Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Svarta mot Vita - Försäsong 2015

1692841 · » Till forumet


Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Kanske Christian Bäckman.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Peja: Cumiskey hade varit fantastiskt att få in i truppen. Fast tror också det är att hoppas väl mycket. 

Likväl så trissar ju ordvalet "kanon" upp förväntningarna en del.

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Jag hoppas på Kyle Cumiskey men det är väl att hoppas på för mycket!
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Skrubben:

Sant. Tack för info

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
tjugo8: Jaha du tänker så. Både han och Svedberg har redan spelat träningsmatche för sina lag. Annars hade dom nog gärna ställt upp :)
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Skrubben:

Annars borde han kunnat vara med o lirat

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
tjugo8: Det antar jag. KHL-säsongen börjar ju tidigare än SHL-säsongen. Varför undrar du?
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Ser eftersändningen m fredagsölen

Nån som vet om Gunderson redan är i Minsk...?

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
munkas: haha😂😂
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: Om gäller alla lag.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Enaranger: Det borde vara någon annan skada. Sunken stelopererade sina handleder efter 2012..:)
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Sunken kliver av efter två byten i en internmatch i augusti -> KVALSERIEN 2016? Jag hänger tyvärr inte riktigt med i logiken här.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif:

Finns det någon källa till uppgifterna om att det är handleden som
krånglar för Sundqvist? Eller är det bara spekulationer?

Jag kan inte hitta något på nätet i Arbetarbladet/GD om varför
Sundqvist klev av i går? Finns det i papperstidningen? 
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: Jag håller med dig om att dom uttalandena var riktigt onödiga. Ingen person tjänade på det han sa då. Han har väl förmodligen lärt sig en läxa av det, liksom vi alla andra gör ibland.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: En lyrisk Stisse gällande eventet i varje fall. Riktigt kul att läsa.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
honken21: Det är väl därför man spelar matcherna. Utan "om" så kan Ros och de andra självutnämnda experterna utse en vinnare bara genom att göra sina listor.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Aa jo tragiskt passar bättre in. Känns bekant att Brynäs o dess läkare/massörer friskförklarar tidigare långtidsskadade spelare som sen går sönder direkt när dom sätts på prov. Jag var på matchen igår. Jag hade tippat på att Bertilsson skulle kliva av skadad. Min polare tippade på Ollas. Bägge fick fel. Men vi hade ju åtminstone så mycket rätt att det var en som klev av. Tragiskt är rätt ordval. Ska ju inte få hända i en internmatch. Men såklart händer det Brynäs. Jag ä inte överraskand!
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: Alla lag har sådana "om". Om han och han fortsätter leverera, om han och han inte skadar sig, om han och han lyfter sig. Det är liksom idrott.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: jag får titta på det när jag kommer hem. ;)
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: "Det är sjukt komiskt. Sunkan jublar innan för att han är tillbaka efter handledsskadan. Han spelar 2! byten i en internmatch och kliver av trasig."

Är komiskt verkligen rätt ord? Jag tycker snarare att det är tragiskt.  
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Powerfade: Inlägget anmält pga att jag känner mig kränkt..
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Skrubben: Det han skulle gjort annorlunda är att han aldrig skulle gett sundlöv skit när han själv inte satt ihop världens starkaste lag. Jag klandrar honom inte för själva värvningarna. Han har shoppat efter resurser. Men att klaga på sin förgående när han själv inte får ihop ett slagkraftigt lag (tycker jag) är helt fel! Blir bara löjligt och det gynnar inte Brynäs spelarna. Sen har jag sagt det förr och säger det igen. Det är alldeles för många "Om" i dagens trupp, vi blir bra "om" ollas, enterfeldt och sunkan inte går sönder. Vi blir bra "om" Lindblom, brodecki, lööke och nörstebö tar ytterligare ett kliv. Vi blir bra "om" westerholmarna fortsätter där dom slutade. Vi blir bra "om" blomman, olden och kilström kommer upp i normal standard och levererar.. Som ni ser. Alldeles för många OM, vilket absolut inte känns ett dugg tryggt. Dessutom är Vrana, Zanetti och Pudas rena chansningar enligt mig.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: Du kan väl mejla över din 965 laguooställmingar med de 7656 nya spelarna till BZ..
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Pettisbif: Vad skulle Bengtzén gjort annorlunda då? Sunken har tre år kvar på sitt kontrakt. Det är inte världens enklaste uppgift att bli av med det. Då måste han väl lita på att Sunken kan spela, eftersom han enligt rapporterna är 100% återställd. Vi kan ju heller inte veta om det är samma skada som slagits upp igen, eller om det är något annat. Vi får se helt enkelt.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Det är sjukt komiskt. Sunkan jublar innan för att han är tillbaka efter handledsskadan. Han spelar 2! byten i en internmatch och kliver av trasig. Välkommen säsongen och dess jävla skador. Känns det bekant. Börjar faktiskt Känna att det är mycket snack men lite verkstad från BZ. Håna Sundlövs ihop sättande när han själv inte skrämmer slag på nån i stort sett med sitt naiva lagbygge. Nä vi ska vara jäkligt glada om vi inte får kvala iår.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Huss: Hmm, ja, det hade nog varit tungt för Stisse att konstatera att Brynäs träningsmatch drog lika mycket publik som första matchen på Gavlevallen. 
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Prestige vs Skellefteås siffror. Var tyvärr inte där själv men via Youtube såg det välbesökt ut, snarare 6000 än 5000.
Stisse har tidigare kritiserat Brynäs för att "frisera" publiksiffrorna så han missar väl inte ett tillfälle att skruva ner dem heller.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Huss: OK. Min erfarenhet är att folk kommer och går mycket mer när det inte behövs biljetter. Det gör det svårare att räkna. Inte för att det spelar så stor roll om det var 5000 eller 6000 där men men... 
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Det är väl ingen som räknar in antalet besökare om de inte har biljetter. De gör väl ett estimat antar jag.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Carl Lejonkräk: Finns det ingen officiell publiksiffra? Eller behövs ingen sådan när det inte är en "officiell" match? 
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Tja, Stisse har ju varit i Gavlerinken några gånger så han borde ju ha en viss känsla för ahur många som finns på plats. Var kommer uppgifterna om 6000 pers då? Aftonbladet??
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Carl Lejonkräk: Hur vet han? Räknade han samtidigt som han kollade och analyserade spelet på isen? 
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Peja: Runt 5000 pers enligt Stisse dock.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
6000 på en träningsmatch är mäktigt. Hade det varit fullsatt om Bäckis hade deltagit? 

