Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

2002 tabell

25073 · » Till forumet


Sv: 2002 tabell
Tack ska du ha!!!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Skulle Rönnqvist vara upp och ner, ha ha ha. Han kanske inte är sveriges bästa men är det nåt han är så är det jämn och stabil. När han kom upp till löven så var han en gud i målet och gav oss många gratis poäng. Med Rönnqvist i målet så kommer Frölunda slåss om guldet, sanna mina ord.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Hmm jag skall nog ändra just den raden.

Den skrevs innan det var helt klart med båda VFs målvakter. Fast Rönnkvist kan var riktigt upp och ner emellanåt så ett litet varningstecken är nog inte helt fel ändå.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Benny Björn > "Med den inställningen"? Det kallas ödmjukhet! Jag stöttar Cluben till 100% men för det behöver jag inte sprida dynga i andras gästböcker, eller hur? Det är precis det herr Arne håller på med. Det är bara korkat och drar uppmärksamhet från det väsentliga.

Om jag är supporter? Ja, jag anser mig vara det. Förvisso relativt ny sådan, men so what? Jag är numera medlem i White Lions, jag har precis skänkt pengar till TIFO, jag skriver reportage, jag engagerar mig... jag kommer att se alla hemmamatcher kommande säsong och så många bortamatcher som jag kan åka på under rådande omständigheter. Däremot sprider jag inte dynga omkring mig!

Härmed drar jag mig ur denna korkade s.k. debatt, fortsätt den ni om ni vill, men gör det så att ingen annan behöver se det!

Heja, heja, heja cluben...

(och åter igen ber jag VF om ursäkt...)
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Så där ja!!!!

Är det inte du STOR BENNY!!!!
Känns bra med riktiga supporters eller hur?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Målvaktsbiten oroar??

Det är mycket möjligt att Frölunda kommer ha Elitseriens bästa målvaktspar nästa år och nej det är inte för att jag hejar på Frölunda som jag tror det.

Tror faktiskt inte heller Linköping kommer komma sist, de är ett av de lag som värvat bäst (tillsammans med HV och SSK).

De kommer garanterat vara bättre än sist de var uppe.

AIK tror jag får mycket svårt, framförallt om Ahlström slutar, då är det kört.

Svårt att veta vilken klass nyförvärv som Kuoppala, Zabka och Louhi håller, däremot är ju Sihvonen och Sjögren säkra kort.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Ni har alla fel:-)

Detta facit kommer användas efter säsongen av fagerlund.

1. FBK (håller ett år till)
2. DIF (se ovan)
3. MIF (Nån gång måste de ju lyckas även i serien)
4. BIF (Rutinen säger mig att aldrig räkna bort kaffepojkarna)
5. HV (realistisk)
6. VF (Målvaktsbiten oroar)
7. SSK (Har värvat bra och smart)
8. Timrå (Känns som om fjolåret stärktlaget men bättre blir detinte)
9. MoDo (anonymare lag än på länge nån gång märks alla spelarförluster. Det blir i år)
10. LHF (laget har blivit mycket tunnare)
11. AIK (förlustlistan och nyförvärven täcker ett helt kollegieblock det tar tid att spela ihop laget igen.)
12. Linköping (Räcker inte i år heller)
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne, kan du inte ta och lugna ner dig ett par ton? Du skämmer ut LHC och oss övriga fans med ditt korkade beteende, om du nu över huvud taget är LHC'are...

LHC tar inte SM-guld, de tar sig inte heller till slutspel, men jag hoppas verkligen att Cluben håller sig kvar, det finns det i alla fall möjlighet till! Optimism är bra, men i rimliga mängder.

Jag tror på laget och på tränarna.. förhoppningsvis räcker det, som sagt.

Jag ber härmed om ursäkt för Arnes agerande, vilket jag tycker är ohyfsat och onödigt provocerande.

Väl mött nästa säsong!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Husse stack till NHl och Florida Panthers som han var draftad för.
Vi klarar oss nog utan Husse skall du se en spelare gör inget lag även om han bidrogm med mycket. Vi har fullgoda ersättare- Inte sagt att 1 spelare skall göra alla poäng Husse gjorde utan snarare flera. Visst saknar man en sådan spelare vem skulle inte det?
J ni kan behöva lite Goa Gubbar i LHC minsann bara att önska dom lycka till. Men jag tror inte VF åker ur och ekonomin är inte så illa som alla tidningar påstår. Sen kommer resten lösa sje innan det är dags.

Matz!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Vart tog Husse vägen? varför???????
Hur skall ni kunna klara er kvar sen lille husse drog?????
Det märks att ni saknar honom!!!!!
Det är skönt med goa gubbar i LHC!
Det är härligt med en bra och stabil ekonomi!!! detta är mycket
viktigt för framtiden eller hur??? ( Nya VIK? )
Sanna mina ord men VF kommer åka ur i år!!!!!

Med Vänliga Hälsningar från en som är stolt för sina goa gubbar!

