« Föregående · 636939 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Färjestad - Frölunda
Dream Team:
Gistedt tappar pucken, Kåberg kommer in i målgården när pucken ligger bakom honom. Pucken slås ut tillfälligt men kommer tillbaka igen när Kåberg står där inne. Han trycker sen in puck och Niemi i mål. Pucken är väl synligt i mål, men Lärking tecknar först för straff men sen att han vill kolla kamera. Varför han vill det förstår jag inte då han måste sett att pucken var inne, så bra till stod han.
Jag tycker dock det är solklar offside i målgården då Kåberg står där när pucken kommer in andra gången.
Så ja, rörigt var det:)
Gistedt tappar pucken, Kåberg kommer in i målgården när pucken ligger bakom honom. Pucken slås ut tillfälligt men kommer tillbaka igen när Kåberg står där inne. Han trycker sen in puck och Niemi i mål. Pucken är väl synligt i mål, men Lärking tecknar först för straff men sen att han vill kolla kamera. Varför han vill det förstår jag inte då han måste sett att pucken var inne, så bra till stod han.
Jag tycker dock det är solklar offside i målgården då Kåberg står där när pucken kommer in andra gången.
Så ja, rörigt var det:)
Sv: Färjestad - Frölunda
Danne_l: Målet som avgjorde matchen, går det att ha några synpunkter på om det gick rätt till eller ej? Det var tumult framför Gistedt med ett antal spelare enligt Radiosporten, och domaren använde målkameran för att ta beslut, hur sågt det ut?
Sv: Färjestad - Frölunda
"Säsongens bästa spel för Färjestad" och då tar dom VF på övertid med 1:a och 2:a målvakten skadade, det säger endel.
Sv: Färjestad - Frölunda
Danne_l: Äh, ett litet hörn i Kempehallen tror jag räcker. Det stiger er bara åt huvudet annars.
Sv: Färjestad - Frölunda
Starkt av Frölunda att komma igen och få med sig en pinne från Karlstad. Det trodde jag sannerligen inte efter en spelad period.
Synd att Lärking tappar greppet ju längre matchen lider, tycker annars han inledde bra. Bra dock att inte ta utvisning i situationen innan kvitteringen, på reprisen ser man att Färjestadskillen faller på sin egen medspelares klubba.
Plus till Gistedt och dragkedjan som har börjat jobba sig tillbaka mot formen igen. Dom behövde ett mål framåt innan uppehållet.
Förra lördagen nämndes WWS i radio, nu i tv. Vad ska det bli nästa gång? En liten hörna i hockeykväll kanske?
Synd att Lärking tappar greppet ju längre matchen lider, tycker annars han inledde bra. Bra dock att inte ta utvisning i situationen innan kvitteringen, på reprisen ser man att Färjestadskillen faller på sin egen medspelares klubba.
Plus till Gistedt och dragkedjan som har börjat jobba sig tillbaka mot formen igen. Dom behövde ett mål framåt innan uppehållet.
Förra lördagen nämndes WWS i radio, nu i tv. Vad ska det bli nästa gång? En liten hörna i hockeykväll kanske?
Sv: Färjestad - Frölunda
mok:
Nu hade jag lite tur denna gång..
Du "snodde" ju det jag skulle ha först..;)
Nu hade jag lite tur denna gång..
Du "snodde" ju det jag skulle ha först..;)
Sv: Färjestad - Frölunda
gud: DU kan få en egen rad snart för känns som du har mer rätt än vi andra ensam :)
Sv: Färjestad - Frölunda
Bonuz: Ja, varför ens göra jämförelsen, menar jag. Aningens spekulativt, kanske..?
Sv: Färjestad - Frölunda
Sannes:
Gistedt är felfri såhär långt. En puck skänkte han visserligen till Ledin men det var inget speciellt.
Gistedt är felfri såhär långt. En puck skänkte han visserligen till Ledin men det var inget speciellt.
Sv: Färjestad - Frölunda
Dream Team:
Målen som Gistedt har släppt in, kan man inte skylla på han, jag hävdar fortfarande att en målvakt måste ha lite hjälp från utespelarna. Och när dom skänker bort puckar och dessutom inte åker skridskor, då är det inte lätt att vara målvakt.
