« Föregående · 206959 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Oden: han äter för mycket burgare ))))
nehhej skojar bara. Hadelöv stundtals är the best och ibland släpper billiga mål. ej stabil.
och sen Borquist är inte dålig heller. så har vi lite tur så vinner vi med vilken målvakt som helst .har vi inte marginaler på vår sidan så kan inte ens Patrik ROY hjälpa oss ))))
så är det.
ha det.
kaz.
nehhej skojar bara. Hadelöv stundtals är the best och ibland släpper billiga mål. ej stabil.
och sen Borquist är inte dålig heller. så har vi lite tur så vinner vi med vilken målvakt som helst .har vi inte marginaler på vår sidan så kan inte ens Patrik ROY hjälpa oss ))))
så är det.
ha det.
kaz.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Brynäs ligger iaf under med 0-2 och vi har 1-1 mot Timrå, förhoppningsvis kan vi ta med oss 1 eller 2 poäng ikväll och dra ifrån BIF och LHC ytterliggare. Något slutspel för oss blir det knappast.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Redhawk: Mätt ?? är han hård i magen =o) Nää, jag tycker
att det är konstigt att han inte står. Det gäller ganska mycket
för er menar jag.
att det är konstigt att han inte står. Det gäller ganska mycket
för er menar jag.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Andreas Hadelöv skadad! Problem med ljumske... Bytte målvakt 5 min innan matchen.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Oden: Hadelöv är mätt . och han måste villa sig till slutspelet ))))
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
miffo: jag vill uppåt i tabellen och inte neråt.
vi har chansen fortfarande.
men vi måste kriga och inte spela hawai hockey.
vi har chansen fortfarande.
men vi måste kriga och inte spela hawai hockey.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Stefan:
Se länktips för info om lundberg och målvaktsvalet...
Se länktips för info om lundberg och målvaktsvalet...
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Verkar som att det är Robert Borgqvist som får chansen idag mot Timrå, åtminstonde om man ska lita på swehockey.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Rickard: sen får man väl kolla lite speltid också.
liimatainen har nog lite mer spelminuter/match än P Andersson.
så om han har släppt in fler mål så beror det nog på de.
men P andersson har varit stabil nu ett tag. o det e skönt de...
liimatainen har nog lite mer spelminuter/match än P Andersson.
så om han har släppt in fler mål så beror det nog på de.
men P andersson har varit stabil nu ett tag. o det e skönt de...
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Peter Andersson är lugn och placeringssäker. Han, Liimatainen och Norgren är de backar som för tillfället håller mot även bra motstånd.
Jag tycker det är mer skrämmande att backar som Roger Öhman, Joakim Lundberg och David Petrasek håller så pass låg klass som de gör. Och hur motiverar jag detta då - jo på följande vis:
*Peter Casparsson var åttonde/nionde back i LHC när Mif lånade honom. Och han imponerade stort i början av sin tid i klubben och såg betydligt bättre ut än många andra backar i Malmö.
*Sergei Fokin kommer in från div.1 ishockey i Borås och får beröm i stort sett varje match han spelar och jag tycker att han var flera klasser bättre än Lundberg och Petrasek.
Speciellt att 26-årige Petrasek och att 28-årige Lundberg inte är bättre än vad de är känns väldigt illa inför framtiden. Det är bara att konstatera - MIF har värvat helt fel. "Lillis" och hela ledningen har varit helt fel ute gällande värvningar. Visst är det en fråga om pengar men nog borde vi hittat bättre backar än vad vi trots allt har gjort.
Och gällande statistik så är den helt ointressant för mig. +/- statistiken är inte lönt att diskutera om då den inte stämmer alls.
Jag tycker det är mer skrämmande att backar som Roger Öhman, Joakim Lundberg och David Petrasek håller så pass låg klass som de gör. Och hur motiverar jag detta då - jo på följande vis:
*Peter Casparsson var åttonde/nionde back i LHC när Mif lånade honom. Och han imponerade stort i början av sin tid i klubben och såg betydligt bättre ut än många andra backar i Malmö.
