Är det någon som har koll på vilka spelare som är på väg hem från NHL inför nästa säsong ?
Och vilka spelare är lediga här hemma egentligen ?
Jag vet att vi är mitt uppe i den här säsongen och att det kanske är lite tidigt att titta på de här sakerna, men man kan aldrig vara för tidigt ute när det gäller sånt här...
Sen finns det ju också t ex Jonnie Karlsson som spelar i Nyköping. Han har +9, men det är kanske inte så imponerande i ett lag som ligger i toppen. Men verkar iaf få spela de flesta matcherna.
Se där man hittar fler bara man söker och får lite namn.
Karlsson, Jonnie RD 25 1 2 3 +9 (Nyköping, spelar för serieledarna (innan dagens match) i Norra Allsvenskan. Verkar spela i fjärde formationen och får väl inte överdriver mycket istid. Har dock inte varit inne på ett enda baklängesmål och 9 framåt. Gör få poäng, förmodligen pågrund av hård konkurrans i laget och därmed lite istid.)
Degerstedt, Patrik RW 23 6 15 21 +7 (Nyköping, klubbkamrat med Jonnie Karlsson och en spelare som är mer eller mindre en Sylvegård kopia. Ger sig aldrig och sliter som en häst, spelat i Japan och Ryssland. Hade definitivt inte gjort bort sig i Mif som defensiv forward.)
Loostrand, Markus RW 25 1 4 5 -10 (Kiruna, skall resten av säsongen spela för Osby i Div2 efter att ha nött bänk på slutet)
Persson, Martin RD 21 0 2 2 -17 (Kiruna, vet inte om han är skadad eller bänkad men han är ej med i uppställningen idag mot Boden. Har hur som helst inte övertygat och är en av de sämre backarna både +/- och poäng mässigt.)
Nilsson, Joakim RD 24 0 0 0 +/-0 (Skellefteå, skall nu spela med Hammers som sagt och anlednijgen till att han hat 0 i +/- är att han mer eller mindre inte spelat alls i SAIK.)
Lindfors, Patrik RD 27 1 2 3 -10 (IK Oskarshamn, minns ni killen som kallades den nye Lusth för några säsonger sedan i Mif:s J-20. Han åter finns nu i Oskarshamn och har nog inga chanser att ta sig uppåt som det ser ut nu. Sämst +/- bland backarna och få poäng. Verkar dock få en del istid vilket är positivt vad gäller han talang som "Lusth".)
Svensson, Jens RW 24 9 14 23 +1 (Mörrum, killen som kom samtidigt med Malmström till Mif men aldrig fick/tog chansen som Malmström gjorde. Rankades väl då som en bättre spelare än Henrik och är också bra i Mörrum. Tvåa i poängligan och trea i +/- ligan internt. Hyffsad tekare som kanske borde få chansen i Mif igen, vem vet?)
Det finns säkert fler Ex-Miffare där ute men dessa är de mest kända "juniorerna" som lämnat laget för Allsvenskan. Resultaten är väl inte allt för imponerande utom i Svenssons fall. Vi tar väl statistiken för en rejäl Miffare i ett patetiskt lag också...
Hansson, Roger RW 27 10 11 21 +10 (Rögle BK, klokt val av Hansson att varva ner i Ängelholm. Där är han hjälte och i toppen, i Mif hade han säkert varit i botten och harvat.)
Ok, vilka var det mer? Var det Jonnie Karlsson och Martin Persson minns jag, var det någon mer? Vet någon om dessa två kommer återvända till MIF eller om de inte är tillräckligt bra?
Jag har inte alla fakta men jag tror att Alexander Sundberg blev överårig och inte imponerade nog för att få kontrakt med A-laget. Samma sak med Joakim Nilsson och Marcus Loostrand men med dessa hade man nog någon klausul. Nu har det ju visat sig att varken Nilsson (Skellefteå) eller Loostrand (Kiruna) kunnat ta ordinarie platser i dessa lag heller och fortsätter nu sin hockeyresa i lägre divisioner än Allsvenskan i Loostrands fall. Deras chanser att återfinnas i Mif senare måste i nuläget anses som högst osannolikt...
Undrar också vad som händer med de juniorer som MIF lånade ut. Har på senaste tiden sett att 2 MIF-juniorer (Alexander Sundberg och Joakim Nilsson), som jag trodde ingick i detta, försvunnit till Hammers.
Vilka juniorer var de som MIF skickade iväg till Allsvenskan för att utvecklas och vad kommer hända med dem?
Håller med dig Nubben! Förstår inte varför andra supportrar ska lägga sig i och tycka illa om andra lags spelstil!?