/ Arne
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne: Varifrån ha du fått att Stångebro ska vara den bästa arenan? Har nämligen svårt ock tro det, har du varit i någon annan elitseriehall någon gång?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne 12 år >>> Varför ljuger du för , stångebro framröstad som bästa arena , tror du på det själv eller !
Dessutom är det ju väldigt väl genomtänkta svar då du skriver vad Axner äter , VF med kyckling ! tufft verkligen tufft !

Såna svar du skrev visar bara att du vet att jag har rätt i allt jag skrev i mitt inlägg , annars skulle du komma med ett seriöst svar istället för nåt pinsamt inlägg typ "mamma har sagt att LHC är bäst" då är dom det också !

NHL-meriter menar du Barry Richter då eller ?
Han spelade en hel säsong i NHL för tio år sen så det är inte ett direkt starkt argument att han själv ska stå emot motståndarlagens attacker med sin "NHL-rutin" !

Att Arne 12 år skulle bevisa LHC-supporterns rätta sida så snabbt efter mitt inlägg får ju inte direkt mig att tro på att det finns seriösa LHC:are !

Stanna inte uppe för länge nu Arne , mamma kanske blir orolig !
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Är stångebro ishall framröstad som nummer et av spelare och svenska folket? Nu måste du väl ändå skämta med oss. Vad finns det i Stångebro som skulle vara så speciellt då?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Se där!!!
Jag visste att du skulle komma med dessa inkompetenta synpunkter.
1. Stångebro Ishall är framröstad som nr 1 av spelarna, svenska folket. Det kanske du inte visste?
2. NHL meriter och en otrolig känsla ( det räcker lååååångt! ).
3. Finns bara en Stefan!!!!!
4. Axner håller justnu på och äter middag gissa vad??? Jo VF med
kyckling!!!

VF och de 2 andra kycklingarna kommer sist!!!
mvh
Arne!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Tala om att träffa rätt alltså! :)
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne , du är ett ännu större skämt !!
Tillskillnad från ditt LHC så har VF, SSK ,och AIK landslagsstjärnor i sin trupp , vad har LHC , ingenting !!
I vad grundar du att LHC skulle komma lång i ES , vadå är det deras otroliga backbesättning som ska göra jobbet , en back som varit etablerad i högre ligor har ni , och han är inte ens svensk !
Ni snackar om att ni fick behålla nästan hela laget då ni åkte ur !
Vad berodde det på då , förmodligen pga Frylen och Söderström var dom enda som höll någorlunda elitserieklass , resten av laget ville ingen annan ha !

Arne är ett högklassigt exempel på en LHC:are , total avsaknad av verklighetsförankring , har ingen som helst koll på övriga lagen i ES utan tror på fullt allvar att spelare som Bjarne Hurtig och jättebabyn Axner håller landslagsklass !!
Han snackar också om SM-Guld trots att stora stolta cluben är nykomlingar !
Fast kanske han menar SM-guld åt DIF då LHC:are är kända för att ha ett extra favoritlag till ifall cluben skulle gå dåligt i serien !
Kan du ens namnen på spelarna i laget , jag tror inte det utan gissar att du förmodligen är som den normale LHC:aren som sitter och läser i matchprogrammet för att kunna komma ihåg vad sina "hjältar" på isen har för nummer och namn på ryggen !
Oj nummer 15 är bra undrar vad han heter !!
Sen att ni inte ens vågar erkänna att ni har en av sveriges sämsta hallar är ju pinsamt , dimma trasiga sarger , lampor fungerar ej med mera !!
Att det spelats landskamp i stångebro är skandal , i den arenan borde det inte ens få spelas elitishockey !!

Klassiska Cluben , hur gammal är den, 20 år gammal , otroligt klassisk måste jag säga !
Lika klassisk som Arne själv !!!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne , du är ett ännu större skämt !!
Tillskillnad från ditt LHC så har VF, SSK ,och AIK landslagsstjärnor i sin trupp , vad har LHC , ingenting !!
I vad grundar du att LHC skulle komma lång i ES , vadå är det deras otroliga backbesättning som ska göra jobbet , en back som varit etablerad i högre ligor har ni , och han är inte ens svensk !
Ni snackar om att ni fick behålla nästan hela laget då ni åkte ur !
Vad berodde det på då , förmodligen pga Frylen och Söderström var dom enda som höll någorlunda elitserieklass , resten av laget ville ingen annan ha !