*Sergei Fokin kommer in från div.1 ishockey i Borås och får beröm i stort sett varje match han spelar och jag tycker att han var flera klasser bättre än Lundberg och Petrasek.
Speciellt att 26-årige Petrasek och att 28-årige Lundberg inte är bättre än vad de är känns väldigt illa inför framtiden. Det är bara att konstatera - MIF har värvat helt fel. "Lillis" och hela ledningen har varit helt fel ute gällande värvningar. Visst är det en fråga om pengar men nog borde vi hittat bättre backar än vad vi trots allt har gjort.
Och gällande statistik så är den helt ointressant för mig. +/- statistiken är inte lönt att diskutera om då den inte stämmer alls.
Sv: till norr???
shanti: Jajamensan ;)
Det är klart att det finns tappra personer som tar sig upp till er. Dock inte jag =(
Det är klart att det finns tappra personer som tar sig upp till er. Dock inte jag =(
till norr???
jag undrar bara om det är några tappra själar från malmö som orkar åka den långa vägen till oss i norr. Passa er bara det finns snö här uppe så vägen kan vara hal :).
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Rickard: Statistik ljuger ofta, tyvärr. Det är väldigt ofta som det är helt fel i matchraporterna, skottstatistiken ska vi inte ens talaom, ojojoj, vad fel det brukar vara.
Men nog om det, sen det du säger om åldern, JAG har försvarat älder spelare i alla situationer, asso det är vad man presterar som räknas.
Men nog om det, jag är trött på allt gnällande, i mina ögon är inte P.Andersson värd alla beröm, men samtidigt inte förtjänt av all kritik heller.
Men nog om det, sen det du säger om åldern, JAG har försvarat älder spelare i alla situationer, asso det är vad man presterar som räknas.
Men nog om det, jag är trött på allt gnällande, i mina ögon är inte P.Andersson värd alla beröm, men samtidigt inte förtjänt av all kritik heller.
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Håller både med Rickard och inte. Andersson är helt klart vår bästa defensiva back, men att jämför honom med Liimataien håller inte Liima, Norgren och Co matchas alltid mot motståndarnas bästa femmor, det gör inte Andersson.
Statisktiken ljuger aldrig, men Liimataien spelar väl åtminstone 1.5 gånger så mycket som Andersson under en match. Det blir som att säga att Per-Anton Lundström är en bättre back än Björn Nord i Djurgården. Lundström har bara varit inne på 16 baklängesmål och Nord 24. I verkligheten är Nord ljusår bättre än Lundstöm...
Statisktiken ljuger aldrig, men Liimataien spelar väl åtminstone 1.5 gånger så mycket som Andersson under en match. Det blir som att säga att Per-Anton Lundström är en bättre back än Björn Nord i Djurgården. Lundström har bara varit inne på 16 baklängesmål och Nord 24. I verkligheten är Nord ljusår bättre än Lundstöm...
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Rickard: Liimatainen gör sitt jobb i alla fall "! han kanske inte är 100%/ig men han spelar med hjärta och försöker verkligen att ge allt i alla matcher,,Herr Andersson"! han har vell inte haft flyt i en enda match hitills sen när han kom hem, nej en överbetald spelare som inte gör sitt arbete på isen, han faller bort i allt för många matcher, spelsinnet har han kvar, men inte tekniken och tuffheten!
Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Nubben: Statistiken ljuger aldrig... Och ja, jag har sett han i många matcher, antagligen fler än dig och vet vad jag pratar om... Det är bara att kolla vad "hockeyexperterna" i media säger om honom och ger honom för betyg... Spola åldringssnacket, han är en av MIF:s bästa backar... Kolla honom en hel match så ser du vad jag snackar om... Han står alltid rätt, lägger 99% av passningarna på KLUBBLADET och inte sju meter bakom eller framför! Säg mig vad det är som gör Petri så mycket bättre???
Nej, nu drar jag till Timrå!!!
Nej, nu drar jag till Timrå!!!
« Föregående · 206959 · Nästa »