Frölunda HC

SHL · 60613 inlägg · 3407 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
lu93rowa:Det är bara ett tryoutkontrakt.  Han kan kanske fortfarande dyka upp här men vi hoppas givetvis på att han spelar till sig ett fint litet NHL kontrakt.

nu är de klart att han inte spelar med oss i år iallafall

Dragan 2k: Nej, det är ju en lite lurig situation. Det positiva är ju att vi får en helt annan dimension på backspelet, både offensivt och inte minst defensivt. På minussidan har vi ju det där med speltid som vi diskuterade innan, och om man sitter och grubblar, så är det inte det lättaste att hitta en bra lösning.

Niskala - Larsen
Lehtonen - Mäntymaa
Hedman - Viklund

Det är väl de troligaste backparen i dagsläget, och så har det väl sett ut på träning mestadels också. Backpar nummer två känns rätt gjuten, vilket lämnar par nr 1 att laborera med, och hur gör man där? Skulle man spela Bäckman med Niskala och förpassa Larsen till det tredje paret? Larsen, som i mina ögon var Frölundas bäste back förra säsongen. Nja, tveksamt. Bäckman med Larsen, låter inte helt fel, för om det finns något att anmärka på, så var det väl Niskalas ibland något veka defensiv. Men då blir ju frågan vad han tycker om att hamna i det tredje backparet. Klurigt. Det är ändå den "lösning" som känns närmast ett ok, i alla fall för mig.

Nu kanske inte ens detta lyxproblem uppenbarar sig, om Bäckman inatt landar ett NHL-kontrakt. Men då kommer eventuellt nästa problem. Tänk om Larsen spelar till sig en plats i Dallas? Ve och fasa.

Det här kan ju gå hur som helst. Den lösning som känns bäst på förhand är väl kanske om Bäckman kommer och att Larsen tar en plats i Dallas.

qslig: Helt enig qslig. Det finns positiva och negativa aspekter. Jag hade givetvis gärna sett honom här men då ville jag ha kontraktet klart tidigare. Nu finns risk för att om han kommer att någon av befintliga backarna lämnar innan transferfönstret stänger och jag vill inte bli av med någon av dem vi har under kontrakt.

Gärna Bäckman - någon annan gång.

lu93rowa: Mja, vi får väl se vad som händer. Jag är lite kluven i Bäckman-frågan, precis som Dragan. Det finns positiva bitar om han kommer, men även en del negativa.

qslig: synd

lu93rowa: Troligen imorgon, just nu luktar det NHL.

qslig: borde inte vi få veta om bäckman snart?

Bissett19: Haha ja, nog för att det är Division 3, men man trodde väl ändå att det fanns lite mer seriositet än att någon inom klubben lägger upp en sådan grej på websidan :).

Gamle vapendragaren Tolsa skall visst trappa ner och studera lite vid sidan av hockeyn. Känns ju dock lite som game over med hockeykarriären.

lu93rowa: Det går ju inte att göra en bedömning från den här matchen, halva laget är ju borta.

Frölunda - Salavat
Slutresultat 5-6
Skott 40 - 19

ja vad ska man säga? vi borde vunnit matchen enligt skottstatestiken

känns inte som försvaret blivit så mycket bättre.
Alltså frilägen och sånt

qslig: verkar som hansson gör bra ifrån sig

lu93rowa: Japp, 2-1 via straff, Niklas, just nu:

www.nordictrophy.com/liverapport.php?id=1

nån som vet om de är nån liverapport ikväll?

qslig: okej

lu93rowa: Besked kommer efter helgen, om det blir Nashville eller Frölunda. Som det är nu är det endast Nashville som visat intresse, om än dock litet intresse. Blir det inget där, så blir det VF, enligt Bäckman själv.

hur är rykterna om Bäckman? hört att han signar för oss om han inte signar för Nashville innan helgen är slut? är de sant?

qslig: Haha. Stackars krake.

Så här svara han (mejlade):

Åh, herregud, jag har inte sett tidningen än!
Har vi Jackman på bild?
Gode Gud...
Nej, jag har inget med bildvalet att göra, men jag var ändå på red till midnatt, men såg inte bilden.
Bedrövligt sorgligt dåligt av oss.

mvh/Henrik Leman
Sportreporter GT

Haha :D

Dragan 2k: Menar det. De har en uppgift, fixa en bild på Bäckman som passar formatmässigt. Man undrar ju vad det är för obildade jävlar som sitter med det där. Hur ofta är det inte fel person på bilden, särskilt i sportdelen?

Haha, tänk dig Leman, som jobbar med sin text och sedan får se Barret Jackman täcka halva sidan. SURPRISE! :)

qslig:Haha. Nice one. Jag reflekterade faktiskt inte överr bilden. Såg bara St Louis uniformen. Hehe. De är för goa dessa redigerare.