Arne är ett högklassigt exempel på en LHC:are , total avsaknad av verklighetsförankring , har ingen som helst koll på övriga lagen i ES utan tror på fullt allvar att spelare som Bjarne Hurtig och jättebabyn Axner håller landslagsklass !!
Han snackar också om SM-Guld trots att stora stolta cluben är nykomlingar !
Fast kanske han menar SM-guld åt DIF då LHC:are är kända för att ha ett extra favoritlag till ifall cluben skulle gå dåligt i serien !
Kan du ens namnen på spelarna i laget , jag tror inte det utan gissar att du förmodligen är som den normale LHC:aren som sitter och läser i matchprogrammet för att kunna komma ihåg vad sina "hjältar" på isen har för nummer och namn på ryggen !
Oj nummer 15 är bra undrar vad han heter !!
Sen att ni inte ens vågar erkänna att ni har en av sveriges sämsta hallar är ju pinsamt , dimma trasiga sarger , lampor fungerar ej med mera !!
Att det spelats landskamp i stångebro är skandal , i den arenan borde det inte ens få spelas elitishockey !!

Klassiska Cluben , hur gammal är den, 20 år gammal , otroligt klassisk måste jag säga !
Lika klassisk som Arne själv !!!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Arne: Så lät det sist LHC gick upp oxå...
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Det är väl inte så konstigt att du tycker LHC har det bästa laget då du håller på dom, man får dock vara lite opartisk ibland och inse sanningen även om man inte vill.

Skulle AIK, SSK och VF ha dom sämsta lagen?
Givetvis håller jag ju inte med, men även dom lag som ser dåliga ut på pappret kan göra under och tvärt om. Jag tycker dock VFs trupp ser intressant ut , skall oxå bli intressant att se vem dom värvar som sista forward.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Vilket skämt!!!!
Frölunda har ju tillsammans med AIK och SSK de sämsta lagen.
Däremot så är jag övertygad om att LHC kommer att gå långt, ja
mycket långt!!!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Att Linköping kommer 4a i tabellen är väl ungefär lika troligt som att Djurgården skulle komma 10a.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Jag kan som Rödhök inte hålla med dig om att Frölunda tar SM-Guld, men de blir väldigt farliga den här säsongen och det beror helt och hållet att man har fått en riktig coach som kan tänka även offensivt. Conny Evensson kommer, tror jag lyfta Frölunda till enorma höjder. Dock inte SM-guld för där kommer MIF REDHAWKS att stå som segrare. Tro mig!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Frölunda tar SM Guld!
Vilka håller med mig?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Se här slutar Grundspels-tabellen!
1. Frölunda
2. Färjestad
3. Brynäs
4. Linköping
5. MoDo
6. Malmö
7. HV71
8. Timrå
9. Luleå
10. Djurgården
11. Södertälje
12. AIK
Kommentera

Sv: 2002 tabell
snacka inte skit!... du tippar luleå på 7:e plats... som har ju förlorat Renberg, myllys, hostak m. fl.!!!

hur fan hade du tänkt att dom skulle kunna klara slutspel då??!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Ser trevligt ut, men knappast trovärdigt!
Man får väl hoppas att du har rätt!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
din tabell finns inte ens, så här slutar elitserien i vår:
1. Färjestad
2. Brynäs
3. Djurgården
4. HV 71
5. Malmö
6. MoDo
7. Luleå
8. Timrå
9. Frölunda
10. Södertälje
11. Linköping
12. AIK

Frölunda var inte ens bra förra året med Husse i laget, hur kommer bra kommer ni att bli utan husse?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
OK, inget illa menat men denna tabell är ett skämt...Du måste ha lagt alla lagen i en låda och sedan lottat fram deras platser...

Här kommer mitt bidrag:

1. Färjestad
2. Djurgården
3. Frölunda
4. Brynäs
5. HV71
6. MoDo
7. Malmö
8. Luleå
9. Södertälje
10. Linköping
11. Timrå
12. AIK
Kommentera

Sv: 2002 tabell
SgtD: Jag tycker att det låter mer trovärdigt att MoDo vinner serien än att HV 71 gör det.

Om orsaken till att Werner stannar i MoDo är hans mamma, så kan jag inte säga annat än "Tack mamma Wernblom"
Kommentera

Sv: 2002 tabell
håller med
Kommentera

Sv: 2002 tabell
AIK, Timrå, HV kommer att hamna längre ned i tabellen, VF, MIF kommer att hamna högre upp annars så ser det nog bra ut :)
Kommentera

Sv: 2002 tabell
DIF trea?! Hua, kan det gå så illa tro?
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Precis som han bryr sig !!!
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Stina:
Vad är det som är trovärdigt med Nolaskogarna överst i serie systemet? Mitten är nog mer troligt. Härliga läns-derbyn är dock att vänta. Alltid lika roligt att psyka Magnus"jag lämmnar aldrig mamma" Wernblom. ; )
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Förutom att HV 71 och Frölunda ska byta plats så håller jag med dig.
Kommentera

Sv: 2002 tabell
Om HV 71 och MoDo byter plats och Frölunda byter med AIK ser tabellen lite mer trovärdig ut =)
Kommentera

2002 tabell
1.HV71
2.Färjestad
3.Djurgåden
4.Timrå
5.AIK
6.Brynäs
7.Malmö
8.Luleå
9.Södertelje
10.Modo
11.Linköping
12.Västra frölunda
Kommentera

25073 · »