Golf

757 inlägg · 43 ämnen

Golf i allmänhet...

« · 1385379 · » Till forumet


Sv: Golf i allmänhet...
Gidde: Hahahaha lugn jag bara retas lite inget ont om d!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

foppa78: Ser du problem med fotbollsboken, motorboken samt alla övriga icke hockey-relaterade gästböcker här på Hockeysnack?

Sluta tramsa, nu.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

foppa78:

Du ser på fullt allvar inte att boken du är inne i nu heter Golfboken??

Då bör du skaffa glasögon...

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Konstigt jag tycker det står hockeysnack?
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: All hockey över för den här säsongen. Kanske dags att ta tag i golfen nu!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
foppa78: Vänta bara tills vi ska avhandla ÖKA-golfen!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
foppa78: Nej. Detta är golfboken. Här diskuterar vi golf.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Är inte detta hockeysnack eller??? lol
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: God natt!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Nu får du snart sova. Frazar avgör.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Risken är nog att Frazer vinner här på 12:e.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Jag skulle vilja gå och sova nu ja!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: En HIO på 11:an vore väl en fin avslutning.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

bj21: Vilken grymt skön putt han satte på 18:e.

Nu är det bara vinst som räknas.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Kom igen nu Karlsson! Testa med en birdie som omväxling.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa: Hör av dig. Jag är på. Spelar ingen roll var resan går.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Hade Vecke öppnat tidigare så fanns det planer i mitt huvud på att spela på söndag. Nu vet jag inte. Kanske man ska åka ner till Norrfällsviken på söndag och spela. Jag får se.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Poffa: När ska vi spela då?

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Och Puttom öppnade igår kväll.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Veckefjärden informerar:

Information från banchefen

Banan öppnar måndag 23/5 klockan 13:00. Tidsbokningen öppnas tisdag 24/5. Vi öppnar med ordinarie greener.


Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Det är väl bara att slå till. Och använd puttern så lite som möjligt.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Imorgon fredag 20/5 klockan 10.00 drar säsongen igång på Österforse. Börjar vara dags att leta fram klubborna. Någon som minns hur man spelar?
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Many years ago in Scotland a new game was invented. It was ruled "Gentlemen Only - Ladies Forbidden" and, thus, the term Golf entered into the English language.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Tiger!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
T T: Det är spännande. Det går tungt för England nu.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Rysare på gång.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Den som passar dig bäst är nog Vimmerby GK. En 6-håls korthålsbana;)
Greenfee: Ett varv (sex hål) vuxen: 60 kr, Tre varv (18 hål), 100 kr
www.vimmerbygk.se/
Lycka till!



Annars har du
http://www.tobogk.com...x?pageId=1
18 hål. Ligger ca milen söder om Vimmerby.

Gullringen
http://www.gullringen.../index.htm
9-håls korthålsbana 1-2 mil norr om Vimmerby.
Ser trevlig ut på bilderna.




Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa: Vice guy! ;-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Då rekommenderar jag Sollefteå GK. Eller Veckefjärdens GC. Sörfors är också rolig.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Ska tillbringa en vecka ner i Småland i sommar i trakterna runt Vimmerby. Tips på bra och trevlig bana önkas.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Trevligt med lite högklassig golf på tv även för oss som inte har Viasat! :)

Och apropå högklassig, för de som inte redan har hör det så har Veckefjärden hamnat i ett synnerligen exklusivt sällskap (se länken).
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Kul! Äntligen dags för en svensk i täten kanske eftersom det varit så tyst om dem i år.
Kommentera


Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Ska SVT verkligen direktsända US Masters?
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
bj21: Jag med.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Jag tror jag vet vem som tagit bilden i bannern!
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Gidde: Japp. Kul kul....
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Frisco:

Men ungefär lika ondulerade va?

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Utan ett enda slag på rangen under våren la man upp bollen mitt på fairway på hål 1 på Veckefjärden igår eftermiddag. En aning slice bara.

9 hål spelades. Banan riktigt fin. Dock var greenerna en aning mer långsamma än vad EB-banorna i Uppsala var i helgen.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa:
faan en annan blir lycklig när man vinner 500 spänn att dela på i scramble :-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Samtidigt som det går bra för Jacobsson kan vi väl säga att det går ännu bättre för Peter Hanson, då han precis rullade i bollen för vinst i särspelet i Open Calla Millor på Mallorca. Därmed är han 1,3 miljoner svenska kronor rikare och tar ett jättekliv på rankingen för Race to Dubai.

