« Föregående · 435384 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK - HV 71
WarhawK: Har inte sett det så jag kan inte yttra mig. Sa bara att enligt hockeylive var det såhär...
En gnutta hopp när Jönsson gör 2-3 i powerplay, åter igen...
En gnutta hopp när Jönsson gör 2-3 i powerplay, åter igen...
Sv: FBK - HV 71
3-1 till HV i numerärt överläge. Enligt hockeylive var utvisningen som ledde till målet felaktigt. Nu var väl detta kört, svårt att vända 3-1 mot HV på en halv period...
Sv: FBK - HV 71
Andra perioden över och 1-2 är ställningen. HV är nu bättre och jag hoppas att Strumpan öppnar käften i omklädningsrummet så ngt händer på isen. Det är ju trots allt svenska mästarna vi möter, motivationen kan det ju inte vara ngt fel på.
Skotten i andra 15-12 till HV.
Skotten i andra 15-12 till HV.
Sv: FBK - HV 71
Efter 4 sekunders powerplay satt kvitteringen. Målet av Hållberg. Tiden 9.41 in i andra perioden.
Hoppas på den klassiska "ketchupeffekten" nu...
Hoppas på den klassiska "ketchupeffekten" nu...
Sv: FBK - HV 71
14-10 i skott till FBK i första. Många bra chanser åt båda håll. Hoppas bara HV inte vänder trenden mot just oss!...
FBK - HV 71
Grizzly vaktar buren och matchen står numera 0-1. HV gjorde målet i power play genom Per Gustafsson. Enligt hockeylive har dock FBK varit bäst hittills. Förhoppningsvis lossnar det snart...
Sv: Hej då Hannes
Dragan 2k:
Tycker inte elitserien går miste om så mycket. Hannes var mest småful och retade gallfeber på motståndarna.
Tycker inte elitserien går miste om så mycket. Hannes var mest småful och retade gallfeber på motståndarna.
Sv: Hej då Hannes
Sibbe: Kanske det blir lite värvningar men en liten fråga från mig: Är inte Berglund ersättare för Arved?
Sv: Hej då Hannes
Bengt:
Är varken överraskad eller besviken på att Hannes lämnar. När han är på G och verkligen vill håller han väldigt hög ES-klass. Dessvärre är han nästan aldrig på G och håller därför INTE. Mycket möjligt att Malmö blir nästa adress eller kanske ngn annan ES-klubb (HV då).
Loob säger så här till FBK:s officiella sida:
"med vetskap om att transferfönstret på nytt öppnar i november är chanserna för honom att ta sig in i laget små"
Detta talar för en del värvningar. Tror han värvar två forwards (med tanke på att Arvedson dessutom lämnar), och om jag "känner" Loob rätt blir det två väldigt bra spelare. Iginla är inte omöjligt. Hur är läget med Koivu, han skrev ju inte på för SSK. Möjligtheterna är måååånga...
Är varken överraskad eller besviken på att Hannes lämnar. När han är på G och verkligen vill håller han väldigt hög ES-klass. Dessvärre är han nästan aldrig på G och håller därför INTE. Mycket möjligt att Malmö blir nästa adress eller kanske ngn annan ES-klubb (HV då).
Loob säger så här till FBK:s officiella sida:
"med vetskap om att transferfönstret på nytt öppnar i november är chanserna för honom att ta sig in i laget små"
Detta talar för en del värvningar. Tror han värvar två forwards (med tanke på att Arvedson dessutom lämnar), och om jag "känner" Loob rätt blir det två väldigt bra spelare. Iginla är inte omöjligt. Hur är läget med Koivu, han skrev ju inte på för SSK. Möjligtheterna är måååånga...
Sv: Hej då Hannes
Dragan 2k:
Jo, det var dags att denne überlate man fick lämna skutan. Han har stor talang men är så förbannat lat på isen och det håller inte i ett lagspel. Nu ser vi fram emot när Iginla kritar på... ;)
Jo, det var dags att denne überlate man fick lämna skutan. Han har stor talang men är så förbannat lat på isen och det håller inte i ett lagspel. Nu ser vi fram emot när Iginla kritar på... ;)
Hej då Hannes
Jaha. Då kom väl beskedet som inte direkt var oväntat alls.
Hyvönen får gå med omedelbar verkan. Men å andra sidan har han väl kanske inte rosat marknaden den senaste tiden.
Undrar var han hamnar nu? Kanske Malmö? Eller kommer nytändningen i HV71 kanske?
Aftonbladets länk ser ni i länktipset. Finns även att begrunda på Färjestads officiella.
Hyvönen får gå med omedelbar verkan. Men å andra sidan har han väl kanske inte rosat marknaden den senaste tiden.
Undrar var han hamnar nu? Kanske Malmö? Eller kommer nytändningen i HV71 kanske?
Aftonbladets länk ser ni i länktipset. Finns även att begrunda på Färjestads officiella.
Sv: Ny spelare ?
bobbe:
Enligt den där norrmannen, eller vad han nu är, som talar till bilderna på hockeyligan så hade FBK många farliga chanser... ;) Vad jag kunde se så hade de i varje fall en i stolpen och en i ribban, men nära skjuter ingen hare...
Allmänt:
Kan väl nämna att jag tycker det var extremt slappt agerande vid fyra av LHCs mål. Vid första så står Calle Steen bara och glor på Håkansson när han tre gånger får trycka till Hentos benskydd och till slut trillar pucken in. Vid andra så anser jag att Nordström ska dra omkull Morrison. I det läget är det helt okej att ta en utvisning eller straff som det i såfall kunde bli tal om i det här fallet. Vid tredje så är det otrolig passivitet igen, pucken får bara inte gå in från den vinkeln. Vid femte så går Calle Steen bort sig å det grövsta. I stället för att hålla koll på Johan Andersson så går han på samma spelare som Grönvall och Andersson får helt öppen gata rakt in i slottet.
