Brynäs IF

713110 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015

1712955 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Kilström är grym ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Carl Lejonkräk: Yoda har ju Jenny Pesonen i sitt eget lag att beundra 😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Starkt av dig att komma ut ur garderoben och öppet berätta hur söt du tycker att Rödin är. Det är inte många supporters inom denna machosport som vågar göra det du gör, starkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Clarence: Nu är det ju inte Åhsbergs ev yrkesprofessionalism i sig utan hans bedrövliga sätt att betona orden i en läst text, som jag får utslag av.
En så pass gammal och erfaren journalist borde ha en bättre språkbehandling tycker man....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Hellre söta män i Brynäs, än trollen i Saik..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
dAVydov: Nä det är det absolut inte men att trolla är han en riktig mästare på!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Det här med trash-talk är inte riktigt din grej va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Huge:" Stefan Åhsberg på SVT ex, kan jag knappt lyssna på utan att få utslag."

Inte för att det kanske har nån betydelse då, du är tydligen allergisk mot honom, men Stefan Å är väl från Gävle, väl?
Själv tycker jag han är en alldeles utmärkt utlandskorre vid oroshärdarna runt om i världen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
MatteB:

näe, för det är en annan sport. Konståkning. Men med Rödins gulliga utstrålning, "piruetter" och vädjande blickar mot domarn... Antonia skulle nog vara jäkla vass i den sporten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Jag som trodde att ni skulle ge Rödin mycket yta och låta han få åka runt själv... Att ni kommer gå hårt på kropp mot honom kom lite som en chock
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Vi spelar hockey istället medan ni sitter i utvisningsbåset.
Klara Böl Bert en torsk?
Kan cyklop Wallson sluta suga på läppen?
Kommer Ericsson att få ett nytt hjärnsläpp ikväll?
Holmström lämnar han chipsen & dippen hemma?
Klarar banjo supportrarna av att sköta sig?

Många frågor få svar först ikväll!

Tips 3-2 idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Ja ni är en grym maskin och har så varit ett bra tag. Det som dock kommer närmare och närmare för er för var dag som går är en förlust och Brynäs form är ju hygglig (6 vinster senaste 7 matcherna om jag inte har fel) så helt avgjort är det i alla fall inte på förhand. Även en gamal sovjetisk diseltraktor får soppatorsk en vacker dag och då kan vår lilla racerbil blåsa förbi i 180 knyck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Carl Lejonkräk:

Jag tror och hoppas på en 13e rak seger ikväll, och så en 14e rak seger imorgon. Det måste vara något slags rekord med 12 raka segrar mot er vilket vi står på nu?

Vi är en riktig lagmaskin för tillfället. Som en Sovjetisk dieseltraktor som går på alla cylindrar, den är det svårt att få stopp på kan jag då meddela.

Det du skriver stämmer såklart. Hockey är en kampsport, utan känslor och rivalitet är den ingenting. Ta det jag skriver med en nypa salt. Det är en helt vanlig matchhets! Försöker bara få er att tagga till lite så att ni i alla fall bjuder på lite motstånd för underhållningens skull. Vindunken är inhandlad redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Antingen så kommer Bulan eller Bert att gnälla på domaren efter kvällens match och det är ju bara helt underbart. Tårar och utbrott är ju sånt som förgyller trissta persskonferenser och intervjuer.Dessutom är ju ofta de största vinnarna de sämsta förlorarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Bra för dig att du vet hur SAIK kommer agera gentemot Rödin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Yoda Marklund: Många glashus det kastas i just nu, angående tränare och dålig förlorare.

"Vi kommer att gå hårt på kropp på Rödin, bara så att ni vet."
Strålande! Vi gillar att spela powerplay.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Det ska bli spännande att se ifall den synnerligen dålige förloraren Bulan Bob klarar av att hålla en lika god ton efter match?

Vi kommer att gå hårt på kropp på Rödin, bara så att ni vet.

Jäkligt kul med back-to-back förresten! Nu kör vi.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Huge: Haha! Upplever ett problem i mediabranschen idag.