Leman var nog tvärilsk efter denna fadäs.

Dragan 2k: Ja, det var intressant läsning. Skönast ändå måste vara artikelns helbild på Barret Jackman. Undrar när tidningarna skall lära sig att para ihop rätt bild till rätt artikel, det är fan under all kritik.

Dragan 2k: Trevligt, får bli tidningen sen, Leman skriver alltid bra. Dessutom brukar en del av hans alster inte komma i nätversion.

qslig: Ett helt mittuppslag av herr Leman som tar upp lite pros och cons med detta och lite grann precis det du och jag har diskuterat tidigare. Kommer väl på webben lite senare.

Dragan 2k: Stod inget på nätet. Fasen, då måste jag köpa tidningen lite senare :).

Tikinmyheart: Det är alltid roligt att vara junior i Frölunda :). Juniorer kommer att ta plats i år med som alla säsonger, däremot får man ju säga att om Bäckman skriver på så lär vi knappast se några juniorer på backsidan, den saken är klar. Om inga skador uppstår dvs.

Dragan 2k: Sticker Larsen så kan ja förstå... Annars är det väl lite vääl många backar oxå!
Men Bäckman vore ju mumma.

qslig: GT slår på stort idag om Bäckman. Verkar som det kanske är på g i alla fall. Nåväl. Varför nöja sig med få stjärnor när man få tag på många.

qslig: Kan inte vara roligt att vara junior i Frölunda.

Poffa: Äh, att köpa sig till SM-guld är så 90-tal. Då är det fräschare med LHC som köper sig till SM-silver.

ante08: Mmm. Right on.

ja som sagt skulle inte förvåna mej om ni floppar i år också med tanke på hur många så kallade stjärnspelare ni har värvat. Så skulle jag inte bli förvånad om ni floppade och sen kan man ju inte köpa ett sm-guld som sagt.

Dragan 2k: Ja, klart jag gör. Det blir ju så att ni kommer få klä skott för alla förluster, med tanke på att Nubben försöker köpa sig ett SM-guld.

Poffa: Mja, har man bara följt Frölunda lite längre än bara under 2000-talet så är man rätt härdad på den punkten också.

qslig: Efter förra säsongen är vi härdade vad det gäller förluster. Om 9 månader kommer ni också vara det.

ante08: Lät oss vinna? Nåja.

Poffa: Jaså du mopsar upp dig nu igen:-)

qslig: ja det var därför vi lät dom vinna igår på grund av att vi inte vill att Modoiterna ska börja såga sitt lag redan nu.

Poffa: Ja, det är väl bäst att ni får inleda med en seger så inte arenan blir nerkladdad igen.

Paddan: The bigger they are, the harder they fall. Det ska bli en ära att få vara det första laget att dra plösen över Frölunda och påbörja deras fiaskosäsong.

Paddan: Haha. Jag såg min fina lilla finskrivning efter att jag postat mitt inlägg. Vi ska ha 18 backar i truppen.

Dragan 2k: Sex solklara topp 3 backpar... hur jäkla mycket spelare ska ni ha egentligen? Har ni tänkt använda hela Scandinavium som spelarbänk?

Dragan 2k: Läste att man vill binda upp honom över flera år, som man gjorde med Joel, med klausul att bryta. Kan säkerligen ha med Larsen att göra och är med allra största sannolikhet en framtidsdeal. Ja, vi får väl se vad som händer, inget är ju klart än.

qslig: Såg också det. Kan det vara som så att man fått mer indikationer på Larsens status nästa säsong. Kanske ser man honom som förlorad?

Värvningen av Bäckman kan jag förstå om det gäller för framtida säsonger annars känns det lite som att man går emot allt vad reson heter.

Vi har nu 6 solklara top 3 backpar i Lehtonen / Mäntymaa ,  Larsen / Niskala samt Hedman / Viklund. Tömmernes har visat sig vara riktigt bra under försäsongen och bör vara given som komplementback i ett fjärde backpar.

Jag hävdar fortfarande som en idiot att vi har haft för många backar och fel backar. Nu känns det som att vi har 2 backpar som är goda för +20 minuter per match.

Var Bäckman ska in återstår att se om han nu dyker upp.

Nubben skall tydligen snacka med Bäckman om en eventuell framtid i Frölunda idag. Vem vet vad som händer.

JBlom: Ja, vi vet ju hur han kan trolla när allt stämmer. Tyvärr så såg han ju allt mer och mer mindre magisk ut ju längre tiden gick i VF, tror nog att han kan få en nytändning i Brynäs, där han säkerligen kommer att få en mer framträdande roll dessutom.

JBlom: Absolut. Han får gärna göra jäkligt många mål - bara de inte görs mot oss.

« · 1174833 · »