« Föregående · 1038880 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
rackham: Hmpfff, kommer du inte ihåg namnet på den lille?
Eller har du redan glömt bort den försmädliga förlusten :-)
Eller har du redan glömt bort den försmädliga förlusten :-)
Sv: Silly Season
Klinth:
Nä, Selander såg i syne, han menar Lars-Göran Nilsson... Virvelvinden från Voullerim.
Selander blir så nostalgisk på vårarna när han saknar skotran...
Nä, Selander såg i syne, han menar Lars-Göran Nilsson... Virvelvinden från Voullerim.
Selander blir så nostalgisk på vårarna när han saknar skotran...
Sv: Silly Season
Klinth: Såg Eller mot Brynäs i den avgörande J20 finalen, han var hyfsad ;-)
Ni hade en kort f-n också som var jävligt bra med klubban kommer dock inte på vad han heter.
Ni hade en kort f-n också som var jävligt bra med klubban kommer dock inte på vad han heter.
Sv: Silly Season
Dragan 2k: Det kan vi ju alltid hoppas på. Men frågan är om han inte kommer att spela i AHL och nöta för att ta en plats i NHL. Det går ju hyfsat för grabbhalvan i VM... Det är bara att önska honom lycka till och köpa sig en lirare som du säger.
Synd bara att Elitserien dräneras så på de bra yngre spelarna. 3 som försvunnit från Frölundas organisation denna säsongen va?
NHL dammsuger då rejält...
Synd bara att Elitserien dräneras så på de bra yngre spelarna. 3 som försvunnit från Frölundas organisation denna säsongen va?
NHL dammsuger då rejält...
Sv: Silly Season
JBlom: Det är inte säkert ännu. Han kan fortfarande spela i Frölunda nästa säsong. Han har skrivit på kontraktet bara och kan likt Berglund i Västerås och Junland i LHC bli utlånad till sin svenska klubb.
Vi får väl se.
Annars är det bar å köpe nytt
Vi får väl se.
Annars är det bar å köpe nytt
Sv: Silly Season
JBlom: Nu är Andreas Karlsson officiellt klar i alla fall. Välkommen hit. Kul säger jag. Han var bra här senast. Undrar bara hur de två åren i NHL har påverkat hans offensiva spel.
Sv: Silly Season
Klinth: Inget är klart föränns det står på Frölundas hemsida. :)
Andreas platsar mycket väl där så när han är klar är jag nöjd.
Micke hade ju ett segt år, tror han hade presterat bättre iår men men...
Andreas platsar mycket väl där så när han är klar är jag nöjd.
Micke hade ju ett segt år, tror han hade presterat bättre iår men men...
Sv: Silly Season
Dragan 2k: Hur dom formeras lär väl återstå att se, och kanske ändras även under säsongen. Det var mest för att få en överblick av laget.
Andreas är ju egentligen en backattack... Förstår inte varför han inte fick det att funka förra säsongen.
Andreas är ju egentligen en backattack... Förstår inte varför han inte fick det att funka förra säsongen.
Sv: Silly Season
Klinth: Jag hoppas inte att Ronnie tar förstabackrollen. Han ska vara i en tredje kedja,
Försvarsmässigt är det svårt. Flera av backarna kom inte upp i den kapacitet jag hade förväntat mig. Tuuka och Toni var ojämna som tusan samtidigt som de är väldigt bra.
Jag hoppas faktiskt att man tar in en defensiv toppback a al a Väänäänen och placerar honom bredvid Tuuka i första. Om Holmqvist är kvar vill jag ha Hedman bredvid honom.
Andreas ryktas bort från klubben
och där tror jag Nubben
letar efter någon back
som kan leda en backattack
och skjuta från blå
in i mål
och ge målvakten vad han tål.
Försvarsmässigt är det svårt. Flera av backarna kom inte upp i den kapacitet jag hade förväntat mig. Tuuka och Toni var ojämna som tusan samtidigt som de är väldigt bra.
Jag hoppas faktiskt att man tar in en defensiv toppback a al a Väänäänen och placerar honom bredvid Tuuka i första. Om Holmqvist är kvar vill jag ha Hedman bredvid honom.
Andreas ryktas bort från klubben
och där tror jag Nubben
letar efter någon back
som kan leda en backattack
och skjuta från blå
in i mål
och ge målvakten vad han tål.
Sv: Silly Season
JBlom:
jag gick händelserna i förväg lite och räknade fem, andreas karlsson skall vara så gott som klar, och han lär väl bli förste center.
jag gick händelserna i förväg lite och räknade fem, andreas karlsson skall vara så gott som klar, och han lär väl bli förste center.
Sv: Silly Season
Målvakter:
GK ???
GK Ari Ahonen
Line 1:
RD Andreas Holmqvist
LD Ronnie Sundin
RW Tomi Kallio
CE Andreas Karlsson
LW Niklas Andersson
Line 2:
RD Antti-Jussi Niemi
LD Toni Söderholm
RW Magnus Kahnberg
CE Jonas Nordquist
LW Karl Fabricius
Line 3:
RD Tuukka Mäntylä
LD Oscar Hedman
RW Fredrik Pettersson
CE Martin Plüss
LW Patric Blomdahl
Line 4:
RD Philip Larsen
LD ???
RW Lars Eller
CE Mikael Johansson
LW Johan Andersson
GK ???
