Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Ander Back

Ander Back
Hej!

Jag har fått veta att SSK:s Herr Back är anmäld till disciplinnämnden av en privatperson, fråga mig inte av vem.
Men av någon. :-)

Något jag tycker är skrot och korn är att varken domaren, eller någon funktionär, eller supervisorn på matchen själv anmält händelsen till Svenska Ishockey Förbundet. Herr Back blev utvisad 5+20 min Game Misconduct (matchstraff för just den matchen, men det återstod ju bara 13 sekunder), så det kändes ju inte något för Herr Back.

Att ingen i MIF anmält det, kan ju bero på att de inte vill bli märkta som angivare/ osportsliga eller så. Men frågan är ju vem som är osportslig egentligen!?

Men sen vet vi ju inte hur det blir med Herr Back ännu, i och med att en privatperson anmält det, så kanske det läggs ner, det berör ju bekant ett Sthlms lag.

Men jag tycker som så här:

Beivras inte detta med Herr Back i SSK, så kan ju alla spelare hädanefter ta för vana, att sätta in en skadande tackling i slutet av varje match, det händer ju ändå inget, 13 sekunders Game Misconduct (matchstraff som bara gäller pågående match)

En spelare skulle kunna säga som så här "avadåå? 13 sekunder..det e ju inget..jag är ju i spel till nästa match" För inget händer ju ändå.

OM nu inte disciplinnämnden visar var skåpet skall stå!!

Vad tycker ni andra MIF:are??

« · 131258