Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15

1707191 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge/Ove Myling: Dags att ta er ickediskussion via PM nu eller?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Tror och hoppas på hårt & ödmjukt spel ikväll, isf vinst 4-2.
Går dom ut med 95% inställning blir det torsk..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Ove Myling: "Och vart har jag påstått att någon härinne har påstått att tålamod alltid är rätt väg?"

Tja, du verkar iaf inte veta vad du själv skrivit. Så här skrev du:

"Så att tycka att tålamod alltid är rätt väg är väl det största beviset på att man kanske inte är en läktarcoach, men definitivt rejält okunnig och onyanserad."

Det betyder väl rimligtvis att du läst nånstans härinne att nån eller några tycker att tålamod alltid är rätt väg och att det isf är okunnigt och onyanserat.
Eller du kanske bara ville påpeka att du hört en marsmänniska säga att tålamod alltid är rätt väg och nu vill du tala om för oss hur dumt det låter.
Ja, så måste det naturligtvis ligga till.
Men isf är det väl bättre att du talar om det för marsmänniskan ifråga och inte för oss andra härinne, eftersom det inte är nån härinne som påstått att tålamod alltid är rätt väg.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Chris11: bra jobbat!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Såjaa nu har man fixat så att man kan se matchen på plats ikväll också. Två matcher live på tre dagar är inte illa!! :)
Nu Gävlar kör vi! ?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Skrubben: Tror Starkbaum hade gjort en bättre säsongsöppning om han hade haft fullt förtroende som ohotad etta i målet, därmed inte sagt att det ska vara så. Man måste kunna hantera konkurrens.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
rafalski: Vilken av matcherna mot Modo var du på? Jag såg hösten 2011 mot Modo, när dom gjorde ett mycket omstritt mål mot oss. Jag har för mig att Svedberg blev solklart trippad i egen målgård, men att domarna blundade för att ta utvisning och istället kunde Modo göra mål på en totalt chanslös Svedberg.

Som tur var vann vi den matchen ändå. Det var firma Silfverberg/Järnkrok som punkterade matchen ;) Under en period den hösten var det faktiskt Järnkrok som var målskytten och Silfverberg som var passningsläggaren. Jag vill t.ex. minnas att Järnkrok gjorde ett hattrick uppe i Luleå, där Silfver stod för alla assists den matchen.

Härliga tider😀
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
rafalski: Får gärna bli en upprepning 2016!!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Zappaholic: På torsdag blir det färd mot Gavlerinken. Sist jag var uppe var 2012 mot just Modo....Guldvibbar?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge: "Och vem härinne har påstått att tålamod alltid är rätt väg då?
Ingen, såvitt jag vet.
Grattis, genom ditt korkade och felaktiga uttalande så bevisade du just nu hur du själv resonerar: okunnigt och onyanserat."

Och vart har jag påstått att någon härinne har påstått att tålamod alltid är rätt väg?

Hur är det med läsförståelsen magistern?

Hoppa inte på någon innan du läser vad denne faktiskt skrivit!

Men, man kan väl iaf påstå att du har lååångt tålamod: 15 torsk i rad och du ville behålla TJ.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
munkas: Gunde är välkommen hem.

De två matcherna mot Växjö och Modo känns väldigt viktiga. Kan vi vinna dessa så tror jag att vi kommer etablera oss i toppen resten av säsongen. Fortsätter vi svaja, som jag tycker vi gjort både mot SAIK och Växjö, då är risken stor att vi kommer få börja kriga i regionerna 6-10 i placering, och det tycker jag vi är alldeles för bra för.

Salmelas återkomst är perfekt. Hans dryga 25 minuter per match och sin spetskvalitetet i PP är precis vad Brynäs behöver.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Kopparjimmie: Snart blir det foten för Gunde..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Skrubben: Håller med! Helt ok snitt faktiskt, projektet med gratisbiljetter verkar fungera som bra snitthöjare hitills

Målet var väl 600 fribiljetter / match i projektet de lanserade i somras?

Är väl höstlov även i Gävle nu? Perfekt att dra dit lediga ungdomar och barn ju.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Statistik för Brynäsare i Europa!
Uppladdat:

450x300-namnls_0.jpgnamnls_0.jpg

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Undra vilka spelare som finns med i förstafemman (obs: ingen överraskning). :)
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge: haha Huge att du orkar! blir faktiskt smått imponerad..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
4-0
Klas, Brodecki, Johnson och Röding målar, förlustsviten tar slut!!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Oj glömde det! Ändrade en grej och var då tvungen att ta bort videon, men har lagt upp en ny nu! :D
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Kopparjimmie: Det står att videon är borttagen!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Ove Myling: "Så att tycka att tålamod alltid är rätt väg är väl det största beviset på att man kanske inte är en läktarcoach, men definitivt rejält okunnig och onyanserad."

