precis förvånande.

Visst att man ska ha krav och sådär men vi får nöja oss med att en av spetsspelarna som kommer ifrån poängmässigt halvdana säsonger ifrån AHL faktiskt producerar.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Carl Lejonkräk: Varför skulle det inte kunna vara fallet?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
70 Rodrigues: kan absolut ligga något i det, var väl rykten om missnöje förra säsongen? Både från laget och GP.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
70 Rodrigues: ingen har nog tröttnat på TJ
Kommentera


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
bradberry: Kan det vara så att spelarna/vissa av spelarna har tröttnat på att lira under TJ/JL, bara en undran?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Davey_22: En vettig spelaranalys!

Sweatt o Harju är nog de som sett till förväntningar underpresterar mest. Nu kommer vi till det faktum att dessa spelare i grunden är kompetenta ishockeyspelare. Det sitter självklart i det mentala. Då till frågan: Hur jobbar Jonsson med den mentala biten? Då menar jag på ett individuellt plan. Enligt min uppfattning inte alls överhuvudtaget. Man hade en "mental tränare"/coach som jobbade med detta men utifrån vad jag kunnat uppfatta så värdesatte inte Jinsson vikten med detta. Idag har man inget strukturerat arbete som riktar sig mot individuell mental träning/. Är av uppfattningen att detta är vad några spelare i truppen är i behov av just nu. Ställ Jonsson till svars!
Kommentera


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Även Kilström ska jag nämna. Hade förväntat mig ett större deltagande i offensiven från honom. Ja,att han tog mer plats överlag faktiskt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Lite reflektioner över spelare såhär långt in på säsongen :

- Harju. Tycker han ens hockey är kul längre ?

- Sweatt. Började säsongen ganska så bra. Har nu varit rent ut sagt dålig en längre tid. Ser inte ens ett närkampsspel.

- Nordqvist. Verkar sakna tempo för att vara ett offensivt hot. Sätt ihop en defensiv kedja som han får centra.

- Enterfeldt. Gör alltid ett gediget jobb, men poängskörden är väldigt långt under den väntade.

- Djoos. Herregud..vad har han gjort i sommar? Han har ju tagit flera kliv bakåt. Han visar upp sämre närkampsspel och väljer ofta det svåraste alternativet,

- Lauritzen. Kommer han någonsin bli hel ? Hopplöst med dessa ständiga viloperioder.

- Persson. Är det skador som drar ner honom ? Hur bra är han ?

- Sunken. Någonstans på vägen har han tappat sitt signum. Brukade göra smartare val med puck.

Jag älskar Brynäs IF och respekterar dessa spelare. Kanske är det taktiska aspekter som drar ner vissa backars prestationer ?

Förhoppningsvis kan vi få igång dessa killar.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Huge: Nu måste du ju bara vara ute för att provocera.

Fast det var väl i och för sig inget nytt.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Brynäslegenden: Haha, han är en extremt okunnig och märklig person. Bara att ignorera.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Brynäslegenden: " När får Harju och Sweatt packa sina väskor?"

De får packa väskorna när de vill.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huge: Hur kan du ens fundera över om Sundlöv valde att sparka rätt målvakt?

Honken släppte någon billig puck idag men har trots allt vunnit flera matcher åt oss under säsongen( Växjö x2,Luleå, Linköping hemma för att nämna några). Hur många har Rahm vunnit åt oss? Svar - 0.