Målen som Gistedt har släppt in, kan man inte skylla på han, jag hävdar fortfarande att en målvakt måste ha lite hjälp från utespelarna. Och när dom skänker bort puckar och dessutom inte åker skridskor, då är det inte lätt att vara målvakt.
Sv: Färjestad - Frölunda
Sannes: Ja, två mål i PP för FBK och 10-3 i skott lämnar väl en del ytterligare att önska, kanske. Karlstadlaget lär se sin chans nu när Gistedt vaktar buren och man kommer säkert att surra som bålgetingar kring hans kasse.
Sv: Färjestad - Frölunda
Nej, nu får grabbarna börja att åka skridskor, det lyser verkligen med sin frånvaro i matchen. Tjohoo, vakna grabbar!
Sv: Färjestad - Frölunda
Då har följande resultat tippats:
Experterna:
Klinth 2-4
mok 2-3
Danne_| 2-5
Dragan_2k 1-4
Linnea 3-5
Utmanare/utbölingar:
Bonuz 0-3
Svanru 1-0
Alisandali 3-3
Sibbe 2-1
Mattias-74 1-3
gud 2-2
piff 3-4
Sannes 3-6
Dream Team 3-2
Experterna:
Klinth 2-4
mok 2-3
Danne_| 2-5
Dragan_2k 1-4
Linnea 3-5
Utmanare/utbölingar:
Bonuz 0-3
Svanru 1-0
Alisandali 3-3
Sibbe 2-1
Mattias-74 1-3
gud 2-2
piff 3-4
Sannes 3-6
Dream Team 3-2
Sv: Vilken (o)Tur?
Bonuz: Du menar bl a KSK´s Ytterbys, Hanhals, Uddevallas m fl juniorsatsningar :-)
Sv: Vilken (o)Tur?
Paddan:
Äh, gå och lär dig rensa fisk eller nåt. För det är vi jävligt bra på här!:)
Äh, gå och lär dig rensa fisk eller nåt. För det är vi jävligt bra på här!:)
Sv: Vilken (o)Tur?
Danne_l: Han var väl rädd att fisklukten skulle gro in sig ordentligt i benskydden ;)
Sv: Vilken (o)Tur?
skalpjägaren:
han har fått en förfrågan som han tackat nej till. Detta skedde tidigare i veckan. Mer komplicerat tycks det inte vara.
han har fått en förfrågan som han tackat nej till. Detta skedde tidigare i veckan. Mer komplicerat tycks det inte vara.
Sv: Vilken (o)Tur?
Bonuz: Har bjurling verkligen fått ett bud eller är det bara nåt aftonblaskan har fått för sig? Känns som om frölunda snarare gjort en intresseanmälan..
Känns dessutom som att vi kan få något bättre trots en knaper marknad...
Känns dessutom som att vi kan få något bättre trots en knaper marknad...
Sv: Vilken (o)Tur?
Danne_l: Jo givetvis, jag menade det inte som att man ska lägga hela den bördan på Joel efter en spelad match. Självklart behövs det backup på den fronten men det är ju kul om han kan få slussas in i det här och varför inte nu?
Sv: Vilken (o)Tur?
Linnea:
Joel går inte säker för den sakens skull. Man har med stor säkerhet kontakt med andra målvakter för att gardera sig utifall att de gamla gubbarnas skador inte vill ge med sig.
Joel går inte säker för den sakens skull. Man har med stor säkerhet kontakt med andra målvakter för att gardera sig utifall att de gamla gubbarnas skador inte vill ge med sig.
Vilken (o)Tur?
Björn Bjurling nobbar budet från svenska mästarna Frölunda.
Den förre djurgårdsmålvakten, som i veckan sparkades från Hardy Nilssons Salzburg, var aktuell som ersättare när Frölunda nu har både Tommy Salo och Mikael Sandberg skadade.
Men Bjurling valde istället Genéve.
Joel gråter nog inte.
Den förre djurgårdsmålvakten, som i veckan sparkades från Hardy Nilssons Salzburg, var aktuell som ersättare när Frölunda nu har både Tommy Salo och Mikael Sandberg skadade.
