Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2017-18

« · 1874273 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Måla Victor idag?
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Jaaaaa! Så gött och en seger efter att ha vunnit sista perioden med 4-1! HÄRLIGT!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Tänkte att han är 7-8 back och kanske skall ligga på lite mindre speltid. Iom med hans ålder så kan det även vara klokt i början, kanske växer han in i turneringen då. Det skulle ju varit rätt segt om han gjorde misstaget till 1-1😀
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Tarasov: förklara för jag är lite trög;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:
Bara för sakens skull? Tkr jag inte, särskilt om man bedömer att han 7-8 back i laget.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Ok! Dicken hade lite känning av något och fick vila men Grönborg e alltjämt feg! SPELA DAHLIN!!! Vad gör han annars där??

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
SEGER!!!!!! Och dubbelt sekt däng:) får bli puben och en Guinness för att fira here in London.

Min.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: finns ju en del pubar annars;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

försök hitta butiker som har en mansavdelning, då kan du sitta och lira fifa när frugan shoppar :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: jag vet att du retas och är djävligt bra på det;) tack för tipsen! Vädret är helt ok o vi bor i Hammersmith. Frugan 50 år idag så vi får se vad det blir? Shopping är jag rädd😁

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

det var en jätteunderhållande match helt i publikens smak. Rolig som fan och mängder med heta målchanser, fysiskt spel, grinigt. Vi fick 2 utv när er spelare håller fast klubban och sen låtsas bli hakad, det var inte ni som hakade. ni fick också flera konstiga utv men de mest uppenbara utv släpptes. Dålig match av domarna.

Jag retades bara.

Ha det bra i London. Skulle rekommendera en lång promenad på South bank (södra sidan) från Borough market (mat) österut bort till Tate Modern som är gratis (om du gillar modern konst). Om vädret tillåter. Sen kan du ta London Bridge över till norra sidan och ta höger in på St Catherines dock, en fin marina med bra pubar och matställen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: roligt att du skriver att Frölunda hakar!!! Varför skulle det vara konstigt? Frölunda fuskar ju jämt och har alltid domare, domslut, sekretariat och Gud den allsmäktige med sig!! Å Lasch!! Vilken gangster och Hollywood stjärna!! Trump däremot gillar jag inte!!!
Over and out from London

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Svanru:

Jag flikar in. En riktigt rolig grinig insats där båda målvakterna är väldigt bra. Tufft spel, offensivlusta, full jävla fart framåt, kunde lika gärna ha slutat 9-8.

Domarna är dåliga (åt båda håll) och Trumpälskaren Lasch borde ha fått sig en fet jävla smäll i plytet. Irriterande kille Indijanena är bra på att hålla fast klubban och fejka hakning.

Där har du min objektiva sammanfattning.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Kan ge dig info :) Tyvärr låg ni under med 4-0 efter första perioden och ytterligare en förlust dock lyckades ni pytsa in två mål men som sagt det hjälpte inte
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Kvällens match sänds tyvärr inte i London trots mängder av sportbaren;) så jag håller tummarna medans jag är ovetandes! Känns som en svår uppgift att tvåla till Skellefteå på bortaplan 2 ggr i rad men att spela som sist mot bk dret går inte iallafall!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Kul för dig att ha dubbelt urval. Lycka till med jakten
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Svanru: å lite gay också!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Svanru: soz för fat fingers men du förstår, nog wermlänning skall det vara😱
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: det är ju lite werlänning i dig eller hur🤗
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Svanru: humor👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Jag vet att ni innerst inne älskar oss och berömmer oss för våra framgångar. Syskonkärlek du vet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Svanru: OCH!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
eltifoso: Menar du att nordkoreanen sköt iväg sin raket idag igen utan anledning. Det missade jag men om det hände är jag inte förvånad det händer alltid underliga saker i silverladan.
Men 9 poäng av 12 mot lillebröderna är inte fy skam😎😎😎
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Klantigt försvarsspel men i anfall är det av bästa klass!! Får la va nöjd med 1 pinne!! mot Haugen!!! Utan honom 2 siffrigt!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
eltifoso: nej! Klantigt!! Men förvånad över resultatet! Er mistlur har ljudit flera gånger trots ej mål vad är skillnaden????
Ser att du är missnöjd med domaren! Fbk kunde haft 5 utv till men jag skall inte klaga!!! Det jämnar väl ut sig!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: förvånad någon att en lallare sköt av en målraket!?
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Detta måste ni bara ta, vi saknar hela första femman ju😂😂
Wikstrand , grundel , Ryno , Lindqvist och kapten Alexander Johansson

Var snäll och håll ner siffrorna en aning bara
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Ta detta nu Frölunda!! Bra att vi är bra borta men vi kan ju inte underprestera hemma varje match!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: Jag har gett upp hoppet om att få vettiga domare. Man vet det är verkligen illa då man som i mitt fall sitter och skrattar i nästan varenda match åt hur vrålusla utvisningar till och med motståndarna åker ut för. Förr i tiden kunde man på sin höjd erkänna att det var en lite petig utvisning för de på andra sidan.

