Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16

« · 1722933 · » Till forumet


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Jaken: Instämmer, hoppas på ny sportchef som inte bara snackar en jävla massa.
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Hade hoppats på att vakna och att detta vore en mardröm men det är det ju inte vi är verkligen klappkassa!!!

Idag får man hoppas något händer i spelartruppen!

Detta håller heller inte!

Bernhard Starkbaum (82,35%)2
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: De flesta allsvenska klubbarna brottas tyvärr med stora ekonomiska problem och tror inte på uppflyttning, samtidigt som en del av deras spelare har SHL-klausuler. Frölunda har exempelvis fått loss Wikstrand och Lukas Bengtsson från Mora under pågående säsonger.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Qvarre: Riktigt i paritet med den oavgjorda matchen mot Väsby är ju inte gårdagens match om du är lite seriös. KHK har 19 poäng på 37 matcher och just nu tre raka hemmavinster (2 efter förlängning men ändå) varav förra hemmavinsten var mot Skellefteå som vi inte vunnit mot på evigheter. Dessutom har de fått in Honken i kassen vilket gjort att KHK är ett helt annat lag än i början på säsongen. Pinsam insats visst men lite perspektiv måste vi ha.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Qvarre:Sluta Haussa BZ nu !
Han är ju fullständigt handlingsförlamad.
Hade han varit företagsledare i då hade han fått gå för länge sen.
Dubbelförlust mot Luleå väntar !
Ovh vad gör BZ - inget !!!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
70 Rodrigues:
Gissar att det är samma förening som en gång i tiden spelade oavgjort mot "Vilda Väsby".
Väsby tog 3 poäng den säsongen och gårdagens förlust ligger i paritet med den insatsen.
Skam..
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Så jäkla deprimerad nu. Vi hade så mycket bra på gång... Nu har man istället gått och förlorat mot Karlskrona, en smutsfläck som aldrig kommer kunna tvättas bort. Fy-fan.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: De är tvungna iom att de flesta spelarna i AS har klausuler om att få gå till SHL klubbar. Men jag tror inte att många vågar svika sitt lag för ett "säsongen ut" kontrakt.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Det mesta har redan sagts, men...

Precis sett reprisen av denna hockeyallsvenska match. Jo, kvalitén låg på den nivån.

Störigt att vi år efter år måste dras med den där backen/dunderklumpen i truppen. Heter han inte Daniel Johansson, Robin Jacobsson eller Christian Djoos så heter han Mathias Porseland. Den sistnämnde överglänser verkligen resten i uselhet; vår sämsta back på 2000-talet månne? Ligger väl bakom sisådär 27 baklängesmål för oss denna säsong. Hade det inte varit för manfallet av backar hade han suttit på läktaren för längesedan i mina ögon.

Sedan är det bara sorgligt att konstatera att två gamla giganter i Sebbe och Ollas sällan syns till numer. För ett par år sedan hade de haft lekstuga i en sådan här match. Helvetes jävla skador som sinnar karriärer...

+ Lukas Carlsson - första pytsen!
+ Petr Vrana - första pytsen!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Vilka allsvenska klubbar med ambitioner släpper sina bästa spelare under pågående säsong? xD
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: Slovak var helt okej men fick inte förlängt, Wallace var seg men kämpade, Niinimäki bara kostade pengar. Brynäs betalade nog mycket mer än det smakade. Jag tror att Brynäs hade fått mer valuta för pengarna om man hade värvat tre bra allsvenska spelare.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: yes..Sweatt tog in pucken i off zon och Slovak drog till direkt i en jäkla fart när han kom in i zonen =) som jag skrek då
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Efter alla sågningar måste jag sticka in och säga att, jäklar vad bra Lucas Carlsson är ändå!

Hörs hej!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Ja utan dom (Wallece och Slovak) hade vi ju knappast lirat slutspel med tanke på dom skador vi hade, då också.. Om jag inte minns felnså vare väl Slovaks skott mot FBK som tog oss vidare till slutspel..? Och dom där extra ihop tjänade slantarna som kanske var avgörande i värvningen av Salmela, vem vet?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: Det var så man chansade ifjol och mer därtill när Slovak, Wallace och Niinimäki köptes in.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Om vi ser det såhär.

