Det elfte Guldet
« Föregående · 2982897 · Nästa » Till forumet
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Riktigt bra spel, inte minst i sista perioden trots alla skador
Viktig poäng som bärgats redan, nu spelas det om bonuspoängen
Viktig poäng som bärgats redan, nu spelas det om bonuspoängen
Sv: Det elfte Guldet
Sluta skjuta halvlama skott från långt håll där målvakten ser hela puckbanan. Hitta på något annat.
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: De måste väl det om DIF ska ha en chans och kommentatorerna ska fortsätta vara lyriska över en egentligen ganska beige match.
Vi har ett övertag men lyckas inte göra något av det. En dussinmatch från oss, vare sig bra eller dålig.
Vi har ett övertag men lyckas inte göra något av det. En dussinmatch från oss, vare sig bra eller dålig.
Sv: Det elfte Guldet
Jag upplever DIF som ett ganska blekt lag, men ser inget som talar för att just vi ska vinna ikväll. Det kan gå hur som helst.
Sv: Det elfte Guldet
Där kom 1-1.
Kommentatorerna råmar och bräker över hur bra DIF-målvakten är, men vi gör honom bra med för dåliga skott. Nu visade Forsell hur man ska göra och då var deras målis rätt blek.
Kommentatorerna råmar och bräker över hur bra DIF-målvakten är, men vi gör honom bra med för dåliga skott. Nu visade Forsell hur man ska göra och då var deras målis rätt blek.
Sv: Det elfte Guldet
0-1 efter första. Bra FBK-tryck sista 5, annars jämn match. Vårt försvar behöver lyfta sig något snäpp.
Sv: Det elfte Guldet
Vad skriker DIF-publiken över? Pucken var ju inte i närheten av att gå i mål. Har ingen av dem normal synförmåga?
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Störa sig på domarna har jag slutat med sen 90talet typ. Det är bara att inse att de har ngt emot oss
Syntes idag och syntes på bortdömda målet sist. Vi klarar oss bra trots att emot
Syntes idag och syntes på bortdömda målet sist. Vi klarar oss bra trots att emot
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Håller med. Var fick han den extra tvåminutaren från? De är väl ändå två som brottas, eller? Brukar inte reta upp mig på domarna men sånt där är ren pajas.
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Såklart jätteglad men håller med om att domaren var riktigt ful spec efter brottningen på slutet då nygga fick 4min.
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: "Skönt att tagit in 6 poäng på Frölunda ändå, sista två omgångarna"
Ha Ha, jo det är ju sant.
Ha Ha, jo det är ju sant.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Skönt att tagit in 6 poäng på Frölunda ändå, sista två omgångarna 😎
Hoppet om SHL nästa säsong lever fortsatt oavsett
Hoppet om SHL nästa säsong lever fortsatt oavsett
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Jag hoppas ingenting. Mina synapser är för utbrända för det med tanke på hur säsongen har varit. Skönt med tre pinnar, men vi avvaktar kommande matcher.
Topplagen sviker idag och tar förluster mot våra konkurrenter, undantaget Skellefteå som skärpte sig och vände mot BIF. Utgången för oss är inte avgjord ännu.
Topplagen sviker idag och tar förluster mot våra konkurrenter, undantaget Skellefteå som skärpte sig och vände mot BIF. Utgången för oss är inte avgjord ännu.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Skönt med en oväntad seger, ingen på detta forum trodde väl på seger ikväll. Riktigt gött
Men när vi hade ledning inför tredje kändes det tryggt som vanligt iaf. Stabil trea och det är de oväntade segrarna som är de skönaste
4 segrar på de 5 senaste matcherna nu.
Men när vi hade ledning inför tredje kändes det tryggt som vanligt iaf. Stabil trea och det är de oväntade segrarna som är de skönaste
4 segrar på de 5 senaste matcherna nu.
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: domaren mot frölunda sist var också väldigt partisk för uttrycka sig milt.