Lite märkligt att inte fler klubbar tar efter Brynäs. "Första isträningen" är ju iskallt i jämförelse med matchspel där även gamla favoriter deltar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Sven Sewage: Pudas såg väl helt ok ut. Skicklig med pucken. Frågetecknet är väl om han klarar att ta steget från HA till SHL på så här kort tid. En del spelare kan ibland behöva en hel säsong på sig innan man växt in i SHL-kostymen. Nu får han direkt börja i första backpar med Bertilsson. Men att han har talangen för att spela på den här nivån råder det inga tvivel om.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Mäktigt med 6000 på läktarna.

Hur skötte sig Pudas? Tror ni han håller för SHL?

Personligen tror jag att den där lille norske backen (Nörstebo?) kan få ett riktigt genombrott ifall han spelar lika bra som i slutspelet.

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Vrana såg överraskande bra ut. Riktigt snabb på rören och bra spelsinne. Johnson visar redan nu vilken klass han besitter. Om bara Ollas håller sig skadefri så kommer även denna kedja bli riktigt bra 👍
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

TobiasR:Nä,jag hade inte skrivit så :)

Kommentera


Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Davey_22: Går inte att ranka dessa herrar, alla tre var grymma förra säsongen och kompletterade varandra jävligt bra. Hade Rödin lämnat och Sweatt stannat så hade folk skrivit att det var Scott och Sweatt som gjorde Rödin bra.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
TobiasR: Problem med handleden om jag förstått det rätt.. :/
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Carl Lejonkräk: Ja,grymt vassa spelare allihopa. Jag personligen håller Rödin högst av de tre,men Sweatt kunde stundtals vara kanske SHL's mest sevärda spelare,när han hade en toppkväll.

Tycker Rödin har lite mer verktyg i lådan bara.

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Klev Sunken av skadad? Folk skriver att han klev av under matchen.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Davey_22: Svårt egentligen att ranka Scott,Sweatt och Rödin men Sweatt var min favorit och han växte ju längre hela tiden. Rödin är stundtals briljant och stundtals klappkass men som sagt svårt att ranka.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

pjåtor: mmm. Det står att klippet inte är tillgängligt

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Carl Lejonkräk: Ja, inte hade man klagat alltför mycket om man hade kunnat dumpa blomman och Oldens lön och behållt Sweatt. Då hade vi haft två förstafemmor i år. Jaja, det förblir en våt dröm. Nu riktar vi blickarna mot inkommande storbacken istället. Den 18:e april började den gode Clarance muttra om att inte truppen var spikad. Har inget hänt inom 10 dagar stämmer jag in i klagovisan.
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
brynäs08: såg bra ut ..kolla på tuben matchen ligger där :)
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Carl Lejonkräk: kunde tyvärr inte se svart mot vit. Hur såg nyförvärven ut?
Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015

Carl Lejonkräk: Tycker du verkligen Sweatt var bättre/viktigare än Rödin ?

Kommentera

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Carl Lejonkräk: jaha! Nej det fattade jag inte! ;)
Kommentera

1692841 · »