Bz visar lite k*k som Rödin sa. Han värvar 1back och 1forward alternativt 2forwards.. vi chansar som vi nästan aldrig gör. Vipps så visar det sej att nyförvärven kommer in med en jäkla positiv energi. Vipps så är vi i final (drömmer lite, jag vet). Vipps så har vi tjänat ikapp pengarna pga ett bra play-off! Meeeeen i Brynäs satsar vi ju redan nu på säsong 16/17. Det är ganska så jäkla solklart efter man ser Bz (icke) agerande och Bulans coaching av laget. Tacka gudarna för att vi tog så mycket poäng i höstas. Annars hade vi legat farligt nära Modo och Karlskrona. Och jag vet inte.. men ett kval med dagens trupp.. NJAAAA! STORT JÄVLA NJAAAAA
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Missade matchen ikväll. Skiter ärligt talat i att vi förlora, orkar fan inte bry mig men hur såg Boqvist ut?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
70 Rodrigues: Beror på vad man kan få tag på. Jag tycker inte att man ska värva precis vem som helst, vilken sparkad spelare som helst är inte bättre än de som redan finns i laget.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Så du tycker att vi ska skita i att värva? Tror konsekvenserna blir värre om vi missar slutspel, för den risken är överhängande.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
70 Rodrigues: Ja, Sundlöv har själv sagt att han ångrar att man inte red vidare på framgångsvågen och satsade hårdare efter guldet, men vad ska BZ göra åt det nu? Brynäs skulle säkert kunna göra som somliga här inne föreslår, dvs värva flera meriterade spelare, men om konsekvensen blir enorma ekonomiska problem efter säsongen och ett mycket svagare lag nästa säsong så vore det uppenbarligen oansvarigt gjort. Särskilt då de flesta som är tillgängliga nu är det pga vissa orsaker.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Davey85: Det är icketänket i föreningen som jag snackar om.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Davey85: Ja, förra säsongens värvning av Niinimäki visade ju hur dumt det kan bli om man hugger spelare som (säkert på goda grunder) har fått sparken från sin klubb mitt under pågående säsong. Niinimäki kostade antagligen Brynäs en halvmiljon.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
70 Rodrigues: Fast Bz kan ju knappast lastas för Sundlövs strategier efter guldåret. Jag tycker Bz hitills har gjort ett bra jobb.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Ja du, tänk att det ALLTID ska snackas ekonomi när det gäller Brynäs. Vi tog guld 2012 men likt efter guldet 99 så blev det bekvämt o man utnyttjade inte läget. Brynäs IF är en oproffsig föreningen, det är därför det kryps på knäna säsong efter säsong😠
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Peja: Jag ser ingen poäng i att värva en spelare som på sin höjd går in och gör oss marginellt bättre för dyra pengar.

I Brynäs fall måste man tänka långsiktigt,vi kan inte värva hur som helst.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Pettisbif: Varför börjar BZ likna en pajas? Brynäs egna kapital krymper i rask takt för varje år som går, han har knappast överdrivet mycket pengar till sitt förfogande.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Tycker även Lindblom ser ruskigt obekväm och kall ut! När vi ska vara som bäst är vi som sämst - men vafan. Vi snackar Brynäs..... "vi är nöjda" lallare! Och BZ börjar likna en pajas i mina ögon.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Chris11: Luleå Luleå Modo sen khk igen. .vinner vi någon av dom matcherna ? Tror knappast det går med dagens usla trupp !!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Chris11: Det är trist att Porseland inte höjer sig. Det skulle verkligen behövas nu när flera andra rutinerade backar är borta. I kvällens match mönstrade Brynäs en matchotränad Nörstebö, två juniorbackar och två backar som kom från allsvenskan inför säsongen - samt Porseland. Då är det ganska givet att Porseland bör vara den som leder backuppsättningen, men verkligheten är ju en annan.

