Fotboll

16176 inlägg · 40 ämnen

Superettan

« · 2587458 · » Till forumet


Sv: Superettan
mattias - 74: 2 poäng skiljer, mycket volleyboll kvar.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: KjellLönnå:
"GIF, GIF, såg du vilken passning vilken härlig träff!"😆😅
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Kjell Lönnå - denna gigant bland giganter, stod ju för ett antal mer eller mindre episka sångalster. Han stod ju för en rad bidrag, flera vill jag minnas som GIF-klacken använde sig av.

Giffarna är väl annars ojämnheten personifierad, enligt mig. Men några toppar har man ändå haft. Under -80-talets finns toppar som t.ex en vinst mot IFK Göteborg både borta och hemma. Hemmamatchen minns jag själv att det var ett sjukt publiktryck med 8 286 pers. på läktaren och Håkan Sandberg satte vinstmålet genom en vass frispark. Här lirades det ju fortfarande slutspel och GIF var nära, men något resultat i slutomgången gick emot så var den drömmen körd.
Och säsongen efter så åker man ju också ur. Avdelningen ingen är förvånad 🫵😅

En annan lite kul händelse var när GIF Sundsvall möter Liverpool i en träningsmatch hemma på Idrottsparken i juni 1971, inför 6000 åskådare. Liverpool vinner 4-0, men det var väl bara på sin plats med tanke på det laget som man hade.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby:

AFC har kvar att möta J Södra, Sundsvall och Örebro.

Matchen mot giffarna känns som hyfsad viktig för dom.

3 - 0 Brage nu fö.
Kommentera


Sv: Superettan
mattias - 74: Positivt även för GIF Sundsvall om AFC förlorar🫣😅
Har Brage de e lage' ngt att spela för, förutom position i tabellen?
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

2 - 0 Brage efter 23 minuter, Eskilstuna ser ut att få svårt att hålla sig kvar.
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: Realistiskt har väll Sandvikens IF Gavlevallen som reservarena redan i dagsläget?

Giffarna lät ju Gefle få låna Idrottsparken när de skulle kvala till Europa League, nog borde Gefle kunna vara lika storsinta som Giffarna?
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: himlen är RÖÖÖD! (både SIF och MoDo vann idag) 😉

Tycker faktiskt denna hyllningslåt till Norrlands bästa lag i svensk fotboll någonsin (eller vad ska man kalla de som ligger högst upp i maratontabellen?) är riktigt skön.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Slut, 2-1! 🫵😆
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: 2-1!!!!!!! NAJS
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: Tänk om det blev så att de spelar på Gavlevallen. Då hade Gelfe och Sandviken spelat hemma och sen borta varenda gång. Superettan match I Gävle varenda vecka dock! Men vi har ju damlag osv också så det hade blivit krångligt med planen.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Nä, Min fotboll. 🙂
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: Hur var det när Dalkurd spelade på Gavlevallen i allsvenskan? Betalade de Gävle kommun för det?
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Låt SIF spela i Uppsala om de går upp till Superettan. De är direkta konkurrenter till Gefle och ingenting som ligger under Gävle Kommuns ansvarsområde. De får fixa en egen arena om de ska spela på elitnivå hemma i Sandviken.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Ok :) flashscore?
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Nä, fullt så engagerad i Sandvikens fotboll är jag inte. Jag följer dock målservice online 😉
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Kollar du på matchen? :) jag har på den i bakgrunden på Gefle dagblad men har hockey på första monitorn. Har två dataskärmar ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Kvitterat, 1-1.
Kommentera

Sv: Superettan
Sandviken ligger under... Verkar vara lite nerver...
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

ja plast
Kommentera

Sv: Superettan
Kanske kan använda gamla gavlevallen? haha.. Ligger ganska nära till där jag bor :-)
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: NEEEEEEJ! Har du sett Dalkurds matcher? Typ 2 personer på läktaren
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: Varför det? De får låna den tycker jag. kan man ju gå på mer fotboll ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: ah se där. Ja tv-sändningarna har varit katastrof så fort det blir lite mörkt ute.
Vore otroligt kul om de gick upp. Nyss var det derbyn mot Gefle, det kan det bli igen!
Kommentera

Sv: Superettan
dempa: Det handlar om ganska många saker, så som sittplatser under tak och belysning. Det är ärligt talat helt orealistiskt att de kommer hinna klart allt som skulle behöva göras inför nästa säsong, om de nu går upp.