Jobbar själv som redaktör på Sveriges största tidning inom sitt område, utan den minsta mediautbildning bakom mig. När det handlar om vilka som anställs idag så är skrivkunskaperna bara är en, förhållandevis liten, del. Väldigt många andra egenskaper går före. Men på de här utbildningarna så är det just det skriftliga som verkar vara i fokus till 95%. Jag är handledare till högskolepraktikanter varje månad som kommer in och tror sig veta hur jobbet fungerar. De är inställda på att kunna sitta och fila på sin artikel i en timme för att formulera texten så bra som möjligt. När det i själva verket handlar om att veta och säkerställa vad artikeln ska leda till (sidvisningar/försäljning). Och att det, efter senaste årens utveckling, krävs ett helt annat tempo. När den insikten kommer så ger man i regel upp.

Åtminstone när det kommer till att bli redaktör. Man slutar som någon slags frilansskribent, eller bloggare, där man kan härja fritt men helt utan inflytande.

Och så klagar folk på att jobben är för få. Vi är snarare frustrerade och suktar efter att få anställa kompetenta personer - men de finns inte.

Kopplingen till det ni pratar om är väl just att man tror det ställs samma krav på det skriftliga som tidigare, men (tyvärr, kanske) är det inte så. Det är helt andra spelregler nu, korrekturläsning (riktig sådan) är t ex snart ett minne blott. Du ska spotta ur dig artiklar och du ska skriva korrekt - direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
bifhjärta: Korrläsare är nog ett sedan länge bortrationaliserat släkte, tyvärr.
Media överlag (SVT, SR, riks- och lokalpress) vimlar ju av reportrar/redigerare/uppläsare/programledare som har en bedrövlig språkbehandling. Man blandar ihop vedertagna uttryck/ordspråk osv, betonar fel ord när man läser en text, osv. Det blir skrattretande komiskt emellanåt, när såna här yrkesmänniskor tyvärr låter som praktiserande tonåringar som skolkat sig igenom svenskaundervisningen. Obegripligt när man har just språket som det viktigaste hjälpmedlet i sitt arbete. Nu kunde man ju tro att problemet vore lätt att lösa med lite bättre styrning och kontroll från de som anställer, bara det att det faller på EN sak: de som anställer är lika usla eller ännu sämre på att hantera språket...

Just oskicket att ex betona ord fel i en läst text är nog det som retar MIG mest.
Stefan Åhsberg på SVT ex, kan jag knappt lyssna på utan att få utslag.
För att inte tala om den här tomten på just Expressen. Lyssna på betoningen, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Han kör med EN av varianterna när man inte har en aning om vad betoning handlar om: han betonar alltid sista ordet eller stavelsen. Är det en människa som läser texten eller är det en maskin?
Sen finns det dom som försöker variera sig: man betonar antingen varje ord eller varannat, förmodligen i tron att om man gör det så måste det ju iaf bli rätt NÅN gång...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
bifhjärta: Har ont i ögonen 😱

För övrigt är jag helt övertygad om vinst ikväll.

5-3 efter att Zanetti målar i öppen kasse. Lär dock bli en nagelbitare i första, då Saik inleder målskyttet innan vi vänder till 2-1.

Skål då!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Skagge: Ingen som korrläser på expressen?? Hemskt att läsa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
riggen: kan inte någon förklara det här med de, dem och det för herr Lindström? Fruktansvärt att läsa 😴

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/11/25/bast-trots-morkret/
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Lite kul att Alcén stod och flinade åt Nygren i när han var inne i pp 30 sek efter han legat halvdöd på isen...:) såg även ut som han fick några kommentarer från Zanetti i slutet när han var på PoW...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Forsberg 1978: Tack!
Ja, det är väl möjligtvis isf bara en enögd Modoit som ser en "ful crosschecking" av Blomman. Vore kul att få veta vad samme skribent anser om Nygrens egen fula crosschecking som DN ignorerade tidigare under säsongen och även dennes fula yxhugg/sving igår med tvåhandsfattning som domarna släppte?
Kan förstå om man ibland överdriver bortalagets ev ojustheter pga besvikelse efter att ha förlorat matchen, men NÅN måtta får det väl ändå vara...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Forsberg 1978: Enligt Abrahamsson på twitter så blir Salmela borta minst en vecka
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
munkas: Haha, ja Blomman blev Lindblom i hastigheten. Får skylla på upprördhet över bedömningen när jag skrev.
Visar att även en magister är mänsklig...
😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Var är statusen på Salmela någon som vet? Jag kan inte slappna av! :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Huge: Skrev magistern Lindblom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Huge: Bra skrivet! Som du skriver att någon människa kan få detta till något fult är totalt obegripligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
honken21: haha den var klockren. Ros, killen med koll 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Brynäsgubbe: Retade mig också på den där bedömningen, så jag tyckte det var på sin plats med en liten korrigering. Följande avsänt till NWT:

"Hej Per!