Sv: Det elfte Guldet
Tänk att tv4play lyckas snacka om djurgården hela jävla periodpausen trots allt annat som pågår.
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Sammantaget efter andra verkar vi väl bättre på det mesta. Vi hoppas det håller i sig i tredje.
Alla som tycker att Åsa ska skriva på för ett år till räcker upp handen nu. Oavsett hur säsongen slutar så går åtminstone han ur den med hedern i behåll tycker jag.
Alla som tycker att Åsa ska skriva på för ett år till räcker upp handen nu. Oavsett hur säsongen slutar så går åtminstone han ur den med hedern i behåll tycker jag.
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Lite för mycket Örebro nu sista 5 minuterna. Vi blir ju ganska knäsvaga när vi får motgångar så inget mål i baken nu tack.
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Men domaren med en stor glugg mellan tänderna verkar ha ett ont öga mot FBK. Förmodligen en smålänning.
Sv: Det elfte Guldet
Nu gäller det att inte klappa igenom trots ett djävulskt spelövertag/målchanser utan utdelning.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Utgångstipset blir väl 6-1 till Örebro , men Färjestad har överraskat positivt förut, hoppas på det bästa
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Du har förmodligen rätt. Vi har dessutom varit upp och ner under Abbott. Vinsten mot Frölunda gör mig inte ett dugg lugn, det är inte alls omöjligt att vi torskar fett imorgon.
Sv: Det elfte Guldet
Örebro imorgon kan vi vänta oss 0-5 i andra då ÖIK har haft det tuffare än t o m oss. Förväntar mig en förlust då vi är självgoda efter vinsten mot VF eller vad säger ni.
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Såg du när tv4-kommentatorerna i studion frågade ut domaren om målet? Han stod där och stammade som en skolunge som blivit ertappad med att palla äpplen. Kände väl på sig att han gjort fel, eller så var han rädd att mutpengarna han fått i fickan skulle synas i tv.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Kollade på det bortdömda målet. Ett stort skämt men som vanligt har VF hjälp av domarna undrar varför men det har hänt många gånger förr jag man måste undra varför det finns en anledning pengar ????!!!!
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: OK, jag respekterar din åsikt. Tycker bara att en klubb som vår borde kunna prestera bättre än vi gjort de senaste 10 åren. Besvikelserna är för många för mig.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Jag har en ödmjuk inställning till varje säsong. Det är nyckeln
Det är så jämn serie så att undvika kval är målet för min del varje år. När det är löst njuter jag av varje ytterligare framgång .
Tiden är förbi när man var missnöjd med silver
Det är så jämn serie så att undvika kval är målet för min del varje år. När det är löst njuter jag av varje ytterligare framgång .
Tiden är förbi när man var missnöjd med silver
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: "Håller med , precis som varje säsong. Sen är allt annat bonus."
Själv förväntar jag mig mer av FBK inför en säsong än att de ska undvika kval. Vi är väl inte något Linköping, HV eller Örebro? Men visst, har man inte större krav än så så är ju årets säsong helt lysande så här långt. Vad kan man mer önska?
Själv förväntar jag mig mer av FBK inför en säsong än att de ska undvika kval. Vi är väl inte något Linköping, HV eller Örebro? Men visst, har man inte större krav än så så är ju årets säsong helt lysande så här långt. Vad kan man mer önska?
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Då väntar en räcka bortamatcher väl om jag inte minns fel. Ska bli skoj att se, tror det är fem raka bortamatcher nu?
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Då har vi pratat med olika inom Frölunda. De har inte glömt hur vi räddade dom både ekonomiskt och indirekt genom Conny. De vill absolut inte vara utan dessa matcher tro mig
Däremot gemene göteborgare , ja dom vill säkert slippa oss, det är ömsesidigt
Däremot gemene göteborgare , ja dom vill säkert slippa oss, det är ömsesidigt
« Föregående · 2982897 · Nästa »
Tar vi dem 3 mot 3 nu?