Som jag uppfattar det har inte Sandviken kommun en fantastisk ekonomi heller.
Kommentera

Sv: Superettan
dempa: Jernvallen var VM-arena 1958. Mycket har väl dock hänt med kraven på arenor sedan dess, vilka man inte lär uppfylla i Sandviken.
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: menar ni att konstgräset är problemet eller vad är problemet med Jernvallen?
Kommentera

Sv: Superettan
Peja:

De kan göra som Dalkurd, flytta till Uppsala ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Vart ska de spela om de går upp? Jernvallen kan ju inte tillgodose kraven. Hoppas Gävle sätter ner foten och tackar nej om de försöker göra Gavlevallen till sin hemmaplan.
Kommentera

Sv: Superettan
Sandviken har chans att ta ett rejält drag till Superettan imorgon!
Kommentera

Sv: Superettan
dempa: Är det bara jag som är konstig, men vem bryr sej om lag från Västerås,Örebro, Eskilstuna ...Känns som en del av Sverige ingen bryr sej om(om man inte bor där då)
Kommentera

Sv: Superettan
Är det någon som skall se Giffarna - Brage live eller på TV så får ni gärna komma med matchrapporter då jag inte hinner se matchen då Liverpool spelar samtidigt ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Med 15 poäng kvar och spela om känns det som om Brage i praktiken säkrar nytt kontrakt imorgon vid seger mot Sundsvall, skaplig viktig match för båda lagen.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: det var kul med KIKEN ett tag men som boende i Gbg ser man ju hellre att ett publiklag som GAIS kan vara går upp kontra Utsikten..
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: GAIS upp på andra plats. Att Utsikten skulle falla ihop var väl bara en fråga om tid.
Kommentera

Sv: Superettan
Måste vara det sjukaste jag någonsin sett i allsvenskan ändå!
Kommentera

Sv: Superettan
FAN VA NICE ATT HA ETT NÄRA ALLSVENSKT LAG TILL GÄVLE ÄNDÅ
Kommentera

Sv: Superettan
HELT ABUSRBT! SIRIUS VÄNDER FRÅN 2-0 I 91:A MINUTEN MOT DEGERFORS TILL 3-2 PÅ ÖVERTID!!!!!!!
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Gefle har vunnit ett flertal matcher med ett närmast otroligt flyt. Inte alls omöjligt att lyckan vänt, sex insläppta i en match är en hel del.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Va? är du helt tappad just nu eller? Plus att Gefle kommer att gå in som favorit i de flesta av matcherna som är kvar..
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Gefle har haft ett orimligt flyt, det kan mycket väl bli sju raka torsk.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Tror du seriöst att Sundsvall kommer att vinna 3 mer matcher än Gefle på 7 matcher?
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Alltså det är ju bättre för GIF att Gefle förlorade. Finns fortfarande en teoretisk och praktisk chans att passera.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Min son är också supporter till Blåvitt. Jag fick ett sms från honom nyss: "Ledsen idag pappa Marcus Berg slutar helt 😭😭😭😭"

Inte annat än att man håller med och kan i viss mån förstå känslan. En jobbig dag för den blåvita majoriteten av Göteborg ☹️
Kommentera

Sv: Superettan
Innan folk gnäller på att jag skriver i fel tråd, jag vill upplysa att jag postar i tråden "Fotboll" nu och inget annat.

Som blåvit supporter fick man idag det värsta av besked, Marcus Berg avslutar karriären direkt.

Ska bli nervöst att se hur resten av säsongen går nu. Förhoppningsvis får Gurra S bindeln nu, han har varit hur grym som helst den här säsongen.

Tack för allt, Svarte Marcus!
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Vad i helvetet... Är glad att jag gick på Jönköpings matchen istället för denna haha! Är bara nöjd så länge Gefle kommer högre än 9a
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: 6-0 till GAIS nu i slutet. Herregud vilket ras 🫣🤔
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Gefle - GAIS 0 - 3 efter 45 min efter ett rött kort på Edqvist efter 17 min.

Tungt för GIF
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

"
Sundsvalls situation men är det så att det har blivit en kompisklubb?
"

Blivit? Det har väll beskyllts som Urbans fritidsgård i två årtionden?
Om en tittar på kritiken mot GIF, i Sundsvall, så är det ju att klubben inte varit folklig utan för inbördes beundran.

Giffarna är nog ovanligt lite kompisklubb just nu. Vilket säger en del.
Kommentera

« · 2587458 · »