GK Ari Ahonen
Line 1:
RD Andreas Holmqvist
LD Ronnie Sundin
RW Tomi Kallio
CE Andreas Karlsson
LW Niklas Andersson
Line 2:
RD Antti-Jussi Niemi
LD Toni Söderholm
RW Magnus Kahnberg
CE Jonas Nordquist
LW Karl Fabricius
Line 3:
RD Tuukka Mäntylä
LD Oscar Hedman
RW Fredrik Pettersson
CE Martin Plüss
LW Patric Blomdahl
Line 4:
RD Philip Larsen
LD ???
RW Lars Eller
CE Mikael Johansson
LW Johan Andersson
Sv: Silly Season
JBlom: Och där skulle inte Andreas platsa menar du? Det är väl en center för en 1:a kedja eller? Hade inte varit fel med Michael heller, han är ju bra. Kom inte igång riktigt i Frölunda bara...
Sv: Silly Season
qslig: 4 när M Holmqvist drar...
Så en riktig toppcenter vill jag se mellan Kallio och Andersson.
Så en riktig toppcenter vill jag se mellan Kallio och Andersson.
Sv: Silly Season
Klinth: Det kan aldrig finnas för många när det gäller centersamlandet. Jag är inte så säker att vår lilla schweizare är kvar nästa säsong
Sv: Silly Season
Dragan 2k: Behöver vi fler än 1? :)
Minst en riktigt j*vla bra center vill jag se iallafall.
Minst en riktigt j*vla bra center vill jag se iallafall.
Sv: Silly Season
JBlom: Japp, det verkar ju onekligen så. Fräckt att han väljer lag efter hjärta och inte plånbok. Hoppas att det går bra för honom i Djurgården, där han garanterat lär spela center i 1:a kedjan. Tyvärr kom han inte riktigt till sin rätt i Frölunda...
Sv: Silly Season
JBlom: Det här är nog inte den första som är på väg bort. Nubben arbetar direkt och visar den ledarskap som vi alla hade hoppata få se.
Vi kan inte ha en högavlönad center i Frölunda som i regel sitter av hela sista perioden som vi såg i slutspelet. Holmqvist är en bra center om han får den omgivning som han behöver men samtidigt är han inte den producerande center som behövs i några av våra första kedjor.
Vi får väl se hur han ser ut i Linköping, Djurgården eller det lag som får honom.
Vi kan inte ha en högavlönad center i Frölunda som i regel sitter av hela sista perioden som vi såg i slutspelet. Holmqvist är en bra center om han får den omgivning som han behöver men samtidigt är han inte den producerande center som behövs i några av våra första kedjor.
Vi får väl se hur han ser ut i Linköping, Djurgården eller det lag som får honom.
Sv: Silly Season
Tycker det är synd att skicka iväg han redan nu...
Rackham borde väl veta hur Dackell var fösta säsongen han kom hem från NHL... :)
Rackham borde väl veta hur Dackell var fösta säsongen han kom hem från NHL... :)
Sv: Silly Season
Poffa: Ingen risk Poffa. Du glömmer vilken klubb han går till. I Linköping är han tuff. Hos oss får han säkert en snedvriden verkllighetsuppfattning och tror helt plötlsigt att han är en poängproducerade ytter.
Jag ser det framför mig. Blomman får priset som Rinkens riddare nästa år.
Jag ser det framför mig. Blomman får priset som Rinkens riddare nästa år.
Sv: Silly Season
Danne_l: Jag väntar med spänning på att få läsa den.
Tråkigt att han gick till Frölunda. Nu måste jag ju börja tycka illa om er.
Tråkigt att han gick till Frölunda. Nu måste jag ju börja tycka illa om er.
Sv: Silly Season
Poffa:
Ska nog göra en intervju med killen. Min öppningsfras blir:
- Hej, jag hatar dig.
Går säkert jättebra sen.
Ska nog göra en intervju med killen. Min öppningsfras blir:
- Hej, jag hatar dig.
Går säkert jättebra sen.
Sv: Silly Season
Danne_l: "Han har gjort mig förbannad. Jag har avskytt killen!"
Med tanke på din storlek och hur fantastiskt snabbt du vände kappan efter vinden så borde du vara som klippt och skuren för jobbet som spinnaker på vilken 60-fotare som helst. :-)
Med tanke på din storlek och hur fantastiskt snabbt du vände kappan efter vinden så borde du vara som klippt och skuren för jobbet som spinnaker på vilken 60-fotare som helst. :-)
Sv: Silly Season
Dragan 2k:
Han har gjort mig förbannad. Jag har avskytt killen!
Men han är säkert jättetrevlig:)
Han har gjort mig förbannad. Jag har avskytt killen!
Men han är säkert jättetrevlig:)
Sv: Silly Season
JBlom: Blomdahl officiellt klar. Kom igen Blomdahl. Smäll på utav bara helsike. Vi har längtat efter en sådan person som gör motståndarna på isen och läktaren förbannade.
Sv: Silly Season
mattias - 74: Våra två förmodade tvåcentrar båda från lilla Leksand.:-) Har ni fler?
Sv: Silly Season
Dragan 2k: Satt precis och läste om detta på Aftonbladet. Skriver han på så är det hur grymt som helst. Det är en center som duger... Typ...
« Föregående · 1038880 · Nästa »
Just ja det var en kraftig domartabbe som sänkte våra juniorer... :-))