Ni spelar efter material, och grundideén med tanke på spelarmaterial osv. Jag tror att man som supporter är minst lika stolt vid ett SM- guld även om det lirats grishockey eller ej!
Jag blir SÅ trött på alla lama supporters från andra lag som inte har något bättre att komma med.
MIF kommer altid vara det mest hatade laget av alla i elitserien tydligen, inga andra klubbar tycks fatta avv vi är lika värda att spela här som ni andra. Vi har tagit 2 SM-guld, ett EM-guld när den ligan fanns. MEn endå får vi bara höra skit, när det går dåligt är ni glada och hånar. Se nnär vi vinner då spelar vi plötsligt grishockey, snälla lägg ner nu.
INSE ATT MIF ÄR ETT AV DE 5 BÄSTA HOCKEYLAGEN I LANDET !!!!
Vi kommer sluta 5:a i serien före Frölunda, vi slår ut Djurdåårn i kvarten och sen tar vi oss an Hååvee i semin där viner vi i raka matcher, sen blir det SM-final mot Färjestad, där tar vi hem guldet i den avgörande finalen i Karlstad, det står i stjärnorna grabbar / flickor. Bara tro mig, det blir ett helt underbart slutspel i år...
Jag har lite frågor som jag vill ställa till er andra supporters inkl Stefan Wädel om du har lite inside info!
Hur går det med den beryktade danska backen Kaspar Pedersen?? Är han "klar" än?
Inför nästa säsong, vad tror ni händer, de måste ju nog bli en generationväxling i MIF då, kommer flera juniorer tas upp tror ni, eller vet någon något???
Läste om Joakim Nilsson, har Mif bara släppt iväg denna backen nu till Hammers, eller har vi en klausul som säger att han är våran på något vis, när vi vill ha honom till vårt lag???
Han är ju en back, och såna kanske vi behöver speciellt till nästa säsong då vissa nog slutar!? Många av de gamla backarna har ju ändå vad jag kan se kontrakt till 2003!?, jag tycker vissa av de gamla var dåliga i början av säsongen, men de är faktiskt väldigt bra just nu, typ due boije, öhman, och speciellt Andersson har blivit riktigt bra!! Så ingen klagan på dem längre!!
Såg att Jocke Lundberg inte hade kontrakt mer än denna säsong ut, det borde ju verkligen förlängas!!!
Så om någon vet ngt om detta.. Skriv gärna!! :-)
Forza MIF och krossa Linköping på torsdag, i`ll be there!!!
Dragan:>> Vilken tur för dig då att du inte är malmöit *ironi*. Vi som är det är stolta för att vara det. Men och andra sidan så spelar inte ditt lag, Frölunda, alltid så bländande och fartfylld hockey. Det förekommer även då grishockey i ditt lag. Men fördelen med just grishockey är att det är otroligt effektivt att trötta ut motståndarna och det är, om du inte redan visste det, en del av hockeyn. Kallas Taktik. Men har man flåset uppe så har man inget att oroa sig för, då pallar man att möta Malmö. Den bästa spelaren genom tiderna på just grishockey är våran hjälte Mats Lusth, herr Överstegris som en tidning en gång skrev ;-) . MIF mot SM-Guld 2002
Snacka om att Hannula har varit saknad i MIF under sin skada, våran egna torped. Gött att han fick komma in i målprotokollet igen direkt, andra spelare brukar behöva ett par matcher innan de kommer igång. Det visar på en jäklar-anamma hos honom. Hoppas MIF ledningen inser vilken talang han är. Om inte så höjs redan nu rösterna från andra lags supportrar att deras lag ska värva just Hannula. Och bara det anser jag är ett gott betyg för honom. Annars brukar andra lags supportrar tycka MIF:s spelare är tunga och gamla och ingen fart på skridskorna. Bra kämpat Hannula, fortsätt så.
Tycker även att MIF har visat ett styrkebesked i de senaste fyra matcherna. Två tunga defensiva matcher från Linköping och nu senast Frölunda och Brynäs. MIF är på G. Hoppas nu inte Due-Bojje är allvarligt skadad utan kommer snart tillbaka igen. Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tycker att han har verkligen spelat upp sig från förra årets misserabla insats till att bli en duktig back som offrar sig för laget.
Samt Linkan har blivit ännu bättre iår. Nu visar han speluppfattning och bra passningar. Försvarsspelet samt powerplay har ju även höjt sig något otroligt. I början av säsongen kunde vi ju släppa in riktiga skitmål, sådana som sällan slinker in nu istället. Samt powerplay börjar ju även nu visa resultat. Starkt jobbat grabbar.