Det är andra raka svenska segern på Europatouren, för övrigt. Förra veckan vann ju Fredrik Andersson-Hed BMW Italian Open.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Sitter och följer tredje rundan från Valero Texas Open via webben. Man ska ju försöka spela 36 hål i dag, då man fick ställa in allt spel i fredags. Efter nio hål har Fredrik Jacobsson spelat upp sig till ledning, detta efter 6 birdies på nio hål.

Jacobsson började på hål 10 och inledde med birdie. Sedan tre raka par och så fem birdies i följd.

Han jagas dock av en hel drös med spelare, det är 15 spelare till inom 4 slag.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge:
Wow...
låter ju sjukt bra, och med tanke på greenfee avgiften så ska det hålla den klassen.
Får se om det blir ett besök i sommar, det kliar i fingrarna :-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
TIKbiff: Du får ju i princip en hotellövernattning gratis iom att greenfeen på Bro-Hof väl ligger runt 1500 på vardagar, vad jag vet.
Har själv spelat Bro-Hof ett par gånger och jag kan rekommendera den varmt.
Fick en smärre chock första gången jag spelade banan och det började redan på puttinggreen: här talar vi om en jämnhet i klass med ett snookerbord.
Inte en fläck eller ojämnhet så långt ögat kunde se. Man har dessutom sått med ett speciellt gräs som tydligen ger en speciell grön färg som avviker från färgen på fairway.
Efter våra utslag på ettan kommer vi fram till våra resp bollar på fairway.
Man tittade sig omkring och såg inte en fläck, hela fairway höll samma klass som greenerna på vilken annan bana som helst.
Alla kände sig tvingade att laga nedslagsmärkena efter utslagen, hade varit helgerån att inte göra det.
Efter att ha hålat ut höll ett gäng banarbetare på med att klippa ruff och fairway på tvåan.
Ett djävla oväsen när vi närmade oss utslaget. Som på ett kommando tystnade alla maskiner när vi klev upp på tee, samtliga banarbetare klev diskret åt sidan och började inte jobba igen förrän vi hade passerat och spelat in mot green. Rundan i övrigt var en ren njutning.
En liten kiosk (läs: mindre restaurang med fullständiga rättigheter där du dessutom kan beställa lagad mat och det mesta i ätväg) ligger strategiskt placerad efter 6 hål: du beställer vid 6:an, spelar 7-8-9 och anländer till "kiosken" lagom när maten är klar.
Väljer du sen att äta efter rundan så håller maten yppersta klass och är dessutom inte speciellt dyr.
Sammantaget får man en känsla av att spela på en riktig toppbana utomlands, känns definitivt inte som att man är i Sverige.
Det här gällde dessutom när jag spelade banan för 2 år sen samt 1 runda förra säsongen.
Tror knappast att saker och ting har försämrats, snarare tvärtom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa:
Faktiskt ett erbjudande just från scandic, finns på deras hemsida.
Löjligt bra pris med tanke på att det är ungefär grenfeeavgiften på Bro-Hof.
Jag skall du ner över sundsvall-timrå så lämne ett PM om du vill ha sällskap, vi kan ju ha ett inoficiellt HS Mästerskap :-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

TIKbiff: Lät som ett riktigt bra pris.

Jag siktar på att åka upp och spela Skellefteå GK. Den fick väldigt bra betyg och jag har aldrig spelat den. Har ju en hel del Scandicnätter att ta ut, så det kanske blir en miniturné efter norrlandskusten.

I länken finns förresten Svensk Golfs besök i Höga Kusten, då man spelade Norrfällsviken, Puttom och Veckefjärden.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa:
Såg ett erbjudande idag om boende en natt på Anglais i stockholm och spel på Bro-hof eller ullna för 1455 sek.
sjukt bra pris.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
TIKbiff: Nej, jag har inte spelat Bro-Hof.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa:
Härligt att höra, jag och en jobbarkompis kunde inte hålla oss och åkte ner till Tierp och spelade på Örbyhus i söndags, en trevlig bana.
Är sugen på att testa Bro-Hof i år, den ser underbar ut, Har du lirat där?
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

TIKbiff: Norrfällsviken öppnar kanske i helgen, Veckefjärden planerar att öppna nästa fredag. Veckefjärden öppnade korthålsbanan förra veckan. Puttom tror att de kan öppna 17:e maj.

Kommentera

« · 1385379 · »