Håller även med de som säger att Starkbaum inte är en matchvinnare. Han är en duktig målvakt men han är sällan en "levande vägg" och vinner sällan svåra matcher åt laget. Även om Brynäs hade haft betydligt bättre utespelare är det svårt att se hur laget ska kunna gå långt i ett slutspel med honom mellan stolparna. Guldsäsongen hade aldrig blivit en guldsäsong utan en glödhet Svedberg.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Karlskronas spel i den första perioden var verkligen mega-dega-sega-katastrof. Aldrig sett något värre. Vi har total kontroll fram till Porses misstag.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Kan ingen vänlig och entusiastisk själ slänga ihop en video med ALLA Porse's misstag, för att sedan mejlbomba BZ! Nu är fanimej måttet rågat som Ledin sa. Det här fungerar inte. Det är ju otroligt kul att se Bogen få sånt förtroende men ärligt talat. Det är skrattretande med! Vad tror ledningen liksom??? Något måste in. Så sjukt tragiskt att man inte ersatte Salmela i tid och inte heller Rödin! Man bli bara less! Att Brynäs år efter år är så nöjda med det lilla. Porse vill jag aldrig mer se i Brynäs och Gävle! Allt annat är bättre.. Alftberg, A.Boqvist, 5 backar!! Allt!!! Man saknar faktiskt Slovak lite...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
De enda som såg ut att vilja något idag var Boqvist, Vrana och Carlsson. Resten av laget satt kvar på bussen...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Davey85: Problemet är ju inte bara att Salmela och Rödin är skadade utan även att andra rutinerade spelare inte höjer sig i deras frånvaro. Det är ju meningen att spelare som Porseland, Ollas, Vrana och till viss del Westerholmarna ska leverera poäng för det här laget. Om Westerholmarna hade fortsatt producerat som i början av säsongen hade lagets offensiv varit avsevärt mycket bättre. Nu känns det som att Lucas Carlsson är två klasser bättre än Porseland och det säger mycket om båda deras prestationer.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Davey85: Håller med till punkt och pricka. Vi är ett helt annat lag utan Salmela och Rödin. Det påverkar även övriga spelare. Är inte förvånad att Karlskrona kan plocka 3 pinnar mot oss med lite flyt i det här läget.

Går inte att ha samma krav längre. Och vad ska Bengtzén göra... Nästan ett omöjligt läge.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
70 Rodrigues: Det är nu Bengtzén och Bulan ställs inför säsongens största utmaning, det är nu de ska visa klassen. Jag var emot att värva tidigare, men nu känns det som att det är det enda man kan göra för att få igång våra stackars pojkar som ständigt blir svikna av egen back (#8 om någon missat det.)
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Nu börjar det sjunka in att vi tog 0p mot KARLSKRONA. Blir uppriktigt sagt illamående.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Chris11: Måste ju vara en spelare som passar in i lallartänket som råder i föreningen. Fan vad jag ångrar att jag köpte tågbiljetter upp till Linköping om 1 mån😠
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Lunkan: Det finns en liga men det är mest gamla amerikaner som lirar där, korpenklass tror jag.
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Ville Leino hade vi ju kunnat värva, men han var tydligen inte rätt spelare för Bengtzén
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
riggen: Håller med. Porseland har blivit årets Eklund... Kan inte vara kul för de andra att ständigt känna sig otrygga på isen.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Varken förvånad eller förbannad över förlusten idag.

Jag kände att bara Salmelas frånvaro försvagade laget ganska kraftigt,mer än man ville tro. När sen Rödin pajade så känner jag personligen att play-in är vad vi kan uppnå. Rödin och Salmela gör även sin omgivning bättre,så helt plötsligt blir även andra spelare flera procent sämre.

Och då räknar jag såklart in alla andra 1000 skador,sjukdomar och spelare som inte levererar som förr efter nämnda skador.

Jag vet inte om jag är jättesugen på värvningar heller,kanske en spelare som skriver på även för nästa säsong isåfall. Sen tycker jag väl dock att man borde försöka bryta med Porseland,tycker inte han platsar trots skadeläget.
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Carl Lejonkräk: kolla om du ser nån som ser ut att kunna lira hockey!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Forsberg 1978: Det blir internet var omgång...
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Carl Lejonkräk: Adjö ha det så gött vi andra stannar och våndas! :-(
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
På lördag drar jag till Thailand och blir borta en månad och det ska faktiskt bli skönt att komma från eländet ett tag. När jag kommer tillbaka vill jag se Bertilsson och Salmela på isen igen.
Kommentera

« · 1722933 · »