Brynäs IF

714843 inlägg · 7953 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15

1702310 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Carl Lejonkräk: Vi har bra kontakter med Rögle (Masken) och Porseland spelade väl något av sin bästa hockey där så det är väl inget dumt alternativ till en kall bänk i Brynäs.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Carl Lejonkräk: Det kändes som en fråga direkt riktad till Huss.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Lunkan: Varför tror du jag gjorde detsamma?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Carl Lejonkräk: Varför tror du han avslutade meningen med ett frågetecken?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Huss: Vill Rögle ta över Porselands kontrakt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Huss: Haha. Om Bengtzén lyckas med det du beskriver borde han få en staty uppkallad efter sig utanför Gavlerinken 😂

Jag skulle kalla det för omöjligt uppdrag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Peja: Det är väl just det som skiljer bra lag från medelmåttiga lag. De vinner matcher trots att de inte spelar på topp och tar poäng trots att de inte gör sig förtjänta av dem. Brynäs match mot Rögle var en av de bättre segrarna i år.
Som Petter Rönnqvist var inne på så ser man inte när tronskiftet kommer, det bara är där. Starky är nu 2a och Sandström 1a.
Frågan är hur länge Bulan/BZ har tålamod med Porseland?
Sondera kring Tom Nilsson eller Andersén och frigör lön genom att skicka Porseland till Rögle?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Riktigt sköna 2 poäng idag. Ingen bra match av Brynäs men som ni säger hittade laget en väg att vinna. Bulans envishet och djävlar anamma har spridit sig till spelarna. Om laget kan undvika kollapser och istället plocka 1-2 poäng i matcher kommer man garanterat att ta en säker slutspelsplats.

Någonting mer som Brynäs har förbättrat från ifjol är att man inte blir frustrerade och tar onödiga utvisningar när motståndarna gör mål och får momentum. Rödin var ju den värsta syndaren ifjol men Bulan och C:et verkar gjort att han har vuxit bort från det. Förra säsongen var det ett stort problem, och då inte endast från Rödin utan även andra spelare.

Ett litet minus i coachingen i dagens match var att Kilas-Sundqvist ofta var inne tillsammans med förstakedjan. Sundqvist försökte följa med i anfallen men saknade spelsinne och skicklighet när han fick pucken i offensiv zon. Hade varit mycket smartare att matcha in annat backpar där. Är det verkligen ett balanserat backpar? Jag skulle gärna få in den törstiga norrbaggen där.

Kul att laget fortsätter att producera i powerplay, hur viktigt som helst i jämna matcher. Salmelas mål var en delikatess. Tycker även att man ser Johnsons klass i powerplay. Vore spännande att se Johnson tillsammans med Scott och Rödin men samtidigt kanske osmart eftersom förstakedjan ändå levererar och en av förra säsongens svagheter var att man var för beroende av en kedja.

Starkbaum övertygade inte. Felix känns som given etta i dagsläget.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
honken21: Starky håller hög klass liksom Felix. Någon självklar etta kan jag inte se utan de får dela spaden tills vidare. angenämt "problem" detta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Ändå 2 jävligt goa poäng idag. Men hoppas vi nu kan konstatera att vi har en given förstakeeper. Ni Starky-älskare som var så benägna att lyfta honom till skyarna och omnämna honom som "en SHL-målvakt av hög klass", varför så tysta nu?

Sedan - Porseland. Jag tycker det är ett HÅN mot Mattias Nörstebö att låta honom nöta bänk till förmån för Porse. Torstenbö har utvecklats grymt och förtjänar verkligen inte detta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Kopparjimmie: Det är en sån där ny sektklädsel pyjamaslovers..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Nja, vettefan hur nära laget han är.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Fick precis svar från Johan Stark (brynäs VD) på twitter svarade att han inte visste någon status på salmela än, dålig signal?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Rögle skadar motståndarnas bäste back och belönas med att få en
utvisning med sig. Kan det vara det sämsta beslut en domare någonsin
tagit i högsta serien?

Men domarna klarar sig ju alltid.
De kan ta vilka felaktiga beslut som helst utan att det får
några konsekvenser. Där finns en kåranda att skydda
varandra som gör alla poliser gröna av avund.

