Måste bara få ge en spontan applåd för intelligensnivån här inne! Varför kommentera en artikel ni uppenbarligen inte ens förstår innebörden av? Läs igen och fundera...
Som lite hjälp på traven vill jag bara upplysa församlingen om att detta INTE var något tips för hur grundserien slutar.
Till sist, Daniel Berglund är inte från Stockholm som någon här nedan funderade över. Han är bror till Christian Berglund och från Värmland.
Som väntat lägger PNB nu ner sponsringen av Frölunda, Södertälje, o IFK Göteborg.... Sponsringen av MIF finns såklart kvar. Kunde vara lite intressant att höra hur mycket pengar det här handlar om.. Vad jag hört så inkassarade iallafall IFK ganska mycket kulor från PNB tidigare...
Fick ingen plats i MoDo, hoppas INTE MIF tar tillbaka honom som vi har en förkärlekför att göra med "gamla" bekanta såsom Öhman, Norgren, Liimatainen osv osv
Vi är för återvinning i MIF, verkar det som. Hoppas inte det inbegriper Tero också.
¨goddmorgon på mig då=) mina ögon har tydligen inte vaknat än! jag läste bara fel! det stod ju definitiva och inte defensiva! man tänker väl för mkt på hockey kanske=)
Hehe, bara tacka o taimot för 10:e platsen, inga stora förväntningar som mif annars har. Själv tror jag inte att ssk kommer så högt upp, men det återstår att se.
enligt statistiken på Burke Henry så har han inte spelat några matcher i NHL utan i farmarlaget bara, däremot så spelade han träningsmatcher för Rangers och spelade enligt Kim Johnsson bra!
De som svarat på mitt inlägg på Rangers klotterplank säger att han inte var NHL-material.....och att han spelade mycket få matcher i Rangers och sen petades.
Hehe, tidningar ska alltid överdriva, kolla "länktips". Hur kan de kalla honom NHL-back, om han inte spelat i NHL? Det mest irriterande är att de alltid gör så. :/
Peter Andersson är livsfarlig med sina konstanta indianare och felpass i egen zon + hans oförmåga att PASSA PUCKEN. Så honom bjuda på en riktig praktfelpass i globen mot AIK förra säsongen. Jag skämdes.
Öhman kan bara spela PP och skjuta.
Petrasek -knätacklingarnas mästare. Åk tillbaks till HV.
Gå in på "länktips" för att se en "scout report" av honom. Den är typ från när han draftades, så den är ju lite gammal. Men han verkar vara en defensiv back, som iaf när rapporten skrevs blivit mer offensiv.
KUNGEN67: David är lätt en grymmt bra back när han får mycket speltid och har tränarnas förtroende.
Kolla förra säsongen då gick det si så där, sen fick han spela med Pter Andersson och då lirade de båda mycket bra. Peter var annars en stor besvikelse förra året, han kan mycket bättre.
Öhman var enormt ojämn, var katastrof i defensiven ett tag, men han var vass på slutet.
Alla 3 är bra backar, vi får hoppas att de kan spela på en hög nivå hela säsongen...
Nubben:jämför inte Perazek med Andersson och Öhman är du snäll, så mycket borde du veta att Andersson och Öhman är bra mycket bättre än honom, Andersson Öhman och Limatainenen blir vassa denna säsongen
CosmicBoy: Själv hoppas jag att våra stjärnbackar får vara skadefria, annars kommer det bli en väldigt tuff säsong då vi har tunt om rutinerade reserver på dessa platser.
fjortis: Mycket strongt att kvittera mot Karlovy Vary med två minuter kvar och ändå förlora matchen minuten efter... Det var nästan imponerade stabilt. Ett resultat du helt tycks ha glömt bort förresten...märkligt... :oI
fjortis: Efter som det var en tränings match kan det vara smart och gå runt på 4 kedjor för att se att de fungerar. Bara tränings matcher, viktigare att alla får spela så tränarna kan testa lite olika kedjor. Kan väl inte vara så svårt o förstå?
MrLeth: Jo förstår du! Ja du det var ju dåligt! Men att gå runt på 4 kedjor när ändå Frölunda leder med 5-4 med 5 minuter kvar är jävligt bra gjort!!!!! Frölunda gick ner på tre med en period kvar!!!!!!!
nä men snart!!!!!!!! Men jag är normal ändå för jag håller ente på Malmö! 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 1-3 och 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5 6-5
Stefan: Nja.. 7-8 är väl mer normalt plus juniorbackar!!?? =)
Men du skrev att det var normalt med 6-7 backar, fast Malmö hade hela 9 backar, angående diskussionen om hurovida eran trupp skulle vara tunn eller inte.. Men vi kan säga att den inte är det.. =D
Å man får ju se mif kan vinna serien å ssk kommer te kvalserien vem vet...