Enligt den där norrmannen, eller vad han nu är, som talar till bilderna på hockeyligan så hade FBK många farliga chanser... ;) Vad jag kunde se så hade de i varje fall en i stolpen och en i ribban, men nära skjuter ingen hare...
Allmänt:
Kan väl nämna att jag tycker det var extremt slappt agerande vid fyra av LHCs mål. Vid första så står Calle Steen bara och glor på Håkansson när han tre gånger får trycka till Hentos benskydd och till slut trillar pucken in. Vid andra så anser jag att Nordström ska dra omkull Morrison. I det läget är det helt okej att ta en utvisning eller straff som det i såfall kunde bli tal om i det här fallet. Vid tredje så är det otrolig passivitet igen, pucken får bara inte gå in från den vinkeln. Vid femte så går Calle Steen bort sig å det grövsta. I stället för att hålla koll på Johan Andersson så går han på samma spelare som Grönvall och Andersson får helt öppen gata rakt in i slottet.
Sv: Ny spelare ?
rupert:
*skratt* Ja det är väl så, själv tycker jag inte FBK har fallit så mycket de senaste 30 åren.
Det egna kapitalet på 60 miljoner och fantastiska 15 stycken finaler talar sitt tydliga språk, men visst om folk glädjs över enstaka segrar så är det bara att lyfta på hatten och gratulera.
Hoppas FBK blir lite starkare nu när Chara, Souray och Iginla (?) anländer, än så har de inte spelat en hel bra match och ligger ändå såpass högt. Jag är grymt överaskad. Trodde de skulle ligga runt sjua eller så.
*skratt* Ja det är väl så, själv tycker jag inte FBK har fallit så mycket de senaste 30 åren.
Det egna kapitalet på 60 miljoner och fantastiska 15 stycken finaler talar sitt tydliga språk, men visst om folk glädjs över enstaka segrar så är det bara att lyfta på hatten och gratulera.
Hoppas FBK blir lite starkare nu när Chara, Souray och Iginla (?) anländer, än så har de inte spelat en hel bra match och ligger ändå såpass högt. Jag är grymt överaskad. Trodde de skulle ligga runt sjua eller så.
Sv: Ny spelare ?
eltifoso: Alltid kul att häckla o vara skadeglad när de stora elefanterna faller....*L*...
Sv: Ny spelare ?
bobbe:
Vet inte du får fråga han som sagt det. Det är iallfall inte mitt uttalande. =) Har du mailat honom och frågat? Förstår inte riktigt att du ställer den frågan här? Tror du han surfar in här och läser ?;-) Nej ställ frågan till rätt person.
Grattis till ett bra lån av NHL-kedjan
Vet inte du får fråga han som sagt det. Det är iallfall inte mitt uttalande. =) Har du mailat honom och frågat? Förstår inte riktigt att du ställer den frågan här? Tror du han surfar in här och läser ?;-) Nej ställ frågan till rätt person.
Grattis till ett bra lån av NHL-kedjan
Sv: Ny spelare ?
Frasse: Jasså FBK fortsätter värva trots sina tidigare uttalande. E dom inte nöjda med resultaten kanske?
Ny spelare ?
Hörde igår att Håkan Lobb nyttjat sin goda kontakter inom Calgarys organisation.
Detta ser ut att resultera i att Färjestad knyter Jerome Iginla till sig under lockouten.
Detta ser ut att resultera i att Färjestad knyter Jerome Iginla till sig under lockouten.
Sv: DIF - FBK
Svanru:
Grattis till segern i denna match som ryktes sönder av alla utvisningar.
Dessvärre var hemmalaget blekare än vad man hade kunnat hoppas på efter raset mot Timrå i torsdagens match.
Färjestad var effektiva och vann välförtjänt.
Saknade Souray och Cahra på isen när ansluter dessa herrar ?
Grattis till segern i denna match som ryktes sönder av alla utvisningar.
Dessvärre var hemmalaget blekare än vad man hade kunnat hoppas på efter raset mot Timrå i torsdagens match.
Färjestad var effektiva och vann välförtjänt.
Saknade Souray och Cahra på isen när ansluter dessa herrar ?
Sv: DIF - FBK
Där var saken klar! 1-3 där FBK spelade på resultatet vilket fungerade till slut. Skotten i sista skrevs till 14-2 (28-23 totalt) vilket vittnar om att DIF gjorde ett tappert försök! Räddnings% på 96,4 för Hento, härligt!
För övrigt första matchen där vi INTE vann skotten om jag inte minns fel. Men det är målen och inte skotten som räknas.
Andra segern mot ärkerivalen på två möjliga, great!
För övrigt första matchen där vi INTE vann skotten om jag inte minns fel. Men det är målen och inte skotten som räknas.
Andra segern mot ärkerivalen på två möjliga, great!
Sv: Färjestad - Mora
Ganska ruttet av Leif-Åke att inte låta Lidas spela. De valde att rulla på fem backar istället. När han spelade i en träningsmatch så gjorde han definitivt inte bort sig, tvärtom.
Metal Guru:
Gärna 14 lag för mig, så länge Leksand inte är ett av dem...;-)
Metal Guru:
Gärna 14 lag för mig, så länge Leksand inte är ett av dem...;-)
« Föregående · 435384 · Nästa »
Jag gratulerar HV till segern!