Och vem härinne har påstått att tålamod alltid är rätt väg då?
Ingen, såvitt jag vet.
Grattis, genom ditt korkade och felaktiga uttalande så bevisade du just nu hur du själv resonerar: okunnigt och onyanserat.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Ove Myling: "han ville ju inte att TJ skulle få sparken förra säsongen heller..."

Sicket jävla svammel, för att inte säga rent ljug.
Jag ville ge TJ en ordentlig chans att vända på skutan, men om ingen mer bestående förbättring gick att se, så borde man byta ut honom.
Vilket också skedde, även om jag och säkert dom flesta ändå blev lite överraskade att det skedde när vi såg ut att ha fått lite ordning på grejerna.
Sen kom förlusten mot SAIK hemma, och det blev droppen.

Om du nu tittar in här var 3:e vecka typ, och försöker säga nåt klokt, då kan du väl åtminstone bemöda dig om att ta reda på fakta om vad jag sagt och inte sagt.
Att fabricera uttalanden och lägga dom i min mun,känns inte speciellt seriöst.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Powerfade: Huge är ju expert på att måla in sig i hörn, han ville ju inte att TJ skulle få sparken förra säsongen heller...

Och trots att läktarcoacher tycker si eller så, så tar ju faktiskt kunnigt fackfolk ganska ofta beslutet att sparka både spelare och tränare.

Så att tycka att tålamod alltid är rätt väg är väl det största beviset på att man kanske inte är en läktarcoach, men definitivt rejält okunnig och onyanserad.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Chris11: Wow. Det trodde jag verkligen inte. Jag var rädd för att det kunde bli under 4000 under någon match denna vecka, eftersom laget gått knackigare på sistone samtidigt som vi möter Modo och Växjö med bara en dags mellanrum.

Fan vad kul att jag verkar ha fel! Jag tror det är viktigt att Brynäs studsar tillbaka publikmässigt denna säsong. Att vi hittills har ett snitt på 5500 är faktiskt bra, då det alltid brukar komma fler folk efter julen än innan.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Skrubben: tydligen, snart är alla övre sektioner fullsatta i matchen mot modo, lär ju bli 7000 då skulle jag tro eftersom att det är också börjar bli fullt på alla mittersta sektioner. Två rader lediga på båda familjeläktarna också! Finns snart bara platser i hörnen. Blir kul detta :)
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Chris11: Du skojjar va? Matcher mitt i veckan brukar aldrig dra mer än 5000 om det inte är någon extraordinär match.

Eller brukar det bli ett så pass mycket större tryck på biljetter när det är höstlov?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
kennys: Det verkar bli Starky imorgon, enligt GD. Hoppas han är sådär bra imorgon som han kan vara. Det vore skönt med tre poäng nu, som vanligt...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Chris11: Kan vi få de siffrorna är det lysande!!. Intresset brukar dala när man har ett par förluster med sig.
Med tanke på att vi har mött 3 topplag är det inte så konstigt.
Jag tyckte att SAIK var precis så där bra som bara de kan när de är i form. Starkt att ta poäng.
Frågan är vem som vaktar kassen. Ingen av målvakterna har imponerat hittills.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Peja: Självklart instruerar tränaren i vilka situationer spelarna skall byta och att det inte funkar indikerar att instruktionerna inte nått fram till fullo.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Steenm: Bara inte poängtorkan blir för långvarig så visst. Det är ju så att vi inte enbart kan leva på en produktiv förstakedja/femma.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Blir nog 5500-6000 imorgon och 7000 mot Modo ;) riktigt bra !!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Carl Lejonkräk: Korta byten är givet om du ska spela intensiv hockey. När en spelare ska byta handlar fortfarande om att spelaren måste kunna läsa av spelet rätt, inte om tränarens instruktioner. Det finns ingen tränare som uppmuntrar byten som gör att målchanser kan uppstå för motståndarna. Det gäller oavsett om tränaren förespråkar korta eller långa byten.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Peja: "Det finns mycket som är tränarnas ansvar. Det är deras ansvar att sy ihop förberedelser och ett taktiskt upplägg, och kommunicera ut det till spelarna på ett bra sätt. Tycker du att det är Bulans ansvar och fel när Porseland skjuter utanför? Det ingår knappast i det taktiska upplägget att Porseland ska missa målet eller skjuta på täckande varje gång han avlossar ett skott."

