« Föregående · 249115 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: tips
Frölunda85:
I erat fall så tror jag ni är så pass favorittyngda att vinna guldet och att spelarna inte kanske är riktigt koncentrerade på deras uppgift...
Jag kan ha fel men man måste ju samtidigt beundra ett lag som Timrå som spelar helt respektlöst mot allt och alla!!
Jag tror dock och hoppas att frölunda knyter till säcken och vinner sm serien!!!
I erat fall så tror jag ni är så pass favorittyngda att vinna guldet och att spelarna inte kanske är riktigt koncentrerade på deras uppgift...
Jag kan ha fel men man måste ju samtidigt beundra ett lag som Timrå som spelar helt respektlöst mot allt och alla!!
Jag tror dock och hoppas att frölunda knyter till säcken och vinner sm serien!!!
Sv: tips
Jeszica:Har lite otur, men när jag sa att vi var online samtidigt fick jag oväntat besök, inte Gevalia. Måste gå ifrån då.
Hur de går, vilken jävla fråga. Självklart får vi göra upp på läktaren både i Karlstad o Timrå. Ni får fördelen av 4 hemmamatcher (om nu det kan ses som fördel). Då vet du vad jag menar. På måndag torskar makrillarna grymt. Inga siffror, men du kan sätta en hundring på oddset. Hade!
Hur de går, vilken jävla fråga. Självklart får vi göra upp på läktaren både i Karlstad o Timrå. Ni får fördelen av 4 hemmamatcher (om nu det kan ses som fördel). Då vet du vad jag menar. På måndag torskar makrillarna grymt. Inga siffror, men du kan sätta en hundring på oddset. Hade!
Sv: Kan det bli Timrå - FBK i final sej?
IceMaster: Såklart att den möjligheten finns.
Vad som helst kan hända =)
Vad som helst kan hända =)
Kan det bli Timrå - FBK i final sej?
Ahh... skulle det inte vara underbart?
Kalle Koskinen, vilken lirare!
Kalle Koskinen, vilken lirare!
Sv: tips
klm: ja mena inte att TIK inte förtjänar att gå vidare. Ja menade att i de matcher som hittills spelats mellan VF o TIK tycker ja att VF varit det bättre laget sett till hela matcher o borde därmed förtjäna finalspelet mer än TIK.
Men serien e ju inte slutspelad så TIK kanske visar sej kunna föra matcherna oxå i fortsättningen...
Men serien e ju inte slutspelad så TIK kanske visar sej kunna föra matcherna oxå i fortsättningen...
Sv: tips
Frölunda85: aj då! Då har ni ett problem =)
Skämt å sido, så tror ja att VF får prestationsångest på hemmaplan o känner att dom måste visa upp sej o vinna. Under grundspelet tyckte ja att ni spela mer avslappnat o enkelt, o fick därmed fler vinster.
Men att ändra detta e sannerligen lättare sagt än gjort...
Skämt å sido, så tror ja att VF får prestationsångest på hemmaplan o känner att dom måste visa upp sej o vinna. Under grundspelet tyckte ja att ni spela mer avslappnat o enkelt, o fick därmed fler vinster.
Men att ändra detta e sannerligen lättare sagt än gjort...
Sv: Semifinal 4
Sebbe: Jo. vi kan nog lite bättre. Men samtidigt har man hört det hela säsongen. Hur mycket bättre kan vi isåfall?
Sv: Semifinal 4
tbse: ja det va riktigt synd, men han gör ändå en kanonmatch o målet kunde han inte göra ngt åt, det var en vacker styrning av Trattnig. Wallys räddnings% blev hela 96,3%, VÄLDIGT bra.
Tycker ändå vi kan höja oss både 1 o 2 snäpp till, o det känns ju betryggande att man vinner rättvist trots att man inte spelar på topp.
Marko o Wally bäst i FBK enligt mej...Heja Finland =)
Nu gör vi djurgårdsmos på måndag...MOT FINAL!
Tycker ändå vi kan höja oss både 1 o 2 snäpp till, o det känns ju betryggande att man vinner rättvist trots att man inte spelar på topp.
Marko o Wally bäst i FBK enligt mej...Heja Finland =)
Nu gör vi djurgårdsmos på måndag...MOT FINAL!
Sv: Semifinal 4
Skidrow: YES! 3-1 slutade det. sista i öppen bur av Jenni. Nu ska det mycket, mycket till om Dif ska vända den här matchserien.
Synd att wally inte lyckades nolla Dif bara..
Synd att wally inte lyckades nolla Dif bara..
Sv: Semifinal 4
Skidrow: ja, det var fruktansvärt dåligt. Förbättras inte det så kan vi glömma guldet...
Men vi saknar ju visserligen Totto o Hållberg o till viss mån även Hannes.
Ligger nog lite i det med.
Men vi saknar ju visserligen Totto o Hållberg o till viss mån även Hannes.
Ligger nog lite i det med.