I en kampsituation där Lindblom har petat pucken förbi Nygren och är på väg att skapa sig ett friläge, följer armar/handskar/klubba med i den naturliga rörelsen sas, varpå klubbskaftet oturligt träffar Nygren över näsan(?).
Mao: en relativt vanlig matchsituation där det sällan händer nåt, då båda spelarna oftast hinner få upp handskarna och på så sätt instinktivt hinner skydda ansiktet.
Hur du som förmodat och någorlunda erfaren hockeyskribent lyckas uppfatta denna förseelse som en "ful crosschecking" (dvs medvetet utförd för att skada), är obegripligt.
Vill som brynäsare bara påpeka detta lilla "faktafel" i en i övrigt nyanserad artikel.

Med vänlig hälsning
Huge"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Hemma igen! kändes inte som en Färjestadsmatch, inte lika mycket bråk som det brukar vara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
"FBK-veteranen fick ytterligare en chans i slutsekunden när han var nära att styra in pucken. Det i ett läge när FBK spelade power play. Magnus Nygren utsattes nämligen för en ful crosschecking rakt i ansiktet av Jacob Blomqvist, som fick 2+2 minuter."

Citat från NWT, vilken ren jäkla lögn de drar till med. Crosschecking rakt i ansiktet? Är det ett skämt? Blomqvist lyfte bara klubban för att komma förbi och i hans ögon är det en crosschecking rakt i ansiktet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Brynäs med på ett hörn :)

Kul även att Carlsson får det beröm han förtjänade.

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/11/25/bast-trots-morkret/
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
honken21: Ros BESTÄMMER att 60-talet inte räknas för att det var färre aktiva lag då...(?)

Han är så jävla pinsam... Han å Garpenlöv är hockeyjournalistikens begåvningsreserv. De som blev över. Bill och Bull. Dum och Dummare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
honken21: Experten Ros förnekar sig aldrig. Var köper man en expert titel ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
honken21: oj, och hur många guld tog Brynäs på 70-talet MR Ros?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Men vänta nu. Vänta. Stopp.

Tomas Ros: "Skellefteå är tidernas hockeydynasti. Inget lag har dominerat så."

Dra mig baklänges.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Jo, jag vet vad jag skrev men laget gav mig svar på tal. Tusan så bra att studsa tillbaka så här efter Lule-matchen! Synd nu bara att det (alltid) ska vara nåt smolk i bägarn. Känns oroande med Salmela, som bara måste vara tillbaka så snart som möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Sjukt vad stabilt vi spelade idag. Bulan har skapat ett jäkla bra kollektiv av detta lag.

Gillar att man gått över till en back i PP1. Det blev också mål på en gång där :)

Får se hur länge Salmela blir borta. Men Lucas gjorde en riktigt bra match tycker jag. När Salmela kommer tillbaka skulle det inte vara mig emot att Lucas tar Porselands plats.
Kommentera



Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Forsberg 1978: börjar gråta om han blir borta länge. Mot HV klev han av på matchvärmningen, mot Luleå spelade han inte i slutet och den här veckan har han missat träningar. Sen klev han av efter 5min idag, något allvarligt? :/
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Forsberg 1978: Känns rätt uppenbart att Salmela testade spel idag och klev av efter att han hade känningar av den skada han haft innan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Visste inte att man kunde få dispens för att få använda klubban på motståndarna istället för pucken. Nygren har lyckats i alla fall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
SÅ JÄVLA GÖTT! Nu börjar man förstå att vi är däruppe för att stanna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Nu undrar man HUR FAN ÄR DET MED SALMELA???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Helvete vad bra de var ikväll. Gav väldigt få chanser till FBK. Grymt kämpat!
Kommentera

1712955 · »