Dessutom är Honken en viktig kugge i laget med sin inställning och Brynäshjärta i perspektiv till Rahm.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Årets sämsta match
God natt!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Zappaholic: En svår bortamatch mot ett tajt Luleå som jobbar hårt och vinner rättvist. Vi är ändå med i matchen till sista 10 och har chans på poäng innan Abbott stänger dörren.
Små marginaler där men skadorna och lite för många tunna spelare avgör till sist. Hur många närkamper vann vi idag?
Hade dessutom behövt både Ollas och Lauritz som har lite tempo framåt, nu satt dom på O'Learys i Gävle och "rehabade" med sponsorer.
Som du säger: tar nog ytterligare några matcher innan dagens återvändare hittat matchtempot igen.
Räknar med Starkbaum på lördag och med Honkens insats idag på näthinnan börjar man så smått undra om inte Sundlöv sparkat fel målvakt?
Tyckte ett par av målen såg riktigt billiga ut.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Ikväll så hade vi tydligen 64 fel passningar!
23 gånger drällade vi med pucken i egen zon!
Mer än 25 Icings puckar!
38 gånger kastade vi pucken i anfallszon utan att vinna tillbaka den!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Brynäslegenden:Sundlöv kommer aldrig göra en sådan drastiskt förändring, att Nordqvist fortfarande spelar i brynäs är ett bevis på det..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
När får Harju och Sweatt packa sina väskor?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Linus Wickman: ja dom 3 senaste är ju 2-5, 2-6 och 1-5 en målskillnad på patetiska 5-16 hur länge ska det få fortsätta? Jag är så jävla trött på den här skitklubben!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
foppa78: Det sorgliga är att det mycket väl kan bli de siffrorna...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
FBK borta på lördag tips 9-2! AIK borta på söndag tips 6-1 botten is nådd men det är den ju redan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
TJ och Larsson dags att avgå eller ska Brynäs fortsätta titta på raset som vanligt värva backar och en första center NU! Jävla amatörklubb!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huss:Hur är hans roll i Brynäs egentligen? har han något att säga till om eller funkar han bara som TJ:s rövslickare?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

70 Rodrigues: Ja, UNICEF spektaklet känns efter det här som om SAAB under slutskedet skulle satsa en massa pengar på att lösa svälten i världen...

Tycker det är stort och hedervärt av Brynäs men går inte kärnverksamheten i första hand kan man undra?

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Linus Wickman: Är inte helt säker på Janne Larssons kapacitet tyvärr...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huss:Han borde göra det hedervärda som Patrick Ross gjorde i Örebro. Erkänna att han inte tillför något i båset och lämna sin post tillsammans med Janne Larsson. Bäst att göra det medans man iaf är nära slutspelstrecket.  
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Alltså, TJ har inte kapacitet att ordna försvarsspelet, det är ganska tydligt. Då är det plan b som gäller.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Jajjen: Absolut, men vad jag menar är att de oftast är smarta nog att till viss del styra upp spelet på egen hand. Dvs. lite som i det militära, om man har en oduglig kapten då gäller det att duktiga underofficerare som kan städa upp ändå. Nja, kanske inte världens bästa liknelse men du förstår nog ändå.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Jajjen: Jo, jag börjar redan få ångest för de inhandlade biljetterna till Hovet.
Men vafan, skall göra mitt för att vinna läktarkampen i varje fall ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huss: Jag tror alla, även klassbackar, behöver ett gemensamt spelsystem. Börjar man där kan det nog räcka med dom backar vi har. Kunde Czarnecki...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Redan på söndag kan det bli bottenkänning. AIK spelar alltså ingen match mellan torsdag-söndag, Brynäs spelar 2. Hur det här gänget ska kunna mobilisera kraft och vilja för att ta nån pinne öht är svårt att fatta.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
brynäs08: Stoppa in två klassbackar, få upp Starkbaum i form, Grana matchtränad, Ollas, Lauritz och Larsson tillbaka. Det kommer börja hända saker då vill jag lova.
Men, det kräver en disciplin i försvarsarbete som vi inte är i närheten av idag.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Huss: "slåss om topp 5"?????
Var jävligt glad om det här gänget slipper 11-12!
Vilka 7lag skulle hamna sämre i tabellen än det här gänget.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13

Linus Wickman: Försvarsspelet är identiskt med förra året. Dvs obefintligt.
Låt vara att Honken är högst medelmåttig men markeringsspelet är fullkomligt bedrövligt, det rusas mot puck och tappas gubbar om vartannat.
Sen har vi bara två backpar av elitserieklass. Vi behöver två backar till av klass för att slåss om topp 5 placeringar. När är det läge att strippa C't hos Sunken?
TJ lyckades inte styra upp detta förra året och han lär inte lyckas i år heller.
Motståndarna vet ju att det bara är att sätta press högt upp på Brynäs så kommer antingen misstagen eller utvisningarna. Anfallsmässigt finns det stora kvaliteter men kommer vi inte ur egen zon spelar det ju mindre roll.

Kommentera

1600277 · »