Slutspelsplatsen är inte än säkrad men vi är på god väg och fortsätter spelarna bara i samma stil med sitt uppoffrande spel så kommer detta garanterat gå vägen, och i slutspel kan allt hända, det vet vi sen -95 ;-) .
Redhawks:>> Tack för att du löste det med vem spelare nr 48 var. MIF mot SM-Guld 2002
Nu kan man väl knappast klaga på våra backar , dom har varit oerhört duktiga sista tiden. Petrasek, Öhman var jävligt bra i går ja Hasselblad också för den delen.JA ALLA VAR JU FAKTISKT BRA
anders varför är du säker på att MIF ska klara av HVeller DIF? vet i fan om MIF klarar HV ens, vi har förlorat mot dem i år. och de har allt i sitt lag i år och inga "skador" som förre året och liv i mål så de har all förutsättningar på att gå långt i år. men jag snackade med FBKare och de vill inte ha MIF i första runda i slutspel hahaha. fortfarande de är rädda för upprepning av 98 slutspel sitter långt. :o) men som sagt alla lag har chans och vinna i slutspel men FBK är klar favorit i år och allt annar än SM är fiasko för deras förrening. den som lever får se :o)
Sundis>Nu ska vi inte börja hetsa upp oss. Visst, MIF spelar bländande för tillfället men det kommer säkert en svacka innan slutspelet (förhoppningsvis innan slutspelet iallafall). Jag är nöjd om MIF kommer 5:a eller 6:a. Det är vad laget klarar av i serieväg. Sedan i slutspelet så kan MIF om vi får möta rätt lag gå ända till final. Säg att vi möter HV i kvarten, DIF i semin så kan en finalplats mycket väl gå att få. Sedan så kanske vi står där i finalen mot FBK, hur det går där vågar jag inte tippa.
Jag sa väl att Hunnula skulle stänka dit en puck idag, fy fan vad skönt vinst ! nu är det bara att jaga Frölunda som gäller vi ska komma 5:a tillslut, det måste vara verje miffares mål nu...
Ja. jag vet inte så mycket om honom själv. En 17(?) årig back från danmark som köpts in för att bli en förstärkning på sikt framförallt. Men sen har han spelat bra på träning så det är mycket möjligt att han redan nu fått chansen i A-laget.
Vad gäller nr 48 så kvittar det om spelaren är med i spelprogrammet eller inte. Det väsentliga är om han finns med på laguppställningspapperet som lämnas till domaren och seketeriatet innan matchen.
Det är troligen den nye danske backen som anlänt för det finns ingen med nr 48 i J20 heller!
STEFAN>> kan inte du höra efter nästa gång du snackar med tränarna vilken spelare det var som bar nm48 i andra o tredje perioden...vore skoj o få veta det..!
Va gött med ytterliggare en vinst, denna gången mot kaffelaget Brynäs. Det såg lite mörkt ut ett tag men när Mika Hannula dundrade in 1-1 så fanns det ett ljus i tunnelen och det såg ut som om MIF skulle kunna klara detta och när Xavier Majic frälste supportrarna med sitt 1-2 mål i powerplay så kändes det som om detta faktiskt kunde gå vägen. En riktig kämpainsats även denna matchen av grabbarna i laget med även fyra mål i tredje i denna matchen. Starkt kämpat grabbar. Detta behövs verkligen till vår usla målskillnad samt för att säkra lite fastare match.
Nästa två matcherna, båda hemma mot Linköping och Frölunda är två självklara vinster, trots att båda lagen är svåra att slå så är MIF äntligen på gång. Och programmet i seriespelet är väldig gynnsamt för MIF med 9 hemmamatcher av 14, och kan vi bara vinna hemmamatcherna så kommer vi ligga bra till i tabellen. Än en gång, starkt jobbat grabbar. MIF mot Sm-Guld 2002.
Tycker sista femman har spelat bra på sistone, fick t o m beröm i matchen mot Frölunda av canalplus-kommentatorerna. Trevligt och se att de gjort mål. :)
Nu väntar Linköping, och förhoppningsvis 6:e raka trepoängaren. Keep up the good work MIF! :)
Skönt med en storseger mot Brynäs i Gavlerinken. Så jävla skönt, hoppas bara att det där med spelare nr 48 är utklarat. Skön härlig seger, gött jobbat pågar!!!!!!!!
Miffo:>> Det är just det jag menar, han finns inte med i programmet. Ingen vet vem han är. Man kan ju hoppas på att det är en ordinarie som behövt byta tröja av någon anledning.
Och vilka spelare är lediga här hemma egentligen ?
Jag vet att vi är mitt uppe i den här säsongen och att det kanske är lite tidigt att titta på de här sakerna, men man kan aldrig vara för tidigt ute när det gäller sånt här...