Nej Porselands skott ingår inte i taktiska upplägget som Bulan kommunicerar ut men det gör garanterat de korta bytena och just hur och i vilka situationer de skall genomföras.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Clarence: Du kan ju inte kräva att formen är spikrak en säsong igenom, det gäller inte för någon. Sanningen är väl att hela laget gått ner sig senaste tiden.

Våra senaste målgörare heter Brodecki, Kilström, Olden och Zanetti – inte precis några spetsspelare som ska producera. Jag är inte orolig för det.

Westerholmarna kommer göra en bra säsong totalt sett, var så säker. Låt oss hoppas att det stämmer in även på laget.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Clarence: Jag tycker att tvillingarna verkar ha svårt att klara av tempot mot de bästa lagen.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Powerfade: Så bra skrivet. För övrigt tycker jag nya tveksamheter så smått kan börja resas kring twinsen. Efter en påtagligt lovande inledning på serien av både Ponthus och Pathrik undrar man vart produktiviteten tagit vägen de senare matcherna.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
HitTheLights: Porseland känns som en typisk spelare som "håller för hårt i klubban" för tillfället. Inget kommer naturligt och allt ser krampaktigt ut. Jag tror att ett enkelt mål skulle göra underverk för honom rent mentalt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Powerfade: Pratar vi nyanser så bör man även nämna att Porseland kommer till Brynäs från en bättre liga medans Westerholmarna + Gunde kom från allsvenskan och då bör behöva längre inkörningsperiod.

När det gäller Porseland tycker jag att det ser ut som prestationsångest, speciellt i PP där det känns som att han slår knut på kroppen så fort han får läge Att vilja för mycket och överarbeta situationerna gör att det ibland ser ut som att man är loj. Förhoppningsvis kan han kruta in någon puck så greppet kring klubban blir lite lättare.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Porseland är såklart en besvikelse såhär långt,han med sina meriter och erfarenheter från KHL och finska ligan ska åtminstone gå in på 6 backar när han värvas.

Jag tycker han ser ut lite som Lasse Jonsson gjorde när han underpresterade p g a sin sjukdom. Och det säger jag inte som en förolämpning,jag tycker det ser misstänksamt ut, är karln verkligen 100%? Han ser obekväm och saktfärdig ut på isen.

Hoppas det lossnar för honom.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge: Att läsa spelet helt fel och gå bort sig kan inte skyllas på någon skavank såvida han inte irrar runt med en kraftig hjärnskakning.

Du drar hela tiden upp de exempel där tålamodet betalat sig. Tvillingarna och Gunde verkar vara dina galjonsfigurer i det avseendet. Men du som hela tiden efterlyser nyans borde väl i så fall ta med de som INTE blommat ut trots tålamod.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Powerfade: Isf än mindre fog för gnäll på Porseland, om man redan från början inte haft några större förväntningar på honom.
Och ja: man brukar ge spelare ett antal matcher. I ex tvillingarnas fall var det samma snack efter 10 matcher: inte SHL-mässiga. Som tur är har fackfolket nere i båset bättre tålamod och koll än random läktarcoach.
Att Porseland inte tog en plats i nån match när vi varit skadefria säger heller inte speciellt mkt. Dagsform och vad man visat på träning gör att konkurrensen nog varit hård när vi varit skadefria. Lägg till att P kan ha spelat med nån lätt skavank, som dock inte hindrar honon från spel. Det kan ofta räcka för att man inte kliver in till 100% i de situationer där man vet att det kommer att göra ont pga skadan.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Carl Lejonkräk: Det finns mycket som är tränarnas ansvar. Det är deras ansvar att sy ihop förberedelser och ett taktiskt upplägg, och kommunicera ut det till spelarna på ett bra sätt. Tycker du att det är Bulans ansvar och fel när Porseland skjuter utanför? Det ingår knappast i det taktiska upplägget att Porseland ska missa målet eller skjuta på täckande varje gång han avlossar ett skott.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Peja: "Jag tycker absolut inte att det alltid är tränarens ansvar att spelare gör rätt saker. Om en spelare kommer för sent till träningen är det inte tränarens asvar. När Porseland skjuter utanför vid sina kanonlägen är det inte tränarens ansvar. Om jag beter mig som ett drägg på stan är det inte Stefan Löfvens ansvar heller, det är enbart mitt eget ansvar. Osv."

Skall man resonera på detta sätt så är ingenting tränarnas ansvar..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Vem är det som är tillbaka imorgon? Salmela!