Sv: Semifinal 4
Inga nya mål i 2:a perioden som vi styr totalt sett. Jag trodde FBK skulle punktera matchen tidigt i det 5 min-pp vi fick efter 6.55.
Istället sänktes tempot o DIF kom in i matchen mer i slutet av perioden.
Bra målvaktsspel o tuffa tag tycker jag e två ord som sammanfattar den 2:a perioden på ett bra sätt.
3:e perioden börjar snart o det känns som att vi gynnas desto mer matchen lider.
Jag har 2 olika scenarion inför den 3:e.
Den ena e att FBK springer ifrån med ett tidigt mål o kan mkt väl panga in både 4-0 o 5-0.
Det andra e att DIF får ett tidigt mål o då vet iaf inte jag hur detta kan sluta....
Givetvis hoppas o tror jag på det andra scenariot ;)
Istället sänktes tempot o DIF kom in i matchen mer i slutet av perioden.
Bra målvaktsspel o tuffa tag tycker jag e två ord som sammanfattar den 2:a perioden på ett bra sätt.
3:e perioden börjar snart o det känns som att vi gynnas desto mer matchen lider.
Jag har 2 olika scenarion inför den 3:e.
Den ena e att FBK springer ifrån med ett tidigt mål o kan mkt väl panga in både 4-0 o 5-0.
Det andra e att DIF får ett tidigt mål o då vet iaf inte jag hur detta kan sluta....
Givetvis hoppas o tror jag på det andra scenariot ;)
Sv: Semifinal 4
tbse: det var Hamr som stod för den eleganta passen fram till en helt fristående Jantunen vid 1-0-målet.
Sv: Semifinal 4
tbse: Efter en sån här period kan man bara säga att Jantunen ÄR en FRÄLSARE!!!
DIF ligger på o e klart bättre första 13 min men tur o bra mv-spel, återigen, av Wally räddar oss.
Sista 7 är vi bättre o skapar bra chanser, o tioll skillnad från DIF så förvaltar vi dessa o gör 2 mål på lite mer än 1min.
Båda målen e fantastiskt vackra o båda e gjorda av MARKO JANTUNEN!!!!!!
Själv tror ja att matchen e körd för DIF:s del. Skulle dom gjort mål i början skulle det va en helt annan sak. Men det e ju dom som gör mål som vinner, o för tillfället är det vi =)
FORZA FBK!!!
DIF ligger på o e klart bättre första 13 min men tur o bra mv-spel, återigen, av Wally räddar oss.
Sista 7 är vi bättre o skapar bra chanser, o tioll skillnad från DIF så förvaltar vi dessa o gör 2 mål på lite mer än 1min.
Båda målen e fantastiskt vackra o båda e gjorda av MARKO JANTUNEN!!!!!!
Själv tror ja att matchen e körd för DIF:s del. Skulle dom gjort mål i början skulle det va en helt annan sak. Men det e ju dom som gör mål som vinner, o för tillfället är det vi =)
FORZA FBK!!!
Sv: Semifinal 4
Ass av Nordström båda gångerna också enligt swehockey, även en ass til Hamr på första målet
Sv: Semifinal 4
Sebbe: Ber om ursäkt..... men jag tippade det på matchen för flera timmar sedan... så jag får väl anse mig först för mig själv i alla fall....
Nu börjar det.... tjooohooo
Nu börjar det.... tjooohooo
Sv: Semifinal 4
willysson: Nope... idag blir det 5-2.... och Humlan kommer att forsätta att producera.... Bäcker strutar samt det efterlängtade Jönssonmålet.... Nordan kommer också sätta en... de flesta målen assisterade av Rhodin...
TVn är på... ölen framme... nu jäklers!!!
TVn är på... ölen framme... nu jäklers!!!
Sv: Semifinal 4
willysson: Nu börjar matchen o i och med det även DIF:s underlag...
Nu jävlar ska vi ha revansch!
Nu jävlar ska vi ha revansch!
Semifinal 4
2-1 i matcher, 8-5 i mål o 97-72 i skott.
Med andra ord: Fördel Färjestad!
Morgondagens match spelas utan Hållberg på isen som fick 15 (vackra?) stygn på näsan efter smällen från Nord. Hannes e något av ett frågetecken med en bristning i ljumsken. Även Jenni har problem med näsan (brutit näsben) men han väntas kunna spela med ett specialskydd.
Med fart, frenesi o massiv press tar vi DIF hemma med 5-2!
Va tror ni? Låter det rimligt?
Med andra ord: Fördel Färjestad!
Morgondagens match spelas utan Hållberg på isen som fick 15 (vackra?) stygn på näsan efter smällen från Nord. Hannes e något av ett frågetecken med en bristning i ljumsken. Även Jenni har problem med näsan (brutit näsben) men han väntas kunna spela med ett specialskydd.
Med fart, frenesi o massiv press tar vi DIF hemma med 5-2!
Va tror ni? Låter det rimligt?
« Föregående · 249115 · Nästa »
Blir det så, då kan till o med Warulfen få det lite jobbigt.