Men Bjurling valde istället Genéve.
Joel gråter nog inte.
Sv: Färjestad - Frölunda
Då har följande resultat tippats:
Experterna:
Klinth 2-4
mok 2-3
Danne_| 2-5
Dragan_2k 1-4
Linnea 3-5
Utmanare/utbölingar:
Bonuz 0-3
Svanru 1-0
Alisandali 3-3
Sibbe 2-1
Mattias-74 1-3
gud 2-2
piff 3-4
Experterna:
Klinth 2-4
mok 2-3
Danne_| 2-5
Dragan_2k 1-4
Linnea 3-5
Utmanare/utbölingar:
Bonuz 0-3
Svanru 1-0
Alisandali 3-3
Sibbe 2-1
Mattias-74 1-3
gud 2-2
piff 3-4
Sv: Färjestad - Frölunda
Med tanke på att man inte riktigt vet i vilken form
Frölunda är i så blir det en tuffare match denna gång
för laget ifrån Göteborg..
funderar på 2 - 2 och 1 - 1
Har efter en stunds tänkande beslutat mig för
att det blir 2 - 2 och domaren är bäst på plan...
Frölunda är i så blir det en tuffare match denna gång
för laget ifrån Göteborg..
funderar på 2 - 2 och 1 - 1
Har efter en stunds tänkande beslutat mig för
att det blir 2 - 2 och domaren är bäst på plan...
Sv: Färjestad - Frölunda
Alisandali:
Många målsnåla matcher i LLA är att vänta, imorgon slutar det 2-1...
Många målsnåla matcher i LLA är att vänta, imorgon slutar det 2-1...
Sv: Färjestad - Frölunda
Dragan 2k: Eftersom vi har så förbålt svårt att göra mål vinner vi bara med 1-0.
Sv: Färjestad - Frölunda
Nu ska det ske lite islossning igen. Jag tror stenhårt på en finfin 4-1 seger för Frölunda.
Sv: Färjestad - Frölunda
Danne_l: Hoppas att ni vinner imorgon mot FBK, samtidigt som vi slår DIF hemma i COOP.Då blir det en riktigt god jul.
Sv: Färjestad - Frölunda
Klinth:
Färjestad tycks vara helt under isen för tillfället medan Frölunda är på väg tillbaka igen?
2-5.
Färjestad tycks vara helt under isen för tillfället medan Frölunda är på väg tillbaka igen?
2-5.
Sv: Frölunda - Djurgården
Klinth:
Precis som mok skrev så gjorde försvararna en mycket bra match. Längesen jag såg backarna verkligen offra sig så för att blockera skott osv. Varför ser det inte alltid ut så?
Sen är det ju så att Djurgården är dåliga. Är väl bara chansen i numerärt underlige i den andra perioden och i slutskefet av matchen som Joel verkligen behöver anstränga sig. I övrigt hade han en tacksam uppgift igår.
Å andra sidan är det inte helt lätt att bara stå stilla under längre stunder för att sedan få en plötslig kavalkad av skott.
Men visst. En mycket bra debut av Joel, men för all del. Han har stått en match så här långt. Det kan gå fort i den här branschen, en mediooker match imorgon och snacket kring Bjurling dyker upp igen.
Precis som mok skrev så gjorde försvararna en mycket bra match. Längesen jag såg backarna verkligen offra sig så för att blockera skott osv. Varför ser det inte alltid ut så?
Sen är det ju så att Djurgården är dåliga. Är väl bara chansen i numerärt underlige i den andra perioden och i slutskefet av matchen som Joel verkligen behöver anstränga sig. I övrigt hade han en tacksam uppgift igår.
Å andra sidan är det inte helt lätt att bara stå stilla under längre stunder för att sedan få en plötslig kavalkad av skott.
Men visst. En mycket bra debut av Joel, men för all del. Han har stått en match så här långt. Det kan gå fort i den här branschen, en mediooker match imorgon och snacket kring Bjurling dyker upp igen.
« Föregående · 636939 · Nästa »
Var det någon som "hjälpte" Kåberg in i målgården? Någon VF-back, alltså?