Vet att det var någon som frågade efter denna video för ett tag sedan men det har inte blivit av förrän nu. Brynäs är Salmelas fjärde klubb i SHL och så här har det sett ut i de andra klubbarna!

Hoppas ni gillar den och så hoppas vi på vinst imorgon!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge: Tror att det mesta av kritiken mot just Porseland beror på att många har blivit besvikna över de egna kanske lite för högt ställda förväntningarna inte har infriats, och att man haft en lite överdrivet optimistisk bild av vad man realistiskt sett borde ha förväntat sig."

Jag kan inte påminna mig att det blev några större hyllningar när han blev klar. Reaktionen var väl snarare den motsatta. Man brukar ju ge spelare ett antal matcher innan man gör en bedömning. Porseland tog inte en plats i ett skadefritt lag. Det säger ju lite om att han inte infriat förväntningarna från tränarhåll i alla fall.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Huge: ja Salmela gör lite tok ibland. Men i nästa byte gör han alltid rätt för sig, då gör han något älskvärt.

Om inte spelet funkar för porse så tycker jag att han borde gå mer på kropp, 88kg och 188cm är något som kan stoppa vem som helst. Då blir han nog mer älskad av fansen. Nu slarvar han varje gång och ser inte ut att vilja jobba 110% som bulan kräver. När han är på blålinjen i pp saktar han ner tempot. Han ser helt enkelt seg och loj ut. Men han har ett bra skott, måste skjuta oftare!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
ellis: Tror att det mesta av kritiken mot just Porseland beror på att många har blivit besvikna över de egna kanske lite för högt ställda förväntningarna inte har infriats, och att man haft en lite överdrivet optimistisk bild av vad man realistiskt sett borde ha förväntat sig.
Känns lite som att när Andersén försvann så fick Porseland lite av en otacksam roll, där han blev betraktad som lite mer av en ersättare till Porsland än vad som egentligen varit tänkt.
Tycker heller inte att han varit så otroligt dålig som man kan få intrycket av, när man läst spelarkritiken härinne efter varje match. Han är i första hand trots allt en offensiv back som ska bidra med den biten, och där har han varit klart godkänd.
Man kan ju bara jämföra med ex Salmela, som trots sin skicklighet framåt har gjort massor av horribla och onödigt våghalsiga saker som har kunnat straffa sig bakåt och i vissa fall även har gjort det. Skillnaden är att han efter sina misstag inte fått nån som helst kritik, iaf inte nåt som varit i närheten av det Porseland fått utstå efter samma misstag.
Bara för att nyansera debatten en aning....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Peja: Inte mig emot att han "rycker upp sig". Med den hyfsade rutin han får anses ha och närliggande spelarbakgrund utomlands måste man ändå ha rätt vara besviken på vad han visat och hur han uppträtt- hittills.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Bellman 6,0: Pudas har varit okej defensivt och är riktigt bra i passningsspelet. Kan spela sig ur pressade situationer och iscensätta anfall med fina uppspel. Ett fynd. Porseland ser däremot att ha bly i handlederna vid många situationer, slår många passningar bakom eller framför medspelare, tar konstiga beslut och är Gundersons raka motsats när han han får skottläge. Om Andersén vänder hem är det Porseland som ryker, men jag hoppas fortfarande att han ska rycka upp sig.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Pudas har varit klart godkänd. Porseland däremot har inte varit det. Pudas kommer ju från AS. Han måste få lite tid. Porseland borde va bättre om KHL är så bra som det sägs...
Men mot Växjö var det ju betydligt fler än Porseland som var riktigt dåliga.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Carl Lejonkräk: Problemet med ditt resonemang är att du föreställer dig Bulan som en lågstadielärare när han i själva verket är universitetslärare. Att lära spelare hur man byter är sånt som tränare fokuserar på när flygande byten införs i 12-årsåldern(?), inte på SHL-nivå. I SHL är taktikgenomgångarna betydligt mer avancerade än så. SHL-spelare är redan välutbildade, även om det självfallet alltid går att lära sig mer, och de yngsta behöver givetvis bli mer taktiskt drillade än de äldsta.

Jag tycker absolut inte att det alltid är tränarens ansvar att spelare gör rätt saker. Om en spelare kommer för sent till träningen är det inte tränarens asvar. När Porseland skjuter utanför vid sina kanonlägen är det inte tränarens ansvar. Om jag beter mig som ett drägg på stan är det inte Stefan Löfvens ansvar heller, det är enbart mitt eget ansvar. Osv.
Kommentera

1707191 · »