Det brukar sägas att tyskarna står för humorn, och engelsmännen
för maten i helvetet. Ett tillägg till det kan göras. I helvetet döms
alla hockeymatcher av Tobias Björk, Linus Öhlund och Sören Persson.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Salmela tog av sig handsken och visade domaren något innan han åkte ut från isen. Kanske ett stukat finger eller finger ur led? Förhoppningsvis någonting sånt och inget strul med handleden.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Forsberg 1978: Han fick bara en tvåa så konstigt att han inte kom tillbaka i tredje. Borde inte vara allvarligt, säkerhetsåtgärder förhoppningsvis bara.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Kopparjimmie: Ja fyfan dom har lyckats att göra sin tröja ännu fulare! 😂😂😂

2 poäng ikväll trots skitspel, jag kör på det positiva och säger att det är en styrka att vinna trots bedrövligt spel sen kan man ju krydda att domarna blunda i sista men öppna ögonen när det gällde Rögle! Jag är nöjd men orolig och måste ha besked om Salmela innan läggdags annars kan det bli sömnbrist!😕
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Kopparjimmie: Ser ut som de har tvättat tröjorna med andra kläder så att färgerna har blandats.. har inget annat vettigt svar!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Den som har möjlighet får gärna kolla in HV71-Linköping och förklara vafan HV har på sig...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: Du är förlåten trots att jag höll på att sätta ölen i halsen med kvävning som följd!😕
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Qvarre: Skål själv. Det var dåligt gjort men sitter med tre polare som inga är Brynäsare så jag har skrikigt mig hes för döva öron sas. Var nog en adrenalingrej:) Vad säger vi om matchen då? Starky är klappkass och släpper 2 billiga men räddar oss i andra. Lite typiskt gamla Starky det! Lite som LHC-matchen, en del är riktigt bra och andra är riktigt dåliga. 2 ass på Pudas men i egen Zon är han inget vidare. Porseland är väl den som gör minst skäl för lönen just nu. Scott var riktigt rapp idag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Qvarre: Ja fan jag som nyss bytte till Salmela i mitt cmore manager! Då få han inte bli skadad.

Hyfsat het Rödin verkar vara för övrigt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85:
Helvete, du skrämde mig och ett antal andra Brynäsare.
I bland blir det fel och du är förlåten.
Skål på dig!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Brynäsgubbe: Det är inte 70-talet längre, att Brynäs ska ta tre enkla borta finns inte längre, tyvärr.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: Är inte långsint. Vi får vara glada för en tredjeplats och hoppas på HV nu så vi får behålla den. 👍🏻
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Brynäsgubbe: Onykter! Ber om ursäkt. Nu går vi vidare:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: Förstår inte nöjet med sådana skämt men aja. Tycker Brynäs var kassa idag. Rögle ska vara 3 hyfsat enkla poäng om man ska vara med i toppen men Brynäs var slöa och Starky var osäker. Vad gäller Salmela så kan hans frånvaro bero på många saker. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Chris11: Sorry:(
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: JÄVLA PAJAS.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Brynäsgubbe: Dåligt skämt, förlåt! Men lite konstigt att han inte kommer tillbaka i 3:e perioden? Vad säger vi om matchen då, Brynäsbröder?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: Källa NU tack.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Dalrt: Jag hittar inget om någon bruten handled.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Brynäsgubbe: Ja! Men det vore inte omöjligt med tanke på Brynäs skadehistorik:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Handled av? Det kan inte stämma. Han blödde från ansiktet. Åkte ut och snackade med domaren samtidigt. Det gör man INTE efter en bruten handled.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Han skämtar väl bara, kan väl knappast veta det redan. Osannolikt att det blir någon långvarig skada på Salmela för det där ändå.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85: Du skämtar??
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
pekka85:
Nej, helvete. Då var resten av helgen förstörd. 😢
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Vinst idag trots bedrövlig insats + domare! TACK SCOTT
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Bellman 6,0: tror han fick en smäll i ansiktet va? Hopas jag
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
mk: Handled av på Salmela:(
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Det var väl en ganska dålig insats av alla idag.
Då får man ju ändå va nöjd med två pinnar.
Bara inte Salmela är skadad nu.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Dalrt: Brukar inte kunna se om en spelare är bra eller dålig. Men Porseland är ju klappkass i det offensiva åtminstone. Då har jag bara sett en halv period bara.
Tråkigt att se, han var ju tänkt som en offensiv kraft i år.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Domarna räddar en poäng åt Rögle, så står deras tränare och klagar?! 😂😂
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Gott Scott!
Porses problem tycks inte vara okunnande, snarare ovilja
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Nu är det viktigt att vi får besked om Salmela. Annars är vi inne i samma skadeskit som förut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Ganska starkt ändå. Vi har bara förlorat en match på full tid den hör säsongen även fast vi spelat skit i de två senaste matcherna... :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
70 Rodrigues:
Skönt att få 2 pinnar efter en så pass dålig insats. Starkbaum var långt ifrån bra och det bästa han gjorde denna match var en passning.
Han kan bra mycket bättre och jag ser Felix som förstavalet för närvarande.
Skönt att slippa straffar.
Kommentera


Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
honken21: äntligen Scott :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
TACK SCOTT!
Kommentera

1702310 · »