Situationen du pratar om låter som karma i mina ögon :) Det var helt jäkla otroligt när Bill Sweatt, under sin tid i Luleå, åkte på en tvåa för holding när Jimmie suger tag i hans klubba och sliter den ur händerna på honom, i mitt tycke århundrats solklaraste holding the stick...sedan gjorde ni så klart mål på efterföljande fusk-PP...fast jag är inte heller något fan av Tedenby som ofta/alltid faller otroligt enkelt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
5:40 kvar och det ända som kan rädda kvällen e om Looserpool tappar poäng!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Usch! Allt sim såg bra ut igår ser dåligt ut idag men matchen är hyfsat jämn så inget e omöjligt!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Känns nästan som om VF är bättre borta än hemma just nu! Dif gör det bra och trots 3 pp och ett mål där så ser det lite tant ut och inte alls som igår! Wikegård kan ju iallafall försöka dölja sitt Difhjärta! Pinsamt att lyssna på karln!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
FAN VA GÖTT!!! Så diciplinerat och det är ju Frölunda som skapar dom flesta heta chanserna även om det inte kryllade av dom. Så konstig hockeyn är😂

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Djurgår'n vinner skotten men Frölunda perioden och leder med 1-0! Förutom sista minuterna då Dif fick tryck så var försvarsspelet klockrent!! Mycket kvar dock!! Jobba!!!!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
0-0 efter 1:a och ett spel som plötsligt sitter IGEN! mot Dif som sannerligen inte är ofarliga. Den här matchen kan sluta hur som helst men jag gillar det jag fick se i 1:a:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: om han filmar där så borde han faktiskt få ett riktigt filmkontrakt för jag skulle inte kunna göra det så snyggt! Absolut ingen filmning MEN så tycker JAG och JAG förstår Lasch!!!! hade blivit skogstokig själv!!!
Men nu släpper vi det!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

ja han fick en spasm i knävecket och drabbades av plötslig yrsel, oturligt!
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Daddeh: enligt mig är det ingen filmning men vi låter det stanna där!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Daddeh:

samtidigt... när vi mötte HV så kom Tedenby i ett flygande anfall och Jocke Lindström backcheckade efter. Han petade lite med klubban för att markera att han var här. Jag menar att han nuddade honom för att visa att han var där i bakhasorna. Tedenby tog då sonika fast klubban med ena handen, placerade den under armhålan fast han höll fast den med en hand, och så låtsades han som han blev hakad och krängde omrking på isen i tre sekunder. Jocke fick då två minuter för den filmningen trots att han direkt släppte klubban för att visa att den hölls fast. Han åkte alltså och krängde trots att ingen höll i klubban på andra änden. Så dåliga är tyvärr domarna i denna serie.

Wikegård:

det var smart gjort av Tedenby.

Är det smart gjort att fuska och filma för att få motståndaren utvisad?

Ingen skillnad mot Lasch som får Parkinssons sjukdom, börjar darra och så viker sig knäna... efter en handske i ansiktet. En klar filmning, ett försök att få motståndaren utvisad.

Lasch är ju iofs en vekling som ofta håller på och filmar och kastar sig, men lite konsekvens av Wikegård tack.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Han tappar dock balansen på grund av att han viker ihop benen :) Man får tycka vad man vill om Wikegård, det är inte alltid jag håller med om vad han säger heller, men jag gillar att han bankar näven i bordet angående förstärkningar och filmningar.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Yoda Marklund: tack tack! jo den matchen var otroligt stark från vår sida och det hade jag inte riktigt vågat hoppats på och kan Frölunda spela på det sättet så..... Men det har varit mycket upp och ner!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F:

Fantastisk insats av indijanena ifrån Jöttä-borrj går. Vi är inte värdelösa, men ni är 3 klasser bättre. Det klart bästa laget vi mött i år och jag har sett alla matcher. Spelar ni så här bra är ni klara guldfavoriter i min bok.
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Daddeh: ok deal! Men om du tittar på den sk filmningen så tycker jag inte att det är en sådan utan att han verkligen tappar balansen! Han blev ju rätt förbannad på Wikegård för att bli felaktigt utpekad! Jag e på Lasch:s sida! Wikegård snackar mycket och ofta e det bara skit som kommer ur den Karlns mun!!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Lasch är lika pinsam som filmstjärnan Ortio.
Jag börjar gilla vårt upplägg. Vi spöar Frölundas toppkonkurrenter så gör ni detsamma med de som är placerade 2-10...deal? :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Vad är det för fel på Bert!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
SÅ DJÄVLA BRA!!
Fast några andra försökte sabotera så gör VF en fantastisk match!! En sån frenesi och så gött e de!! Härligt!!!
Så ägda som barnen säger!!

PS : var Jimmie med?
Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Det är skrattretande!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
Mike.F: Kör nu över dyngornas dyngdynasti. 😋
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
2-0 efter 2 perioder!! En grym offensiv och Frölunda ska inte ha några utv i 3:e för dom har de tillgodo!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2017-18
13-7 i skott och Frölunda dominerar lite trots 3 mot 5 där var vi starka!! Dock 0-0 och inget e vunnet med det!!
Hollywood har ringt Ortio om ett kontrakt;)

Mike.F
Kommentera

« · 1874273 · »